Skocz do zawartości

Serdecznie witamy w nowej wersji forum!

Pierwsze logowanie wcześniejszych użytkowników do nowego forum, wymaga wygenerowania nowego hasła (jest to czynność jednorazowa). W tym celu możemy skorzystać z linku Nie pamiętasz hasła? lub z tego u dołu okna logowania. Uwaga: Proszę podać e-mail taki sam, jaki jest ustawiony na wcześniejszym forum!

Zaloguj się, aby obserwować  
Norbert Jezierski

Nadjeżdża badziewie ...

Polecane posty

Norbert Jezierski

Z którego roku jest ten wóz? 1998? Aha, czyli z początku produkcji. To dobrze, bo teraz, Panie, robią takie badziewie... – macha ręką z rezygnacją znajomy mechanik podczas przeglądu.

 

Badziewie? Przecież w ciągu tych lat technika poszła do przodu, więc i samochody muszą być lepsze. Chociaż... Za swoje auto zapłaciłem prawie 35 tys. zł. 5 mln samochodów do naprawy!

 

Dzisiaj, ten sam model, z identycznym silnikiem, lecz znacznie lepiej wyposażony – elektryczne szyby, centralny zamek, druga poduszka – kosztuje mniej niż przed 7 laty. Droższe surowce, droższa praca, inflacja. A samochód staniał o ponad 1000 zł. Dlaczego?

 

Czy nie dlatego, że producent zaczął cichcem stosować tańsze materiały, zamienniki, poszedł na technologiczne skróty? Ważne, żeby towar sprzedać i przetrwać okres gwarancji. Później niech się dzieje, co chce. Na pogarszającą się jakość samochodów (zresztą nie tylko – dotyczy to również np. sprzętu elektronicznego) skarżą się wszyscy zmotoryzowani, także właściciele pojazdów luksusowych, uważanych do niedawna za absolutnie niezawodne i supertrwałe.

 

W ostatnich dniach kolejne koncerny samochodowe ogłaszają programy ograniczania kosztów produkcji. Volkswagen zamierza dzięki temu zaoszczędzić w ciągu trzech lat 10 miliardów euro. Podobne działania zapowiedziały DaimlerChrysler i General Motors. Dyrektor wykonawczy Forda, John Padilla, w wypowiedzi dla agencji Reuters stwierdził krótko: „Jeśli chodzi o kontrolę kosztów, musimy być agresywni”.

 

Europejscy i amerykańscy producenci zostali zmuszeni do drastycznych cięć w wydatkach, ponieważ coraz bardziej tracą rynek na rzecz konkurentów z Azji. No i dobrze, niech tną, nawet agresywnie, ale pod warunkiem, że nadal będą robić porządne auta, a nie oszukiwać klientów, wpychając im „badziewie”.

 

(źródło: INTERIA.PL)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Piotr Barczuk

Tak to jest jak redaktorzy piszą o samochodach:) Mogę się zgodzić, iż accord z przed 15 lat był projektowany inmaczej niż ten z przed 5. Ale nie zgodzę się ze w tym z przed pieciu są lepsze materiały (rozwiaznia) niz w aucie z tego roku, bo to ten sam model.

 

Piotr Barczuk

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Wojciech Jania

Bez wątpienia przez ostatnich parę lat nastąpił ogromny postęp technologiczny. Jednak coraz częściej mam wrażenie (i myślę, że wielu się ze mną zgodzi), że obecnie samochody projektowane są głównie przez księgowych, a dopiero później przez inżynierów. Często odbija się to na ich jakości - niestety.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

×

Ważne informacje

Umieściliśmy pliki cookie na Twoim urządzeniu, aby pomóc Ci ulepszyć tę witrynę. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym razie zakładamy, że możesz kontynuować.