mirek.g Napisano 3 Marzec 2011 Napisano 3 Marzec 2011 Czy ktoś słyszał o tym,iż nie można zakladać koła dojazdowego na przednią oś,ja nie słyszalem ale klient twierdzi że tak jest. Cytuj
JANUSZ60 Napisano 3 Marzec 2011 Napisano 3 Marzec 2011 6. Dopuszcza się w celu krótkotrwałego uŜycia wyposaŜenie pojazdu w koło zapasowe, o parametrach odmiennych niŜ parametry stosowanego normalnie koła jezdnego, o ile koło takie wchodzi w skład fabrycznego wyposaŜenia pojazdu - na warunkach określonych przez wytwórnię pojazdu. Cytuj
mirek.g Napisano 3 Marzec 2011 Autor Napisano 3 Marzec 2011 Czyli producent być może zastrzeże montaż na przednią oś Cytuj
adam1501 Napisano 3 Marzec 2011 Napisano 3 Marzec 2011 Czyli producent być może zastrzeże montaż na przednią oś Może, tylko jaki to ma sens skoro trzeba by było wozić dwa zapasy. Cytuj
danielg539 Napisano 3 Marzec 2011 Napisano 3 Marzec 2011 Czyli producent być może zastrzeże montaż na przednią oś Teoretycznie miał do tego prawo, ale w praktyce producenci ograniczaja tylko maksymalna prędkośc samochodu podczas jazdy na kole dojazdowum. Cytuj
JANUSZ60 Napisano 3 Marzec 2011 Napisano 3 Marzec 2011 ale klient twierdzi że tak jest. To niech pokaże kto zakazał,,, wiadomo, że się auto gorzej prowadzi ale to ma być na dojazd do najbliższego serwisu ogumienia ,,, [ Dodano: 03-03-2011, 10:39 ] producenci ograniczaja tylko maksymalna prędkośc samochodu podczas jazdy na kole dojazdowum. Dokładnie ,,, Cytuj
mirek.g Napisano 3 Marzec 2011 Autor Napisano 3 Marzec 2011 Badanie na takim kole też bym zrobił, a wg Was można? Cytuj
danielg539 Napisano 3 Marzec 2011 Napisano 3 Marzec 2011 Badanie na takim kole też bym zrobił, a wg Was można? Prawnego przeciwskazania nie ma, ale wyniki mogą w znacznym stopniu odbiegać od tych dokonanych na zwykłych kołach. Duże różnice moga mieć miejsce podczas testu amortyzatorów i podczas pomiaru sił hamowania (koło dojazdowe prawdopodobnie wcześniej wzacznie się slizgać). Cytuj
JANUSZ60 Napisano 3 Marzec 2011 Napisano 3 Marzec 2011 Prawnego przeciwskazania nie ma, Tu akurat się mylisz , nie możesz zrobić OBT na różnych oponach ,,, Cytuj
mirek.g Napisano 3 Marzec 2011 Autor Napisano 3 Marzec 2011 To się zgadza,ale jest mowa o krótkotrwałym użyciu ,tu chyba jest luka prawna. Cytuj
danielg539 Napisano 3 Marzec 2011 Napisano 3 Marzec 2011 nie możesz zrobić OBT na różnych oponach ,,, O tym to ja dobrze wiem, ale... jest mowa o krótkotrwałym użyciu ...i teoretycznie podczas tego krótkotrwałego użycia można przyjechać na BT. Cytuj
JANUSZ60 Napisano 3 Marzec 2011 Napisano 3 Marzec 2011 ..i teoretycznie podczas tego krótkotrwałego użycia można przyjechać na BT. Tylko teoretycznie,,, dojazdówka nie służy do jazdy innej niż dojazd do serwisu ogumienia ,,, Cytuj
pentagram Napisano 3 Marzec 2011 Napisano 3 Marzec 2011 Tylko teoretycznie,,,dojazdówka nie służy do jazdy innej niż dojazd do serwisu ogumienia ,,, W 100% popieram. Cytuj
grzegorz70 Napisano 3 Marzec 2011 Napisano 3 Marzec 2011 Tylko teoretycznie,,, dojazdówka nie służy do jazdy innej niż dojazd do serwisu ogumienia ,,, Cytuj
DARIO64 Napisano 3 Marzec 2011 Napisano 3 Marzec 2011 Tylko teoretycznie,,,dojazdówka nie służy do jazdy innej niż dojazd do serwisu ogumienia ,,, Nie inaczej. Cytuj
Janusz1971 Napisano 3 Marzec 2011 Napisano 3 Marzec 2011 Koła dojazdowe przeważnie mają mniejszą średnicę od kół samochodu i chodzi tu o zachowanie się mechanizmu różnicowego w skrzyni biegów kiedy jedno koło jest mniejsze od drugiego.Mechanizm ten w czasie jazdy wykonywałby tysiące niepotrzebnych obrotów na które fabrycznie nie jest przystosowany. Mówię tu o samochodach przednionapędowych. Drugim powodem aby nie montować dojazdówki na przedzie jest o wile mniejsza przyczepność a co za tym idzie o wiele gorsze pokonywanie zakrętów i hamowanie. Kiedyś czytałem instrukcje obsługi bodajże z golfa 2 albo z passata z lat 90 i o ile się nie mylę było nawet wskazane żeby zawsze dojazdówkę zakłądać na tył a jeżeli defekt jest na przednim kole to przełożyć tylne koło do przodu. Cytuj
JANUSZ60 Napisano 3 Marzec 2011 Napisano 3 Marzec 2011 było nawet wskazane żeby zawsze dojazdówkę zakłądać na tył Zalecenia mogą być różne, ale żaden poważny producent nie zabroni Ci założyć na przód ,,, Cytuj
Jacdiag Napisano 3 Marzec 2011 Napisano 3 Marzec 2011 dojazdówka nie służy do jazdy innej niż dojazd do serwisu ogumienia ,,, http://www.norcom.com.pl/nowe_forum/viewtopic.php?p=54380#54380 Cytuj Wszystkie drogi prowadzą do . . . ... trumny
Jackow Napisano 4 Marzec 2011 Napisano 4 Marzec 2011 dojazdówkę zakłądać na tył a jeżeli defekt jest na przednim kole to przełożyć tylne koło do przodu. Tylko, że z fabrycznym podnośnikiem nie zawsze się to uda Cytuj
danielg539 Napisano 4 Marzec 2011 Napisano 4 Marzec 2011 Tylko, że z fabrycznym podnośnikiem nie zawsze się to uda Tak jak i odkręcenia koła fabrycznym kluczem Cytuj
grzegorz70 Napisano 4 Marzec 2011 Napisano 4 Marzec 2011 Tak jak i odkręcenia koła fabrycznym kluczem Zależy kto przykręca. Cytuj
danielg539 Napisano 4 Marzec 2011 Napisano 4 Marzec 2011 Zależy kto przykręca Zależy. Jak ASO, to przeważnie jest OK, jak warsztat wulkanizacyjny ,to często koła zosrają dokręcone pneumatem na maksa. Cytuj
Janusz1971 Napisano 4 Marzec 2011 Napisano 4 Marzec 2011 Fabrycznym podnośnikiem też można tylko trochę się trzeba natrudzić, bo najpierw trzeba podnieść tył i założyć tam dojazdówkę a potem podnieść przód i założyć tam tylne. Poza naszymi polskimi konstrukcjami typu 126p 125p i polonez nie ma możliwości fabrycznym sprzętem podnieść całego boku ale może się mylę Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.