Skocz do zawartości
hary

volvo fh12 dane techniczne

Rekomendowane odpowiedzi

hary

Witam mam problem potrzebuje dane techniczne do volvo fh 12 , samochód przywieżony jhest z dani i nie mam nic . Z góry dziękuję

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Psuj

A co na tabliczce?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
hary

Tylko numer VIN , 2004 rok dmc 26000 kg , moc 338 kW

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
waga50
Tylko numer VIN
Podaj go :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
hary

YV2A4CEC54A588142

i jeszcze jdno czy w takim przypadku podaje się jakieś dane jeśli chodzi o przyczepę bez hamulca

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
danielg539
podaje się jakieś dane jeśli chodzi o przyczepę bez hamulca

 

Praktycznie zawsze jest to 750 kg.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
hary

przepraszam że zadaję tak głupie pytania ale to mój pierwszy przegląd tego typu , jaka powinna być dmc przyczepy z hamulcem ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
danielg539
jaka powinna być dmc przyczepy z hamulcem ?

 

To powinno wynikać z tabliczki znamionowej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
hary

no tak ale tam nie ma żadnych danych

 

[ Dodano: 28-12-2010, 16:03 ]

w serwisie twierdzą że dmc przyczepy z hamulcem to 18 t , cz jest to możliwe ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
andmat

w serwisie twierdzą że dmc przyczepy z hamulcem to 18 t , cz jest to możliwe ?

Rzeczywisty uciąg tego samochodu jest o wiele większy bo 24 tony, ale administracyjnie nie może więcej jak 14 ton, bo jak wynika z § 3, .ust. 1, pkt. 2 a) i b) rozp. w sprawie warunków tachn. pojazdów, DMC zespołu pojazdów nie może przekraczać 40 ton.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
waga50
no tak ale tam nie ma żadnych danych

 

[ Dodano: 28-12-2010, 16:03 ]

w serwisie twierdzą że dmc przyczepy z hamulcem to 18 t , cz jest to możliwe ?

Po rozkodowaniu wyszło mi: MW-9000:ładowność 17000;dmc-26000;przyczepa z hamulcem-24000;naciski-69,60kN i 117,60kN; rozstaw osi-3,80m;poj.silnika-12130 cm3;moc-338kW. Przyczepa 18ton dwuosiowa a 24tony trzyosiowa. Zespół pojazdów nie może przekroczyć w wypadku 5 osi 40 ton a w przypadku 4 osi 36 ton i do tego musisz się dostosować.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
abcs

Ciężarówka o masie 16 ton może ciągnąć przyczepę o masie 24 tony i nie łamie przepisów prawa o ruchu drogowym. Jedynie nasze chore nazewnictwo i terminologie nie do końca przemyślane powodują cały bałagan. Dlatego trzy osiowe ciężarówki tak tracą na uciągu. Mimo, że mogą ciągnąć 24 tony to w DR ma 14. Dla mnie to jest bzdura bo użytkownik powinien być zobligowany jedynie do nieprzekraczania masy zespołu 40 ton i zachowania proporcji takiej, że masa przyczepy (rzeczywista) nie może przekraczać 150% masy (rzeczywistej) pojazdu ciągnącego. No i masy żadnego z pojazdów nie mogą przekraczać ich DMC, ale to już truizm.

 

[ Dodano: 28-12-2010, 16:57 ]

naciski-69,60kN i 117,60kN
... jeszcze jeden nacisk.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
hary

jeszcze tylko jedno pytanko gdzie wpisać dmc zespołu pojazdu ? bo w programie nie ma gdzie wpisać

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
waga50

Też coś mi nie pasowało. Mam dane do FH6x2-338 3 osie 10 kół. MA być?

jeszcze jeden nacisk.
niestety brak choć piszą 3 osie. :(

 

[ Dodano: 28-12-2010, 18:06 ]

jeszcze tylko jedno pytanko gdzie wpisać dmc zespołu pojazdu ? bo w programie nie ma gdzie wpisać

Z tyłu na zaświadczeniu. :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Psuj
Mimo, że mogą ciągnąć 24 tony to w DR ma 14.

 

Dziwne, bo w DR jest rest rubryka MMC przyczepy z hamulcem a nie DMC przyczepy z hamulcem i powinno być tak jak piszesz

 

użytkownik powinien być zobligowany jedynie do nieprzekraczania masy zespołu 40 ton i zachowania proporcji takiej, że masa przyczepy (rzeczywista) nie może przekraczać 150% masy (rzeczywistej) pojazdu ciągnącego.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
hary

dziękuję za pomoc panowie , nacisk na 3 napędową na oponach bliżniaczych zawieszeniu pneumatycznym odległość między drugą a trzecią 1.7 m , to max dopuszczalny nacisk administracyjny na oś 3 wynosi 18 000 czy to się dzieli że na oś 2 9000 kg a na oś 3 też tylko 9 ?

 

[ Dodano: 29-12-2010, 10:10 ]

już wszystko załatwione , jeszcze raz dziękuje wszystkim za pomoc , kolejne badania

już pewnie bęą łatwiejsze

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
abcs
Mimo, że mogą ciągnąć 24 tony to w DR ma 14.

 

Dziwne, bo w DR jest rest rubryka MMC przyczepy z hamulcem a nie DMC przyczepy z hamulcem i powinno być tak jak piszesz

 

użytkownik powinien być zobligowany jedynie do nieprzekraczania masy zespołu 40 ton i zachowania proporcji takiej, że masa przyczepy (rzeczywista) nie może przekraczać 150% masy (rzeczywistej) pojazdu ciągnącego.

Gdyby te magiczne trzy literki "MMC" oznaczały maksymalną masę ciągniętą to ja bym wiedział o co chodzi ale jeśli to oznacza Maksymalną Masę Całkowitą Przyczepy to dla mnie to nie jest logiczne bo skąd ja mam znać konstrukcyjne ograniczenia przyczepy podczas badania pojazdu ciągnącego?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Psuj
bo skąd ja mam znać konstrukcyjne ograniczenia przyczepy podczas badania pojazdu ciągnącego?

 

No i od tego właśnie są homologacje do których nie mamy dostępu, ale można się posiłkować (tylko z głowa) katalogiem ITS.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
abcs

Tak, tylko zwróć uwagę że jeśli ciężarówka będzie miała maksymalną masę ciągnioną określoną przez producenta np. 18 000kg to jeśli inne ograniczenia nie zmniejszą tej wielkości to my taką wartość wpiszemy mu na zaświadczeniu i taka wartość zostanie zapisana w DR jako MMC holowanej przyczepy z hamulcem. Następnie użytkownik kupi dwuosiową przyczepę o DMC 18 000kg (co wynika z naszych ograniczeń dla przyczep dwuosiowych) dla której producent przyczepy określi MMC np.20 000kg. I mamy rebus bo w DR pojazdu mamy MMC przyczepy 18 ton (O1) a w DR przyczepy MMC jest 20 ton (F2) i jak tu jeździć takim zespołem? Czy w razie wypadku nie znajdzie się biegły, który stwierdzi że przepisy zostały złamane? No i czy my właśnie MMC przyczepy powinniśmy określać na badaniu?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.