Skocz do zawartości
luket

Pojazd ciężarowy, a kratka.

Rekomendowane odpowiedzi

luket

Miałem samochód ciężarowy uniwersalny na 5 osób ze zdemontowaną kratką, brak wpisu VAT i odesłałem go po kratkę. Mój zmiennik stwierdził że niesłusznie bo jak nie ma wpisanego VATu to przegrody nie wymaga się. Ma rację?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
danielg539
Ma rację?

Zależy od daty pierwszej rejestracji pojazdu.

Dz U 32 §8 ust 4.7

7) w samochodzie cięŜarowym powinno być oddzielone od przestrzeni ładunkowej trwałą przegrodą o

odpowiedniej wytrzymałości; przepis stosuje się do samochodu cięŜarowego zarejestrowanego po raz pierwszy

po dniu 29 maja 1999 r.;

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Janusz1971

Jak nie ma przegrody to przestaje być ciężarowym.Zmiana na osobowy i może jeździć bez kratki.Wpisy o VAT są dla urzędu skarbowego dla mnie ma spełniać wymagania ciężarowego a bez kratki ich nie spełnia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
luket

Tak właśnie mu tłumaczyłem, ale uparł się że jak VAT to kratka musi być, a skoro nie odlicza paliwa to sobie może zdemontować. Ja uważam że owszem ale trzeba zrobić bad. zmian konstrukcyjnych i przerejestrować na osobowy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
adam1501
to sobie może zdemontować.

W trakcie eksploatacji niech używa go jak uważa za stosowne mamy demokrację (zmartwienie policji), natomiast na BT ma być kompletny bez względu czy odlicza czy nie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
grzegorz70

W trakcie eksploatacji niech używa go jak uważa za stosowne mamy demokrację (zmartwienie policji), natomiast na BT ma być kompletny bez względu czy odlicza czy nie.

 

:ok:ok

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
pentagram

A ja miałem dzisiaj sytuację odwrotną VW CADDY 2006r, osobowy, 5-cio miejscowy i kratka zmontowana z możliwością mocowania w dwóch pozycjach - za II rzędem lub za I (założona bezpośrednio za podniesioną tylną kanapą)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
JANUSZ60
osobowy, 5-cio miejscowy i kratka zmontowana z możliwością mocowania w dwóch pozycjach

Dla psa, psów mówią niektórzy ,,,nie zabronisz mu ,,,

skoro we Francji kozę gość woził na przednim siedzeniu ,,,

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
tom23t

Witam

 

O ile mi wiadomo nidzie nie ma zapisu odnośnie przegrody w samochodzie osobowym. Więc chyba może :razz:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
adam1501
O ile mi wiadomo nidzie nie ma zapisu odnośnie przegrody w samochodzie osobowym

Oczywiście, samochód osobowy może posiadać przegrodę a ciężarowy od właściwego okresu musi posiadać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Migi60
samochód osobowy może posiadać przegrodę

Nie słyszałem jeszcze zeby ktoś zabronił w osobowym zamontowac przegrodę...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ADHD 13

Przegroda oddzielająca częśc bagażową od części bagazowej jest wymagana w aucie cięzarowym od 29/05/1999. Przed tą datą auto ciężarowe może nie mieć "kratki".

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
DARIO64
Przed tą datą auto ciężarowe może nie mieć "kratki"

29.04.2009- po tej też pod pewnymi warunkami.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Regan55

A moze ktoś spłodzi z dwa słowa na temat kratki w cięzarowym o DMC powyzej 2500kg..

lub gdzie znajde cos na ten temat...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
JANUSZ60

Dz.U.2003r.32.262 z późn. zm. – rozp. w/s warunków technicznych pojazdów i zakresu ich wyposaŜenia – stan prawny na dzień 20.06.2009. v1.4

 

7) w samochodzie cięŜarowym powinno być oddzielone od przestrzeni ładunkowej trwałą przegrodą o

odpowiedniej wytrzymałości; przepis stosuje się do samochodu cięŜarowego zarejestrowanego po raz pierwszy

po dniu 29 maja 1999 r.;

8 ) przegroda, o której mowa w pkt 7, w samochodzie cięŜarowym o dopuszczalnej masie całkowitej

nieprzekraczającej 2,5 t powinna odpowiadać następującym warunkom:

a) powinna być pełna na całym poprzecznym przekroju wnętrza pojazdu, co najmniej do wysokości

odpowiadającej 80 % wysokości oparć siedzeń znajdujących się przed nią,

b) powyŜej wysokości, o której mowa w lit. a, dopuszcza się, aby odległość między elementami przegrody

wynosiła nie więcej niŜ 100 mm w dowolnych wzajemnie prostopadłych kierunkach,

c) odległość od przegrody do ścian wewnętrznych bocznych oraz sufitu pojazdu nie powinna przekraczać 50 mm,

d) powinna wytrzymać równomiernie przyłoŜone na całej powierzchni równoległe do osi podłuŜnej pojazdu

obciąŜenie odpowiadające dwukrotnej masie ładunku przewidzianego do umieszczenia w przestrzeni

