tomaszmaczo85 Napisano 30 Marzec 2011 Share Napisano 30 Marzec 2011 Witam.Koledzy chcialem sie dowiedziec jak to jest dokladnie z tymi przepisami odnosnie przegladow ciagnikow rolniczych na podstawowej stacji kontroli do 3.5 t?Czy moge robic wszystkie ciagniki czy tylko te ktorych dmc nie przekracza 3.5t bo w przepisach nigdzie nie znalazłem nic o masie calkowitej? pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adamos Napisano 30 Marzec 2011 Share Napisano 30 Marzec 2011 Tylko do dmc 3,5t. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sebastian Napisano 30 Marzec 2011 Share Napisano 30 Marzec 2011 Ciekawe kto ma taki ciagnik, nie mowiac juz o przyczepach które on ciągnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grzegorz70 Napisano 30 Marzec 2011 Share Napisano 30 Marzec 2011 Ciekawe kto ma taki ciagnik, nie mowiac juz o przyczepach które on ciągnie Może u Was obszarników takich małych nie ma, ale u mnie trochę tego jeździ. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pentagram Napisano 30 Marzec 2011 Share Napisano 30 Marzec 2011 Dz. U. 097 PoRD art. 83: 1. Badanie techniczne jest przeprowadzane na koszt właściciela lub posiadacza pojazdu, w: 1) podstawowej stacji kontroli pojazdów - w zakresie: a) okresowego badania technicznego pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej nie przekraczającej 3,5 t, z zastrzeżeniem lit. c, b) dodatkowych badań technicznych w odniesieniu do pojazdów, o których mowa w lit. a, z zastrzeżeniem ust. 1a, c) badań technicznych przyczep przeznaczonych do łączenia z pojazdami określonymi w lit. a, o ile stacja spełnia wymagania, o których mowa w przepisach wydanych na podstawie art. 84a ust. 1 pkt 1 ustawy w zakresie długości stanowiska kontrolnego; Tutaj wyraźnie pisze jakie pojazdy mogą być badane na PSKP. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacdiag Napisano 30 Marzec 2011 Share Napisano 30 Marzec 2011 http://www.norcom.com.pl/nowe_forum/viewtopic.php?t=2540 http://www.norcom.com.pl/nowe_forum/viewtopic.php?t=3329 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 30 Marzec 2011 Share Napisano 30 Marzec 2011 Jacdiag, oba tematy zdeka stare, sprzed zmian w ustawie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacdiag Napisano 30 Marzec 2011 Share Napisano 30 Marzec 2011 ale może uchowały się jeszcze stacje na starych upoważnieniach ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jaka Napisano 30 Marzec 2011 Share Napisano 30 Marzec 2011 Jak to "może" pewnie że są skp które są podstawowymi. Ich uprawnienia to np: BCCDTE/c mało tego są takie które robią tylko osobowe i ciągniki rolnicze. 1) podstawowej stacji kontroli pojazdów - w zakresie: a) okresowego badania technicznego pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej nie przekraczającej 3,5 t, z zastrzeżeniem lit. c, To przekonanie na dzień dzisiejszy mija się z prawdą. Te "stare" podstawówki" nadal mogą działać. Oczywiście do 2015r Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pentagram Napisano 30 Marzec 2011 Share Napisano 30 Marzec 2011 Oczywiście do 2015r tu się zgadzam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Regan55 Napisano 30 Marzec 2011 Share Napisano 30 Marzec 2011 ale może uchowały się jeszcze stacje na starych upoważnieniach ... Jak masz wątpliwości czy takie są to zapraszam.A przy okazji to i znajdzie się chwila na Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
