Skocz do zawartości

Prośba o pytanka na autobus 100 km/h


psmoku

Rekomendowane odpowiedzi

Koledzy mam ogromna prosbe, w te srode zdaje autobusy we Wroclawiu....moze komus bedzie sie chcialo napisac jakies zapamietane pytanko z poprzednich egzaminow z tego dzialu....bede wdzieczny za pomoc....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego z autobusów to poczytaj sobie w dzienniku ustaw pare razy i dasz rade... ja tam specjalnie nie kulem z autobusow, gazów, tylko adr i czesc V sprawiają problemy :(

 

[ Dodano: 08-03-2011, 22:30 ]

ale na adr-ach mialem 100 % ale czesc V jak narazie nie do przejscia :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja tam specjalnie nie kulem z autobusow, gazów, tylko adr i czesc V sprawiają problemy :(

Myślisz jak ja dwa lata temu, bałem się wszystkiego tylko nie A100, dlatego wszystko zrobiłem na 100% tylko A100 na 60% i trzeba było zrobić wszystko po raz drugi ,,,

Wystarczy, że ktoś mądrze sformułuje odpowiedzi i można się przejechać ,,,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pisze pytania z Wrocławia z dzisiaj - pisze je w skrocie bo tak je jeszcze pamietam.

 

1. Autobus na 100 ma miec

a) bieznik na 3/4 1.6mm

b) opony bieżnikowane na kolach pojedynczych

c) bieznik 3mm

 

2. Zwalniacz w autobusie na 100 słuzy do

a) hamowania awaryjnego

b) utrzymania stałej predkości zadanej przez kierowce na zjezdzie

c)hamowania

 

3.autobus na 100 ma miec stosunek mocy do masy

a) conajmniej 9kW/t

b)conajmniej 11kW/t

c) mniej niz 11kW/t

 

Pytanie 4 i 5 nie jestem pewien czy doslownie tak brzmialy odpowiedzi ale taki miały sens, moze ktos z kolegow zacytuje dokładniej , w datach napewno były miesiace jeszcze.

 

4) autobus NA 100 do 5 ton ma miec

a) ABS kategori A homologowany z Reg. 13

b) ABS kategori II homologowany z Reg. 13

c) ABS kategori 1 homologowany z Reg 13

 

5) Autobus na 100 ma miec ogranicznik predkosci zalozony przez producenta lub wyspecjalizowana firme

a) masa powyzej 10t i rejestracja przed 1988

b) masa powyzej 5t i mniej niz 10t rejestracja po 2001

c) masa powyzej 5t i rejestracja po 2006

 

opisówka była "opisać zwalniacz" a na drugiej turze "na skp przyjezdza Multicar"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pawelb, Podziwiam twoją pamięc, powinienes wszystko zdac. Ja jak zdalem podstawowy zestaw 30 pytan to ani jednego potem nie pamietalem. Natomiast podam moj mail pryv. : drin@interia.pl chcialbym cie indywidualnie zapytac o te pytanie opisowe

Daj znac i pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja zdawalem tylko II część - autobusy na 100 i zdałem, opisówkę podałem tematy bo takie mówili inni zdający ale ja nie pisałem wiec nie wiem czy ci w czyms pomogę. Z multicarem chodzi o to ze nie mieści sie na rolkach i trzeba zbadac hamulce opoźnieniomierzem czyli opisać te metodę miedzy innymi, ale poszukaj bo ten temat byl juz poruszany na forum.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

SUOMI, o tym Multicarze możesz pogadać ze mną. Miałem je na egzaminie, a o zwalniaczu także mam co nie co do powiedzenia. Pytaj śmiało na PW, lub na mojego maila, którego powinieneś mieć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4) autobus NA 100 do 5 ton ma miec

a) ABS kategori A homologowany z Reg. 13

b) ABS kategori II homologowany z Reg. 13

c) ABS kategori 1 homologowany z Reg 13

 

 

Panowie w zestawie nr 4 pytań odnośnie ABS, nie powinna być odpowiedz IIA???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fredek, badanie typu IIA dotyczy zwalniacza, a nie ABS. Autobus kat M2 do 5 t dmc mieć go nie musi, aby jego układ ham. posiadał międzynarodową homologację

 

pawelb, czy w pytaniu 5 nie było dokładniejszych dat, oraz czy w treści pytania było użyte autobus "100" ?

