Skocz do zawartości

Niezgodność DMC


Gaidden

Rekomendowane odpowiedzi

Nie powstaje żadna rozbieżność gdyż MMC przyczepy nie jest określone na tabliczce znamionowej pojazdu

 

Przykład: tabliczka

 

1760

2500

980

870

 

DR:

F1 1760, F2 1760, F3 2500, O1 1000, O2 550

 

I nie ma żadnej rozbieżności między TZ a DR bo O1 nie jest określone na TZ a tylko może być różnicą F2 i F3

 

Czyli tak:

1. MMC przyczepy na TZ nie ma, fakt i że założenie, że DMC zespołu=DMC pojazdu+MMC przyczepy może być błędne wyszło mi w pkt 3.

2. Gdyby O1 wyznaczyć wg przykładowej tabliczki np. przy ustalaniu O1 po zamontowaniu haka i braku wyciągu ze świadectwa (2500 -1760 = 740), to w zasadzie nic złego się nie stanie bo wyjdzie mniejsze niż niż O1 = 1000, które może być na podstawie świadectwa. Ważne aby nie było odwrotnie bo to wtedy będzie bzdura.

3. Gdyby O1 było w DR 1000 (na podstawie wyciągu) i zapisy na TZ 1760, 2500 to niezgodność nie występuje, ponieważ taka sytuacja ogranicza jedynie rzeczywistą masę pojazdu w trakcie ciągnięcia przyczepu o masie 1000, do 1500, czego powinien dopilnować kierujący.

Czy udało mi się to zrozumieć, czy też znowu coś pomyliłem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 108
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

  • DARIO64

    15

  • adam1501

    12

  • thesperado

    12

  • JANUSZ60

    11

Top Posters In This Topic

Posted Images

Dzięki i ja także się cieszę :) ,że to zrozumiałem.

Jeśli macie do mnie jeszcze trochę cierpliwości to proszę o wskazówki jak ugryźć sprawę TZ Mercedesa, gdzie w miejscu DMC zespołu jest ---------. Słyszałem taką opinię, że jak "coś" odpadnie i zginie, to jest to najprostsze rozwiązanie. Jak pisałem wcześniej wolałbym to rozwiązywać inaczej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak ugryźć sprawę TZ Mercedesa, gdzie w miejscu DMC zespołu jest ---------.

Nie znalazłem nigdzie co autor miał na myśli wykonując w ten sposób tabliczkę znamionową, ponieważ w dokumentach zwłaszcza homologacyjnych dla takich pojazdów jest określana masa przyczep i bardzo często są w DR zapisy o tym mówiące. Także chyba pozostanie to słodką tajemnicą producentów...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

adam1501, no to chyba powolutku jestem w domu z tymi TZ i przyczepami, czyli przynajmniej wiem jak starać się aby nie umoczyć tyłka. Inny problem to to, że jak już coś stanie się jasne, to pojawi się inna zagwozdka. Szukając danych aby zrozumieć to czym mnie zaszczepił Psuj, dostałem od kolegi fotkę jego TZ z Renault Espace z 1994 roku, a na niej poza nr VIN i jakimiś nieczytelnymi danymi (fotka z telefonu) w miejscu gdzie powinny być masy to co poniżej:

0000 Kg

0000 Kg

0000 Kg

0000 Kg

Kolega posiada to auto od niedawna i zastanawiałem się po co właściwie je kupił. Teraz już wiem. Kupił po to abym miał o czym pisać na forum. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dostałem od kolegi fotkę

Trafisz również tabliczkę gdzie będzie VIN i takie parametry:

kg

kg

kg

kg

a klient przyjedzie na HAK a w DR nie ma wzmianki na temat O1 i O2 a już tym bardziej F3. Nasz zawód jest nieprzewidywalny co do możliwości występowania zaskakujących sytuacji, jak też sposobu radzenia sobie z nimi. Nie ma jednego lekarstwa (chyba, że wieczorową porą :piwo ) co w perspektywie i tak rano doprowadza do jeszcze większych zmartwień przy doskwierającym bólu głowy. Dlatego pisz jak najwięcej o tym jak udało i się wybrnąć z sytuacji, jeszcze więcej pytaj, miej oczy i uszy szeroko otwarte a może doczekasz emerytury w tym fachu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymagania odnośnie TZ sa zawarte w zał nr 4 do Dz U nr 32 z 2003r (poz 262)

Wymagania dotyczące tabliczki znamionowej

§ 1.Tabliczka znamionowa powinna być umieszczona przez producenta albo przez jego upoważnionego przedstawiciela. W przypadku braku tabliczki znamionowej mają zastosowanie odrębne przepisy o tabliczce zastępczej.

