thesperado Napisano 15 Marzec 2011 Share Napisano 15 Marzec 2011 Nie powstaje żadna rozbieżność gdyż MMC przyczepy nie jest określone na tabliczce znamionowej pojazdu Przykład: tabliczka 1760 2500 980 870 DR: F1 1760, F2 1760, F3 2500, O1 1000, O2 550 I nie ma żadnej rozbieżności między TZ a DR bo O1 nie jest określone na TZ a tylko może być różnicą F2 i F3 Czyli tak: 1. MMC przyczepy na TZ nie ma, fakt i że założenie, że DMC zespołu=DMC pojazdu+MMC przyczepy może być błędne wyszło mi w pkt 3. 2. Gdyby O1 wyznaczyć wg przykładowej tabliczki np. przy ustalaniu O1 po zamontowaniu haka i braku wyciągu ze świadectwa (2500 -1760 = 740), to w zasadzie nic złego się nie stanie bo wyjdzie mniejsze niż niż O1 = 1000, które może być na podstawie świadectwa. Ważne aby nie było odwrotnie bo to wtedy będzie bzdura. 3. Gdyby O1 było w DR 1000 (na podstawie wyciągu) i zapisy na TZ 1760, 2500 to niezgodność nie występuje, ponieważ taka sytuacja ogranicza jedynie rzeczywistą masę pojazdu w trakcie ciągnięcia przyczepu o masie 1000, do 1500, czego powinien dopilnować kierujący. Czy udało mi się to zrozumieć, czy też znowu coś pomyliłem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 16 Marzec 2011 Share Napisano 16 Marzec 2011 Czy udało mi się to zrozumieć, Najwyraźniej tak . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 16 Marzec 2011 Share Napisano 16 Marzec 2011 Czy udało mi się to zrozumieć, czy też znowu coś pomyliłem? Sam bym lepiej tego nie ujął Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
thesperado Napisano 16 Marzec 2011 Share Napisano 16 Marzec 2011 Dzięki i ja także się cieszę ,że to zrozumiałem. Jeśli macie do mnie jeszcze trochę cierpliwości to proszę o wskazówki jak ugryźć sprawę TZ Mercedesa, gdzie w miejscu DMC zespołu jest ---------. Słyszałem taką opinię, że jak "coś" odpadnie i zginie, to jest to najprostsze rozwiązanie. Jak pisałem wcześniej wolałbym to rozwiązywać inaczej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 16 Marzec 2011 Share Napisano 16 Marzec 2011 jak ugryźć sprawę TZ Mercedesa, gdzie w miejscu DMC zespołu jest ---------. Nie znalazłem nigdzie co autor miał na myśli wykonując w ten sposób tabliczkę znamionową, ponieważ w dokumentach zwłaszcza homologacyjnych dla takich pojazdów jest określana masa przyczep i bardzo często są w DR zapisy o tym mówiące. Także chyba pozostanie to słodką tajemnicą producentów... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
thesperado Napisano 16 Marzec 2011 Share Napisano 16 Marzec 2011 adam1501, no to chyba powolutku jestem w domu z tymi TZ i przyczepami, czyli przynajmniej wiem jak starać się aby nie umoczyć tyłka. Inny problem to to, że jak już coś stanie się jasne, to pojawi się inna zagwozdka. Szukając danych aby zrozumieć to czym mnie zaszczepił Psuj, dostałem od kolegi fotkę jego TZ z Renault Espace z 1994 roku, a na niej poza nr VIN i jakimiś nieczytelnymi danymi (fotka z telefonu) w miejscu gdzie powinny być masy to co poniżej: 0000 Kg 0000 Kg 0000 Kg 0000 Kg Kolega posiada to auto od niedawna i zastanawiałem się po co właściwie je kupił. Teraz już wiem. Kupił po to abym miał o czym pisać na forum. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 16 Marzec 2011 Share Napisano 16 Marzec 2011 dostałem od kolegi fotkę Trafisz również tabliczkę gdzie będzie VIN i takie parametry: kg kg kg kg a klient przyjedzie na HAK a w DR nie ma wzmianki na temat O1 i O2 a już tym bardziej F3. Nasz zawód jest nieprzewidywalny co do możliwości występowania zaskakujących sytuacji, jak też sposobu radzenia sobie z nimi. Nie ma jednego lekarstwa (chyba, że wieczorową porą ) co w perspektywie i tak rano doprowadza do jeszcze większych zmartwień przy doskwierającym bólu głowy. Dlatego pisz jak najwięcej o tym jak udało i się wybrnąć z sytuacji, jeszcze więcej pytaj, miej oczy i uszy szeroko otwarte a może doczekasz emerytury w tym fachu... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 17 Marzec 2011 Share Napisano 17 Marzec 2011 Wymagania odnośnie TZ sa zawarte w zał nr 4 do Dz U nr 32 z 2003r (poz 262) Wymagania dotyczące tabliczki znamionowej § 1.Tabliczka znamionowa powinna być umieszczona przez producenta albo przez jego upoważnionego przedstawiciela. W przypadku braku tabliczki znamionowej mają zastosowanie odrębne przepisy o tabliczce zastępczej.§ 2.1.Tabliczka znamionowa powinna być trwale przymocowana w widocznym i łatwo dostępnym miejscu na części, która nie daje się łatwo usunąć lub wymienić. Powinna ona podawać w sposób czytelny i nieścieralny informacje w następującej kolejności: 1)nazwa producenta (marka); 2)numer świadectwa homologacji typu pojazdu; 3)numer identyfikacyjny pojazdu VIN, a w razie jego braku — rozpoznawczy numer podwozia/nadwozia pojazdu; 4)dopuszczalna masa całkowita pojazdu, a w przypadku motocykli i motorowerów zamiast dopuszczalnej masy całkowitej poziom hałasu zewnętrznego na postoju w dB (A) przy prędkości obrotowej wyrażonej w obr/min; 5)dopuszczalna masa całkowita zespołu pojazdów w przypadku pojazdu samochodowego przeznaczonego do ciągnięcia przyczepy; 6)dopuszczalne obciążenia osi podane w kolejności od przodu do tyłu; 7)w przypadku naczepy, dopuszczalne obciążenie pionowe na urządzenie sprzęgające; 8)jeżeli wartości maksymalne mas i obciążeń są większe niż dopuszczalne, to należy podawać również te wartości; dane powinny być wówczas podane w dwóch kolumnach: dopuszczalne — po lewej i maksymalne — po prawej stronie; 9)producent może podać dodatkowe dane, zamieszczając je poniżej lub obok, poza wyraźnie zaznaczonym prostokątem zawierającym jedynie dane przewidziane w pkt 1-8. 10)w odniesieniu do ciągników rolniczych rejestrowanych po raz pierwszy po dniu 20 października 2007 r. mają zastosowanie pkt 1, 2 i 3 z zastrzeżeniem, że numer powinien być umieszczony na podwoziu lub innym podobnym podstawowym elemencie konstrukcyjnym na przedniej prawej stronie pojazdu, oraz pkt 4 z zastrzeżeniem pkt 11; 11)w odniesieniu do ciągników rolniczych rejestrowanych po raz pierwszy po dniu 20 października 2007 r. na tabliczce znamionowej powinny znajdować się także następujące dane: a)typ ciągnika, b)najmniejsza i największa wartość dopuszczalnej masy całkowitej ciągnika, c)dopuszczalny nacisk każdej osi ciągnika w zależności od możliwych typów opon, w jakie można dany ciągnik wyposażyć, d)dopuszczalne masy ciągniętej przyczepy (przyczep).2.W przypadku motocykli i motorowerów obowiązuje podanie danych wymienionych w ust. 1 pkt 1-4, przy czym dane określone w ust. 1 pkt 2 i 4 mogą być umieszczone poza tabliczką znamionową. Część producentów pojazdów nie stosuję się do tych zaleceń. Prym w tej kwestji wiedzie Mercedes, bo na TZ Mercedesa ciężarowego praktycznie nigdy nie jest podana masa zespołu pojazdów(5), oraz nie są podane wartości administracyjne mas w przypadku gdy technicznie dopuszczalna masa jest większa (. Na TZ Mercedesa nie ma także numeru świadectwa homologacji (2) - jest on podawany na osobnej tabliczce naklejanej przez importera, gdzie oprócz tego numeru jest podany VIN i rok produkcji samochodu. Tego, że pojazd może miec niejako 2 TZ ustawodawca tez nie przewidział. Trochę to wszystko jest dziwne, bo pojazd, który uzyskał świadectwo homologacji nie spełnia kryterjów odnośnie TZ. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JANUSZ60 Napisano 17 Marzec 2011 Share Napisano 17 Marzec 2011 Nie znalazłem nigdzie co autor miał na myśli wykonując w ten sposób tabliczkę znamionową Także chyba pozostanie to słodką tajemnicą producentów... Co nie zmienia faktu, iż przy badaniu na etapie identyfikacji wynik N ,,, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 17 Marzec 2011 Share Napisano 17 Marzec 2011 iż przy badaniu na etapie identyfikacji wynik N ,,, Dlaczego N, skoro są puste miejsca to niekoniecznie N bo nie ma do czego porównać a co za tym idzie nie można stwierdzić czy jest to zgodne czy tez nie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JANUSZ60 Napisano 17 Marzec 2011 Share Napisano 17 Marzec 2011 bo nie ma do czego porównać a co za tym idzie nie można stwierdzić czy jest to zgodne czy tez nie. Właśnie dlatego N ,,, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 17 Marzec 2011 Share Napisano 17 Marzec 2011 Właśnie dlatego N ,,, N bo niezgodny parametr czy N bo go nie ma. Nie możemy stwierdzić niezgodności bo brak punktu odniesienia, natomiast czy brak parametrów na tabliczce jest powodem do N? Analogicznie czy jak w DR nie jest zapisana pozycja F3 a jest na tabliczce to również N? Można by mnożyć w nieskończoność, dopóki nie mamy określonych jasnych i jednoznacznych zapisów prawnych to zawsze będziemy robić źle, cobyśmy nie zrobili... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacdiag Napisano 17 Marzec 2011 Share Napisano 17 Marzec 2011 bo nie ma do czego porównać a co za tym idzie nie można stwierdzić czy jest to zgodne czy tez nie. Właśnie dlatego N ,,, to wszystkie z TZ zastępczą też N : Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JANUSZ60 Napisano 17 Marzec 2011 Share Napisano 17 Marzec 2011 to wszystkie z TZ zastępczą też N Od kiedy na zastępczej mają być takie dane ??? [ Dodano: 17-03-2011, 13:23 ] Dlaczego N, skoro są puste miejsca to niekoniecznie N bo nie ma do czego porównać a co za tym idzie nie można stwierdzić czy jest to zgodne czy tez nie. Dlatego, że wymagają tego przepisy ,,, Czyli brak tabliczki lub nieczytelna, też P ??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 17 Marzec 2011 Share Napisano 17 Marzec 2011 Wnioski z tej dyskusji nasuwaja się same. Znaczna część pojazdów powinna dostać wynik N podczas OBT za niezgodności na TZ. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Stoned44 Napisano 17 Marzec 2011 Share Napisano 17 Marzec 2011 Qrde Panowie tak sobie czytam i naprawdę ręce mi opadają. Im więcej czytam tym więcej pytań. Miałem golfa III. Tabliczka mniej wiecej tak. Vin podany Zestaw ---------- oś przednia podana oś tylnia podana haka zamontowany wpisany podbity z 11 razy. mi się zawsze wydawało że jak nie ma 2 pozycji na tabliczce tzn. że nie może byc łączony w zestaw. Ale może się mylę. Z tabliczkami typu. VIN 00000000000 00000000000 00000000000 00000000000 też się spotkałem. Co wy robicie w takich przypadkach. robicie badanie czy odsyłacie. Dajcie radę początkującemu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARIO64 Napisano 17 Marzec 2011 Share Napisano 17 Marzec 2011 Miałem golfa III. Tabliczka mniej wiecej tak A w briefie helmuckim wpisane masy przyczep Dajcie radę początkującemu. Podpierać się homologacją lub katalogami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rupi Napisano 17 Marzec 2011 Share Napisano 17 Marzec 2011 Witam jestem tu nowy. Niewiem czy był ten temat poruszany ale co powiecie na temat DMC przyczepy z hamulcem w szaranie, galaxy itp. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARIO64 Napisano 17 Marzec 2011 Share Napisano 17 Marzec 2011 co powiecie na temat DMC przyczepy z hamulcem w szaranie, galaxy http://www.norcom.com.pl/nowe_forum/viewtopic.php?t=7448&highlight=sharan http://www.norcom.com.pl/nowe_forum/viewtopic.php?p=95549&highlight=#95549 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
thesperado Napisano 17 Marzec 2011 Share Napisano 17 Marzec 2011 Jak to powiedział Stoned44, "Qrde Panowie tak sobie czytam" i tak sobie myślę ... ale wpakowałem kij w mrowisko . Temat do, którego link wrzucił DARIO64, czyli: Ostatnio mamy seryjnie zabierane dowody rejestracyjne przez jedną z komendza nieprawidłową masę przyczepy z hamulcem w pojazdach SEAT ALHAMBRA, VW SHARAN, FORD GALAXY. Problem polega na tym iż w danych z niemieckich dok rejestracyjnych, czy innych państwa, danych z ITS jak i dokumentów homologacyjnych wynika masa 2000 kg. Natomiast masy wypisane na tabliczce znamionowej wskazują na masę 1600kg. Jak prawidłowo wskazać masę przyczepy i raz na zawsze uciąć głupie dyskusje z policjantami ? jak nic pasuje chyba do tego w czym mnie uświadomił Psuj. A skoro tak to wyjdzie z tego ciekawy przypadek. Dane w DR prawidłowe, na TZ także. Jak wypełnić zaświadczenie? Czy napisać, że nie ustała przyczyna zatrzymania DR, ponieważ dane na TZ i w DR są prawidłowe, a DR zatrzymano bezpodstawnie. Ciekawe co na to WK i kto za to zapłaci? . To o czym rozmawiali JANUSZ60 i adam1501 jak na dzisiaj mnie przerasta, ale spróbuje się nad tym spokojnie zastanowić w wolnej chwili. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 17 Marzec 2011 Share Napisano 17 Marzec 2011 jak na dzisiaj mnie przerasta Spokojnie, człowiek ma więcej pytań im więcej wie lub ma więcej doświadczenia. Stąd nasze wywody i próby ustalenia jakiegoś wspólnego kierunku działania, niestety zapisy prawa są tak skonstruowane, że nie da się mieć jednej interpretacji a ci którzy to tworzyli dziś nie są skorzy do wydania jakiejkolwiek interpretacji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Regan55 Napisano 17 Marzec 2011 Share Napisano 17 Marzec 2011 To o czym rozmawiali JANUSZ60 i adam1501 jak na dzisiaj mnie przerasta No niestety tez nie wszystko z tego rozumiem.Nie na darmo ktoś powiedzial/niestety nie wiem juz kto.../:Człowiek znacznie więcej wie niz rozumie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 18 Marzec 2011 Share Napisano 18 Marzec 2011 Oglądałem wczoraj swieżo sprowadzonego WV LT 40, który wyprodukowany był w 1987r. Na tabliczce znamionowej był podany tylko numer nadwozia i jakiś numer 6-cio cyfrowy. Czy taka TZ należy uznać za poprawną? Z tego co się orjentuję to w latach 80-tych TZ nie zwierały wszystkich parametrów podawanych obecnie. Z drugiej strony to nawet gdyby nie uznać tej TZ i wystapic o nadanie TZ zastępczej to oprócz numeru VIN i tak nie będzie ona zwierała żadnych dodatkowych parametrów pojazdu. Co myslicie na ten temat? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
abcs Napisano 18 Marzec 2011 Share Napisano 18 Marzec 2011 Ja bym to zostawił tak jak jest. Sądzę, że nie ma powodu do kwestionowania takiej tabliczki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 18 Marzec 2011 Share Napisano 18 Marzec 2011 Ja bym to zostawił tak jak jest. Ja też sie ku temu skłaniam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.