Druga sprawa to czy odpowiedzi na pytanie 2 na pewno tak brzmiały?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W każdym pytaniu było nazwane "Autobus którego max predkość wynosi 100km/h" - nie jestem pewien dokładnego cytatu ale chodziło napewno o autobus na 100 a nie o zwykły bo jak sama nazwa wskazuje że czesc II dotyczy autobusow na 100.

Tak jak napisałem wczesniej daty w pytaniu 5 są dokładniejsze czyli (dzien-miesiac-rok).

 

Pytanie 2 brzmiało tak i odpowiedzi a) i b) napewno tak , jeżeli chodzi o c) to mogło byc bardziej rozwiniete np:

c) hamowania zamiast hamulcem roboczym

 

Podałem te pytania zebyście wiedzieli z czym mozecie sie spotkac na egzaminie ale pamietajcie ze moze pasc to samo pytanie w ktorym zostanie zmieniona kolejność odp. inaczej beda brzmiały. Słynne pytanie o ABS ktore bylo omawiane w innym temacie pojawia sie cały czas ale ma inna konstrukcje i pojawia sie w czesci ogolnej w autobusach w ADR.

Podobnie pytanie o moc autobusu 11kW/t - odpowiedzi podobne ale mówiące co innego. Dlatego pytania trzeba czytac ze zrozumieniem a nie uczyc sie na pamiec.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pisze pytania z Wrocławia z dzisiaj - pisze je w skrocie bo tak je jeszcze pamietam.

 

1. Autobus na 100 ma miec

a) bieznik na 3/4 1.6mm

b) opony bieżnikowane na kolach pojedynczych

c) bieznik 3mm

 

2. Zwalniacz w autobusie na 100 słuzy do

a) hamowania awaryjnego

b) utrzymania stałej predkości zadanej przez kierowce na zjezdzie

c)hamowania

 

3.autobus na 100 ma miec stosunek mocy do masy

a) conajmniej 9kW/t

b)conajmniej 11kW/t (tutaj było 11,0 kW/t)

c) mniej niz 11kW/t

 

Pytanie 4 i 5 nie jestem pewien czy doslownie tak brzmialy odpowiedzi ale taki miały sens, moze ktos z kolegow zacytuje dokładniej , w datach napewno były miesiace jeszcze.

 

4) autobus NA 100 do 5 ton ma miec (tutaj było jeszcze 8 osób bez kierowcy i powyżej 5 ton)

a) ABS kategori A homologowany z Reg. 13 (tutaj było B)

b) ABS kategori II homologowany z Reg. 13 (tutaj było 3)

c) ABS kategori 1 homologowany z Reg 13

 

5) Autobus na 100 ma miec ogranicznik predkosci zalozony przez producenta lub wyspecjalizowana firme

a) masa powyzej 10t i rejestracja przed 1988

b) masa powyzej 5t i mniej niz 10t rejestracja po 2001

c) masa powyzej 5t i rejestracja po 2006 (tutaj raczej było mniej niż 5 t)

 

opisówka była "opisać zwalniacz" a na drugiej turze "na skp przyjezdza Multicar"

:-)

Schemat_autobus ogranicznik.pdf

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W każdym pytaniu było nazwane "Autobus którego max predkość wynosi 100km/h"

I tu czegoś zrozumieć nie mogę. Wg mnie zapis w par. 23, ust,4, pkt 2, Dz.U. 32, jednoznacznie mówi,ze autobus "100" musi mieć ogranicznik i nie ma w nim mowy o żadnych datach, czy dmc. Stąd wniosek,że jak nie ma ogranicznika to nie ma "100".

