Gaidden Napisano 11 Marzec 2011 Share Napisano 11 Marzec 2011 Mój problem wygląda następująco, auto zabrałem na przegląd zostało dokładnie sprawdzone, stan techniczny jest bez zarzutów. Natomiast nie dostałem pozwolenia na poruszanie się gdyż i tu cytuje "niezgodnośc wpisu masy całkowitej, wedlug dowodu rejestracyjnego wynosi 1680 KG a według oryginalnej tablicznki znamionowej 1670 KG". Kazano mi udać sie do wydziału komunikacji, ale w sumie zbytnio nie wiem co i jak tam załatwic. Prosze o opinie i POMOC. I czy jeżeli wydano mi zaświadczenie o przeprowadzonym badaniu z wynikiem negatywnym moge sie poruszac pojazdem do momentu ukonczenia sie ważności poprzedniego przeglądu( mija za 2 dni) czy mam jakis okres, na podstawie tego zaświadczenia, w którym mogę sie poruszać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grzegorz70 Napisano 11 Marzec 2011 Share Napisano 11 Marzec 2011 Możesz jeździć do końca ważności poprzedniego badania, później na własne ryzyko Z DR i zaświadczeniem od diagnosty należy udać się do WK w celu dokonania zmiany DMC, u mnie wpisują w uwagach, następnie z powrotem do diagnosty po wpis do DR. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gaidden Napisano 11 Marzec 2011 Autor Share Napisano 11 Marzec 2011 A ile czasu będzie taka zmiana trwała? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grzegorz70 Napisano 11 Marzec 2011 Share Napisano 11 Marzec 2011 Z informacji od klienta wynikało że od ręki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARIO64 Napisano 11 Marzec 2011 Share Napisano 11 Marzec 2011 Z informacji od klienta wynikało że od ręki. Chyba że WK zacznie dochodzić co i dlaczego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gaidden Napisano 11 Marzec 2011 Autor Share Napisano 11 Marzec 2011 Dziękuje Bardzo za pomoc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacdiag Napisano 11 Marzec 2011 Share Napisano 11 Marzec 2011 Chyba że WK zacznie dochodzić co i dlaczego. i zamówią nowy DR Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gaidden Napisano 11 Marzec 2011 Autor Share Napisano 11 Marzec 2011 Jeszcze jedno pytanie:) jak to jest, że auto przez 10 lat bezproblemowo przechodziło badanie a teraz nagle klops? I jeszcze jedno, tak może ktoś z doświadczenia wie. Jeżeli przegląd kończy mi sie w niedziele, i w poniedziałek zostane zatrzymany w drodze do SKP to będę miał szanse na jakiekolwiek wytlumaczenie się funkcjonariuszom? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARIO64 Napisano 11 Marzec 2011 Share Napisano 11 Marzec 2011 jak to jest, że auto przez 10 lat bezproblemowo przechodziło badanie a teraz nagle klops? Przez 10 lat diagności laskę kładli aż się trafił fachowiec. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fredek Napisano 11 Marzec 2011 Share Napisano 11 Marzec 2011 wedlug dowodu rejestracyjnego wynosi 1680 KG a według oryginalnej tablicznki znamionowej 1670 KG". Eee, trochę za bardzo poważnie to potraktowano, można przecież było przyjąć wartość z tabliczki, odpowiednia adnotacja, i po problemie, te 10 kg to żadna mi tam wielka różnica. No ale jest jakby nie patrzeć jakaś niezgodność fakt. Myślę że w tym przypadku można było załatwić sprawę z lekkim przymrużeniem oka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JANUSZ60 Napisano 11 Marzec 2011 Share Napisano 11 Marzec 2011 Jeżeli przegląd kończy mi sie w niedziele, Kodeks postępowania administracyjnego. § 4. Jeżeli koniec terminu przypada na dzień ustawowo wolny od pracy, za ostatni dzień terminu uważa się najbliższy następny dzień powszedni. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gaidden Napisano 11 Marzec 2011 Autor Share Napisano 11 Marzec 2011 wedlug dowodu rejestracyjnego wynosi 1680 KG a według oryginalnej tablicznki znamionowej 1670 KG". Eee, trochę za bardzo poważnie to potraktowano, można przecież było przyjąć wartość z tabliczki, odpowiednia adnotacja, i po problemie, te 10 kg to żadna mi tam wielka różnica. No ale jest jakby nie patrzeć jakaś niezgodność fakt. Myślę że w tym przypadku można było załatwić sprawę z lekkim przymrużeniem oka To prosiłbym o opinie ludzi zajmujących sie tym fachowo. Czy była to przesada? i czy wy przymknelisbycie oko na taką niezgodność. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Migi60 Napisano 11 Marzec 2011 Share Napisano 11 Marzec 2011 Czy była to przesada? i czy wy przymknelisbycie oko na taką niezgodność. Nie chce mi sie kukać po DZ.U.ale jestem pewny ze: 1/ Róznica w DMC pojazdu do 3,5 T pomiedzy TZ a DR moze wynosić 10kg 2/ Róznica w DMC pojazdu pow.3,5 T pomiędzy TZ a DR moze wynosić 50kg No chyba ze cos mi sie pokićkało.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Olga Napisano 11 Marzec 2011 Share Napisano 11 Marzec 2011 "niezgodnośc wpisu masy całkowitej, wedlug dowodu rejestracyjnego wynosi 1680 KG a według oryginalnej tablicznki znamionowej 1670 KG". Kazano mi udać sie do wydziału komunikacji, ale w sumie zbytnio nie wiem co i jak tam załatwic. WK sprawdzi czy jest to tylko pomyłka w dowodzie, czy niezgodność TZ z wydaną homologacją. A masz kartę pojazdu? Jaka wartość dmc jest w niej wpisana? Ja spotkałam się niejednokrotnie, że w podobnych sytuacjach klienci jechali do autoryzowanych stacji i tam były wymieniane tabliczki znamionowe. [ Dodano: 11-03-2011, 20:06 ] I oczywiście WK nie powinien robić wpisu w adnotacjach, tylko wymienić dowód rejestracyjny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 11 Marzec 2011 Share Napisano 11 Marzec 2011 Jeszcze jedno pytanie:) jak to jest, że auto przez 10 lat bezproblemowo przechodziło badanie a teraz nagle klops? Przepraszam, że pytaniem na pytanie ale jak się kupiło ten pojazd, że nie sprawdziło się zapisów w DR? Druga sprawa fachowość poprzedników diagnosty mówi sama za siebie. Nie chce mi sie kukać po DZ.U.ale jestem pewny ze:1/ Róznica w DMC pojazdu do 3,5 T pomiedzy TZ a DR moze wynosić 10kg 2/ Róznica w DMC pojazdu pow.3,5 T pomiędzy TZ a DR moze wynosić 50kg No chyba ze cos mi sie pokićkało.... Radzę sprawdzić dokładnie, różnica mas może być dla masy własnej i ładowności pojazdu ale nie dla DMC. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Migi60 Napisano 11 Marzec 2011 Share Napisano 11 Marzec 2011 różnica mas może być dla masy własnej i ładowności pojazdu ale nie dla DMC. adam1501, -"gryzło" mnie to i sprawdziłem... I oczywiście WK nie powinien robić wpisu w adnotacjach, tylko wymienić dowód rejestracyjny. A u mnie własnie nie wymienia.Wpis w adnotacjach i baj,baj ...... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grzegorz70 Napisano 12 Marzec 2011 Share Napisano 12 Marzec 2011 Jeszcze jedno pytanie:) jak to jest, że auto przez 10 lat bezproblemowo przechodziło badanie a teraz nagle klops? Klient, którego wysłałem z "N" i zaświadczeniem do WK, usłyszał od "panienki z okienka" że mam za dobry wzrok, a ja głupi zastanawiałem się nad okularami Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fredek Napisano 12 Marzec 2011 Share Napisano 12 Marzec 2011 1/ Róznica w DMC pojazdu do 3,5 T pomiedzy TZ a DR moze wynosić 10kg 2/ Róznica w DMC pojazdu pow.3,5 T pomiędzy TZ a DR moze wynosić 50kg No chyba ze cos mi sie pokićkało.... Słuchajcie wiadomo że parametr DMC ma być zgodny z zapisem w dokumentach oczywiste, ale jest jak kolega przytoczył małe sprostowanie do tej reguły, pozwala na zastosowanie niewielkich widełek. W takim przedstawionym przypadku gdzie wykonywane jest badanie techniczne , należało zastosować się moim zdaniem do tego pomocnego w wielu przypadkach rozwiązania. Żeby tylko takie problemy występowały podczas wykonywania badań technicznych to życie diagnosty było by proste. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JANUSZ60 Napisano 12 Marzec 2011 Share Napisano 12 Marzec 2011 wiadomo że parametr DMC ma być zgodny z zapisem w dokumentach Dokładnie,,, pozwala na zastosowanie niewielkich widełek W przypadku Dmc nie pozwala ,,, a widełki dotyczą tylko Dopuszczalnej ładowności ; 10kg- poj. o masie własnej do 2000 kg, 50kg pozostałych pojazdów Dz U 155 poz 1232 Zał 4 Dział II par 4 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
