mmiodzio Napisano 22 Luty 2011 Share Napisano 22 Luty 2011 Koledzy to do jakiej predkości ma być ten ogranicznik do 90 km/h czy do 95 km/h. Powiem szczerze że nie pamietam. Jest to potrzebne na wczoraj ,jutro kolega zdaje praktyczny a ja nie wiem jak mu pomóc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
luk Napisano 22 Luty 2011 Share Napisano 22 Luty 2011 jaja se robisz 90 km/h Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mmiodzio Napisano 22 Luty 2011 Autor Share Napisano 22 Luty 2011 Nie nie robię ,tak mi jeden koleś namieszał ,że sam zgłupiałem. Ale dzięki. [ Dodano: 22-02-2011, 21:35 ] Dobra mam ,jest w części B za tabelą 9 pod puntem 9.2.5. Zgadza się do 90 km/h. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zjc Napisano 23 Luty 2011 Share Napisano 23 Luty 2011 Zgadza się do 90 km/h. Jest w przepisach jak wyżej, jednak przeważnie ogranicznik sterowany jest z tachografu, a te urządzenia nie mają sztywnych nastawów. Z tego co pamiętam mogą mieć odchyłkę +/- 4 km/h. Jeśli ktoś pracuje w serwisie tachografów niech sprostuje, jeśli się mylę. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wolf Napisano 23 Luty 2011 Share Napisano 23 Luty 2011 Z tego co pamiętam to 85km/h i jednocześnie tak, aby rzeczywista prędkość nie była większa niż 90km/h Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 23 Luty 2011 Share Napisano 23 Luty 2011 Strasznie kombinujecie z tymi prędkościami. PORD Art. 66 ust. 1a 1a. Autobus, samochód ciężarowy o dopuszczalnej masie całkowitej przekraczającej 3,5 t i ciągniksamochodowy, dla którego określono dopuszczalną masę całkowitą zespołu pojazdów powyżej 3,5 t,powinny być wyposażone w homologowany ogranicznik prędkości montowany przez producenta lubjednostkę przez niego upoważnioną, ograniczający maksymalną prędkość autobusu do 100 km/h, asamochodu ciężarowego i ciągnika samochodowego do 90 km/h. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wolf Napisano 23 Luty 2011 Share Napisano 23 Luty 2011 Odniosłem się do dyrektyw UE, w naszych przepisach odnieśli się do prędkości rzeczywistych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adamos Napisano 15 Styczeń 2013 Share Napisano 15 Styczeń 2013 Strasznie kombinujecie z tymi prędkościami. PORD Art. 66 ust. 1a 1a. Autobus, samochód cięŜarowy o dopuszczalnej masie całkowitej przekraczającej 3,5 t i ciągniksamochodowy, dla którego określono dopuszczalną masę całkowitą zespołu pojazdów powyŜej 3,5 t,powinny być wyposaŜone w homologowany ogranicznik prędkości montowany przez producenta lubjednostkę przez niego upowaŜnioną, ograniczający maksymalną prędkość autobusu do 100 km/h, asamochodu cięŜarowego i ciągnika samochodowego do 90 km/h. Czy zatem autobus zwykły (nie 100) ma mieć ogranicznik do 100km/h ? Tak wynika z przepisu... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacdiag Napisano 15 Styczeń 2013 Share Napisano 15 Styczeń 2013 Tak wynika z przepisu... http://www.norcom.com.pl/nowe_forum/viewtopic.php?p=34500#34500 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adamos Napisano 15 Styczeń 2013 Share Napisano 15 Styczeń 2013 Tak wynika z przepisu... http://www.norcom.com.pl/nowe_forum/viewtopic.php?p=34500#34500 Dzięki, zaznajomiłem się, lecz proszę o komentarz, ponieważ nie wiem czy moje rozumowanie jest prawidłowe...z Twoich wypowiedzi wynika, że tak, ale się waham... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mildura Napisano 15 Styczeń 2013 Share Napisano 15 Styczeń 2013 Są autobusy, które nie muszą mieć ograniczników. Żadnych. I ostatnio jest ich coraz więcej. Dlaczego? Skrzynie biegów mają coraz więcej przełożeń dzięki czemu silnik pracuje tylko w pasmie optymalnego momentu obrotowego. Nie może przekroczyć maks. obrotów (ograniczony przez ECU silnika), a na najwyższym przełożeniu nie przekracza w ten sposób 100 km/h. Wtedy ogranicznik nie jest wymagany, tak samo jak homologacja na ogranicznik prędkości. Ponadto według Regulaminu 89 w żadnym momencie autobus nie moze przekroczyć 100,0 km/h - co z reguły oznacza, że prędkość ustabilizowana wynosi 96-97 km/h. Nie ma możliwości nawet chwilowego przekroczenia tej prędkości. Jeśli jakikolwiek pojazd posiada homologację według tego regulaminu - musi być widoczny numer homologacji na pojeździe. Zresztą ta zasada dotyczy każdego regulaminu ONZ. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 15 Styczeń 2013 Share Napisano 15 Styczeń 2013 Są autobusy, które nie muszą mieć ograniczników. Żadnych. No tak - ale ten fakt (że konstrukcyjnie nie rozwija 100km/h) musi coś potwierdzać... Homologacja? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mildura Napisano 15 Styczeń 2013 Share Napisano 15 Styczeń 2013 homologacja, zgadza się. Najlepiej całopojazdowa i CoC. w Coc punkt 44, w dokumentacji do homologacji punkt. 4,7. Ponadto jeśli w pojeździe widać numer homologacji np. E9 R89 00???? to wiadomo, że był homologowany na ograniczenie prędkości - czyli N2, N3 - max 90; M2, M3 - max 100. Należy tylko się upewnić, czy jest certyfikat na homologacje, w certyfikacie powinna być informacja o miejscu umieszczenia takiego znaku oraz sposób identyfikacji typu (często przez VIN). Tak bynajmniej jest we wszystkich państwach, które w pelni implementowaly w swoje prawo dyr. 2007/46. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 16 Styczeń 2013 Share Napisano 16 Styczeń 2013 Ponadto jeśli w pojeździe widać numer homologacji np. E9 R89 00???? to wiadomo, że był homologowany na ograniczenie prędkości - czyli N2, N3 - max 90; M2, M3 - max 100. Niestety, ale diagnostów to nie obchodzi... Mamy mieć kwit na ogranicznik lub kwit, że nie osiąga zadanej prędkości... Tak mamy skonstruowane prawo i nic na to nie zaradzimy... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 16 Styczeń 2013 Share Napisano 16 Styczeń 2013 Ale jak rozumiem "kwit" w postaci wyciągu z homo by Ci starczył? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 16 Styczeń 2013 Share Napisano 16 Styczeń 2013 Ale jak rozumiem "kwit" w postaci wyciągu z homo by Ci starczył? Jeśli jest w nim określona prędkość max lub informacje o ograniczniku to jak najbardziej... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wolf Napisano 16 Styczeń 2013 Share Napisano 16 Styczeń 2013 W tabelce 996 jest mowa tylko o tabliczce, a i sprawdzenie też daje wiele do życzenia. Jeśli chodzi o konstrukcję to tylko homo lub papier od producenta, ewentualnie rzeczoznawca. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.