§ 2.1.Tabliczka znamionowa powinna być trwale przymocowana w widocznym i łatwo dostępnym miejscu na części, która nie daje się łatwo usunąć lub wymienić. Powinna ona podawać w sposób czytelny i nieścieralny informacje w następującej kolejności:

1)nazwa producenta (marka);

2)numer świadectwa homologacji typu pojazdu;

3)numer identyfikacyjny pojazdu VIN, a w razie jego braku — rozpoznawczy numer podwozia/nadwozia pojazdu;

4)dopuszczalna masa całkowita pojazdu, a w przypadku motocykli i motorowerów zamiast dopuszczalnej masy całkowitej poziom hałasu zewnętrznego na postoju w dB (A) przy prędkości obrotowej wyrażonej w obr/min;

5)dopuszczalna masa całkowita zespołu pojazdów w przypadku pojazdu samochodowego przeznaczonego do ciągnięcia przyczepy;

6)dopuszczalne obciążenia osi podane w kolejności od przodu do tyłu;

7)w przypadku naczepy, dopuszczalne obciążenie pionowe na urządzenie sprzęgające;

8)jeżeli wartości maksymalne mas i obciążeń są większe niż dopuszczalne, to należy podawać również te wartości; dane powinny być wówczas podane w dwóch kolumnach: dopuszczalne — po lewej i maksymalne — po prawej stronie;

9)producent może podać dodatkowe dane, zamieszczając je poniżej lub obok, poza wyraźnie zaznaczonym prostokątem zawierającym jedynie dane przewidziane w pkt 1-8.

10)w odniesieniu do ciągników rolniczych rejestrowanych po raz pierwszy po dniu 20 października 2007 r. mają zastosowanie pkt 1, 2 i 3 z zastrzeżeniem, że numer powinien być umieszczony na podwoziu lub innym podobnym podstawowym elemencie konstrukcyjnym na przedniej prawej stronie pojazdu, oraz pkt 4 z zastrzeżeniem pkt 11;

11)w odniesieniu do ciągników rolniczych rejestrowanych po raz pierwszy po dniu 20 października 2007 r. na tabliczce znamionowej powinny znajdować się także następujące dane:

a)typ ciągnika,

b)najmniejsza i największa wartość dopuszczalnej masy całkowitej ciągnika,

c)dopuszczalny nacisk każdej osi ciągnika w zależności od możliwych typów opon, w jakie można dany ciągnik wyposażyć,

d)dopuszczalne masy ciągniętej przyczepy (przyczep).2.W przypadku motocykli i motorowerów obowiązuje podanie danych wymienionych w ust. 1 pkt 1-4, przy czym dane określone w ust. 1 pkt 2 i 4 mogą być umieszczone poza tabliczką znamionową.

Część producentów pojazdów nie stosuję się do tych zaleceń. Prym w tej kwestji wiedzie Mercedes, bo na TZ Mercedesa ciężarowego praktycznie nigdy nie jest podana masa zespołu pojazdów(5), oraz nie są podane wartości administracyjne mas w przypadku gdy technicznie dopuszczalna masa jest większa (8). Na TZ Mercedesa nie ma także numeru świadectwa homologacji (2) - jest on podawany na osobnej tabliczce naklejanej przez importera, gdzie oprócz tego numeru jest podany VIN i rok produkcji samochodu. Tego, że pojazd może miec niejako 2 TZ ustawodawca tez nie przewidział.

Trochę to wszystko jest dziwne, bo pojazd, który uzyskał świadectwo homologacji nie spełnia kryterjów odnośnie TZ.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie znalazłem nigdzie co autor miał na myśli wykonując w ten sposób tabliczkę znamionową
Także chyba pozostanie to słodką tajemnicą producentów...

Co nie zmienia faktu, iż przy badaniu na etapie identyfikacji wynik N ,,,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

iż przy badaniu na etapie identyfikacji wynik N ,,,

Dlaczego N, skoro są puste miejsca to niekoniecznie N bo nie ma do czego porównać a co za tym idzie nie można stwierdzić czy jest to zgodne czy tez nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bo nie ma do czego porównać a co za tym idzie nie można stwierdzić czy jest to zgodne czy tez nie.

Właśnie dlatego N ,,,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie dlatego N ,,,

N bo niezgodny parametr czy N bo go nie ma. Nie możemy stwierdzić niezgodności bo brak punktu odniesienia, natomiast czy brak parametrów na tabliczce jest powodem do N? Analogicznie czy jak w DR nie jest zapisana pozycja F3 a jest na tabliczce to również N? Można by mnożyć w nieskończoność, dopóki nie mamy określonych jasnych i jednoznacznych zapisów prawnych to zawsze będziemy robić źle, cobyśmy nie zrobili...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bo nie ma do czego porównać a co za tym idzie nie można stwierdzić czy jest to zgodne czy tez nie.

