Skocz do zawartości

przewóz asfaltu


lisek

Rekomendowane odpowiedzi

Pojazd z beczką do przewozu asfaltu. beczka z asfaltem jest podgrzewana gazem z butli przymocowanej na stałe. jakie warunki ma spełniać taka butla? takie jak do zasilania gazem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ale moment - czy to jednak nie jest integralny element pojazdu? Dlaczego np. winda dołożona do auta mam mnie interesować, a element instalacji grzewczej pojazdu będącej jego normalnym elementem już nie? To nie jest opcjonalne wyposażenie jak rozumiem, tylko stały element pojazdu, tak?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ale moment - czy to jednak nie jest integralny element pojazdu?

Jeżeli by tak było to faktycznie butla powinna mieć dokument z TDT, ale wydaje mi się, że butle w takich pojazdach to wymienne butle 11 lub 33 kg. Legalizacja w tych butlach sprawdzana jest przed ponownym napełnieniem butli przez firmę która je napełnia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

butla stosowana w samochodach przystosowanych do zasilania gazem, przykręcona na stałe

 

Jeżeli to taka butla to musi mieć dozór TDT lub UDT, bo jest to zbiornik ciśnieniowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ta butla to opakowanie jednostkowe, które nie musi mieć żadnych dodatkowych kwitów, natomiast montaż w tym pojeździe nas jak najbardziej interesuje a konkretnie jego umiejscowienie, zamocowanie, szczelność itd

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Butla zamocowana na stałe, używana w samochodach przystosowanych do zasilania gazem.

To jest zbiornik na paliwo a nie butla i podlega innym zasadom gry niż opakowanie jednostkowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ta butla to opakowanie jednostkowe, które nie musi mieć żadnych dodatkowych kwitów

 

To nie jest tak do końca. W Dz. U 120 z 2002r poz 1021 jest zapis:

§ 1. Dozorowi technicznemu podlegają następujące rodzaje urządzeń technicznych:

(...)

e) zbiorniki przenośne - zmieniające miejsce między napełnieniem a opróżnieniem - o pojemności większej niż 0,35 dm3 i nadciśnieniu wyższym niż 0,5 bara, przeznaczone do magazynowania lub transportowania cieczy lub gazów, z wyjątkiem pojemników aerozolowych jednorazowego użytku i pojemników przeznaczonych do transportu i dystrybucji napojów gazowanych, dla których iloczyn nadciśnienia i pojemności jest nie większy niż 500 barów x dm3, a nadciśnienie jest nie wyższe niż 7 barów

 

Z tego zapisu wynika, że taka butla podlega dozorowi technicznemu. Kwitów może faktycznie ta butla nie musi posiadać, bo te 2, 11, 33 kg butle propan -butan ich nie posiadaja, ale na pewno musi ona posiadać TZ z datą legalizacji i pieczęcią inspektora tdt.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego zapisu wynika, że taka butla podlega dozorowi technicznemu

Oczywiście, że podlega tylko nie musi mieć kwitów na to, ponieważ jako opakowanie jednostkowe nie jest napełniane przez posiadacza tylko przez dystrybutora danego czynnika, w którego obowiązku jest dopilnować stosownych odbiorów opakowań.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

adam1501, tak na marginesie to może ustalimy czym jest ta butla, bo raz piszesz, że:

Ta butla to opakowanie jednostkowe, które nie musi mieć żadnych dodatkowych kwitów
a w innym miejscu:
To jest zbiornik na paliwo a nie butla i podlega innym zasadom gry niż opakowanie jednostkowe

 

Moim zdaniem, skoro zbiornik ten jest zamontowany na stałe, to nie jest to opakowanie jednostkowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to może ustalimy czym jest ta butla

Ja nie wiem co to jest czytam z wypowiedzi. Pierwotny post mówi o butli to rozumiem ,że nie jest to zbiornik jak napisał Lisek, którego poprawiłem i trzymam się stwierdzenia, że skoro jest to butla to jako opakowanie jednostkowe dla którego nie wymagamy kwitów przy badaniu ale podlega to opakowanie dozorowi. Chyba, że jest to jednak zbiornik na paliwo to wówczas całe nasze wywody biorą w łeb.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

beczka z asfaltem jest podgrzewana gazem z butli przymocowanej na stałe.
Butla zamocowana na stałe, używana w samochodach przystosowanych do zasilania gazem.

 

To jest zbiornik a nie butla i będzie podlegał takim samym zasadom jak zbiornik LPG a do zasilania silnika. W zasadzie to tylko kwit i szczelność.

