Skocz do zawartości
kowal

hamulec pomocniczy na tarczy wału napędowego - badanie

Rekomendowane odpowiedzi

kowal

Panowie w jednym z problemów jaki poruszył TDT podczas kontroli stacji[ nie mojej] jest sprawdzanie hamulca pomocniczego na urządzeniu rolkowym - zgodnie z załacznikiem dotyczącym badania hamulca pomocniczego-

pomiaru sił na urządzeniu rolkowym należy dokonać oddzielnie dla każdego koła (przy włącznym tylko jednym zespole rolek) i odczytać siłę dla każdego koła . Jednak ustawodawca zapomniał o pojazdach które posiadają

hamulec pomocniczy na tarczy wału napędowego - jaki jest sens mierzyć wtedy każde koło indywidualnie.

Napewno będą opinie że takich pojazdów już nie ma - ale nic błednego . Samochód star 266 oddany do

modernizacji do Man Starachowie dalej posiada tak zbudowany mechanizm , jedynie zmieniono zasadę

sterowania

jak wy sprawdzacie działanie hamulca pomocniczego :shock:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Piotr Barczuk

Fakt faktem TDT ma rację, tyle ze w ten sposób mierzony hamulec zawsze ma większa skuteczność niż równoczesny pomiar na obu osiach. Tylko co ten TDT u Ciebie robił odbierał stację czy kontrolował sposób przeprowadzania badań?

 

Piotr Barczuk

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
kowal

Jest to problem który wyczytałem na stronie PISKP do której wpłyneły takie zażalenia

i ktora rozwiązywała ten problem . Zadałem im takie same pytanie jak wyżej i nie otrzymałem

konkretnej odpowiedzi dlatego poruszam ten problem tutaj . panie piotrze tu chodzi o oddzielny pomiar kół jednej osi .

 

[ Dodano: 12-09-2005, 08:53 ]

Artukuł ukazał się 2005.04.26

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Piotr Barczuk

Tak, tak - mały bład jezykowy ale oddzielny pomiar kół na jednej osi miałem na mysli. Moje urzadzenie z MAHA pozwala na taki pomiar, faktycznie jest odn zgodny z Dz.U. - najpierw jedno potem drugie. Tyle ze w ten sposób skuteczność zmierzona jest większa niż pomiar równoczesny kół na jednej osi w momencie zablokowania bo potrzeba jest dodatkowa siła zeby wynieśc z rolek to koło któro nie jest hamowane, a w sumie to się doda. Nie wiem z czego wynika ten niezalezny pomiar kół na jednej osi w wypdaku hamulca pomocnieczego ale czasem trudno nadązyć "myslą tech."

 

Piotr Barczuk

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
kowal

Moim zdaniem prawo układają teoretycy którzy tworzą bardzo dużą ilość niezrozumiałych

absurdów z którymi musimy się borykać .

Powinniśmy wytykać właśnie takie problemy, może w końcu znajdzie się ktoś kto ułatwi nam

życie :shock:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.