Skocz do zawartości
Pomóżmy Panu Grzegorzowi odbudować dom po tragicznej powodzi! ×
“Wyzwania współczesnej diagnostyki pojazdów - Hybrydy, Motocykle, Tachografy - Cykl Szkoleń 30 lat IT.NORCOM” - POZNAŃ ×

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam i pozdrawiam.Chce zrobić przyczepę typu sam dmc 1300kg.na osi z jakiegoś dostawczaka i z hamulcem najazdowym np. Alko.W przyczepie chcę zamontować hamulce hydrauliczne sterowane z pojazdu holującego(siłownik zamontowany w samochodzie i pompa hamulcowa na przyczepie) Urządzenie najazdowe ma być podpięte pod linki hamulca ręcznego osi dostawczaka.Czy jest możliwości zarejestrowania takiej przyczepy,jeśli tak to jakie warunki muszę jeszcze spełnić i jakie dokumenty muszę przygotować.Zależy mi na hamulcu hydraulicznym sterowanym z pojazdu(pewnie ten patent nie przejdzie ze względu na ingerencję w hamulce holownika) ze względu na większą skuteczność w porównaniu z hamulcem najazdowym.Z góry dziękuję za odpowiedzi i ewentualną pomoc.

Napisano
pewnie ten patent nie przejdzie ze względu na ingerencję w hamulce holownika

masz w tym względzie całkowitą rację :!:

 

z hamulcem najazdowym np. Alko.

akurat ta firma produkuje kompletne zestawy - tzn. zaczep z najazdem + osie

 

ps. Google Ci podpowie :cool:

Wszystkie drogi prowadzą do . . .

... trumny

Napisano

Wiem że ta firma produkuje całe zestawy,ale różnica jest w cenie.Oś alko 1350 kg kosztuje 1130zł.plus felgi i opony a oś z samochodu kompletną mogę mieć za 500zł.

Napisano

No tak za 850zł narazić własne a co gorsza innych zdrowie i życie. Nie kombinuj tylko kup oryginał. Osie z dostawczaków najlepiej nadają się do przyczep lekkich. (do 750kg) bez hamulca.

Napisano
W przyczepie chcę zamontować hamulce hydrauliczne sterowane z pojazdu holującego

Nikt (żaden diagnosta) o zdrowych zmysłach tobie kolego tego patentu nie "klepnie".

Pozdrawiam

Napisano

Ok,więc kupuje hamulec i oś z atestem na 1300kg. bez żadnych''innych pomysłów''.A na co powinienem zwrócić szczególną uwagę przy budowie?Jakie kwity będę potrzebował,jak wygląda badanie takiej przyczepy a w szczegulności hamulca.Czy badanie techniczne wykonuje się co roku,czy bezterminowo.

Napisano

Jeśli kupisz oś hamowaną to nie musisz martwić się o badanie hamulca, byleś dobrze zmontował.

Napisano
Czy badanie techniczne wykonuje się co roku,czy bezterminowo.

bezterminowo TYLKO przyczepy lekkie tzn do 750 kg DMC :!:

Wszystkie drogi prowadzą do . . .

... trumny

Napisano
Ok,więc kupuje hamulec i oś z atestem na 1300kg. bez żadnych''innych pomysłów''.A na co powinienem zwrócić szczególną uwagę przy budowie?Jakie kwity będę potrzebował,jak wygląda badanie takiej przyczepy a w szczegulności hamulca.Czy badanie techniczne wykonuje się co roku,czy bezterminowo.

 

Ja żądam opinii rzeczoznawcy samochodowego dla takich przyczep czyli DMC pow. 750 kg. Z dokumentów będziesz potrzebował :

 

1) 4 zdjęcia przyczepy - oba boki, przód i tył p-py (wymiar 9x13 lub 10x15 cm)

2) Masa własna przyczepy - kwitek z wagi z pieczątką (chyba że SKP sama sobie zważy)

3) Decyzję na nabicie numeru i wykonanie tabliczki znamionowej z WK

4) Wniosek o wykonanie badania co do zgodności pojazdu m-ki SAM z warunkami technicznymi.

5) Rysunek ramy konstrukcji własnej z wymiarami

6) Opinia rzeczoznawcy - ta zależy czy diagnosta będzie chciał czy nie

 

Najlepiej podjechać na SKP gdzie masz zamiar wykonać przegląd i zapytać co będą chcieli. Jak będzie potrzebna opinia rzeczoznawcy to jeśli zrobi ją "porządny" rzeczoznawca wówczas odpadnie Ci gromadzenie papierów bo w opinii będziesz już miał wniosek o badanie, zdjęcia, wymiary i masy także tylko pozostanie Ci załatwić Decyzję z WK na nabicie numerów, czerwone tablice i PC.

