Skocz do zawartości
berecik

Mandaty z helikoptera

Rekomendowane odpowiedzi

berecik

Przekraczający prędkość kierowcy będą teraz namierzani również z powietrza, przez policyjne helikoptery - informuje "Dziennik Gazeta Prawna". Do tej pory policjanci z helikoptera mogli nagrywać wszystkie naruszenia kodeksu drogowego oprócz zbyt szybkiej jazdy. Nowela prawa o ruchu drogowym, która weszła w życie ostatniego grudnia 2010 r. zawiera na tyle szeroką definicję urządzenia rejestrującego, że kontrole ruchu drogowego można przeprowadzać zarówno z radiowozu jak i ze śmigłowca, w stosunku do wszystkich naruszeń przepisów. W związku z tym policyjne śmigłowce zostały uzbrojone w rejestratory prędkości.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
JACEK GUZ

No to mamy kolejne obostrzenie i trzeba poza zerkaniem w lusterko patzeć w niebo czy za nami a raczej nad nami nie leci :razz:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
danielg539
trzeba poza zerkaniem w lusterko patzeć w niebo czy za nami a raczej nad nami nie leci

 

Pewnie wzrośnie sprzedaz aut ze szklanym dachem :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Norbert Jezierski
W związku z tym policyjne śmigłowce zostały uzbrojone w rejestratory prędkości.

Ktoś wie, jak to działa ?

Pasywnie, jak to ma miejsce w przypadku videorejestratorów w nieoznakowanych radiowozach, raczej tego nie widzę. Laser ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jacdiag
Ktoś wie, jak to działa ?

pewnie matematycznie

słupki przy drogach stoją co 100 m

przy 90 km/h czas przejazdu = 4 s

 

jeżeli pojazd "zaliczy" dwa słupki (100m) w 3 s to jedzie 120 km/h

 

:D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
brodatymazur
Norbert Jezierski

Jeśli to ma działać lekko z automatu, to taki stoper to lekkie nieporozumienie. :)

A jak ma się to go GUM'u i zatwierdzeń typu ? Bo takie urządzenie musi zapewne coś podobnego mieć ... :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jacdiag
ustalenie prędkości pojazdu wymaga skomplikowanych obliczeń ze stoperem w ręku.
:shock:

prędkośc = droga / czas

 

100 m / 3 s = 120 000 m / 3600 s = 120 km / godz

 

:D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
brodatymazur
Nowela prawa o ruchu drogowym, która weszła w życie ostatniego grudnia 2010 r. zawiera na tyle szeroką definicję urządzenia rejestrującego, że kontrole ruchu drogowego można przeprowadzać zarówno z radiowozu jak i ze śmigłowca, w stosunku do wszystkich naruszeń przepisów. W związku z tym policyjne śmigłowce zostały uzbrojone w rejestratory prędkości.

Do dalszej dyskusji coby wiadomo było o czym się mówi:

Prawo o ruchu drogowym_zmiana która weszła w życie 30 grudnia 2010r

oraz:

ROZPORZĄDZENIE PREZESA RADY MINISTRÓW z dnia 20 stycznia 2011 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie wysokości grzywien nakładanych w drodze mandatów karnych za wybrane rodzaje wykroczeń

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jackow

A przy zakupie nie dorzucają czasem Taliba? Miał być.

Takie mają teraz latać?

objects.jpg.300b82ff22c2834d53b52f2bf04a66ed.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Qnick

To teraz na CB będzię się mówić " nieoznakowane śmigło nad nami" :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
DARIO64

Trzeba będzie jeździć z ponad dźwiękową to może nie zdążą cyknąć fotki :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
JACEK GUZ

Ciekawe i dające do myślenia :shock:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Psuj
Trzeba będzie jeździć z ponad dźwiękową to może nie zdążą cyknąć fotki

 

Spox... śmigła nie są zbyt szybkie, wystarczy połowa prędkości dźwięku... :evil:

 

Ktoś wie, jak to działa ?

Pasywnie, jak to ma miejsce w przypadku videorejestratorów w nieoznakowanych radiowozach, raczej tego nie widzę. Laser ?

 

Jest to na pewno lekko problematyczne, ale tylko lekko. W samolotach i śmigłowcach prędkość ustala się na podstawie rurki pitota a ta nie uwzględnia błędu związanego z prędkością wiatru. Przy eksploatacji to nie ma wielkiego znaczenia, ale przy urzędowych pomiarach już tak. Wykorzystanie prędkościomierza pojazdu latającego więc odpada. Na dzień dzisiejszy to nie przeszkoda, bo można wykorzystać pomiar na podstawie wskazań GPS. Zostaje tylko kwestia obliczenia prędkości pojazdu na ziemi z uwzględnieniem kąta padania wiązki lasera na pojazd jadący na ziemi. Czyli potrzeba wysokości helikoptera, prędkości helikoptera, kierunku lotu helikoptera względem pojazdu i odległości od pojazdu na ziemi.

Przy dzisiejszej technice myślę, że jest to łatwo do zrobienia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.