Administrator Napisano 24 Maj 2005 Napisano 24 Maj 2005 jasne ja też mam czasami problem z numerkami silnika. wielokrotnie się upaskudzę zaczym je odczytam. w programie Norcomu nie zawsze są podane faktyczne miejsca nabicia nr silnika. Wiecie czy można gdzieś kupić jakiś zestaw chemiczno-narzędziowy do odczytu nr silnika i VIN? jakieś małe lusterka, skrobaczki fikuśnie powykręcace itp.? Najpeliej gdyby to było w saszetce bo walizki nie zamierzam nosić. 20-02-2005 17:01 Robert Legnica SKP
Administrator Napisano 24 Maj 2005 Autor Napisano 24 Maj 2005 Co można zrobić z autem z zagranicy jeżeli numery silnika sa skorodowane i nie mozna ich odczytac ?Czy dostanę zgodę na wybicie numeru i czy wogóle zrobię przegląd? 05-07-2004 19:39 macias
Administrator Napisano 24 Maj 2005 Autor Napisano 24 Maj 2005 można wykonać pierwsze badanie z zagranicy dając wynik negatywny i wpisać brak numeru sinika z powodu skorodowania w uwagach do akcyzy to nie przeszkadza ani do skarbówki komunikacja natomiast da skierowanie na wybicie numerów/pojazd jest sprowadzony i formalności załatwia się we właściwym wydziale komunikacji/ klijent zrobi badanie poprawkowe po nadaniu numerów i po sprawie można oczywiście starać się o odstępstwo w ministerstwie ale na dzień dzisiejszy odradzam 06-07-2004 14:55 dzidek
Administrator Napisano 24 Maj 2005 Autor Napisano 24 Maj 2005 Dzięki za szybką odpowiedź , bo czas ucieka,ale czy komunikacja może dać zgodę na wybicie numeru pojazdowi niezarejestrowanemu w Polsce? Jaki to reguluje przepis?Bo narazie odmawiają 06-07-2004 16:06 macias
Administrator Napisano 24 Maj 2005 Autor Napisano 24 Maj 2005 na spotkaniu w poznaniu /maj/ pan przychodzień oraz bogdanowicz powiedzieli wyraznie odstępstw nie bedą dawać na silniki a numery nabijać na podstawie skierowań zapytajcie sami w warszawie tel 022 6301243 /ministrestwo/ zreszta pani prezes stoważyszenia kierowników wydziałów komunikacji była tam i słyszała /jest z poznania/ 07-07-2004 10:39 dzidek
Administrator Napisano 24 Maj 2005 Autor Napisano 24 Maj 2005 Ale ale. Uważajcie. Jest zasadnicza i diametralna różnica między określeniami "brak numeru" a "pole numerowe skorodowane". Jeżeli pojazd posiada pole numerowe a numer po prostu jest skorodowany to zgodnie z ustawą wynik badania jest negatywny. Jednak nie dyskwalifikuje to pojazdu jezeli chodzi o zapłatę akcyzy. Po prostu w momencie rejestracji Wydział Komunikacji ma prawo zażądać opinii rzczoznawcy i skieruje pojazd na dodatkowe badanie techniczne w celu nadania cech identyfikacyjnych. Akcyza a rejestracja to dwie różne sprawy. Natomiast jeżeli silnik nie posiada pola numerowego to właściciel występuje do ministerstwa o odstępstwo od przepisów i zgodnie z wydaną pozytywną decyzją pojazd jest rejestrowany "bez numeru" . K-woli ścisłości: miałem dwa Chryslery i oba uzyskały taką decyzję. Czy teraz coś się zmieniło, tego jeszcze nie wiem. 27-07-2004 14:55 Kamil Chrzanowski. OSKP Lisewo.
Administrator Napisano 24 Maj 2005 Autor Napisano 24 Maj 2005 Ostatnio mielismy duzo aut zza granicy . jesli mamy problem z odczytaniem skorodowanego numeru silnika to nie ruszam nawet tego nalotu rdzy tylko wysyłam takie auto do ekspertyzy na komendę do eksperta w zakresie badań mechanoskopijnych . Niekiedy zdarza sie że ludzie nawet nam podziękują za to ze akurat do tego człowieka skierowaliśmy jego auto . Nie zdarzyło sie nigdy by nie potrafił On odczytac ( poprzez działanie preparatani chemicznymi powierzchniowymi tylko ) numer . W kazdym wiekszym mieście przy policji napewno znajduje sie taki ekspert jest on napewno bardziej wierygodny od naszych " rzecoznawców " twierdzących niekiedy ze bez demontazu części silnika jest niemozliqwe odczytanie numeru )) 28-07-2004 17:56 Tadeusz OSKP Zamość
Administrator Napisano 24 Maj 2005 Autor Napisano 24 Maj 2005 Propo Chryslera ...................... mielismy i u nas takie cudo z USA Chrysler Cruiser GT ale silnik miał numer !!! fakt że był poszukiwany a rzecoznawca wypowiedział sie że bez demontazu cześci silnika ))))) nie mozna go odczytać był mocno przesadzony . Dostanie się do numeru to wzięcie plaskiego śrubokręta i odkręcenie słownie jednej opaski na filtrze powietrznym oraz wykręcenie jednej srubki tym samym srubokretem przytrzymujacej filtr powietrza całośc trwa ok półtorej minuty i mamy widoczny pieknie nakrapiany numer . Niekiedy w amerykańskich autach jest numer przy silniku ale nabity jest na obudowie skrzyni biegów i wówczas nalezy to traktować jako numer silnika 29-07-2004 10:40 Tadeusz OSKP Zamość
Administrator Napisano 24 Maj 2005 Autor Napisano 24 Maj 2005 Tadeusz. Numer na skrzyni jako silnika ??? Skad to wynika ??? Z jakiego przepisu ? Moim skromnym zdaniem to niedopuszczalne. Wg ustawy nr silnika MUSI być umieszczony na korpusie (bloku) silnika i amen. A co by było gdyby klient wymienił skrzynię biegów ? Automatycznie stawiasz go w sytuacii niezgodności danych zawartych w dowodzie rejestracyjnym ze stanem faktycznym ! Nie można, moim zdaniem, robić inerpretacji w rodzaju "przyjmuje się" bo ustawodawca określił to inaczej. Proszę o wypowiedź jeszcze innych )) 03-08-2004 09:57 Kamil Chrzanowski. OSKP Lisewo.
