lomoncu Napisano 9 Luty 2011 Napisano 9 Luty 2011 Witam wszystkich Moje pytanie dotyczy w/w 2osiowej wywrotki o dmc 15t. 1rej styczen '89. 150hp Auto nie jest w stanie osiagnac 90 km/h chyba, ze z dobrej gorki.. Nie posiadam zadnych informacji na papierze ze pojazd nie jest w stanie osiagnac takiej predkosci, wiec co z tym fantem zrobic? wyslac pismo do Jelcz sa. z prozba o wyslanie pisemnego potwierdzenia w/w faktu? czy istnieja inne mozliwosci zrobienia badania technicznego bez ogranicznika predkosci? Z gory dziekuje za odp. ;] Cytuj
markes30 Napisano 9 Luty 2011 Napisano 9 Luty 2011 Witam wszystkich Moje pytanie dotyczy w/w 2osiowej wywrotki o dmc 15t. 1rej styczen '89. 150hp Auto nie jest w stanie osiagnac 90 km/h chyba, ze z dobrej gorki.. Nie posiadam zadnych informacji na papierze ze pojazd nie jest w stanie osiagnac takiej predkosci, wiec co z tym fantem zrobic? wyslac pismo do Jelcz sa. z prozba o wyslanie pisemnego potwierdzenia w/w faktu? czy istnieja inne mozliwosci zrobienia badania technicznego bez ogranicznika predkosci? Z gory dziekuje za odp. ;] Wystarczy, że w instrukcji obsługi będzie zawarta informacja o maksymalnej prędkości mniejszej niż 90km/h. Poszukaj w internecie. Cytuj
lomoncu Napisano 9 Luty 2011 Autor Napisano 9 Luty 2011 Nie posiadam zadnych informacji na papierze i w tym jest problem ;\ nstrukcji nie mam.. rolnik od ktorego kupiony byl pojazd uzyl jej jako podpalki do pieca albo cos bo juz jej nie posiada Cytuj
lomoncu Napisano 9 Luty 2011 Autor Napisano 9 Luty 2011 http://bip.mi.gov.pl/pl/bip/rejestry_i_ewidencje/lista_rzecz_sam/px_lista_rzeczoznawcow_samochodowych___stan_na_dzien_2011_02_07.pdf mowa o tych panach? a jakis wydruk z katalogu its dalby rade? no a jak to wyglada z homologacja? wybaczce za moze glupie pytania ale jestem zielony w tym temacie ;< doksztalcam sie od wczoraj kiedy zaszla porzeba ;< Cytuj
adam1501 Napisano 9 Luty 2011 Napisano 9 Luty 2011 Mało to przydatne ale chyba w jakimś stopniu prawdziwe i obawiam się, że bez potwierdzenia urzędowego się nie obejdzie, ponieważ w wikipedii znalazłem coś takiego "Jelcz 317 ...Ciągnik z naczepą osiągał prędkość maksymalną 87 km/h,(pojazdy wyprodukowane po 1979 osiągały prędkość w granicach 97 km/h..." Cytuj
lomoncu Napisano 9 Luty 2011 Autor Napisano 9 Luty 2011 male sprostowanie.. sama 317'tka to ciagni siodlowy na bazie 315 lub 316 z calkiem innym silnikiem ;< 317 3w to 2osiowa wywrotka Cytuj
adam1501 Napisano 9 Luty 2011 Napisano 9 Luty 2011 Oczywiście, że nie to samo ale parametry będą zbliżone i bez potwierdzenia bym się nie "podłożył" Cytuj
DARIO64 Napisano 9 Luty 2011 Napisano 9 Luty 2011 Postaram się sprawdzić jutro,mamy instrukcję od Jelcza tylko nie pamiętam czy 317 czy 325,mieliśmy w firmie kiedyś 317 chłodnie i "żywcowce" Cytuj
Jacdiag Napisano 10 Luty 2011 Napisano 10 Luty 2011 mam takie coś Cytuj Wszystkie drogi prowadzą do . . . ... trumny
markes30 Napisano 10 Luty 2011 Napisano 10 Luty 2011 Dla mnie taka instrukcja jest wystarczającym potwierdzeniem przez producenta, iż ten konkretny typ pojazdu ma prędkość maksymalną 80km/h co oznacza, że ze względów konstrukcyjnych nie przekracza 90km/h. Podstawa prawna Dz.U 108 Art 66 1a. Autobus, samochód cięŜarowy o dopuszczalnej masie całkowitej przekraczającej 3,5 t i ciągnik samochodowy, dla którego określono dopuszczalną masę całkowitą zespołu pojazdów powyżej 3,5 t, powinny być wyposażone w homologowany ogranicznik prędkości montowany przez producenta lub jednostkę przez niego upoważnioną, ograniczający maksymalną prędkość autobusu do 100 km/h, a samochodu ciężarowego i ciągnika samochodowego do 90 km/h. 1b. Przepis ust. 1a nie dotyczy pojazdu: 1) (29) specjalnego lub używanego do celów specjalnych Policji, Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego, Agencji Wywiadu, Służby Kontrwywiadu Wojskowego, Służby Wywiadu Wojskowego, Centralnego Biura Antykorupcyjnego, Straży Granicznej, Służby Więziennej, Sił Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej i jednostek ochrony przeciwpożarowej; 2) zabytkowego; 3) nierozwijającego, ze względów konstrukcyjnych, prędkości większej niż odpowiednio określone w ust. 1a; 4) używanego do prowadzenia badań naukowych na drogach; 5) przeznaczonego wyłącznie do robót publicznych na obszarach miejskich. Cytuj
DARIO64 Napisano 10 Luty 2011 Napisano 10 Luty 2011 Instrukcja z 1974r: Jelcz 315M i pochodne/Jelcz 316/Jelcz 317 i pochodne/Jelcz 317Di pochodne-Szybkość maksymalna 85km/h Cytuj
lomoncu Napisano 10 Luty 2011 Autor Napisano 10 Luty 2011 Dziekuje za pomoc.. Teraz musze tylko znalezc stacje, ktora uzna mi wydruki ze skanow. ;/ Ewentualnie zwrocic sie do jelcz sa. lub jelcz-komponenty o jakies zaswiadczenie ;/ Cytuj
drogba Napisano 10 Luty 2011 Napisano 10 Luty 2011 ja mam instrukcję jelcza z 1976 3w317 , i prędkość max to 85km/h Cytuj
timo Napisano 21 Luty 2012 Napisano 21 Luty 2012 Oczywiście, że nie to samo ale parametry będą zbliżone i bez potwierdzenia bym się nie "podłożył" nie beda zblizone. ciagniki siodlowe i inne wersje do transportu dalekobieznego po drogach mialy szybsze mosty, niz wywrotki (oraz np. betoniarki), ktore z zalozenia raczej nie robia dlugich tras, za to pracuja czesto w ciezkich warunkach drogowych. Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.