Daty , które pojawiają się w pytaniu sugerują, że prawidłowa odpowiedź tkwi w Ustawie z Dz.U. 92, ogłoszonego 30.04.2004. Ale tam nie ma ani słowa o autobusie "100". Ustawa ta w art. 3, wprowadza obowiązek posiadania ogranicznika w zależności od dmc i daty I-szej rejestracji dla samochodów ciężarowych i autobusów - wszystkich poza autobusami "100" , ponieważ dla tych obowiązek posiadania ogranicznika był wprowadzony już wcześniej wraz wejściem w życie Rozporządzenia z Dz.U. 32, z dnia 31.12.2002r. i to bez względu na dmc i datę I-szej rejestracji.

 

Może mi ktoś pomóc w zrozumieniu tego, lub wskazać gdzie popełniam błąd?

 

[ Dodano: 11-03-2011, 13:13 ]

Plik wysłany przez kolegęsiemion, nie uwzględnia "100" i do tego jest częściowo nieaktualny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tez tak myslalem o ogranicznikach ze 100 musi go miec, ale inni zdajacy mieli inne zdania wiec ja poprostu strzelalem w tym pytaniu odpowiedz. Może z tymi ogranicznikami w autobusach jest tak samo jak ze zwalniaczem w ADR - czyli wszystkie musza mieć zwalniacz ale powyzeż 16t.

 

SIEMION byłeś we Wrocławiu 9.03.2011 o godz 13.30 czy te pytania widzialeś gdzie indziej, bo jeśli chodzi o moc 11kw/t napewno tak brzmiały odpowiedzi jak napisałem, jeśli chodzi o ABS to tez jestem pewiem, ale co do poprawności pytania 4 to masz racje była ta dopiska i w 5 pytaniu odp c) mogło pisać mniej niz 5t.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg mnie zapis w par. 23, ust,4, pkt 2, Dz.U. 32, jednoznacznie mówi,ze autobus "100" musi mieć ogranicznik

Dokładnie, i ponieważ nie spotkałem się z wadliwymi pytaniami na egzaminie (takie są tylko w WD), dlatego myślę, że przytoczone wyżej są niedokładnie zacytowane ,,,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

JANUSZ60, już w bodaj 16.02.2011 pojawiło się to lub podobne pytanie o ograniczniku i wywołało niemałe spustoszenie wśród zdających. Pisałem o tym w jednej z moich wypowiedzi w innym temacie.

dlatego myślę, że przytoczone wyżej są niedokładnie zacytowane

To fakt, ponieważ w lutym także były duże wątpliwości, co do przytoczonej treści. Czyli co? Mogę uważać póki co, że to co napisałem wcześniej o obowiązku posiadania ogranicznika w autobusie "100" jest prawidłowe?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem o co chodzi z tym pytaniem i odpowiedziami ale czytalem je chyba ze 6 razy na egzaminie i jednego jestem pewien. Dotyczyło "autobusu 100" i każda z 3 odpowiedzi brzmiala tak że wnioskować można ze istnieją przepisy lub są tak skonstruowane które dopuszczają "autobusy 100" które nie muszą miec ogranicznika. Uzależnione jest to od masy i daty rejestracji.

