Allie Napisano 15 Luty 2011 Share Napisano 15 Luty 2011 Witam serdecznie kolegów i koleżanki z forum. Niecałe 3 miesiące temu musiałam z powodów zdrowotnych poprowadzić SKP mojego Ojca, jednak w sprawie przeglądów trafił mi się ciekawy przypadek. Moje pytanie dotyczy badania dodatkowego po zabraniu dowodu rejestracyjnego przez policję, na pokwitowaniu 3 usterki: pęknięta szyba, nie działająca lampa przód i bodajże nie działająca lampa tył w sumie 3x 20zł w związku z tym, że klientowi za ok miesiąc kończyło się badanie techniczne, a musiał wyjechać tym autem za granicę, zdecydował się na przeprowadzenie badania okresowego, na badaniu tym wpisaliśmy numer pokwitowania i że usterki w nim stwierdzone zawierały się w ogóle przeprowadzonego badania okresowego. Z tego co wiem, wiele osób tak robi... Nagle dzwoni telefon ze starostwa z miłą informacją, że złamaliśmy przepis, klient jeszcze na tydzień później nie odzyskał dowodu, kazano zmienić nam tytuł badania z okresowego na okresowe+dodatkowe i pobrać opłatę za przegląd + usterki Bardzo proszę o pomoc w wyjaśnieniu tej sprawy, czy rzeczywiście złamaliśmy przepis i klient musi płacić te 159zł za przegląd? Z góry serdecznie dziękuję za pomoc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JANUSZ60 Napisano 15 Luty 2011 Share Napisano 15 Luty 2011 Pani z WK miała rację, przeczytaj cennik pozycja 4.1 i wyjaśnienie nr 4 pod cennikiem ,,, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zdzich1958 Napisano 15 Luty 2011 Share Napisano 15 Luty 2011 Teoretycznie W.K. ma rację. Są W.K. które takie badania jak wykonaliście tolerują. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JANUSZ60 Napisano 15 Luty 2011 Share Napisano 15 Luty 2011 że usterki w nim stwierdzone zawierały się w ogóle przeprowadzonego badania okresowego. to znaczy tylko, ze za np 6 usterek nie możesz pobrać więcej niż 98 zł ,,, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Allie Napisano 15 Luty 2011 Autor Share Napisano 15 Luty 2011 czyli należy trzymać się twardo wytycznych z pokwitowania, myślałam, że skoro pojazd sprawdzono i zatwierdzono badanie pozytywne na życzenie klienta to będzie to jasne, że i te usterki są naprawione. Więc kiedy klient wróci kasuję 98+60 serdeczne dzięki za pomoc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pentagram Napisano 15 Luty 2011 Share Napisano 15 Luty 2011 Pani z WK miała rację, przeczytaj cennik pozycja 4.1 i wyjaśnienie nr 4 pod cennikiem ,,, 1. zatrzymany DR-usterki x 3 = poz. 4.1x3 + poz. 2.9x2 ( 88 PLN ) - jako dodatkowe( jeśli sam. osobowy do 3.5t), ciężarowy - 3x20=60 PLN w Twoim przypadku wykonując OBT obowiązuje również opata za dodatkowe warunki techniczne zgodnie z cennikiem ( objaśnienia pkt.4) czyli OBT+warunki techn. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 15 Luty 2011 Share Napisano 15 Luty 2011 + poz. 2.9x2 A to skąd wytrzasnąłeś???? Więc kiedy klient wróci kasuję 98+60 Dokładnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JANUSZ60 Napisano 15 Luty 2011 Share Napisano 15 Luty 2011 pęknięta szyba, nie działająca lampa przód i bodajże nie działająca lampa tył + poz. 2.9x2 ( 88 PLN ) czy widzisz wśród usterek amortyzatory ,,, poza tym nie jest to, aż tak oczywiste, pisaliśmy tu już doktoraty na ten temat ,,, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pentagram Napisano 15 Luty 2011 Share Napisano 15 Luty 2011 Dz.U nr. 155 § 3. 