Skocz do zawartości

kłopoty z badaniem dodatkowym


Allie

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie kolegów i koleżanki z forum.

Niecałe 3 miesiące temu musiałam z powodów zdrowotnych poprowadzić SKP mojego Ojca, jednak w sprawie przeglądów trafił mi się ciekawy przypadek.

 

Moje pytanie dotyczy badania dodatkowego po zabraniu dowodu rejestracyjnego przez policję, na pokwitowaniu 3 usterki: pęknięta szyba, nie działająca lampa przód i bodajże nie działająca lampa tył w sumie 3x 20zł

w związku z tym, że klientowi za ok miesiąc kończyło się badanie techniczne, a musiał wyjechać tym autem za granicę, zdecydował się na przeprowadzenie badania okresowego, na badaniu tym wpisaliśmy numer pokwitowania i że usterki w nim stwierdzone zawierały się w ogóle przeprowadzonego badania okresowego.

Z tego co wiem, wiele osób tak robi...

Nagle dzwoni telefon ze starostwa z miłą informacją, że złamaliśmy przepis, klient jeszcze na tydzień później nie odzyskał dowodu, kazano zmienić nam tytuł badania z okresowego na okresowe+dodatkowe i pobrać opłatę za przegląd + usterki

Bardzo proszę o pomoc w wyjaśnieniu tej sprawy, czy rzeczywiście złamaliśmy przepis i klient musi płacić te 159zł za przegląd?

Z góry serdecznie dziękuję za pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

że usterki w nim stwierdzone zawierały się w ogóle przeprowadzonego badania okresowego.

to znaczy tylko, ze za np 6 usterek nie możesz pobrać więcej niż 98 zł ,,,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli należy trzymać się twardo wytycznych z pokwitowania, myślałam, że skoro pojazd sprawdzono i zatwierdzono badanie pozytywne na życzenie klienta to będzie to jasne, że i te usterki są naprawione.

Więc kiedy klient wróci kasuję 98+60

serdeczne dzięki za pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pani z WK miała rację, przeczytaj cennik pozycja 4.1 i wyjaśnienie nr 4 pod cennikiem ,,,

 

1. zatrzymany DR-usterki x 3 = poz. 4.1x3 + poz. 2.9x2 ( 88 PLN ) - jako dodatkowe( jeśli sam. osobowy do 3.5t), ciężarowy - 3x20=60 PLN

 

w Twoim przypadku wykonując OBT obowiązuje również opata za dodatkowe warunki techniczne zgodnie z cennikiem ( objaśnienia pkt.4) czyli OBT+warunki techn. :-D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pęknięta szyba, nie działająca lampa przód i bodajże nie działająca lampa tył

 

+ poz. 2.9x2 ( 88 PLN )

czy widzisz wśród usterek amortyzatory ,,, poza tym nie jest to, aż tak oczywiste,

pisaliśmy tu już doktoraty na ten temat ,,,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dz.U nr. 155

§ 3. 1. Zakres dodatkowego badania technicznego pojazdu, o którym mowa w art. 81 ust. 11 ustawy:

1) skierowanego przez organ kontroli ruchu drogowego w razie uzasadnionego przypuszczenia, że zagraża bezpieczeństwu ruchu lub narusza wymagania

ochrony środowiska - obejmuje sprawdzenie i ocenę spełnienia warunków technicznych dotyczących układów, w których stwierdzono usterki wymienione w skierowaniu, w sposób określony w pkt 1-10 działu I załącznika nr 1 do rozporządzenia oraz pkt 1.2.1 działu I załącznika nr 4 do rozporządzenia

 

Jak przyjdzie pani ze skarbówki to dowiecie się dlaczego poz. 2.9x2 powinna być pobrana :razz:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 usterki: pęknięta szyba, nie działająca lampa przód i bodajże nie działająca lampa tył w sumie 3x 20zł

 

Zdaniep panów z TDT Lublin w tym przypadku powinno sie pobrać opłatę 2x20zł, gdyż lampa przednia i lampa tylna należa do jednego układu samochodu (układ oświetlenia) i w tym wypadku należy pobrać tylko 20 zł jako opłatę za sprawdzenie układu oświetlenia.

Zdaniem panów z TDT tak poprawnie powinno sie interpretować zapis: (Dz U 155 § 3.1.1)

...- obejmuje sprawdzenie i ocenę spełnienia warunków technicznych dotyczących układów, w których stwierdzono usterki wymienione w skierowaniu, ...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1) skierowanego przez organ kontroli ruchu drogowego w razie uzasadnionego przypuszczenia, że zagraża bezpieczeństwu ruchu lub narusza wymagania

ochrony środowiska - obejmuje sprawdzenie i ocenę spełnienia warunków technicznych dotyczących układów, w których stwierdzono usterki wymienione w skierowaniu, w sposób określony w pkt 1-10 działu I załącznika nr 1 do rozporządzenia oraz pkt 1.2.1 działu I załącznika nr 4 do rozporządzenia

 

może od tego zaczniemy ,,,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdaniep panów z TDT Lublin w tym przypadku powinno sie pobrać opłatę 2x20zł, gdyż lampa przednia i lampa tylna należa do jednego układu samochodu (układ oświetlenia) i w tym wypadku należy pobrać tylko 20 zł jako opłatę za sprawdzenie układu oświetlenia.

