gudmar Napisano 19 Luty 2011 Share Napisano 19 Luty 2011 Witam, jestem tu nowy, nie jestem diagnostą i nie do końca wiedziałem w którym dziale umieścić mój temat, jeżeli źle umieściłem to najmocniej przepraszam i proszę o przeniesienie. Próbowałem przeglądać wasze forum i znaleźć podobny temat, ale niestety bezskutecznie. Mój problem dotyczy różnic w DMC w fiacie Ducato 1998r Maxi. W dowodzie i książce pojazdu jest zapisane 2975kg a na tabliczce znamionowej jest 3250kg. Auto jest sprowadzone z Niemiec, ale już7 lat jest w kraju. Odkupiłem je niedawno od jedynego Polskiego właściciela. Byłem u znajomego diagnosty i on powiedział mi że jeżeli chcę mieć święty spokój to lepiej żebym "zgubił" tą tabliczkę. On stwierdzi jej brak, wypiszę jakieś pismo i w WK skierują mnie na nabicie tabliczki, która będzie miała takie masy jak w dowodzie. Niby wszystko proste, ale ja chcę odwrotnie. Chcę aby to masa z tabliczki znalazła się w dowodzie. Zmiana DMC automatycznie spowoduje wzrost ładowności, a na tym mi najbardziej zależy. Co o tym sądzicie? Jak wygląda procedura przy zmianie DMC na wieksze?? Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Regan55 Napisano 19 Luty 2011 Share Napisano 19 Luty 2011 Co o tym sądzicie? Jak wygląda procedura przy zmianie DMC na wieksze?? Samochód juz przerejestrowałes na siebie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARIO64 Napisano 19 Luty 2011 Share Napisano 19 Luty 2011 Niby proste ale.. Pierwszy diagnosta i kolejni też dali d... bo jeżeli zechcesz to wyprostować to WK po siedmiu latach będzie podchodził jak pies do jeża. Normalnie to ma wyglądać tak: Diagnosta wystawia zaświadczenie z wynikiem N i opisem niezgodności danych w DR(normalne do tego momentu),zasuwasz do WK i tam urząd przyjazny klientowi i wierzący temu diagnoście prostuje bez problemu,jeżeli WK zacznie dochodzić(i słusznie) co i dlaczego to auto może Ci stać długo na podwórku .Możesz jeszcze zasięgnąć informacji w serwisie Fiata lub zrobić opinię u rzeczoznawcy. [ Dodano: 19-02-2011, 20:47 ] Sorry, ale jeśli nic nie przekręciłeś to ten też nie kumaty bo gdzie on wybije masy?ma jakiś nowy wzór tabliczki zastępczej? On stwierdzi jej brak, wypiszę jakieś pismo i w WK skierują mnie na nabicie tabliczki, która będzie miała takie masy jak w dowodzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
domin_g Napisano 19 Luty 2011 Share Napisano 19 Luty 2011 Niby proste ale..Pierwszy diagnosta i kolejni też dali d... bo jeżeli zechcesz to wyprostować to WK po siedmiu latach będzie podchodził jak pies do jeża. Normalnie to ma wyglądać tak: Diagnosta wystawia zaświadczenie z wynikiem N i opisem niezgodności danych w DR(normalne do tego momentu),zasuwasz do WK i tam urząd przyjazny klientowi i wierzący temu diagnoście prostuje bez problemu,jeżeli WK zacznie dochodzić(i słusznie) co i dlaczego to auto może Ci stać długo na podwórku .Możesz jeszcze zasięgnąć informacji w serwisie Fiata lub zrobić opinię u rzeczoznawcy. [ Dodano: 19-02-2011, 20:47 ] Sorry, ale jeśli nic nie przekręciłeś to ten też nie kumaty bo gdzie on wybije masy?ma jakiś nowy wzór tabliczki zastępczej? On stwierdzi jej brak, wypiszę jakieś pismo i w WK skierują mnie na nabicie tabliczki, która będzie miała takie masy jak w dowodzie. Diagnosta jak najbardziej kumaty: nabija tabliczkę zastępczą i już nikt nie będzie porównywał DMC z tabliczką (diagnosta jest czysty). Tym sposobem niektórzy "legalizowali" zwiększone DMC ciągniętej przyczepy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Regan55 Napisano 19 Luty 2011 Share Napisano 19 Luty 2011 Sorry, ale jeśli nic nie przekręciłeś Myślę ze gosciu coś pokręcił...Chodziło mu pewnie o to ze kazał mu wyrzucic TZ a wszystkie dane będa przepisane z starego DR i sprawa umrze śmiercia naturalna... Diagnosta wystawia zaświadczenie z wynikiem N A dlaczego utrudniasz mu droge... Jezeli jeszcze nie przerejestrowal na siebie a OBT ma wazne to moze przeciez pojechac na SKP i dostanie zaświadczenie na ustalenie danych niezbędnych do przerejestrowania/niezgodne z DR,a moze jeszcze czegoś brakuje/ i wtedy z tym do WK.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARIO64 Napisano 19 Luty 2011 Share Napisano 19 Luty 2011 Tym sposobem niektórzy "legalizowali" zwiększone DMC ciągniętej przyczepy. Tego mi nie musisz tłumaczyć , może za dosłownie czepiłem się tego która będzie miała takie masy jak w dowodzie. czyli 2975 ,dlatego napisałem jeśli nic nie przekręcił. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 19 Luty 2011 Share Napisano 19 Luty 2011 Diagnosta jak najbardziej kumaty Czy aby na pewno? w WK skierują mnie na nabicie tabliczki, która będzie miała takie masy jak w dowodzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARIO64 Napisano 19 Luty 2011 Share Napisano 19 Luty 2011 A dlaczego utrudniasz mu droge... Jezeli jeszcze nie przerejestrowal na siebie a OBT ma wazne to moze przeciez pojechac na SKP i dostanie zaświadczenie na ustalenie danych niezbędnych do przerejestrowania/niezgodne z DR,a moze jeszcze czegoś brakuje/ i wtedy z tym do WK Tutaj masz rację bo nie wiemy czy ma ważne OBT, tylko ze jak pójdzie do WK i nie powie o co chodzi ,to WK przepisze to co jest jeśli wszystkie dane są w DR. I następne 7 lat :diagnosta -nie ja dowód wystawiałem ,jak im nie przeszkadzało to im nie,WK-jak diagnostom nie przeszkadzało przez 7 lat to skąd my mamy wiedzieć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Regan55 Napisano 19 Luty 2011 Share Napisano 19 Luty 2011 to WK przepisze to co jest jeśli wszystkie dane są w DR. Tak....Wiadomo ze nikt w WK nie jest Kaszpirowskim i nie będzie go wysyłał na dodatkowe badanie...Ale wyzej napisałem ze jak to zrobi sam i bedzie miał zaswiadczenie z nowymi danymi + stary DR to chyba bedzie wtedy na prostej....Przeciez niw masz chyba prawa odmówic klientowi wykonania dodatkowego na jego zyczenie czy tez ustne czy tez jak Ci podpisze "glejt".... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARIO64 Napisano 19 Luty 2011 Share Napisano 19 Luty 2011 ..Przeciez niw masz chyba prawa odmówic klientowi wykonania dodatkowego na jego zyczenie czy tez ustne czy tez jak Ci podpisze "glejt".... Mogę mu doradzić żeby tabliczka zniknęła Reganku wiemy jak do tego podejść w różnych opcjach ale mnie doprowadziłeś do stanu cytowania samego siebie co u pewnego gościa mnie wnerwiało WK po siedmiu latach będzie podchodził jak pies do jeża. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Regan55 Napisano 19 Luty 2011 Share Napisano 19 Luty 2011 co u pewnego gościa mnie wnerwiało DARIO64, -proponuję....apteka tzn.spozywczy i nerwy znikaja.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gudmar Napisano 19 Luty 2011 Autor Share Napisano 19 Luty 2011 Auto już przerejestrowałem na siebie. OBT mam 26.05.2011. Inną sprawą jest, że będę przerabiał to auto z 2 na 6 osób i czy wtedy mogę zrobić badanie dodatkowe które mi wyprostuje tę masę? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Regan55 Napisano 19 Luty 2011 Share Napisano 19 Luty 2011 Inną sprawą jest, że będę przerabiał to auto z 2 na 6 osób i czy wtedy mogę zrobić badanie dodatkowe które mi wyprostuje tę masę? Tak... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARIO64 Napisano 19 Luty 2011 Share Napisano 19 Luty 2011 -proponuję....apteka tzn.spozywczy i nerwy znikaja... Mam dla Ciebie dobrą wiadomość jestem w trakcie leczenia(dosłownie w tej chwili),lekarstwo się nazywa Spirytus Rektyfikowany 95% Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Regan55 Napisano 19 Luty 2011 Share Napisano 19 Luty 2011 ),lekarstwo się nazywa Spirytus Rektyfikowany 95% Ja wolę Gorzka Zołądkowa z miodem....Wplwywa bardzo kojąco na nerw.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARIO64 Napisano 19 Luty 2011 Share Napisano 19 Luty 2011 :shock: :shock: Takiej reakcji się spodziewałem,jakby nie było to avatar zobowiązuje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
elliot Napisano 19 Luty 2011 Share Napisano 19 Luty 2011 Ustal w Fiacie jaką MMC ten pojazd ma prawidłową. Jeśli potwierdzą, że 3250 to niech Ci wydadzą stosowne pismo. Czy WK zmieni na podstawie samego BT, powiem tak dlaczego miałoby to zrobić? Przecież wcześniej siedmiu, czy ośmiu diagnostów widziało na tabliczce 2975 - musiało widzieć ponieważ w przeciwnym razie okazałoby się, że potwierdzali nieprawdę wykonując BT z wynikiem pozytywnym, a za poświadczanie nieprawdy ...... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Regan55 Napisano 19 Luty 2011 Share Napisano 19 Luty 2011 że potwierdzali nieprawdę wykonując BT z wynikiem pozytywnym, A myślisz ze to tylko ten jedyny przypadek.Takie poswiadczenie nieprawdy spotyka sie na kazdym kroku.Tak w jedna strone jak i w druga...Nie miałes z tym nigdy do czynienia... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JANUSZ60 Napisano 20 Luty 2011 Share Napisano 20 Luty 2011 Nie znamy powodu zaniżenia Dmc w Niemczech i skoro przy pierwszej rejestracji tego nie wyprostowano, to zostało już tylko zrobienie tabliczki zastępczej bez szukania winnych, bo winny jest wśród Nas (SKP i może WK),,, Czy aby na pewno Ty to nawet wieczorem masz trzeźwy umysł,,, A myślisz ze to tylko ten jedyny przypadek Ty może nie pisz po północy, bo zawsze prawdę powiesz,,, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pentagram Napisano 20 Luty 2011 Share Napisano 20 Luty 2011 Powodem zaniżania DMC zarówno w Niemczech jak i Austrii są strefy miejskie, do których te pojazdy mogą wjeżdżać. Widocznie Fiacik musiał mieć mniejsze DMC, aby mógł tam wjechać. Diagnosta wykonując badanie przed I rej. powinien wpisać wartość z TZ a nie z DR, więc WK wpisał dane z DPIu. W tym przypadku najprościej "zgubić" TZ, bo z podniesieniem DMC na wyższą może być problem; zmiany konstrukcyjne nie mogą powodować zmiany DMC. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zbigi Napisano 20 Luty 2011 Share Napisano 20 Luty 2011 W tym przypadku najprościej "zgubić" TZ, bo z podniesieniem DMC na wyższą może być problem; zmiany konstrukcyjne nie mogą powodować zmiany DMC. Tego nie mozna ruszyc tak wiec moga sie zaczac problemy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jackow Napisano 20 Luty 2011 Share Napisano 20 Luty 2011 Ustal w Fiacie jaką MMC ten pojazd ma prawidłową.Jeśli potwierdzą, że 3250 to niech Ci wydadzą stosowne pismo. Co ma potwierdzać przecież ma jak wół napisane na TZ pojazdu jest zapisane 2975kg a na tabliczce znamionowej jest 3250kg. Auto jest sprowadzone z Niemiec, ale już7 lat jest w kraju. Odkupiłem je niedawno od jedynego Polskiego właściciela. VIN na TZ taki sam jak w pojeździe więc w czym problem. Przecież wcześniej siedmiu, czy ośmiu diagnostów widziało na tabliczce 2975 - musiało widzieć ponieważ w przeciwnym razie okazałoby się, że potwierdzali nieprawdę wykonując BT z wynikiem pozytywnym, a za poświadczanie nieprawdy ...... Więc będą się tłumaczyć. Ich problem. Ja bym nie popuścił. Zrobić zmianę na 6 osób, jeśli się da, a przy okazji wpisać prawidłowe dane z TZ. A i najlepiej zrobić sobie foto tej tabliczki. Tak na pamiątkę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Regan55 Napisano 20 Luty 2011 Share Napisano 20 Luty 2011 VIN na TZ taki sam jak w pojeździe więc w czym problem. Zrobić zmianę na 6 osób, jeśli się da, a przy okazji wpisać prawidłowe dane z TZ. Tylko i wyłacznie tak.Ja tez nie widziałem w tym problemu od poczatku... A i najlepiej zrobić sobie foto tej tabliczki. Tak na pamiątkę A to juz tak na"deser".... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
elliot Napisano 20 Luty 2011 Share Napisano 20 Luty 2011 A myślisz ze to tylko ten jedyny przypadek.Takie poswiadczenie nieprawdy spotyka sie na kazdym kroku.Tak w jedna strone jak i w druga...Nie miałes z tym nigdy do czynienia... A nie zauważyłeś lekkiej ironii w mojej wypowiedzi Co ma potwierdzać przecież ma jak wół napisane na TZ Ile lat jesteś diagnostą? Nigdy nie spotkałeś się aby ten 'wół' był jednak .... 'cielakiem' i okazywało się, że to błędnie wykonana i umieszczona TZ, do czego zresztą producent się przyznaje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gudmar Napisano 21 Luty 2011 Autor Share Napisano 21 Luty 2011 Dziękuję za wypowiedzi. Mimo tego że piszecie, że jest to tak proste i oczywiste, to jednak w moim WK nie jest to takie kolorowe. Dziś uruchomiłem swoje wszystkie kontakty i okazało się, że mój kolega pracuje w WK. Zadzwoniłem do niego i powiedziałem mu w czym rzecz, a on mi na to że sam przegląd nic nie wnosi i to co diagnosta napiszę to jedno, ale on na tym nie może bazować przy zmianie DMC. Najlepiej gdybym zdobył homologacje z Fiata lub poświadczenie autentyczności tabliczki. Ewentualnie mogę powołać rzeczoznawcę i na jego opinii są w stanie zmienić moje DMC. Jak wszyscy widzimy co Wydział to inna interpretacja. Jestem teraz trochę w kropce, bo jednak wolałbym mieć większą DMC. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.