Właśnie dlatego N ,,,

to wszystkie z TZ zastępczą też N :?::?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to wszystkie z TZ zastępczą też N

Od kiedy na zastępczej mają być takie dane ???

 

[ Dodano: 17-03-2011, 13:23 ]

Dlaczego N, skoro są puste miejsca to niekoniecznie N bo nie ma do czego porównać a co za tym idzie nie można stwierdzić czy jest to zgodne czy tez nie.

Dlatego, że wymagają tego przepisy ,,,

Czyli brak tabliczki lub nieczytelna, też P ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wnioski z tej dyskusji nasuwaja się same. Znaczna część pojazdów powinna dostać wynik N podczas OBT za niezgodności na TZ.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Qrde Panowie tak sobie czytam i naprawdę ręce mi opadają. Im więcej czytam tym więcej pytań.

 

Miałem golfa III. Tabliczka mniej wiecej tak.

 

Vin podany

Zestaw ----------

oś przednia podana

oś tylnia podana

 

haka zamontowany wpisany podbity z 11 razy.

mi się zawsze wydawało że jak nie ma 2 pozycji na tabliczce tzn. że nie może byc łączony w zestaw. Ale może się mylę.

 

Z tabliczkami typu.

VIN

00000000000

00000000000

00000000000

00000000000

 

też się spotkałem. Co wy robicie w takich przypadkach. robicie badanie czy odsyłacie. Dajcie radę początkującemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem golfa III. Tabliczka mniej wiecej tak

A w briefie helmuckim wpisane masy przyczep

Dajcie radę początkującemu.

Podpierać się homologacją lub katalogami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak to powiedział Stoned44, "Qrde Panowie tak sobie czytam" i tak sobie myślę ... ale wpakowałem kij w mrowisko :) .

Temat do, którego link wrzucił DARIO64, czyli:

Ostatnio mamy seryjnie zabierane dowody rejestracyjne przez jedną z komend

za nieprawidłową masę przyczepy z hamulcem w pojazdach SEAT ALHAMBRA, VW SHARAN, FORD GALAXY. Problem polega na tym iż w danych z niemieckich dok rejestracyjnych, czy innych państwa, danych z ITS jak i dokumentów homologacyjnych wynika masa 2000 kg. Natomiast masy wypisane na tabliczce znamionowej wskazują na masę 1600kg.

Jak prawidłowo wskazać masę przyczepy i raz na zawsze uciąć głupie dyskusje z policjantami ?

jak nic pasuje chyba do tego w czym mnie uświadomił Psuj.

A skoro tak to wyjdzie z tego ciekawy przypadek. Dane w DR prawidłowe, na TZ także. Jak wypełnić zaświadczenie? Czy napisać, że nie ustała przyczyna zatrzymania DR, ponieważ dane na TZ i w DR są prawidłowe, a DR zatrzymano bezpodstawnie. Ciekawe co na to WK i kto za to zapłaci? :) .

To o czym rozmawiali JANUSZ60 i adam1501 jak na dzisiaj mnie przerasta, ale spróbuje się nad tym spokojnie zastanowić w wolnej chwili.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak na dzisiaj mnie przerasta

Spokojnie, człowiek ma więcej pytań im więcej wie lub ma więcej doświadczenia. Stąd nasze wywody i próby ustalenia jakiegoś wspólnego kierunku działania, niestety zapisy prawa są tak skonstruowane, że nie da się mieć jednej interpretacji a ci którzy to tworzyli dziś nie są skorzy do wydania jakiejkolwiek interpretacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To o czym rozmawiali JANUSZ60 i adam1501 jak na dzisiaj mnie przerasta

No niestety tez nie wszystko z tego rozumiem.Nie na darmo ktoś powiedzial/niestety nie wiem juz kto.../:Człowiek znacznie więcej wie niz rozumie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oglądałem wczoraj swieżo sprowadzonego WV LT 40, który wyprodukowany był w 1987r. Na tabliczce znamionowej był podany tylko numer nadwozia i jakiś numer 6-cio cyfrowy. Czy taka TZ należy uznać za poprawną? Z tego co się orjentuję to w latach 80-tych TZ nie zwierały wszystkich parametrów podawanych obecnie. Z drugiej strony to nawet gdyby nie uznać tej TZ i wystapic o nadanie TZ zastępczej to oprócz numeru VIN i tak nie będzie ona zwierała żadnych dodatkowych parametrów pojazdu.

Co myslicie na ten temat?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.