thesperado Napisano 12 Marzec 2011 Share Napisano 12 Marzec 2011 Sorki, że się zapytam. Ale czy z tymi widełkami to nie jest jakieś nieporozumienie? Cytowany Dz U 155 poz 1232 Zał 4 Dział II par 4 precyzuje sposób zaokrąglenia masy własnej i dopuszczalnej ładowności przy ustalaniu nieznanych lub nowych danych technicznych. Jest niezgodność pomiędzy tabliczką a DR i za to wynik N i już. Ktoś kiedyś zawalił i teraz trzeba to naprawić. Badanie dod. na wniosek posiadacza zgodnie z par.3, ust.1, pkt. 3 Dz.U. 155, wg pozycji 6.9 cennika powinno załatwić sprawę. Szkoda tylko, że ta pomyłka będzie kosztowała 60,- + 20,- + to co w urzędzie. [ Dodano: 12-03-2011, 11:34 ] Zapomniałem jeszcze wspomnieć o drugiej stronie medalu. Kto dał N za niezgodność DMC zestawu w DR i na tabliczce w "renówce"? Kto dał N za niezgodność DMC zestawu w DR i na tabliczce w Mercedesie? Nie sądzicie, że diagnosta mógł w trosce o klienta inaczej rozwiązywać ten problem.? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fredek Napisano 12 Marzec 2011 Share Napisano 12 Marzec 2011 a widełki dotyczą tylko Dopuszczalnej ładowności ; 10kg- poj. o masie własnej do 2000 kg, 50kg pozostałych pojazdów Dz U 155 poz 1232 Zał 4 Dział II par 4 Faktycznie Janusz racja ,tylko dotyczy ładowności fakt, coś dzwoniło tylko nie wiadomo w którym kościele Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rurek777 Napisano 12 Marzec 2011 Share Napisano 12 Marzec 2011 nigdy nie daję za takie coś N , daję klientowi zaświadczenie z poprawnymi danymi i do wk. jesli wróci wbijam w dow. rej. a panie z okienka i tak mówią że jestem u........wy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Regan55 Napisano 12 Marzec 2011 Share Napisano 12 Marzec 2011 nigdy nie daję za takie coś N , a panie z okienka i tak mówią że jestem u........wy Niestety ale tez nie inaczej... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 12 Marzec 2011 Share Napisano 12 Marzec 2011 Zapomniałem jeszcze wspomnieć o drugiej stronie medalu. Kto dał N za niezgodność DMC zestawu w DR i na tabliczce w "renówce"? Kto dał N za niezgodność DMC zestawu w DR i na tabliczce w Mercedesie? Nie sądzicie, że diagnosta mógł w trosce o klienta inaczej rozwiązywać ten problem.? Jeżeli zestaw jest wpisany do DR a niezgodny z TZ to N bez dyskusji lub po ustaleniu z WK P na zaświadczenie. Natomiast moja troska o klienta to to, że nie mówię mu tego co i w jaki sposób słyszę od niego (nich). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
thesperado Napisano 12 Marzec 2011 Share Napisano 12 Marzec 2011 Jeżeli zestaw jest wpisany do DR a niezgodny z TZ to N bez dyskusji W zasadzie masz rację, tylko nie wiem czy zwróciłeś uwagę na to, że celowo użyłem w mojej wypowiedzi marek Renault i Mercedes. W przypadku Renault będzie niezgodność dmc zestawu pomiędzy DR i TZ i wynik może być P. Swoje stanowisko w tej sprawie przedstawił ITS w piśmie ITS/ZDO/854/100/2004 z dnia 02.02.2004. Przypadek Mercedesów jest nieco inny. U nich na tabliczce w miejscu dmc zestawu widnieje ------- . A jednak w majestacie naszych zrytych przepisów samochody te mają haki z odpowiednim wpisem w DR, ciągną przyczepy i oczywiście mają w DR ważny stempel. Dmc zestawu jest ustalone w obu przypadkach na postawie wyciągów że świadectwa homologacji z zastrzeżeniem, że za Merca głowy nie dam. Jest jeszcze jedna sprawa jak tak sobie dyskutujemy. Jako diagności dużym stażem na pewno znacie pewien patent na TZ i niezgodności pomiędzy nią a DR, o którym się publicznie nie wspomina. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.