1. Zakres dodatkowego badania technicznego pojazdu, o którym mowa w art. 81 ust. 11 ustawy: 1) skierowanego przez organ kontroli ruchu drogowego w razie uzasadnionego przypuszczenia, że zagraża bezpieczeństwu ruchu lub narusza wymagania ochrony środowiska - obejmuje sprawdzenie i ocenę spełnienia warunków technicznych dotyczących układów, w których stwierdzono usterki wymienione w skierowaniu, w sposób określony w pkt 1-10 działu I załącznika nr 1 do rozporządzenia oraz pkt 1.2.1 działu I załącznika nr 4 do rozporządzenia Jak przyjdzie pani ze skarbówki to dowiecie się dlaczego poz. 2.9x2 powinna być pobrana Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 15 Luty 2011 Share Napisano 15 Luty 2011 3 usterki: pęknięta szyba, nie działająca lampa przód i bodajże nie działająca lampa tył w sumie 3x 20zł Zdaniep panów z TDT Lublin w tym przypadku powinno sie pobrać opłatę 2x20zł, gdyż lampa przednia i lampa tylna należa do jednego układu samochodu (układ oświetlenia) i w tym wypadku należy pobrać tylko 20 zł jako opłatę za sprawdzenie układu oświetlenia. Zdaniem panów z TDT tak poprawnie powinno sie interpretować zapis: (Dz U 155 § 3.1.1) ...- obejmuje sprawdzenie i ocenę spełnienia warunków technicznych dotyczących układów, w których stwierdzono usterki wymienione w skierowaniu, ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JANUSZ60 Napisano 15 Luty 2011 Share Napisano 15 Luty 2011 1) skierowanego przez organ kontroli ruchu drogowego w razie uzasadnionego przypuszczenia, że zagraża bezpieczeństwu ruchu lub narusza wymaganiaochrony środowiska - obejmuje sprawdzenie i ocenę spełnienia warunków technicznych dotyczących układów, w których stwierdzono usterki wymienione w skierowaniu, w sposób określony w pkt 1-10 działu I załącznika nr 1 do rozporządzenia oraz pkt 1.2.1 działu I załącznika nr 4 do rozporządzenia może od tego zaczniemy ,,, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
markes30 Napisano 15 Luty 2011 Share Napisano 15 Luty 2011 Zdaniep panów z TDT Lublin w tym przypadku powinno sie pobrać opłatę 2x20zł, gdyż lampa przednia i lampa tylna należa do jednego układu samochodu (układ oświetlenia) i w tym wypadku należy pobrać tylko 20 zł jako opłatę za sprawdzenie układu oświetlenia.Zdaniem panów z TDT tak poprawnie powinno sie interpretować zapis: (Dz U 155 § 3.1.1) Cytat: ...- obejmuje sprawdzenie i ocenę spełnienia warunków technicznych dotyczących układów, w których stwierdzono usterki wymienione w skierowaniu, ... Też tak uważam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JANUSZ60 Napisano 15 Luty 2011 Share Napisano 15 Luty 2011 i lampa tylna należa do jednego układu samochodu (układ oświetlenia) Też tak uważam. Moim zdaniem jest to przynajmniej śmieszne, czy jest to zapisane gdzieś w naszych (skp) przepisach ??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pentagram Napisano 15 Luty 2011 Share Napisano 15 Luty 2011 A u mnie interpretują tak jak opisałem wyżej i co niektóre SKP dostały kary za oszukiwanie skarbu państwa w związku z zaniżaniem opłat za BT Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JANUSZ60 Napisano 15 Luty 2011 Share Napisano 15 Luty 2011 aniżaniem opłat za BT czyli jest świetnie ,,, urząd skarbowy mógłby zacząć od poprawnej interpretacji swoich przepisów nie naszych ,,, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adamos Napisano 15 Luty 2011 Share Napisano 15 Luty 2011 Dz.U nr. 155§ 3. 