Skocz do zawartości

Serdecznie witamy w nowej wersji forum!

Pierwsze logowanie wcześniejszych użytkowników do nowego forum, wymaga wygenerowania nowego hasła (jest to czynność jednorazowa). W tym celu możemy skorzystać z linku Nie pamiętasz hasła? lub z tego u dołu okna logowania. Uwaga: Proszę podać e-mail taki sam, jaki jest ustawiony na wcześniejszym forum!

thesperado

Egzamin praktyczny - papierkowa robota, jak nie dać ciała

Polecane posty

thesperado

Witam

W trakcie przygotowywania się do egzaminu praktycznego trafiłem na małą przeszkodę. Wypełnianie dokumentów po zakończonym badaniu. Mam parę wzorów różnego rodzaju dokumentów, tylko nie mam opisu w jakich okolicznościach owe zostały wystawione i w ogóle czy wystawione są poprawnie. Czy jest możliwe uzyskanie wsparcia w tym zakresie na forum?

 

Sprawa druga to co i w jakich okolicznościach wpisywać w poz. "Rodzaj badania - czynność" zaświadczenia o przeprowadzonym badaniu ... . Pojawi się pytanie gdzie widzę problem?

Odp. Pierwszy z brzegu przykład to hak. Wg zał. 1 Dz.U. 155 hak nie łapie się do warunków dodatkowych w punkcie 11. Nie jest ujęty jako badanie dodatkowe w zał. 4 Dz.U.155. W rozporządzeniu o opłatach badanie haka ujęte jest jako (7) "sprawdzenie dodatkowych warunków techn. ...". W temacie http://www.norcom.com.pl/nowe_forum/viewtopic.php?t=8372&postdays=0&postorder=asc&start=0 , na stronie 1 tematu, kolega Psuj podrzucił wzór zaświadczenia, a potem na stronie 6 tego tematu jest wymiana zdań po której można się zniechęcić do bycia diagnostą. Bajzel ,dwuznaczności, luki i niedoróbki w przepisach są osłabiające.

Czy sprawdzając hak po montażu diagnosta wykonuje bad. dod. i tak wpisuje w zaświadczeniu, czy wykonuje czynność polegającą na sprawdzeniu warunków dod. i taką czynność wpisuje w zaświadczeniu , czy może wykonuje bad. dod. na wniosek właściciela polegające na ustaleniu niezbędnych (nieznanych) danych, czyli ustala dmc ciągniętej przyczepy? To ostatnie potraktujcie z przymrużeniem oka.

Jeśli ktoś może pomóc to chętnie skorzystam, ponieważ podobnych zagwozdek mam jeszcze kilka . Jeśli ktoś ma podobne problemy to niech je wrzuca w ten temat.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wrc69

Najbliższa kontrola "facetów w czerni" nauczy cię kolego wypełniać dokumenty.

Ja też musiałem nauczyć się sam. Nie wyniesiesz tej umiejętności z kursu.

Jeśli idzie o hak.

Mam w PATRONACIE taki rodzaj badania:

"Sprawdzenie dod. war. tech. - hak" -Z tej opcji korzystam. Problemów nie miałem.

Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
thesperado

wrc69, dziekuję. Tego oczekiwałem. Czy mógł bym jeszcze zarzucić Cię jakims pytaniem z tego gatunku co poprzednie? Generalnie jestem w stanie ogarnąć to co w miarę logiczne i z czym mam lub miałem do czynienia. Abym miał przyjemnośc z "facetami w czerni" jak ich nazywasz :-), muszę najpierw przebrnąć przez egzamin praktyczny, a póki co to sam był siebie oblał :-) za te papierkową robotę. Na kursie czułem się czasami tak, jakby ktoś wrzucał mi łopatą wiedzę do głowy i pewnych rzeczy wtedy nie dostrzegałem, a które dostrzegam teraz gdy zaczynam to sobie układać.

Dziwi mnie także to, że inni kandydaci na diagnostów nie mają takich wątpliwości jak ja. W większosci to o czy można poczytac to jak tam było na teoretycznym.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wrc69

Większość przyszłych diagnostów jest tak przerażona teoretycznym, że praktyka idzie w las. Wypełniać kolego nauczysz się "papiery" na programie, na którym będziesz pracował. Nie będę Cię czarował: Wszystko wyjdzie "w praniu". Ogarnij autobus na 100, ADR i warunki dodatkowe jak TAXI czy HAK. To możesz zastać na kanale diagnostycznym podczas praktycznego.

No i oczywiście GAZ.

Pozdrawiam i powodzenia życzę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Efendi

Niedługo zdaję autobusy 100 i mam pytanko: autobus zalicza wszystkie punkty na tempo 100 a nie zalicza warunków ogólnych dla autobusów np. brak gaśnic - jak wypełnić dokumenty , czy brak gaśnic wpisać w załączniku badania A100 w uwagach czy wystawić dodatkowo zaświadczeenie z badania z wynikem N, bo załącznik A100 musi być N

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jacdiag

podstawą uzyskania 100 jest ważne okresowe

czyli najpierw OBT z wynikiem P

a potem dodatkowe 100

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Efendi

Chyba się niezrozumieliśmy autobus ma ważne BT a w myśl przepisu przy badaniu A100 sprawdza się warunki ogółne dla autobusu pkt 11.1 w załaczniku 1 DU155 i gdzie umieścić adnotacje o niespełnianiu warunków ogółnych (np. brak gaśnicy w dniu badania A100) w uwagach w załączniku nr6? Na szkoleniu mieliśmy wyraźnie badanie A100 przeprowadza sie niezależnie od badania okresowego i terminy tych badań mogą być różne.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
skowerek

Z punktu widzenia prawa to w tym momencie cię nie interesuje, bo tego badanie nie obejmuje, natomiast jeśli jesteś skrupulatny to możesz zwrócić właścicielowi uwagę żeby zamontował sprawne gaśnice bo mu policja mandat wp....i

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Efendi

Jak nie obchodzi DU 155 §3.1 pkt13 "autobusu , którego dopuszczlna prędkość na autostradzie i drodze ekspresowej wynosi 100km/h, co do zgodności ..... w sposób określony w pkt 1 i 11.1 działu I załącznika nr 1 do rozporządzenia .....