Zdaniem panów z TDT tak poprawnie powinno sie interpretować zapis: (Dz U 155 § 3.1.1)

Cytat:

...- obejmuje sprawdzenie i ocenę spełnienia warunków technicznych dotyczących układów, w których stwierdzono usterki wymienione w skierowaniu, ...

Też tak uważam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i lampa tylna należa do jednego układu samochodu (układ oświetlenia)
Też tak uważam.

Moim zdaniem jest to przynajmniej śmieszne, czy jest to zapisane gdzieś w naszych (skp) przepisach ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A u mnie interpretują tak jak opisałem wyżej i co niektóre SKP dostały kary za oszukiwanie skarbu państwa w związku z zaniżaniem opłat za BT :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

aniżaniem opłat za BT

czyli jest świetnie ,,,

urząd skarbowy mógłby zacząć od poprawnej interpretacji swoich przepisów nie naszych ,,,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dz.U nr. 155

§ 3. 1. Zakres dodatkowego badania technicznego pojazdu, o którym mowa w art. 81 ust. 11 ustawy:

1) skierowanego przez organ kontroli ruchu drogowego w razie uzasadnionego przypuszczenia, że zagraża bezpieczeństwu ruchu lub narusza wymagania

ochrony środowiska - obejmuje sprawdzenie i ocenę spełnienia warunków technicznych dotyczących układów, w których stwierdzono usterki wymienione w skierowaniu, w sposób określony w pkt 1-10 działu I załącznika nr 1 do rozporządzenia oraz pkt 1.2.1 działu I załącznika nr 4 do rozporządzenia

 

Jak przyjdzie pani ze skarbówki to dowiecie się dlaczego poz. 2.9x2 powinna być pobrana :razz:

 

Uważam podobnie, chyba że jest jasne i logiczne wytłumaczenie dlaczego nie wykonywać badania amortyzatorów oraz pobierać za to określonej kwoty w momencie przyjazdu na skp pojazdu skierowanego przez organ kontroli ruchu drogowego? Będę zobowiązany za wyjaśnienie tematu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i co niektóre SKP dostały kary za oszukiwanie skarbu państwa w związku z zaniżaniem opłat za BT :evil:

 

Od kogo? Jakie kary? Konkretnie.

 

chyba że jest jasne i logiczne wytłumaczenie dlaczego nie wykonywać badania amortyzatorów oraz pobierać za to określonej kwoty w momencie przyjazdu na skp pojazdu skierowanego przez organ kontroli ruchu drogowego?

 

Ni robimy bo nie zostało wyszczególnione w usterkach. Już pisałem na ten temat.

Dz.U nr. 155

§ 3. 1. Zakres dodatkowego badania technicznego pojazdu, o którym mowa w art. 81 ust. 11 ustawy:

1) skierowanego przez organ kontroli ruchu drogowego w razie uzasadnionego przypuszczenia, że zagraża bezpieczeństwu ruchu lub narusza wymagania

ochrony środowiska - obejmuje sprawdzenie i ocenę spełnienia warunków technicznych dotyczących układów, w których stwierdzono usterki wymienione w skierowaniu, w sposób określony w pkt 1-10 działu I załącznika nr 1 do rozporządzenia oraz pkt 1.2.1 działu I załącznika nr 4 do rozporządzenia

 

Najważniejsze jest to, że usterki mają być zapisane w skierowaniu, dopiero potem po przecinku mamy określone w jaki sposób je sprawdzać.

 

 

 

w sposób określony w pkt 1-10 działu I załącznika nr 1

Popatrzmy na ten zapis - przyjeżdża klient z pokwitowaniem na którym ma wpisane "łyse opony". sprawdzamy wszystkie punkty od 1 do 10 czy tylko opony????

 

oraz pkt 1.2.1 działu I załącznika nr 4 do rozporządzenia

A teraz pomyślmy skąd się wziął ten zapis. Sytuacja - za kierowcą jedzie radiowóz. Policjant zauważa, że samochód "skacze". Zatrzymuje delikwenta, zatrzymuje DR i wpisuje - "niesprawne amortyzatory tylnej osi". I tu jest moje pytanie - jak byśmy mogli je sprawdzić gdyby nie było tego dopisku skoro pkt 1-10 działu I załącznika nr 1 nie przewidują użycia w badaniu testera amorów?????? Jak sprawdzimy czy są sprawne czy nie?

 

I po to jest właśnie ten dopisek, na taką ewentualność, jeśli Policjant to nakaże, a nie dla naszego widzimisie. Po prostu pomijamy punkty których nie dotyczy skierowanie, jeśli tego nie zrobimy to za tą łysą oponę powinniśmy pobierać opłaty jak za okresowe (suma usterek nie może przekroczyć okresowego) bo przecież sprawdzamy punkty od 1 do 10, czyli hamulce, szyby, zbieżność, światła, analizę spalin... Trochę rozsądku proszę, nie wszystkie przepisy mają drugie dno. A co niektórzy już z przyzwyczajenia komplikują sobie proste sprawy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli jest świetnie

 

Mamy świetne przepisy, bo każdy może je dowolnie interpretować i zawsze jest to poprawna interpretacja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli jest świetnie

 

Mamy świetne przepisy, bo każdy może je dowolnie interpretować i zawsze jest to poprawna interpretacja.

 

Wystarczy je czytac ze zrozumieniem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wystarczy je czytac ze zrozumieniem

 

Nie oszukujmy się, nie wszystkie się da czytać ze zrozumieniem. Ale teorie spiskowe i szukanie drugiego dna w każdym słowie i przecinku to już przesada...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.