 

Chyba że haczyk jest w pytaniu cytat: "ogranicznik montowany przez producenta pojazdu lub firmę wyspecjalizowaną przez producenta" - czyli chodziło by poprostu o to że ogranicznik ma być oryginalny producenta?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

KOLEGO pawelb

1a. (1) Autobus, samochód ciężarowy o dopuszczalnej masie całkowitej przekraczającej 3,5 t

i ciągnik samochodowy, dla którego określono dopuszczalną masę całkowitą zespołu pojazdów powyżej 3,5 t, powinny być wyposażone w homologowany ogranicznik prędkości montowany przez producenta lub jednostkę przez niego upoważnioną, ograniczający maksymalną prędkość autobusu do 100 km/h,

a samochodu ciężarowego i ciągnika samochodowego do 90 km/h. (1)

poczytaj DZ.108 art 66 u.1a całosc i DZ 155 Zał.1p.9.1.14 POZDRAWIAM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego Jarek1

Ja znam ten przepis i tak jak wczesniej napisałem byłem pewien na 100% ze autobus na 100 musi miec ogranicznik ale po tym pytaniu jakie spotkałem na egzaminie poprostu coś mi tu nie gra.

Pytania sobie nie wymysliłem i odpowiedzi tez nie, tak poprostu brzmiało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma się o co spierać. Trzeba spróbować znaleźć rozwiązanie zagadki, jeśli chodzi o mnie to dla zaspokojenia ciekawości, a jeśli chodzi o innych, jeszcze zdających to aby im ułatwić zaliczenie teorii. Inna sprawa to to,że pawelb, to ma szczęście :-) do pytań bez prawidłowych odpowiedzi.

pawelb, pamiętasz co się działo jak na forum przedstawiłeś pytania o sprawdzeniu hamulców turyście w pojeździe z kierownicą po prawej stronie. Dla niewtajemniczonych link http://www.norcom.com.pl/nowe_forum/viewtopic.php?t=8731&postdays=0&postorder=asc&start=0 .

Tamta sprawa także wywołała spory, a nawet więcej, burzę na forum i pozostała bez wyjaśnienia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

thesperado napisałeś że ten przepis 3.1 jest aktualny ale nie w całości bo minęły juz tam okresy przejsciowe. Wynika z tego że zapisy które pozostawiłem pogróbione są nadal aktualne i pytanie z Wrocławia staje sie realne, bo przecież nikomu ono się nie przysniło a odp. były tak skonstruowane że same w sobie dopuszczały autobusy bez ogranicznika.

 

 

Art. 3. 1. Przepis art. 66 ust. 1a ustawy, o której mowa w art. 1, w stosunku do:

1) autobusu o dopuszczalnej masie całkowitej przekraczającej 10 t, samochodu ciężarowego o dopuszczalnej masie całkowitej przekraczającej 12 t i ciągnika samochodowego, dla którego dopuszczalna masa całkowita zespołu pojazdów wynosi powyżej 12 t, nie dotyczy:

a) pojazdów zarejestrowanych przed dniem 1 stycznia 1988 r.,

 

b) pojazdów wykorzystywanych w krajowym transporcie drogowym, niezarobkowym krajowym przewozie drogowym oraz w międzynarodowym transporcie drogowym i niezarobkowym międzynarodowym przewozie drogowym na terytorium państw niebędących członkami Unii Europejskiej - do dnia 1 stycznia 2008 r.;

 

2) autobusu o dopuszczalnej masie całkowitej nie przekraczającej 10 t, samochodu ciężarowego o dopuszczalnej masie całkowitej przekraczającej 3,5 t, ale nie przekraczającej 12 t, i ciągnika samochodowego, dla którego dopuszczalna masa całkowita zespołu pojazdów wynosi powyżej 3,5 t, ale nie przekraczającą 12 t, nie dotyczy:

a) pojazdów zarejestrowanych przed dniem 1 października 2001 r.,

 

b) pojazdów zarejestrowanych w okresie od dnia 1 października 2001 r. do dnia 1 stycznia 2005 r. - do dnia 1 stycznia 2006 r.,

c) pojazdów wykorzystywanych w krajowym transporcie drogowym, niezarobkowym krajowym przewozie drogowym oraz w międzynarodowym transporcie drogowym i niezarobkowym międzynarodowym przewozie drogowym na terytorium państw niebędących członkami Unii Europejskiej - do dnia 1 stycznia 2007 r.;

 

