Skocz do zawartości

Serdecznie witamy w nowej wersji forum!

Pierwsze logowanie wcześniejszych użytkowników do nowego forum, wymaga wygenerowania nowego hasła (jest to czynność jednorazowa). W tym celu możemy skorzystać z linku Nie pamiętasz hasła? lub z tego u dołu okna logowania. Uwaga: Proszę podać e-mail taki sam, jaki jest ustawiony na wcześniejszym forum!

nex9

rejestracja skutera z niemiec

Polecane posty

nex9

witam . wczoraj zakupilem skuter. pierwszym wlascicielem byla pani z Barcelony, potem kupil go pan z niemiec i w dowodzie czy jak sie ten kwit nazywa, widnieje jego nazwisko lecz zadnej pieczatki nie ma ani umowy. mam juz tlumaczenie tego dowodu ... moglby mi ktos podpowiedzec jak to zarejestrowac ? dodaje zdjecia papierow :)

10012011010.jpg10012011011c.jpg10012011008tile.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robert petruk

Kwity są ok. Do zarejestrowania. W Niemczech pojazd ten nie podlega obowiązkowej rejestracji na "ogólnych" zasadach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Janusz1971

W związku z brakiem jakiejkolwiek pieczątki pod nowym właścicielem może być problem w WK ,na pewno potrzebujesz jeszcze umowę kupna sprzedaży z ostatnim właścicielem czyli tym z Niemiec. Przy odrobinie dobrej woli WK mogliby napisać zapytanie do Niemiec o dane ostatniego właściciela tegoż pojazdu. Tylko że wydaje mi się że gdyby ten skuter był tam zarejestrowany to powinna widnieć pieczątka na tych papierach ,ale mogę się mylić .Coś mi świta że u Niemców trzeba mieć tylko ubezpieczenie a motorowery nie podlegają rejestracji ,ale możę wypowie się ktoś bardziej kompetentny bo ja jestem za krótko w zawodzie :)i jeszcze mi się taki nie trafił.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
nex9

wlasnie juz na jakis forum wyczyralem ze w niemczech tylko ubezpieczenie jest potrzebne, to co ? pisac umowe na tego niemca ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
blakop
u Niemców trzeba mieć tylko ubezpieczenie a motorowery nie podlegają rejestracji

 

Istotnie tak jest i wydaje się, że wszyscy w WK tą wiedzę powinni mieć.

Powiedz tylko jeszcze co to jest ten skuter... Bo skuter w potocznym znaczeniu, a faktyczny motorower to często różne pojazdy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jacdiag
Bo skuter w potocznym znaczeniu, a faktyczny motorower to często różne pojazdy.

wg pojemności silnika - 49 cm3 - może być motorowerem

ale prędkość go niedopuszcza - 50 km/h

 

chyba że można zastosować najnowszy "wynalazek" PoRD-u

czyli +10 km/h tolerancji ;D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
nex9

to co mam w koncu zrobic ? pomoze ktos ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
TOSPOL

Musisz dokonać w warsztacie mechanicznym przeróbki - na ograniczenie prędkości.

Z dokumentem z tej przeróbki jedż na stacje na przegląd i rejestruj pojazd.

Szerokiej drogi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
nex9

to da rade z tymi papierami ? a i gdzie moge dokonac tej zmiany :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Psuj
to da rade z tymi papierami ? a i gdzie moge dokonac tej zmiany

 

Kwity są ok. Do zarejestrowania.

