olek43211 Napisano 3 Grudzień 2010 Share Napisano 3 Grudzień 2010 Witam i pozdrawiam.Chce zrobić przyczepę typu sam dmc 1300kg.na osi z jakiegoś dostawczaka i z hamulcem najazdowym np. Alko.W przyczepie chcę zamontować hamulce hydrauliczne sterowane z pojazdu holującego(siłownik zamontowany w samochodzie i pompa hamulcowa na przyczepie) Urządzenie najazdowe ma być podpięte pod linki hamulca ręcznego osi dostawczaka.Czy jest możliwości zarejestrowania takiej przyczepy,jeśli tak to jakie warunki muszę jeszcze spełnić i jakie dokumenty muszę przygotować.Zależy mi na hamulcu hydraulicznym sterowanym z pojazdu(pewnie ten patent nie przejdzie ze względu na ingerencję w hamulce holownika) ze względu na większą skuteczność w porównaniu z hamulcem najazdowym.Z góry dziękuję za odpowiedzi i ewentualną pomoc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacdiag Napisano 3 Grudzień 2010 Share Napisano 3 Grudzień 2010 pewnie ten patent nie przejdzie ze względu na ingerencję w hamulce holownika masz w tym względzie całkowitą rację z hamulcem najazdowym np. Alko. akurat ta firma produkuje kompletne zestawy - tzn. zaczep z najazdem + osie ps. Google Ci podpowie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
olek43211 Napisano 4 Grudzień 2010 Autor Share Napisano 4 Grudzień 2010 Wiem że ta firma produkuje całe zestawy,ale różnica jest w cenie.Oś alko 1350 kg kosztuje 1130zł.plus felgi i opony a oś z samochodu kompletną mogę mieć za 500zł. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
markes30 Napisano 4 Grudzień 2010 Share Napisano 4 Grudzień 2010 No tak za 850zł narazić własne a co gorsza innych zdrowie i życie. Nie kombinuj tylko kup oryginał. Osie z dostawczaków najlepiej nadają się do przyczep lekkich. (do 750kg) bez hamulca. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wrc69 Napisano 4 Grudzień 2010 Share Napisano 4 Grudzień 2010 W przyczepie chcę zamontować hamulce hydrauliczne sterowane z pojazdu holującego Nikt (żaden diagnosta) o zdrowych zmysłach tobie kolego tego patentu nie "klepnie". Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
olek43211 Napisano 4 Grudzień 2010 Autor Share Napisano 4 Grudzień 2010 Ok,więc kupuje hamulec i oś z atestem na 1300kg. bez żadnych''innych pomysłów''.A na co powinienem zwrócić szczególną uwagę przy budowie?Jakie kwity będę potrzebował,jak wygląda badanie takiej przyczepy a w szczegulności hamulca.Czy badanie techniczne wykonuje się co roku,czy bezterminowo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
abcs Napisano 4 Grudzień 2010 Share Napisano 4 Grudzień 2010 Jeśli kupisz oś hamowaną to nie musisz martwić się o badanie hamulca, byleś dobrze zmontował. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacdiag Napisano 4 Grudzień 2010 Share Napisano 4 Grudzień 2010 Czy badanie techniczne wykonuje się co roku,czy bezterminowo. bezterminowo TYLKO przyczepy lekkie tzn do 750 kg DMC Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Qnick Napisano 5 Grudzień 2010 Share Napisano 5 Grudzień 2010 Ok,więc kupuje hamulec i oś z atestem na 1300kg. bez żadnych''innych pomysłów''.A na co powinienem zwrócić szczególną uwagę przy budowie?Jakie kwity będę potrzebował,jak wygląda badanie takiej przyczepy a w szczegulności hamulca.Czy badanie techniczne wykonuje się co roku,czy bezterminowo. Ja żądam opinii rzeczoznawcy samochodowego dla takich przyczep czyli DMC pow. 750 kg. Z dokumentów będziesz potrzebował : 1) 4 zdjęcia przyczepy - oba boki, przód i tył p-py (wymiar 9x13 lub 10x15 cm) 2) Masa własna przyczepy - kwitek z wagi z pieczątką (chyba że SKP sama sobie zważy) 3) Decyzję na nabicie numeru i wykonanie tabliczki znamionowej z WK 4) Wniosek o wykonanie badania co do zgodności pojazdu m-ki SAM z warunkami technicznymi. 5) Rysunek ramy konstrukcji własnej z wymiarami 6) Opinia rzeczoznawcy - ta zależy czy diagnosta będzie chciał czy nie Najlepiej podjechać na SKP gdzie masz zamiar wykonać przegląd i zapytać co będą chcieli. Jak będzie potrzebna opinia rzeczoznawcy to jeśli zrobi ją "porządny" rzeczoznawca wówczas odpadnie Ci gromadzenie papierów bo w opinii będziesz już miał wniosek o badanie, zdjęcia, wymiary i masy także tylko pozostanie Ci załatwić Decyzję z WK na nabicie numerów, czerwone tablice i PC. