Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Czy ktoś słyszał o tym,iż nie można zakladać koła dojazdowego na przednią oś,ja nie słyszalem ale klient twierdzi że tak jest.

Napisano

6. Dopuszcza się w celu krótkotrwałego uŜycia wyposaŜenie pojazdu w koło zapasowe, o parametrach

odmiennych niŜ parametry stosowanego normalnie koła jezdnego, o ile koło takie wchodzi w skład

fabrycznego wyposaŜenia pojazdu - na warunkach określonych przez wytwórnię pojazdu.

Napisano

Czyli producent być może zastrzeże montaż na przednią oś

Napisano
Czyli producent być może zastrzeże montaż na przednią oś

Może, tylko jaki to ma sens skoro trzeba by było wozić dwa zapasy.

Napisano
Czyli producent być może zastrzeże montaż na przednią oś

 

Teoretycznie miał do tego prawo, ale w praktyce producenci ograniczaja tylko maksymalna prędkośc samochodu podczas jazdy na kole dojazdowum.

Napisano
ale klient twierdzi że tak jest.

To niech pokaże kto zakazał,,, wiadomo, że się auto gorzej prowadzi ale to ma być na dojazd do najbliższego serwisu ogumienia ,,,

 

[ Dodano: 03-03-2011, 10:39 ]

producenci ograniczaja tylko maksymalna prędkośc samochodu podczas jazdy na kole dojazdowum.

Dokładnie ,,,

Napisano

Badanie na takim kole też bym zrobił, a wg Was można?

Napisano
Badanie na takim kole też bym zrobił, a wg Was można?

 

Prawnego przeciwskazania nie ma, ale wyniki mogą w znacznym stopniu odbiegać od tych dokonanych na zwykłych kołach. Duże różnice moga mieć miejsce podczas testu amortyzatorów i podczas pomiaru sił hamowania (koło dojazdowe prawdopodobnie wcześniej wzacznie się slizgać).

Napisano
Prawnego przeciwskazania nie ma,

Tu akurat się mylisz , nie możesz zrobić OBT na różnych oponach ,,,

Napisano

To się zgadza,ale jest mowa o krótkotrwałym użyciu ,tu chyba jest luka prawna.

Napisano
nie możesz zrobić OBT na różnych oponach ,,,

 

O tym to ja dobrze wiem, ale...

 

jest mowa o krótkotrwałym użyciu

 

...i teoretycznie podczas tego krótkotrwałego użycia można przyjechać na BT.

Napisano
..i teoretycznie podczas tego krótkotrwałego użycia można przyjechać na BT.

Tylko teoretycznie,,,

dojazdówka nie służy do jazdy innej niż dojazd do serwisu ogumienia ,,,

Napisano
Tylko teoretycznie,,,

dojazdówka nie służy do jazdy innej niż dojazd do serwisu ogumienia ,,,

 

W 100% popieram.

Napisano

Tylko teoretycznie,,,

dojazdówka nie służy do jazdy innej niż dojazd do serwisu ogumienia ,,,

 

:ok:ok

Napisano
Tylko teoretycznie,,,

dojazdówka nie służy do jazdy innej niż dojazd do serwisu ogumienia ,,,

Nie inaczej.

Napisano

Koła dojazdowe przeważnie mają mniejszą średnicę od kół samochodu i chodzi tu o zachowanie się mechanizmu różnicowego w skrzyni biegów kiedy jedno koło jest mniejsze od drugiego.Mechanizm ten w czasie jazdy wykonywałby tysiące niepotrzebnych obrotów na które fabrycznie nie jest przystosowany. Mówię tu o samochodach przednionapędowych.

Drugim powodem aby nie montować dojazdówki na przedzie jest o wile mniejsza przyczepność a co za tym idzie o wiele gorsze pokonywanie zakrętów i hamowanie.

Kiedyś czytałem instrukcje obsługi bodajże z golfa 2 albo z passata z lat 90 i o ile się nie mylę było nawet wskazane żeby zawsze dojazdówkę zakłądać na tył a jeżeli defekt jest na przednim kole to przełożyć tylne koło do przodu.

Napisano
było nawet wskazane żeby zawsze dojazdówkę zakłądać na tył

Zalecenia mogą być różne, ale żaden poważny producent nie zabroni Ci założyć na przód ,,,

Napisano
dojazdówkę zakłądać na tył a jeżeli defekt jest na przednim kole to przełożyć tylne koło do przodu.

Tylko, że z fabrycznym podnośnikiem nie zawsze się to uda :)

Napisano
Tylko, że z fabrycznym podnośnikiem nie zawsze się to uda

 

Tak jak i odkręcenia koła fabrycznym kluczem :D

Napisano

Tak jak i odkręcenia koła fabrycznym kluczem :D

 

Zależy kto przykręca. :evil:

Napisano
Zależy kto przykręca

 

Zależy. Jak ASO, to przeważnie jest OK, jak warsztat wulkanizacyjny ,to często koła zosrają dokręcone pneumatem na maksa.

Napisano

Fabrycznym podnośnikiem też można tylko trochę się trzeba natrudzić, bo najpierw trzeba podnieść tył i założyć tam dojazdówkę a potem podnieść przód i założyć tam tylne.

Poza naszymi polskimi konstrukcjami typu 126p 125p i polonez nie ma możliwości fabrycznym sprzętem podnieść całego boku ale może się mylę :)

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.