 

Musisz dokonać w warsztacie mechanicznym przeróbki - na ograniczenie prędkości.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ALZAR

To nie jest dowód rejestracyjny, a tylko świadectwo zgodności ( coś podobnego jak nasz wyciąg ze świadectwa homologacji) wydawane kupującemu przez sprzedającego nowy motorower. Z włoskimi motorowerami jest tak samo. Radzę przejść się z tymi papierami do swojego wydziału komunikacji i spróbować ugadać sprawę, również prędkości maksymalnej. W starej ustawie prawo o ruchu drogowym motorower miał maksymalną prędkość 50 km/h - obowiązywała do 31.12.1997r. Wydziały komunikacji uznają prawa nabyte, z Simsonem czy Rometem zarejestrowanym w Polsce nie ma problemu. Tutaj datą pierwszej rejestracji będzie 1 stycznia roku produkcji (nie wiem 1994? 1993?). W naszym państwie prawa dużo zależy od interpretacji prawnika, moim zdaniem warto spróbować.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
blakop

Ja też uważam, że jak data I rejestracji podpasi, to nie musi mieć 45 km/h

 

Z włoskimi motorowerami jest tak samo.

 

Poprawka - nie jest, a było. Bodajże tylko do 2005 roku. Teraz normalnie rejestrują.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ALZAR

Dzięki blakop, nie wiedziałem że Włosi już kilka lat wydają dowód rejestracyjny dla motorowerów. Jak do tej pory praktycznie takiego nie widziałem, jeszcze parę miesięcy temu klient przyjechał na stację z certyfikatem. U nich widocznie też wszystko musi nabrać mocy urzędowej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Regan55
może trafisz w WK na aktywnego forumowicza ...

A wtedy masz pewne ze Ci zarejestruje.... :x;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
blakop

Ja mam mniej wizyt niż sis?? Skąd te dane?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Psuj
Skąd te dane?

 

Z waszych profili :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jacdiag
Skąd te dane?

-> użytkownicy

-> metoda sortowania

->wizyt

-> malejąco

:ok:D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jackow
Skąd te dane?

To nie wiesz? Totalna inwigilacja :-D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Fredek

 

chyba że można zastosować najnowszy "wynalazek" PoRD-u

czyli +10 km/h tolerancji ;D

 

Wiesz gdzie jest podstawa prawna na te 10 km/h tolerancji?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jacdiag

USTAWA

z dnia 29 października 2010 r.

o zmianie ustawy - Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw1)

(Dz. U. Nr 225 poz. 1466 z dnia 30 listopada 2010 r.)

 

Art. 1.

7) po art. 129f dodaje się art. 129g i 129h w brzmieniu:

 

Art 129 h.

5. Minister właściwy do spraw transportu, mając na względzie przyczyny i lokalizację wypadków drogowych, przeciwdziałanie tym wypadkom oraz wdrażanie kierujących pojazdami do przestrzegania przepisów ruchu drogowego, określi, w drodze rozporządzenia:

1) warunki lokalizacji w pasie drogowym dróg publicznych stacjonarnych urządzeń rejestrujących oraz obudów na te urządzenia, z uwzględnieniem zasady, że instalowana i używana jest obudowa wraz z urządzeniem rejestrującym;

2) sposób oznakowania stacjonarnych urządzeń rejestrujących oraz obudów na te urządzenia, z uwzględnieniem oddziaływania prewencyjnego poprzez zapewnienie odpowiedniej widoczności;

3) sposób dokonywania pomiarów przez urządzenia rejestrujące, z uwzględnieniem progów prędkości dostosowanych do obowiązującego na drodze ograniczenia prędkości, oraz przetwarzania przez te urządzenia zarejestrowanych danych, a także biorąc pod uwagę możliwość błędu kierowcy do 10 km/h włącznie w utrzymaniu dopuszczalnej prędkości;

4) szczegółowe warunki wykonywania przez strażników gminnych (miejskich) czynności z zakresu kontroli ruchu drogowego, o których mowa w art. 129b ust. 4, w tym obowiązku oznakowania miejsc prowadzenia kontroli.";

 

 

jak zwykle pismaki przekręcili przepisy :razz:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

×

Ważne informacje

Umieściliśmy pliki cookie na Twoim urządzeniu, aby pomóc Ci ulepszyć tę witrynę. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym razie zakładamy, że możesz kontynuować.