hary Napisano 28 Grudzień 2010 Share Napisano 28 Grudzień 2010 Witam mam problem potrzebuje dane techniczne do volvo fh 12 , samochód przywieżony jhest z dani i nie mam nic . Z góry dziękuję Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 28 Grudzień 2010 Share Napisano 28 Grudzień 2010 A co na tabliczce? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hary Napisano 28 Grudzień 2010 Autor Share Napisano 28 Grudzień 2010 Tylko numer VIN , 2004 rok dmc 26000 kg , moc 338 kW Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
waga50 Napisano 28 Grudzień 2010 Share Napisano 28 Grudzień 2010 Tylko numer VIN Podaj go Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hary Napisano 28 Grudzień 2010 Autor Share Napisano 28 Grudzień 2010 YV2A4CEC54A588142 i jeszcze jdno czy w takim przypadku podaje się jakieś dane jeśli chodzi o przyczepę bez hamulca Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 28 Grudzień 2010 Share Napisano 28 Grudzień 2010 podaje się jakieś dane jeśli chodzi o przyczepę bez hamulca Praktycznie zawsze jest to 750 kg. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hary Napisano 28 Grudzień 2010 Autor Share Napisano 28 Grudzień 2010 przepraszam że zadaję tak głupie pytania ale to mój pierwszy przegląd tego typu , jaka powinna być dmc przyczepy z hamulcem ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 28 Grudzień 2010 Share Napisano 28 Grudzień 2010 jaka powinna być dmc przyczepy z hamulcem ? To powinno wynikać z tabliczki znamionowej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hary Napisano 28 Grudzień 2010 Autor Share Napisano 28 Grudzień 2010 no tak ale tam nie ma żadnych danych [ Dodano: 28-12-2010, 16:03 ] w serwisie twierdzą że dmc przyczepy z hamulcem to 18 t , cz jest to możliwe ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
andmat Napisano 28 Grudzień 2010 Share Napisano 28 Grudzień 2010 w serwisie twierdzą że dmc przyczepy z hamulcem to 18 t , cz jest to możliwe ? Rzeczywisty uciąg tego samochodu jest o wiele większy bo 24 tony, ale administracyjnie nie może więcej jak 14 ton, bo jak wynika z § 3, .ust. 1, pkt. 2 a) i b) rozp. w sprawie warunków tachn. pojazdów, DMC zespołu pojazdów nie może przekraczać 40 ton. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
waga50 Napisano 28 Grudzień 2010 Share Napisano 28 Grudzień 2010 no tak ale tam nie ma żadnych danych [ Dodano: 28-12-2010, 16:03 ] w serwisie twierdzą że dmc przyczepy z hamulcem to 18 t , cz jest to możliwe ? Po rozkodowaniu wyszło mi: MW-9000:ładowność 17000;dmc-26000;przyczepa z hamulcem-24000;naciski-69,60kN i 117,60kN; rozstaw osi-3,80m;poj.silnika-12130 cm3;moc-338kW. Przyczepa 18ton dwuosiowa a 24tony trzyosiowa. Zespół pojazdów nie może przekroczyć w wypadku 5 osi 40 ton a w przypadku 4 osi 36 ton i do tego musisz się dostosować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
abcs Napisano 28 Grudzień 2010 Share Napisano 28 Grudzień 2010 Ciężarówka o masie 16 ton może ciągnąć przyczepę o masie 24 tony i nie łamie przepisów prawa o ruchu drogowym. Jedynie nasze chore nazewnictwo i terminologie nie do końca przemyślane powodują cały bałagan. Dlatego trzy osiowe ciężarówki tak tracą na uciągu. Mimo, że mogą ciągnąć 24 tony to w DR ma 14. Dla mnie to jest bzdura bo użytkownik powinien być zobligowany jedynie do nieprzekraczania masy zespołu 40 ton i zachowania proporcji takiej, że masa przyczepy (rzeczywista) nie może przekraczać 150% masy (rzeczywistej) pojazdu ciągnącego. No i masy żadnego z pojazdów nie mogą przekraczać ich DMC, ale to już truizm. [ Dodano: 28-12-2010, 16:57 ] naciski-69,60kN i 117,60kN... jeszcze jeden nacisk. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hary Napisano 28 Grudzień 2010 Autor Share Napisano 28 Grudzień 2010 jeszcze tylko jedno pytanko gdzie wpisać dmc zespołu pojazdu ? bo w programie nie ma gdzie wpisać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