ładunkowej

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
DARIO64
7) w samochodzie cięŜarowym powinno być oddzielone od przestrzeni ładunkowej trwałą przegrodą o

odpowiedniej wytrzymałości; przepis stosuje się do samochodu ciężarowego zarejestrowanego po raz pierwszy

po dniu 29 maja 1999 r.;

I tyle,nie pisze z czego ma być zrobiona i jak ma wyglądać , ma być o odpowiedniej wytrzymałości

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Regan55

Cholera...czytaj "stary"i myśl...Toz to widać jak na patelni czego dotyczy pkt.7...Brrrrrrr :?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
JANUSZ60
I tyle,nie pisze z czego ma być zrobiona i jak ma wyglądać

Moim zdaniem to właśnie pow 2.5 t może być wyłącznie pełna ,,,

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
DARIO64
czytaj "stary"i myśl.

Trzeba spirit pić żeby oleum szybciej do głowy dotarło :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Regan55
spirit
Musi się ze tak mus zacząć robić.... :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
leniwiec

8 ) przegroda, o której mowa w pkt 7, w samochodzie ciężarowym o dopuszczalnej masie całkowitej nie-przekraczającej 2,5 t powinna odpowiadać następującym warunkom:

a) powinna być pełna na całym poprzecznym przekroju wnętrza pojazdu, co najmniej do wysokości odpowiadającej 80% wysokości oparć siedzeń znajdujących się przed nią,

b) powyżej wysokości, o której mowa w lit. a, dopuszcza się, aby odległość między elementami przegrody wynosiła nie więcej niż 100 mm w dowolnych wzajemnie prostopadłych kierunkach,

c) odległość od przegrody do ścian wewnętrznych bocznych oraz sufitu pojazdu nie powinna przekraczać 50 mm,

d) powinna wytrzymać równomiernie przyłożone na całej powierzchni równoległe do osi podłużnej pojazdu obciążenie odpowiadające dwukrotnej masie ładunku przewidzianego do umieszczenia w przestrzeni ładunkowej.

 

 

Dz.32 par.8 pkt.4

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
danielg539
Moim zdaniem to właśnie pow 2.5 t może być wyłącznie pełna

 

Też tak uważem, zreszta wszystkie nowe pojazdy o DMC pow 2,5 t maja pełne przegrody.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
S.K.P-POZNAŃ
Przed tą datą auto ciężarowe może nie mieć "kratki"

29.04.2009- po tej też pod pewnymi warunkami.

 

Spieramy sie o date i o te pewne warunki.

Czy ktoś nie zainteresowany naszym sporem(diagnostów i "mądrych" w firmie) mi to wyjaśni,abym wydrukował i przedstawił :lol:

Spór o Punto II 2 osobowy rej 12.2010,sprowadzony ,cięzarowy ,bez kratki,jakaś "buda" za tylnymi siedzeniami???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Psuj
Spór o Punto II 2 osobowy rej 12.2010,sprowadzony ,cięzarowy ,bez kratki,jakaś "buda" za tylnymi siedzeniami???

 

§8.4. Wnętrze kabiny kierowcy oraz pomieszczenia przeznaczonego do przewozu osób powinno odpowiadać

następującym warunkom:

7) w samochodzie cięŜarowym powinno być oddzielone od przestrzeni ładunkowej trwałą przegrodą o

odpowiedniej wytrzymałości; przepis stosuje się do samochodu cięŜarowego zarejestrowanego po raz

pierwszy po dniu 29 maja 1999 r.;

i

§.58.3. Samochody cięŜarowe objęte świadectwem homologacji typu pojazdu wydanym zgodnie z dyrektywą

Parlamentu Europejskiego i Rady 2007/46/WE z dnia 5 września 2007 r. ustanawiającą ramy dla homologacji

pojazdów silnikowych i ich przyczep oraz układów, części i oddzielnych zespołów technicznych przeznaczonych

do tych pojazdów (Dz. Urz. UE L 263 z 09.10.2007, str. 1, z późn. zm.) i zarejestrowane po raz pierwszy po

dniu 29 kwietnia 2009 r. mogą nie spełniać warunku, o którym mowa w § 8 ust. 4 pkt 7.

 

Krótko mówiąc od firmy Volvo Polska uzyskałem informację, że pojazdy które posiadają po tej dacie (29 kwietnia 2009) homologację europejską jako ciężarówka przegrody posiadać nie muszą. Pojazdy po zmianach konstrukcyjnych i homologowane w Polsce jaki drugi etap (homologacja PL) muszą kratę posiadać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
blakop

Potwierdzam. Europejska homologacja "e..-2007..." - bez kratki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.