 

Gdyby to była butla wymienna to nie trzeba na nią kwitów tak samo jak jest z butlą w przyczepie kempingowej. Ale warto sprawdzić też szczelność.

 

Takie jest moje zdanie. I tak bym postąpił.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba, że jest to jednak zbiornik na paliwo to wówczas całe nasze wywody biorą w łeb.

 

nie jest to zbiornik na paliwo ,bo pojazd nie jest zasilany gazem.Jest to zbiornik z gazem który służy do podgrzewania asfaltu,tak jak i "butla" z gazem która też słuzy do podgrzewania jedzonka .Jaki ten zbiornik ma "zawór "gazowy ,lub "wielozawór".Odkręcany recznie???Czy podgrzewamy asfalt w czasie jazdy samochodu?czy w czasie postoju .Nie kumam stwierdzenia"przykrecony na stałe".Jak coś jest przykrecone to można to odkrecić :-D

 

Oczywiście ta butla musi mieć tabliczkę z datą ważności tak jak "zwykłe "butle gazowe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie kumam stwierdzenia"przykrecony na stałe"

Tu chodzi o to czy są napełniane i opróżniane bez przemieszczania, jak zbiorniki samochodowe ,,,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja rozumiem, że jest to normalny zbiornik ciśnieniowy jak tzw "butla" w autach z instalacja LPG. I jeśli tak, to w moim przekonaniu należy ten zbiornik tak samo traktować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja zawsze byłem przekonany, że na SKP dokonujemy badań pojazdów zasilanych gazem, czyli pojazdów zasilanych paliwem alternatywnym, dopuszczonym do stosowania w napędzie pojazdów. Co diagnostę obchodzi, że do podgrzewania asfaltu używany jest akurat gaz? Już to napisał ktoś przede mną - jest to przypadek podobny do pojazdu kempingowego, który ma na wyposażeniu m.in. butlę gazową. Jeżeli jednak gaz nie jest wykorzystywany do napędu pojazdu, to co nam do tego? Napisał już o tym "SKP-Poznań" :ok

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co diagnostę obchodzi, że do podgrzewania asfaltu używany jest akurat gaz?

 

A to, że zbiornik to urządzenie techniczne podlegające dozorowi, bez względu na to czy służy do magazynowania paliwa alternatywnego, czy jako ozdoba.

 

12. Badanie techniczne pojazdu z zamontowanym urządzeniem technicznym podlegającym dozorowi

technicznemu może być przeprowadzone po przedstawieniu dokumentu wydanego przez właściwy organ

dozoru technicznego, stwierdzającego sprawność urządzenia technicznego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli jednak gaz nie jest wykorzystywany do napędu pojazdu,

Tu masz rację, ale jak potraktować butlę stosowaną do napędu wózków widłowych ???

 

Jeśli chodzi o samo sprawdzenie to przepisy mówią o urządzeniu zamontowanym w pojeździe,,,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu masz rację, ale jak potraktować butlę stosowaną do napędu wózków widłowych ???

 

A od kiedy na wózek widłowy robisz przegląd :)

 

To tak jak by na pojemnik z wodą do mycia rąk przy ADR wołać książeczkę sanepidu :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zbiornik to urządzenie techniczne podlegające dozorowi, bez względu na to czy służy do magazynowania paliwa alternatywnego, czy jako ozdoba.

 

:ok

Należy dostrzec też różnicę pomiędzy zbiornikiem gazu zamontowanym na stałe a wymienną butla gazową. Legalizacja wymiennej butli gazowej jest sprawdzana zawsze w momencie jej napełniania, natomiast zbiornik gazu zamontowany na stałe w pojeździe jest napełniany z dystrybutora i wówczas napełniający nie ma obowiązku sprawdzania legalizacji tego zbiornika. Dlatego taki zbiornik gazu powinien posiadać protokół TDT.

Inna kwestją jest, czy powinniśmy sprawdzić szczelność takiego zbiornika. Ja uważam, że nie mamy takiego obowiązku. Faktycznie, że jak jest to zbiornik z gazem propan-butan, to SKP ma detektor tego gazu i można się pokusić o sprawdzenie szczelności zbiornika, ale równie dobrze w zbiornik ten może słuzyć do przewożenia jakiegoś innego gazu a wówczas diagnosta nie będzie miał odpowiedniego przyżądu wykrywającego nieszczelność. Ja uważam, że należy postępować analogicznie jak przy badaniu cysterny czy windy, czyli jak jest ważny protokół TDT lub UDT, to urządzenie (zbiornik) należy uznać za sprawne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.