Administrator Napisano 24 Maj 2005 Autor Napisano 24 Maj 2005 Kamil chodziło mi tylko o zauwazenie problemu TYLKO amerykańskich pojazdów nie piszę że jest to regułą ale może sie tak zdarzyć . Nie są to moje wymysły ale sa to słowa osoby która zajmuje sie badaniem autentyczności numerów i wiarygodności pochodzenia aut . 05-08-2004 10:08 Tadeusz OSKP Zamość
Administrator Napisano 24 Maj 2005 Autor Napisano 24 Maj 2005 Kamil ma rację skrzynia to jedno a silnik to co innego ja osobiście nigdy bym się pod numerem skrzyni jako silnika nie podbił a słowa to wiecie...papier tylko papier i to jeszcze podpisany przez kogoś z numerem R.S. 05-08-2004 15:05 DZIDEK
Administrator Napisano 24 Maj 2005 Autor Napisano 24 Maj 2005 Jasne, wiem w czym rzecz 24-08-2004 10:56 Kamil Chrzanowski. OSKP Lisewo.
Administrator Napisano 24 Maj 2005 Autor Napisano 24 Maj 2005 Bydgoski WUK zabronił diagnostom ingerować fizycznie w skorodowane pole numerowe silnika czy nadwozia przy 1 rej, mamy kierować do rzeczoznawców a wynik badania negat.ciekawe jak będzie wyglądała sprawa przy okresowym jeżeli będzie lekki nalot rdzy na bloku silnika, nie wolno tykać pola to do fachcowca za 400 zł i odczyta , a nas wywiozą na taczkach . bo zdaniem klienta to będzie że mi się nie chciało - prawda ??????? 09-09-2004 14:59 Wiesław SKP Bydg
Administrator Napisano 24 Maj 2005 Autor Napisano 24 Maj 2005 A jak klijent sam sobie zaingeruje/wyczyśći/ a ty tylko odczytasz to co?Jemu wydział nie zabroni 10-09-2004 11:13 DZIDEK
Administrator Napisano 24 Maj 2005 Autor Napisano 24 Maj 2005 Przy pierwszym badaniu jeśli jest tylko lekki nalot rdzy to zazwyczaj to czyszczę ale np w golfie czy polo gdzie nr silnika jest z tyłu bloku często widać, że wżery rdzy mają 1,5 - 2 mm głębokości i nawet sobie rąk nie brudzę. Miałem ostatnio przypadek w opelku (nr na silniku przy połączenie ze skrz. biegów), klient był tak uparty, że nie przyjmował do wiadomości, że numer jest skorodowany. Tak sobie wypucował, że aż się błyszczało, numeru oczywiście nie dało się odczytać. Tylko problem był gdzie indziej, latał od rzeczoznawcy do rzeczownawcy i nikt nie chciał mu tego podpisać. Panowie nadgorliwość jest gorsza od faszyzmu. Czyścić numery ? tak, ale z umiarem. 13-09-2004 08:45 Maciek Michalewicz AKUNUMA Barlinek
Administrator Napisano 24 Maj 2005 Autor Napisano 24 Maj 2005 A u nas rzeczoznawca za opinie o numerach bierze 250 PLN 13-09-2004 09:03 Maciek Michalewicz AKUNUMA Barlinek
Administrator Napisano 24 Maj 2005 Autor Napisano 24 Maj 2005 My na stacji bieżemy 200 )) A jeżeli chodzi o ingerencję to tak jak z tym przepisem, że świateł w pojeździe należy używać od zmierzchu do świtu. No i faktycznie na ile czyszczenie numeru jest czyszczeniem a kiedy zaczyna się ingerencja mechaniczna. Paranoja co ? ))))) A tak na marginesie, ile u was kosztują opinie ? 21-09-2004 11:19 Kamil Chrzanowski. OSKP Lisewo.
Administrator Napisano 24 Maj 2005 Autor Napisano 24 Maj 2005 Mamy gościa który robi to za 120,00zł.Jak my polecimy ._ 21-09-2004 11:30 DZIDEK
Administrator Napisano 24 Maj 2005 Autor Napisano 24 Maj 2005 W Bydgoszczy biorą średnio od 130 do 250 23-09-2004 19:55 Wiesław SKP Bydgoszcz
Administrator Napisano 24 Maj 2005 Autor Napisano 24 Maj 2005 Witam Panów!! A co zrobić jeśli nie są wogóle nabite numery na bloku silnika?? Sprowadziłem auto z Niemiec a tam taka rzecz nie jest potrzebna bo silnik jest częścią wymienną. Gdzie kierować się w tej sprawie?? 23-11-2004 18:41 denis
Rekomendowane odpowiedzi