janmarek Napisano 31 Marzec 2011 Share Napisano 31 Marzec 2011 Ja pracuję na starej PSKP i robimy wszystkie ciągniki , bo mamy uprawnienia jeszcze nadane na starych zasadach. Jeżeli przyjedzie bardzo duży ciągnik to jest coś takiego jak opóżnieniomierz siły hamowania i badanie hamulców można przeprowadzić nie wjeżdżając na kanał.Badanie takie jest spowodowane zbyt dużą średnicą tylnych kół oraz nieraz napędem na 4 koła. Takie badanie przeprowadzać się powinno nawet na OSKP bo nie wieżę że wszystkie użądzenia rolkowe łapią takie duże koła. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacdiag Napisano 31 Marzec 2011 Share Napisano 31 Marzec 2011 wszystkie użądzenia rolkowe łapią takie duże koła. średnica koła raczej nie ma znaczenia ważny jest rozstaw kół u mnie zewnętrzne krawędzie rolek mają rozstaw 275 cm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 31 Marzec 2011 Share Napisano 31 Marzec 2011 średnica koła raczej nie ma znaczenia No niestety ma również znaczenie, bo jak jest baaardzo duża to opona zahacza o podłogę przed lub za rolkami i rolki nie pracują poprawnie. Ale to są pojedyncze przypadki na które mamy właśnie opóźnieniomierz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lufex Napisano 9 Kwiecień 2011 Share Napisano 9 Kwiecień 2011 Ja pracuję na starej PSKP i robimy wszystkie ciągniki , bo mamy uprawnienia jeszcze nadane na starych zasadach. Jeżeli przyjedzie bardzo duży ciągnik to jest coś takiego jak opóżnieniomierz siły hamowania i badanie hamulców można przeprowadzić nie wjeżdżając na kanał. a jak sprawdzisz ustawienie świateł nie wjeżdżając na kanał (ławę pomiarową)? a co z płytą wstępnej zbieżności która jest przystosowana do pojazdów do dmc 3,5t? z tego co piszesz wynika, że nie przeprowadzasz pełnego badania technicznego. zakładam że chodzi o PSKP do 3,5t Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARIO64 Napisano 9 Kwiecień 2011 Share Napisano 9 Kwiecień 2011 a jak sprawdzisz ustawienie świateł nie wjeżdżając na kanał (ławę pomiarową)? Oj chyba źle zrozumiałeś kolegę,wyraźnie pisze o hamulcach a nie o tym że nie wjeżdża na kanał żeby sprawdzić resztę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lufex Napisano 9 Kwiecień 2011 Share Napisano 9 Kwiecień 2011 nie, no spoko ,ale wjeżdżając ciągnikiem pow 3,5t na ławę pomiarową przejeżdża po płycie wstępnej zbieżności (chyba że ma ławę na powierzchni pomocniczej, po za kanałem) która (zakładam) jest przystosowana dla pojazdów do 3,5t. geometrii jeżeli trzeba też nie będzie mógł sprawdzić bo (zakładam) geo. jest do 3,5t. Ciągnika też nie będzie mógł podnieść na dźwigniku kanałowym bo (zakładam) ma go o udźwigu min 20 kN. Jeżeli w protokole TDT z odbioru PSKP że ma wpisaną ławę o szerokości 2,4m , to nie ma stanowiska przystosowanego po pojazdów pow 3,5t (min. szer. ławy 2,8m) itd. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
janmarek Napisano 11 Kwiecień 2011 Share Napisano 11 Kwiecień 2011 Nie wiem ,mnie to mało obchodzi jaką mam ławe pomiarową. mieliśmy odbiór stacji przez TDT i nie mieli zastrzerzeń to chyba wszystko jest ok. Wjeżdżam na kanał ciągnikiem ale tak szczeże to z tą zbieżnością to mnie powaliliście na kolana. Kolumbryna która jedzie do 40 km na godzine i przeważnie robi w polu ma mieć zbieżność ustawioną tak jak samochód? No sory,ja myślę logicznie i wiem że są przepisy , ale jeszcze jest zdrowy rozsądek i trzeba zrozumiez tego biednego rolnika. Pewnie że można dać wynik negatywny bo takie przepisy, ale nie wpadajmy w skrajności w skrajność i myśląc rozumem przeciętnego Polaka to przepisy są po to żeby je łamać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.