kowal Napisano 11 Wrzesień 2005 Share Napisano 11 Wrzesień 2005 Panowie w jednym z problemów jaki poruszył TDT podczas kontroli stacji[ nie mojej] jest sprawdzanie hamulca pomocniczego na urządzeniu rolkowym - zgodnie z załacznikiem dotyczącym badania hamulca pomocniczego- pomiaru sił na urządzeniu rolkowym należy dokonać oddzielnie dla każdego koła (przy włącznym tylko jednym zespole rolek) i odczytać siłę dla każdego koła . Jednak ustawodawca zapomniał o pojazdach które posiadają hamulec pomocniczy na tarczy wału napędowego - jaki jest sens mierzyć wtedy każde koło indywidualnie. Napewno będą opinie że takich pojazdów już nie ma - ale nic błednego . Samochód star 266 oddany do modernizacji do Man Starachowie dalej posiada tak zbudowany mechanizm , jedynie zmieniono zasadę sterowania jak wy sprawdzacie działanie hamulca pomocniczego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotr Barczuk Napisano 11 Wrzesień 2005 Share Napisano 11 Wrzesień 2005 Fakt faktem TDT ma rację, tyle ze w ten sposób mierzony hamulec zawsze ma większa skuteczność niż równoczesny pomiar na obu osiach. Tylko co ten TDT u Ciebie robił odbierał stację czy kontrolował sposób przeprowadzania badań? Piotr Barczuk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kowal Napisano 12 Wrzesień 2005 Autor Share Napisano 12 Wrzesień 2005 Jest to problem który wyczytałem na stronie PISKP do której wpłyneły takie zażalenia i ktora rozwiązywała ten problem . Zadałem im takie same pytanie jak wyżej i nie otrzymałem konkretnej odpowiedzi dlatego poruszam ten problem tutaj . panie piotrze tu chodzi o oddzielny pomiar kół jednej osi . [ Dodano: 12-09-2005, 08:53 ] Artukuł ukazał się 2005.04.26 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotr Barczuk Napisano 12 Wrzesień 2005 Share Napisano 12 Wrzesień 2005 Tak, tak - mały bład jezykowy ale oddzielny pomiar kół na jednej osi miałem na mysli. Moje urzadzenie z MAHA pozwala na taki pomiar, faktycznie jest odn zgodny z Dz.U. - najpierw jedno potem drugie. Tyle ze w ten sposób skuteczność zmierzona jest większa niż pomiar równoczesny kół na jednej osi w momencie zablokowania bo potrzeba jest dodatkowa siła zeby wynieśc z rolek to koło któro nie jest hamowane, a w sumie to się doda. Nie wiem z czego wynika ten niezalezny pomiar kół na jednej osi w wypdaku hamulca pomocnieczego ale czasem trudno nadązyć "myslą tech." Piotr Barczuk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kowal Napisano 12 Wrzesień 2005 Autor Share Napisano 12 Wrzesień 2005 Moim zdaniem prawo układają teoretycy którzy tworzą bardzo dużą ilość niezrozumiałych absurdów z którymi musimy się borykać . Powinniśmy wytykać właśnie takie problemy, może w końcu znajdzie się ktoś kto ułatwi nam życie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.