Napisano

pamiętaj o prawidłowym rozmieszczeniu świateł bo u mnie 80% przyczepek za to wylatuje przy pierwszym podejściu

Napisano
bezterminowo TYLKO przyczepy lekkie tzn do 750 kg DMC

 

A mnie jeden pan szkolił na szkoleniu (wiadomo który), że SAM przyczepa lekka to na rok trzeba dawać badanie :D:D, i tym sposobem zaczynamy temat na kolejnego flejma SAM przyczepa lekka na rok czy bezterminowo ::?

Napisano

Temat wałkowany wielokrotnie Ustawa nie jest jasna wiec WK same ustalają sobie jak to ma u nich wyglądać u nas po rozmowie z WK Sam terminy mamy ustalać następująco

p-p lekka -bezterminowo

inne z wyłączeniem autobusu co rok

autobus sam co 6mc

Napisano
nas po rozmowie z WK Sam terminy mamy ustalać następująco

p-p lekka -bezterminowo

inne z wyłączeniem autobusu co rok

autobus sam co 6mc

 

U mnie tak samo. :)

Napisano
U mnie tak samo.

Niby zgodne z logiką, ale czy z przepisami ?

Napisano
Niby zgodne z logiką, ale czy z przepisami ?

 

Tego to my już tu nie rozpatrzymy była już dyskusja wiele razy na ten temat ale jednoznacznego stanowiska nie udało się wypracować :(

Napisano

A jeśli posiadam hamulec najazdowy,oś ducato na resorach DMC 3500kg,na oś przypada 1750kg to mam w zapasie jeszcze 450kg.Czy taki zestaw można zarejestrować,oczywiście zgodnie z przepisami.

Napisano
A jeśli posiadam hamulec najazdowy,oś ducato na resorach DMC 3500kg,na oś przypada 1750kg to mam w zapasie jeszcze 450kg.Czy taki zestaw można zarejestrować,oczywiście zgodnie z przepisami

 

Teoretycznie taką przyczepę można zarejestrować, oczywiście pod warunkiem, że będzie poprawnie zbudowana. Nie jest wcale tak łatwo przekonstruować tak oś od busa, aby hamulec najazdowy działał poprawnie. Ja osobiście jestem zdania, że powinno sie do tego celu użyć fabrycznej osi do przyczep.

Napisano
powinno sie do tego celu użyć fabrycznej osi do przyczep.

:ok

a niektóre są zbudowane tak, że przy cofaniu hamulce się odblokowują

Wszystkie drogi prowadzą do . . .

... trumny

Napisano

To że niektóre mają możliwość odblokowania w czasie cofania,nie oznacza że nie można zarejestrować tych przyczep które takiego patentu nie posiadają,a sam patent to jest chyba w hamulcu najazdowym i z osią nie ma nic wspólnego(przynajmniej w tych przyczepach które widziałem,jeśli się mylę to przepraszam).Danielg539 co rozumiesz przez przekonstruowanie osi od busa,jeśli miałbym robić taką przyczepę to hamulec najazdowy zamocował bym do linek hamulca ręcznego osi busa.Zasada działania jest podobna jeśli nie identyczna.Jeśli chodzi o osie fabryczne,to większość dostępna na rynku jest na drążku skrętnym,które nie są odporne na nasze dziurawe drogi .Dużo większe zaufanie mam do resoru,chodź sam posiadam przyczepę na drążku.Nie twierdzę oczywiście że przyczepy na drążku skrętnym są złe ,bo prowadzenie na drodze jest duże lepsze niż na resorze.To że ktoś kupił nową oś przystosowaną do przyczep nie oznacza że jest lepsza od używanej osi od busa jeśli posiada jeszcze tak duży zapas kilogramów.Jak już miałbym robić komuś przegląd to skupił bym się bardziej na jakości wykonania i stanie technicznym tej przyczepy(sam diagnostą nie jestem),to nie oznacza że przyczepa z osią i hamulcem najazdowym ze szrotu ładnie pomalowanym by przeszła pomyślnie przegląd.

Napisano
).Danielg539 co rozumiesz przez przekonstruowanie osi od busa,jeśli miałbym robić taką przyczepę to hamulec najazdowy zamocował bym do linek hamulca ręcznego osi busa.

 

Pojawia się tu problem polegający na tym, że układ hamulca ręcznego nie jest konstrukcyjnie przewidziany do tak częstego użycia, jakie ma miejsce w przypadku hamulca zasadniczego. Pół biedy jeszcze, jak taka oś ma hamulce bębnowe i faktycznie może to jako tako działać, ale w przypadku osi z hamulcami tarczowymi lub tarczo-bębnami hamulce takie poprawnie działać nie będą.

Napisano

Zgadzam się z powyższym. Ja oprócz tego nie podpisałbym się pod badaniem jeśli hamulec najazdowy nie miałby możliwości wyłączenia podczas cofania.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.