1. Zakres dodatkowego badania technicznego pojazdu, o którym mowa w art. 81 ust. 11 ustawy: 1) skierowanego przez organ kontroli ruchu drogowego w razie uzasadnionego przypuszczenia, że zagraża bezpieczeństwu ruchu lub narusza wymagania ochrony środowiska - obejmuje sprawdzenie i ocenę spełnienia warunków technicznych dotyczących układów, w których stwierdzono usterki wymienione w skierowaniu, w sposób określony w pkt 1-10 działu I załącznika nr 1 do rozporządzenia oraz pkt 1.2.1 działu I załącznika nr 4 do rozporządzenia Jak przyjdzie pani ze skarbówki to dowiecie się dlaczego poz. 2.9x2 powinna być pobrana Uważam podobnie, chyba że jest jasne i logiczne wytłumaczenie dlaczego nie wykonywać badania amortyzatorów oraz pobierać za to określonej kwoty w momencie przyjazdu na skp pojazdu skierowanego przez organ kontroli ruchu drogowego? Będę zobowiązany za wyjaśnienie tematu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 15 Luty 2011 Share Napisano 15 Luty 2011 i co niektóre SKP dostały kary za oszukiwanie skarbu państwa w związku z zaniżaniem opłat za BT Od kogo? Jakie kary? Konkretnie. chyba że jest jasne i logiczne wytłumaczenie dlaczego nie wykonywać badania amortyzatorów oraz pobierać za to określonej kwoty w momencie przyjazdu na skp pojazdu skierowanego przez organ kontroli ruchu drogowego? Ni robimy bo nie zostało wyszczególnione w usterkach. Już pisałem na ten temat. Dz.U nr. 155§ 3. 1. Zakres dodatkowego badania technicznego pojazdu, o którym mowa w art. 81 ust. 11 ustawy: 1) skierowanego przez organ kontroli ruchu drogowego w razie uzasadnionego przypuszczenia, że zagraża bezpieczeństwu ruchu lub narusza wymagania ochrony środowiska - obejmuje sprawdzenie i ocenę spełnienia warunków technicznych dotyczących układów, w których stwierdzono usterki wymienione w skierowaniu, w sposób określony w pkt 1-10 działu I załącznika nr 1 do rozporządzenia oraz pkt 1.2.1 działu I załącznika nr 4 do rozporządzenia Najważniejsze jest to, że usterki mają być zapisane w skierowaniu, dopiero potem po przecinku mamy określone w jaki sposób je sprawdzać. w sposób określony w pkt 1-10 działu I załącznika nr 1 Popatrzmy na ten zapis - przyjeżdża klient z pokwitowaniem na którym ma wpisane "łyse opony". sprawdzamy wszystkie punkty od 1 do 10 czy tylko opony???? oraz pkt 1.2.1 działu I załącznika nr 4 do rozporządzenia A teraz pomyślmy skąd się wziął ten zapis. Sytuacja - za kierowcą jedzie radiowóz. Policjant zauważa, że samochód "skacze". Zatrzymuje delikwenta, zatrzymuje DR i wpisuje - "niesprawne amortyzatory tylnej osi". I tu jest moje pytanie - jak byśmy mogli je sprawdzić gdyby nie było tego dopisku skoro pkt 1-10 działu I załącznika nr 1 nie przewidują użycia w badaniu testera amorów?????? Jak sprawdzimy czy są sprawne czy nie? I po to jest właśnie ten dopisek, na taką ewentualność, jeśli Policjant to nakaże, a nie dla naszego widzimisie. Po prostu pomijamy punkty których nie dotyczy skierowanie, jeśli tego nie zrobimy to za tą łysą oponę powinniśmy pobierać opłaty jak za okresowe (suma usterek nie może przekroczyć okresowego) bo przecież sprawdzamy punkty od 1 do 10, czyli hamulce, szyby, zbieżność, światła, analizę spalin... Trochę rozsądku proszę, nie wszystkie przepisy mają drugie dno. A co niektórzy już z przyzwyczajenia komplikują sobie proste sprawy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 15 Luty 2011 Share Napisano 15 Luty 2011 czyli jest świetnie Mamy świetne przepisy, bo każdy może je dowolnie interpretować i zawsze jest to poprawna interpretacja. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ARTUR2214 Napisano 15 Luty 2011 Share Napisano 15 Luty 2011 czyli jest świetnie Mamy świetne przepisy, bo każdy może je dowolnie interpretować i zawsze jest to poprawna interpretacja. Wystarczy je czytac ze zrozumieniem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 15 Luty 2011 Share Napisano 15 Luty 2011 Wystarczy je czytac ze zrozumieniem Nie oszukujmy się, nie wszystkie się da czytać ze zrozumieniem. Ale teorie spiskowe i szukanie drugiego dna w każdym słowie i przecinku to już przesada... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.