3) autobusu o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 5 t, samochodu ciężarowego o dopuszczalnej masie całkowitej przekraczającej 3,5 t, ale nie przekraczającej 7,5 t, i ciągnika samochodowego, dla którego dopuszczalna masa całkowita zespołu pojazdów wynosi powyżej 3,5 t, ale nieprzekraczającą 7,5 t, nie dotyczy pojazdów wykorzystywanych w krajowym transporcie drogowym, niezarobkowym krajowym przewozie drogowym oraz w międzynarodowym transporcie drogowym i niezarobkowym międzynarodowym przewozie drogowym na terytorium państw niebędących członkami Unii Europejskiej - do dnia 1 stycznia 2008 r.

 

2. Przepisu ust. 1 pkt 1 lit. b, pkt 2 lit. c i pkt 3 nie stosuje się do pojazdów przewożących towary

niebezpieczne.

 

 

To co pozostawiłem pogrubioną kursywą wynika że jest dalej aktualne bo na te przepisy nie ma okresów przejściowych, a dokładnie dla pkt 1 lit. a

a) pojazdów zarejestrowanych przed dniem 1 stycznia 1988 r

 

oraz dla pkt 2 lit. a.

a) pojazdów zarejestrowanych przed dniem 1 października 2001 r

 

Wynikało by z tego że:

autobusy o DMC powyżej 10t , reje. przed 1.01.1988 - nie muszą mieć ogranicznika

autobusy o DMC powyżej 5t i nie przekraczające 10t, reje. przed 1.10.2001 - nie muszą mieć ogranicznika. Dlatego taki przedział pomiędzy 5t a 10t , bo ust.3 miał okres przejściowy i sie skończył a on dotyczy autobusów do 5t.

 

Idąc tym tokiem myślenia pytanie i odp. z Wrocławia ma sens.

 

1.W jakim przypadku Autobus na 100 musi mieć ogranicznik?

a) masa powyżej 10t i rej. przed 1.01.1988

b) masa powyżej 5t i nie przekraczająca 10t i rej. przed 1.10.2001

c) masa poniżej 5t i rej. po 1.01.2006

 

Odpowiedź poprawna wydaje się c).

 

Może jestem w totalnym błędzie ale takie pytanie się ukazało więc coś musi być na rzeczy.

Pozdrawiam :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę, że co do art.3 mamy zdanie podobne. Co do pytania ja uważam, że gdyby nie było w treści pytania użyte "autobus 100", to odp. C była by OK, stąd moje wcześniejsze pytanie. W zasadzie w części "100" mogło by się pojawić pytanie, w którego treści nie było by zwrotu "autobus 100" ponieważ "100" musi spełniać jednocześnie warunki dod. dla autobusu i "autobusu 100" .

I teraz idąc dalej moim tokiem myślenia, skoro w roku 2002 pojawił się zapis w Dz.U. 32, w par. 23, że:

ust. 4. Autobus powinien być wyposażony w:

pkt. 4) ogranicznik o nastawionej prędkości granicznej 100 km/h,( bez podawania jakichkolwiek danych na temat dmc i daty I-szej rejestracji),

to wskazuje , że "autobus 100" ma mieć ogranicznik i już.

W 2004 zostaje wprowadzony obowiązek posiadania ogranicznika dla innych pojazdów, które go dotąd posiadać nie musiały, w tym autobusów wg zasad określonych w art 3. i przypomnę, że "100" musiała go posiadać w 2002r.

Jak zapewne zwróciłeś uwagę, że inaczej potraktowano sprawę ogranicznika w ADR-ch, a "100" zignorowano. Ale to już inna bajka. Takie są nasze przepisy i jakoś trzeba w tym dawać sobie radę.

Jedyne co mi przychodzi do głowy, gdzie może tkwić błąd mojego rozumowania to wyższość ustawy na rozporządzaniem, ale nie posądzam nikogo o taką przewrotność.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.