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Arton Napisano 5 Grudzień 2010 Share Napisano 5 Grudzień 2010 pamiętaj o prawidłowym rozmieszczeniu świateł bo u mnie 80% przyczepek za to wylatuje przy pierwszym podejściu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Qnick Napisano 6 Grudzień 2010 Share Napisano 6 Grudzień 2010 bezterminowo TYLKO przyczepy lekkie tzn do 750 kg DMC A mnie jeden pan szkolił na szkoleniu (wiadomo który), że SAM przyczepa lekka to na rok trzeba dawać badanie , i tym sposobem zaczynamy temat na kolejnego flejma SAM przyczepa lekka na rok czy bezterminowo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dareklawecki Napisano 6 Grudzień 2010 Share Napisano 6 Grudzień 2010 Temat wałkowany wielokrotnie Ustawa nie jest jasna wiec WK same ustalają sobie jak to ma u nich wyglądać u nas po rozmowie z WK Sam terminy mamy ustalać następująco p-p lekka -bezterminowo inne z wyłączeniem autobusu co rok autobus sam co 6mc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Qnick Napisano 6 Grudzień 2010 Share Napisano 6 Grudzień 2010 nas po rozmowie z WK Sam terminy mamy ustalać następująco p-p lekka -bezterminowo inne z wyłączeniem autobusu co rok autobus sam co 6mc U mnie tak samo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JANUSZ60 Napisano 6 Grudzień 2010 Share Napisano 6 Grudzień 2010 U mnie tak samo. Niby zgodne z logiką, ale czy z przepisami ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Qnick Napisano 6 Grudzień 2010 Share Napisano 6 Grudzień 2010 Niby zgodne z logiką, ale czy z przepisami ? Tego to my już tu nie rozpatrzymy była już dyskusja wiele razy na ten temat ale jednoznacznego stanowiska nie udało się wypracować Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
poldek1ca90 Napisano 6 Grudzień 2010 Share Napisano 6 Grudzień 2010 A jeśli posiadam hamulec najazdowy,oś ducato na resorach DMC 3500kg,na oś przypada 1750kg to mam w zapasie jeszcze 450kg.Czy taki zestaw można zarejestrować,oczywiście zgodnie z przepisami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 7 Grudzień 2010 Share Napisano 7 Grudzień 2010 A jeśli posiadam hamulec najazdowy,oś ducato na resorach DMC 3500kg,na oś przypada 1750kg to mam w zapasie jeszcze 450kg.Czy taki zestaw można zarejestrować,oczywiście zgodnie z przepisami Teoretycznie taką przyczepę można zarejestrować, oczywiście pod warunkiem, że będzie poprawnie zbudowana. Nie jest wcale tak łatwo przekonstruować tak oś od busa, aby hamulec najazdowy działał poprawnie. Ja osobiście jestem zdania, że powinno sie do tego celu użyć fabrycznej osi do przyczep. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacdiag Napisano 7 Grudzień 2010 Share Napisano 7 Grudzień 2010 powinno sie do tego celu użyć fabrycznej osi do przyczep. a niektóre są zbudowane tak, że przy cofaniu hamulce się odblokowują Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
poldek1ca90 Napisano 7 Grudzień 2010 Share Napisano 7 Grudzień 2010 To że niektóre mają możliwość odblokowania w czasie cofania,nie oznacza że nie można zarejestrować tych przyczep które takiego patentu nie posiadają,a sam patent to jest chyba w hamulcu najazdowym i z osią nie ma nic wspólnego(przynajmniej w tych przyczepach które widziałem,jeśli się mylę to przepraszam).Danielg539 co rozumiesz przez przekonstruowanie osi od busa,jeśli miałbym robić taką przyczepę to hamulec najazdowy zamocował bym do linek hamulca ręcznego osi busa.Zasada działania jest podobna jeśli nie identyczna.Jeśli chodzi o osie fabryczne,to większość dostępna na rynku jest na drążku skrętnym,które nie są odporne na nasze dziurawe drogi .Dużo większe zaufanie mam do resoru,chodź sam posiadam przyczepę na drążku.Nie twierdzę oczywiście że przyczepy na drążku skrętnym są złe ,bo prowadzenie na drodze jest duże lepsze niż na resorze.To że ktoś kupił nową oś przystosowaną do przyczep nie oznacza że jest lepsza od używanej osi od busa jeśli posiada jeszcze tak duży zapas kilogramów.Jak już miałbym robić komuś przegląd to skupił bym się bardziej na jakości wykonania i stanie technicznym tej przyczepy(sam diagnostą nie jestem),to nie oznacza że przyczepa z osią i hamulcem najazdowym ze szrotu ładnie pomalowanym by przeszła pomyślnie przegląd. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 8 Grudzień 2010 Share Napisano 8 Grudzień 2010 ).Danielg539 co rozumiesz przez przekonstruowanie osi od busa,jeśli miałbym robić taką przyczepę to hamulec najazdowy zamocował bym do linek hamulca ręcznego osi busa. Pojawia się tu problem polegający na tym, że układ hamulca ręcznego nie jest konstrukcyjnie przewidziany do tak częstego użycia, jakie ma miejsce w przypadku hamulca zasadniczego. Pół biedy jeszcze, jak taka oś ma hamulce bębnowe i faktycznie może to jako tako działać, ale w przypadku osi z hamulcami tarczowymi lub tarczo-bębnami hamulce takie poprawnie działać nie będą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
abcs Napisano 8 Grudzień 2010 Share Napisano 8 Grudzień 2010 Zgadzam się z powyższym. Ja oprócz tego nie podpisałbym się pod badaniem jeśli hamulec najazdowy nie miałby możliwości wyłączenia podczas cofania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.