Arizona Napisano 27 Styczeń 2011 Share Napisano 27 Styczeń 2011 Witam, czy ktoś z kolegów spotkał się już z gazem w ciężarówkach. Jak podejść do przeglądu. Dozór na zbiornik wiadomo. Ale klient z warsztatu co zaczęli niedawno montować pytał się czy robimy coś takiego. Jakieś badania po zamontowaniu gazu w celu wpisu w DR. PB + LPG od razu w WK, a ON + LPG jakieś dodatkowe badanie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Regan55 Napisano 27 Styczeń 2011 Share Napisano 27 Styczeń 2011 a ON + LPG jakieś dodatkowe badanie? Niestety ale z takim przypadkiem nie mialem jeszcze do czynienia... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacdiag Napisano 27 Styczeń 2011 Share Napisano 27 Styczeń 2011 wpisanie gazu do DR wymaga "homo" niezależnie od paliwa bazowego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JANUSZ60 Napisano 27 Styczeń 2011 Share Napisano 27 Styczeń 2011 a ON + LPG jakieś dodatkowe badanie? Wpis na podstawie dokumentów z montażu, podobnie jak benzyna,,, instalacje CNG, zresztą podobnie a za niedługo wejdą pewnie instalacje LNG,,, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Qnick Napisano 27 Styczeń 2011 Share Napisano 27 Styczeń 2011 ON + LPG Tak to nie bardzo to widzę bo wg. mojej wiedzy a może mało wiem nie da się zrobić diesla żeby pracował na ON i LPG . Na samo LPG widziałem ciągniki rolnicze poprzerabiane które jeździły po halach w fabrykach ale nie były zarejestrowane bo poruszały się tylko po zakładzie. A po zamontowaniu LPG do takiego pojazdu to chyba normalnie, protokół na butle, wyciąg ze ŚH na sposób montażu, faktura za montaż i wio po wpis do DR. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 27 Styczeń 2011 Share Napisano 27 Styczeń 2011 Z tego co wiem ta jakieś autobusy w którymś z miast przerabiano. Z jakim skutkiem - nie wiem, ale chyba się nie przyjęło. Coś tam było mówione, że po przeróbce nie ma możliwości powrotu do paliwa bazowego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Qnick Napisano 27 Styczeń 2011 Share Napisano 27 Styczeń 2011 Z tego co wiem ta jakieś autobusy w którymś z miast przerabiano. U mnie jeżdżą autobusy napędzane CNG i tylko CNG nie ma możliwości pracy na ON. Tylko jak przyjadą na badanie to trzeba po dachu łazić bo tam ma zbiorniki (5 szt.). Autobusu na LPG nie widziałem ale skoro mogą działać na ziemny to i na propan-butan pewnie też Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jackow Napisano 27 Styczeń 2011 Share Napisano 27 Styczeń 2011 mojej wiedzy a może mało wiem nie da się zrobić diesla żeby pracował na ON i LPG Oj Qnick da się da nawet bez przeróbki silnika. Po prostu silnik spala obydwa paliwa. Oczywiście na samym gazie nie będzie pracował. W takim systemie wtryśnięta ropa zapala wszystko w cylindrze. Mało tego spala się całe paliwo więc spaliny są czyściejsze i jest znikome zadymienie. Efektem "ubocznym" systemu dualfuel jest wzrost mocy i momentu obrotowego. Swoją drogą myślałem nad założeniem takiego do mojej foki TDDI. Na allegro kosztowało 1500zł. Dla zainteresowanych link do strony producenta: http://www.dieselperformanceproducts.com/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 28 Styczeń 2011 Share Napisano 28 Styczeń 2011 wg. mojej wiedzy a może mało wiem nie da się zrobić diesla żeby pracował na ON i LPG Teoretycznie w nowoczesnych dieslach z systemen wtrysku coman-raill nie powinno być z tym wiekszego kłopotu bo droga elektroniczną można ograniczyć dawke ON a w jego miejsce podać mieszanka powietrzno-gazową. W przypadku wtryśnięcia ograniczonej dawki ON nie zachodzi efekt uboczny w postaci: Efektem "ubocznym" systemu dualfuel jest wzrost mocy i momentu obrotowego Stosowanie silnika diesla z systemem 2 paliwowym ON+LPG raczej jest nie uzasadnione ekonomicznie, bo nie prowadzi to do znacznego ograniczenia kosztów paliwa. Sytuacja wygląda korzystnjej w przypadku zasilania ON+CNG, ale wówczas chyba lepjej pozostac czy zasilaniu samym CNG. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jackow Napisano 28 Styczeń 2011 Share Napisano 28 Styczeń 2011 Teoretycznie w nowoczesnych dieslach z systemen wtrysku coman-raill nie powinno być z tym wiekszego kłopotu bo droga elektroniczną można ograniczyć dawke ON a w jego miejsce podać mieszanka powietrzno-gazową. Najlepszym rozwiązaniem jest modyfikacja mapy wtrysku. W dieslach ze zwykłą pompą można by przykręcić dawkę paliwa i po problemie. Stosowanie silnika diesla z systemem 2 paliwowym ON+LPG raczej jest nie uzasadnione ekonomicznie, bo nie prowadzi to do znacznego ograniczenia kosztów paliwa Nie jest tak źle. Oszczędności mogą sięgać ok 30% a biorąc pod uwagę czystsze spaliny taki system zasilania powinien zostać upowszechniony i promowany w szczególności przez ekologów. Ochrona środowiska: W silnikach diesla olej napędowy nie dopala się całkowicie. W silnikach z wtryskiem bezpośrednim około 78% wtryskiwanego paliwa ulega reakcji spalaniu. Dodatkowo tworzą się szkodliwe gazy tlenek węgla CO, węglowodory HC, i cząsteczki stałe (sadza itp.). Po zastosowaniu mieszanki olej napędowy - LPG około 95 % paliwa ulega dopaleniu, dodatkowo zmniejsza się udział wyżej wymienionych składników toksycznych. Po zatem zastosowanie podwójnego mieszanki pozwala obniżyć ciśnienie wtryskiwanego paliwa. LPG – jest jednym z paliw ekologicznych, dlatego zastosowanie tego rodzaju paliwa sprzyja ochronie środowiska. Wśród zalet stosowanie LPG w silnikach diesla należy wspomnieć, że poprzez redukcje zanieczyszczeń, pozwalają utrzymać lepsza jakość oleju. Jak działa? Jeden z przykładów opracowanych przez firmę SpongerCars jest zastosowania LPG do silnika Diesla jako mieszaninę z olejem napędowym. Stosunek ON i LPG w mieszance tej wynosi 80:20. Uruchomienie silnika następuje przeważnie na ON w szczególności jeżeli jest niska temperatura na zewnątrz. Olej napędowy w tej mieszance służy do samozapłonu mieszanki w silniku, ponieważ jak wiadomo silniki wysokoprężne nie potrzebują iskry do zapłonu. Drugi sposób zastosowania LPG jest opracowany prze firmę DFD IWEMA enterprise. Polega on na opracowaniu bardzo zaawansowanego sterownika gazu który steruje na podstawie informacji uzyskanych z obciążenia, prędkości obrotowej wału korbowego, temperatury w układzie wydechowym, ilości zużywanego ONL i LPG. Rozwiązanie to umożliwia zaadaptowanie każdego w miarę sprawnego (nie wyjeżdżonego) silnika Diesla z turbo i bez doładowania, jak i również z elektronicznie sterowanym pedałem gazu. We wszystkich tych rozwiązaniach możliwe jest wyłączenie używania LPG i przejście na wykorzystanie jedynie ON. Ekonomia Korzystając danych spalania opublikowanych na stronach Australijskich dla samochodu Land Rover Defender spalającego normalnie 10.7litrów ON na sto kilometrów, oraz z jego testów możemy przedstawić bilans kosztów. Aby przejechać 1000km potrzeba 107.14 L oleju napędowego – jeżeli jazda jest tylko na oleju napędowym 75 litrów oleju napędowego i 25 litrów LPG – jeżeli jest stosowana mieszanka, Mając aktualne cen paliw można obliczyć bez problemu oszczędności na instalacji. Źródło: http://www.greenweal.eu/index.php?option=com_content&view=article&id=86:lpg-diesel&catid=38:lpg&Itemid=60 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 28 Styczeń 2011 Share Napisano 28 Styczeń 2011 a biorąc pod uwagę czystsze spaliny taki system zasilania powinien zostać upowszechniony i promowany w szczególności przez ekologów. To jeszcze nie wiesz, że ochrona środowiska to jest to co akurat najmniej obchodzi ekologów? Nie mówię o zwykłych ludziach sortujących śmieci, czy starających się oszczędzać naturę ale o tych "prawdziwych" ekologach mających coś do powiedzenia na świecie... uwierz mi, ich akurat ochrona środowiska interesuje najmniej... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 28 Styczeń 2011 Share Napisano 28 Styczeń 2011 danielg539 napisał/a:Stosowanie silnika diesla z systemem 2 paliwowym ON+LPG raczej jest nie uzasadnione ekonomicznie, bo nie prowadzi to do znacznego ograniczenia kosztów paliwa Nie jest tak źle. Oszczędności mogą sięgać ok 30% Aż tak dobrze to chyba nie ma, do z Twego cytatu 107.14 L oleju napędowego – jeżeli jazda jest tylko na oleju napędowym 75 litrów oleju napędowego i 25 litrów LPG – jeżeli jest stosowana mieszanka, Mając aktualne cen paliw można obliczyć bez problemu oszczędności na instalacji. Wynika, że oszczędności są na poziomie 16-17% Zakładając cenę ON - 4,65 i LPG - 2,66 otzrymujemy koszt przejazdu 100 km w wysokości: 1. ON=498,20 PLN 2. ON+LPG=415,25 PLN Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jackow Napisano 28 Styczeń 2011 Share Napisano 28 Styczeń 2011 Aż tak dobrze to chyba nie ma, do z Twego cytatu Te 30% to akurat nie cytatu, który wcześniej przytoczyłem. Artykuł z UWM: http://www.uwm.edu.pl/egu/news/5/czytaj/159/diesel-na-gaz.html Teoretycznie silnik mógłby pracować na paliwie w proporcjach 80% gazu i 20 % ON. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 28 Styczeń 2011 Share Napisano 28 Styczeń 2011 Teoretycznie silnik mógłby pracować na paliwie w proporcjach 80% gazu i 20 % ON Zgadza się, ale aby uzyskać takie proporcje to nalezy dość znacznie zaingerować w system wtrysku ON a to w przypadku zastosowania uniwersalnych zestawów do zasilania dwupaliwowego nie jest mozliwe. W latach 90 były prowadzone testy zasilania diesla LPG i wówczas w głowicy cylindrów montowane były osobne wtryskiwacze podający około 15% potrzebnej dawki paliwa w celu inicjacji spalania. Główne wtryskiwacze podczas pracy na zasilaniu dwupaliwowym były nieczynne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nikita_Bennet Napisano 28 Styczeń 2011 Share Napisano 28 Styczeń 2011 ON + LPG Tak to nie bardzo to widzę bo wg. mojej wiedzy a może mało wiem nie da się zrobić diesla żeby pracował na ON i LPG . Na samo LPG widziałem ciągniki rolnicze poprzerabiane które jeździły po halach w fabrykach ale nie były zarejestrowane bo poruszały się tylko po zakładzie. A po zamontowaniu LPG do takiego pojazdu to chyba normalnie, protokół na butle, wyciąg ze ŚH na sposób montażu, faktura za montaż i wio po wpis do DR. ursus c360 lub c330, dwie butle po jednej na każdym błotniku. Kiedyś URSUS to testował, nawet opisywali to w gazecie TRAKTOR bo tam widziałem zdjęcie. Tylko nie wiem czy weszło do masowej produkcji (tak chociaż 1000 sztuk). A ja dołączam się z pytaniem. Czy istnieje możliwość, nawiązując do tematu głównego, że zobaczę np dowód rejestracyjny passata który będzie miał literkę D+LPG? Bo literka P+LPG to widziałem nie raz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jackow Napisano 29 Styczeń 2011 Share Napisano 29 Styczeń 2011 Czy istnieje możliwość, nawiązując do tematu głównego, że zobaczę np dowód rejestracyjny passata który będzie miał literkę D+LPG? Myślę, że to tylko kwestia czasu. Tym bardziej przy obecnym wzroście ceny paliwa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JACEK GUZ Napisano 29 Styczeń 2011 Share Napisano 29 Styczeń 2011 Narazie to tylko jako pomyłka przy wpisywaniu w DR,ale z czasem to kto wie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jackow Napisano 10 Kwiecień 2011 Share Napisano 10 Kwiecień 2011 Już niedługo będą dostępne homologowane instalacje LPG do diesli. Ciekawe jaki będzie koszt takiej instalacji? http://www.elpigaz.com/100125,1.dhtml Na dole tekstu są linki do opisu min. zasady działania takiej instalacji, oszczędności itp. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 10 Kwiecień 2011 Share Napisano 10 Kwiecień 2011 A kolega założył taką instalacje do diesla. Szczegółów nie znam, ale ponoć banalnie proste co montażu i zasady działania (prostsze niż klasyczne LPG w autach benzynowych). Tak jak pisaliście jego celem było tylko lekkie zbicie kosztów paliwa i wydłużenie zasięgu auta. jak wróci z dalekiej Syberii to zobaczymy jak mu się to spisało Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jackow Napisano 11 Kwiecień 2011 Share Napisano 11 Kwiecień 2011 A kolega założył taką instalacje do diesla Może tą amerykańską, podciśnieniową. Kosztowała od 1000 do 1500 zł. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
abcs Napisano 11 Kwiecień 2011 Share Napisano 11 Kwiecień 2011 zasady działania (prostsze niż klasyczne LPG w autach benzynowych) W tych instalacjach wykorzystuje się efekt polegający na tym iż silnik potocznie zwany Dieslem przez zdecydowaną większość czasu pracuje na dużym nadmiarze powietrza więc dodając nawet niewielką dawkę LPG do powietrza zasysanego przez silnik wykorzystujemy część tlenu, która i tak nie zostałaby zużyta. Olej napędowy potrzebny jest do zainicjowania zapłonu w odpowiednim momencie i daje nam możliwość kontroli całkowitej ilości paliwa dostarczanej do silnika, bo ilość LPG nie jest precyzyjnie odmierzana. Ale rodzi to konieczność odłączania LPG przy zdjęciu nogi z "gazu", przy silniku pracującym na wolnych obrotach i przy pełnym obciążeniu aby nam się silnik nie wymknął spod kontroli. Z tych powodów zużycie oleju napędowego jest zdecydowanie niższe ale nie tak małe jak zużycie benzyny z silnikach ZI z instalacją LPG. Ogólnie zysk w kosztach eksploatacji jest rzędu kilkunastu do dwudziestu paru procent. Jeśli ktoś jeździ "zero- jedynkowo" zysku nie ma żadnego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Arizona Napisano 11 Kwiecień 2011 Autor Share Napisano 11 Kwiecień 2011 Panowie co sądzicie o wystawianiu zaświadczeń na zwykłym papierze w wordzie przez SKP i diagnostę że gaz został zamontowany poprawnie, zgodnie z przepisami i nie zagraża bezpieczeństwu. Gdyż taki papier jest wymagany w celu zalegalizowania gazu w dieslu. SKP raczej nie może takiego dokumentu wystawić i nawet jak 63 zł skasować? Widziałem skany takich zaświadczeń z innych SKP. Mam dla was, ale jakość jest zbyt marna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARIO64 Napisano 11 Kwiecień 2011 Share Napisano 11 Kwiecień 2011 Gdyż taki papier jest wymagany w celu zalegalizowania gazu w dieslu Czy ja za czymś nie nadążam?pozwolę sobie zacytować to co było już wielokrotnie cytowane 3. W przypadku zawiadomienia o dokonaniu montażu instalacji przystosowującej pojazd do zasilania gazem, do zawiadomienia dołącza się:1) wyciąg ze świadectwa homologacji sposobu montażu instalacji przystosowującej pojazd do zasilania gazem; 2) fakturę VAT albo rachunek za montaż instalacji, o której mowa w pkt 1. Nie ma tu nic o rodzaju zasilania "bazowego" i jakiś dodatkowych dokumentach.Czyżby czyjaś nadinterpretacja? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Arizona Napisano 12 Kwiecień 2011 Autor Share Napisano 12 Kwiecień 2011 Też to tłumaczyłem. Do WK dzwoniłem, to myśleli że pijany jestem, jaki gaz jaki diesel. Ale potem stwierdzili, że adnotacja w dowodzie normalnie jak przy benzynowcach. Treść tego zaświadczenia: "Po przeprowadzeniu kontroli pojazdu marki XY o numerze rejestr. XY i !!!nr WIN!!! stwierdzam, że zamontowana instalacja LPG jest zainstalowana prawidłowo z arkanami sztuki oraz, że jest szczelna. Przewody paliwowe i elektryczne zamontowano i umocowano prawidłowo." Co o tym myślicie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Regan55 Napisano 12 Kwiecień 2011 Share Napisano 12 Kwiecień 2011 Co o tym myślicie? Ja osobiście widzę to tak jak jest napisane wyzej.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.