darekolo Napisano 22 Marzec 2011 Share Napisano 22 Marzec 2011 Witam.Panowie proszę mi podpowiedzieć gdzie szukać sterownika i modulatora ABS w ciągniku naczepie ADR i autobusie 100/pojazdy na egzaminie praktycznym w Warszawie/ Interesuje mnie lokalizacja tych elementów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grzegorz70 Napisano 22 Marzec 2011 Share Napisano 22 Marzec 2011 Przy ham. sterowanych pneumatycznie modulatory często są przy kołach pojazdu, natomiast sterowniki to wg upodobań producenta, w układach hydraulicznych modulatory zintegrowane są z tzw. pompą ABS i umieszczane tak jak sterowniki ABS wg upodobań. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
darekolo Napisano 22 Marzec 2011 Autor Share Napisano 22 Marzec 2011 Układy hydrauliczne to sprawa jasna.Interesuje mnie temat układów pneumatycznych..Mam za zadanie sprawdzić kompletność układu ABS.Pan egzaminator zadaje pytanie-gdzie znajduje się sterownik ABS w ciągniku siodłowym VOLVO.Proszę wskazać lokalizację-pod kątem sprawdzenia kompletności wyp. układu ABS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grzegorz70 Napisano 22 Marzec 2011 Share Napisano 22 Marzec 2011 Tego nie wiedzą czasami nawet w serwisie, muszą sprawdzać w dokumentacji, bo co model to inne miejsce. Dosyć często w ciągnikach są umieszczane sterowniki pod tylną kanapą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wrc69 Napisano 22 Marzec 2011 Share Napisano 22 Marzec 2011 Modulatory przednie masz kolego obok przednich amortyzatorów. Modulator tylny jest dwudrożny i obsługuje całą oś tylną. Znajduje się za siodłem. Sterownik znajduje się pod deską rozdzielczą w środkowej części blisko podłogi (dość głęboko). Jak zdejmiesz środkowy panel deski to zobaczysz od metra bezpieczników i przekaźników. Panel z tym ustrojstwem trzeba odkręcić z jednej strony i otworzyć do góry. Pod spodem masz jednostki sterujące. W naczepach czujniki obrotu koła są na środkowej osi (przeważnie). W okolicach środkowej osi masz też modulator. Jednostka z gniazdem diagnostycznym z tyłu naczepy po lewej stronie. Pozdrawiam [ Dodano: 22-03-2011, 16:37 ] sterowniki pod tylną kanapą. W niektórych modelach łatwiej dostać się do nich od strony bocznego schowka(VOLVO). Prawego. W najnowszych modelach tam też są sterowniki. [ Dodano: 22-03-2011, 19:25 ] Znalazłem rysuneczek. W prawym schowku jest skrzyneczka a w niej jednostki sterujące. Twój nr. 18. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacdiag Napisano 22 Marzec 2011 Share Napisano 22 Marzec 2011 Jak zdejmiesz środkowy panel deski to zobaczysz a gdzie przepis, że badanie przeprowadzamy bez demontażu ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 23 Marzec 2011 Share Napisano 23 Marzec 2011 a gdzie przepis, że badanie przeprowadzamy bez demontażu ... Oczywiście, że taki obowiązuje, co w dalszym ciągu nie zmienia stanu rzeczy, że kompletność masz sprawdzić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wrc69 Napisano 24 Marzec 2011 Share Napisano 24 Marzec 2011 Jak zdejmiesz środkowy panel deski to zobaczysz a gdzie przepis, że badanie przeprowadzamy bez demontażu ... Kolega zapytał gdzie, to mu napisałem. Moim zdaniem na pytanie gdzie jest sterownik od ABS, powinno się otworzyć prawą skrytkę i pokazać palcem czarną obudowę ze sklejki. Dalsze "pokazywanie" wymaga użycia wkrętaka typu"TORX". Pozdrawiam [ Dodano: 24-03-2011, 09:34 ] że kompletność masz sprawdzić. Sprawdzić czy nie pali się lampka awaryjna ABS lub czy komputer pokładowy nie krzyczy o jakiejś awarii. Wszystkie inne sposoby wymagają użycia jakiegoś narzędzia. Na SKP nawet nie da się sprawdzić czy żarówki w panelu są zamontowane. ABS może się nie "świecić" z powodu wyjętej żarówki... Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Janusz1971 Napisano 24 Marzec 2011 Share Napisano 24 Marzec 2011 Po włączeniu silnika może się nie świecić ale po przekręceniu stacyjki kontrolki oświecają się na chwile a później gasną. Dlatego jak ktoś wyjmnie żarówkę to można podejrzewać że np ABS jest niesprawny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wrc69 Napisano 24 Marzec 2011 Share Napisano 24 Marzec 2011 Racja. W ciężarówce VOLVO po naprawie ABS trzeba przejechać parę metrów z prędkością około 15 km/h. Nie zawsze lampka sama gaśnie. Czasem gaśnie po ruszeniu. Jeśli jest TC do tego ABS to na rolkach potrafi się zapalić lampka sygnalizując poślizg osi. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.