Czepiam się tego bo mogę mieć taką podpuchę na egzamonie a na kursie nic oty nie mówili.[/b]

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
danielg539
11.1

 

Ten punky dotyczy okresowego BT a ty badającautobus na 100km/h nie wylonujesz zakresu OBT.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Efendi

Z tego wynika, że pkt 1 (identyfikacja) też się nie robi przy 100 a jednak się robi !! Poza tym przytoczony wyżej DU i paragraf wyraźnie określają zakres DODATKOWEGO BT

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
danielg539

Już doczytałem faktycznie ten pkt 1.11 dotyczy autobusu na 100km/h.

Okazuje się, że z tym przepisem to jest jak zwykle przepis jest niewłaściwie skonstruowany. Skoro na wynik P lub N podczas BT autobusu 100km/h wpływaja tylko punkty zawarte w zał. nr 6 (Dz U 155), to w zakresie tego BT powinno być sprawdzane tylko punkty odnośnie siedzeń (pkt5), pasy bezpieczeństwa (6) i głębokość bieżnika (8). Tak podpowiada logika, ale o czym myślał ustawodawca pisząc pkt 11.1 nie wiem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Efendi

Właśnie, a więc pozostaje się modlić by nie trawić takiego pytanka. Mam nadzieje, że nie czytają tego panowie od egzaminów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
danielg539
Mam nadzieje, że nie czytają tego panowie od egzaminów

 

Po zdanym egzaminie możesz zapytać pana z TDT jak on to widzi.

Powodzenia na egzaminie ::hey

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
SUOMI

Ponoc ITS ma własna interpretacje badania OBT autobusu 100 w postaci INFORMACJA TECHNICZNA przekazana do stacji. Czy ktorys z koloegow moze pokazac zeskanowany materiał ITeSu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
thesperado

Dorzucę coś od siebie przy okazji "100- tki" i pkt 11.1. W 11.1, pkt 3 kryteriów oceny brzmi "brak gaśnic, zasłony za miejscem kierowcy, koła zapasowego". Czy nie powinno być dodane tam jeszcze "jeśli wymagane"? Czy miejski mieć musi koło zapasowe? Nie. A po przeczytaniu pkt 1 oceniam że kryteria z 11.1 odnoszą się do wszystkich autobusów.

 

Nie rozumiem także stwierdzenia, które mówi,ze autobus "100" powinien być wyposażony w opony homologowane wg Reg. 54 i dalej jest, że nie dopuszcza się opon bieżnikowanych na kołach ... czyli par. 23 ust. 4 pkt 4 Dz.U. 32. Wg tego co się doszukałem gdy jest mowa o Reg. 54 wyklucza się opony bieżnikowane całkowicie z jakichkolwiek osi, ponieważ wg tego regulaminu homologowane są nowe opony ciężarowe.

Dobrze myślę, czy coś pomieszałem od nadmiaru nauki? :-)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sm

Z zakresu badania autobusu, który może na autostradzie i drodze ekspresowej poruszać się z prędkością 100 km/h wyraźnie wynika że:

 

1. Najpierw robimy zakres badania okresowego pkt.1 i 11.1 i jeśli nie spełnia to zaświadczenie z wynikiem negatywnym z okresowego, wtedy nie robimy 100 bo jest Negatyw

 

2.Jak przechodzi okresowe to wtedy robimy 100 pkt.8 zał.4

 

Nie jest napisane wyraźnie, ale zakres wskazuje na okresowe + dodatkowe

Wystawiamy dwa dokumenty:

- zaświadczenie z badania okresowego, w którym wpisujemy informację że spełnia dodatkowe warunki dla 100

- zaświadczenie z dodatkowego badania autobusu, może na autostradzie i drodze ekspresowej poruszać się z prędkością 100 km/h.

 

Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JANUSZ60
Najpierw robimy zakres badania okresowego pkt.1 i 11.1

Czy to na pewno jest pełny zakres okresowego ???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
thesperado

Myślę,że trochę odbiegacie od tematu. Zakładając go chodziło mi o praktyczne uwagi odnośnie wypełniania zaświadczeń i całej tej kwitologii jaka jest na OSKP.

Ale skoro pojawił się "bus 100" i są wątpliwości to możemy coś nie coś o nim podyskutować zanim pojawi się jakieś wsparcie z papierkową robotą.

Najpierw robimy zakres badania okresowego pkt.1 i 11.1

Nie kumam albo sm, coś pomieszał. Od kiedy punkty 1 i 11.1, działu I, załącznika 1 to zakres badania okresowego? I druga sprawa to fakt że wykonanie badania dodatkowego dla "100" w żadem sposób nie jest związane z badaniem okresowym. Czy właściciel autobusu po miesiącu od okresowego badania technicznego nie może podstawić autobusu na zupełnie inna SKP niż ta na, której robił okresowe po to aby wykonać dodatkowe BT "busa 100"? Moim zdaniem może.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

×

Ważne informacje

Umieściliśmy pliki cookie na Twoim urządzeniu, aby pomóc Ci ulepszyć tę witrynę. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym razie zakładamy, że możesz kontynuować.