waga50 Napisano 28 Grudzień 2010 Share Napisano 28 Grudzień 2010 Też coś mi nie pasowało. Mam dane do FH6x2-338 3 osie 10 kół. MA być? jeszcze jeden nacisk. niestety brak choć piszą 3 osie. [ Dodano: 28-12-2010, 18:06 ] jeszcze tylko jedno pytanko gdzie wpisać dmc zespołu pojazdu ? bo w programie nie ma gdzie wpisaćZ tyłu na zaświadczeniu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 28 Grudzień 2010 Share Napisano 28 Grudzień 2010 Mimo, że mogą ciągnąć 24 tony to w DR ma 14. Dziwne, bo w DR jest rest rubryka MMC przyczepy z hamulcem a nie DMC przyczepy z hamulcem i powinno być tak jak piszesz użytkownik powinien być zobligowany jedynie do nieprzekraczania masy zespołu 40 ton i zachowania proporcji takiej, że masa przyczepy (rzeczywista) nie może przekraczać 150% masy (rzeczywistej) pojazdu ciągnącego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hary Napisano 29 Grudzień 2010 Autor Share Napisano 29 Grudzień 2010 dziękuję za pomoc panowie , nacisk na 3 napędową na oponach bliżniaczych zawieszeniu pneumatycznym odległość między drugą a trzecią 1.7 m , to max dopuszczalny nacisk administracyjny na oś 3 wynosi 18 000 czy to się dzieli że na oś 2 9000 kg a na oś 3 też tylko 9 ? [ Dodano: 29-12-2010, 10:10 ] już wszystko załatwione , jeszcze raz dziękuje wszystkim za pomoc , kolejne badania już pewnie bęą łatwiejsze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
abcs Napisano 30 Grudzień 2010 Share Napisano 30 Grudzień 2010 Mimo, że mogą ciągnąć 24 tony to w DR ma 14. Dziwne, bo w DR jest rest rubryka MMC przyczepy z hamulcem a nie DMC przyczepy z hamulcem i powinno być tak jak piszesz użytkownik powinien być zobligowany jedynie do nieprzekraczania masy zespołu 40 ton i zachowania proporcji takiej, że masa przyczepy (rzeczywista) nie może przekraczać 150% masy (rzeczywistej) pojazdu ciągnącego. Gdyby te magiczne trzy literki "MMC" oznaczały maksymalną masę ciągniętą to ja bym wiedział o co chodzi ale jeśli to oznacza Maksymalną Masę Całkowitą Przyczepy to dla mnie to nie jest logiczne bo skąd ja mam znać konstrukcyjne ograniczenia przyczepy podczas badania pojazdu ciągnącego? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 30 Grudzień 2010 Share Napisano 30 Grudzień 2010 bo skąd ja mam znać konstrukcyjne ograniczenia przyczepy podczas badania pojazdu ciągnącego? No i od tego właśnie są homologacje do których nie mamy dostępu, ale można się posiłkować (tylko z głowa) katalogiem ITS. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
abcs Napisano 30 Grudzień 2010 Share Napisano 30 Grudzień 2010 Tak, tylko zwróć uwagę że jeśli ciężarówka będzie miała maksymalną masę ciągnioną określoną przez producenta np. 18 000kg to jeśli inne ograniczenia nie zmniejszą tej wielkości to my taką wartość wpiszemy mu na zaświadczeniu i taka wartość zostanie zapisana w DR jako MMC holowanej przyczepy z hamulcem. Następnie użytkownik kupi dwuosiową przyczepę o DMC 18 000kg (co wynika z naszych ograniczeń dla przyczep dwuosiowych) dla której producent przyczepy określi MMC np.20 000kg. I mamy rebus bo w DR pojazdu mamy MMC przyczepy 18 ton (O1) a w DR przyczepy MMC jest 20 ton (F2) i jak tu jeździć takim zespołem? Czy w razie wypadku nie znajdzie się biegły, który stwierdzi że przepisy zostały złamane? No i czy my właśnie MMC przyczepy powinniśmy określać na badaniu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.