SUOMI Napisano 1 Kwiecień 2011 Share Napisano 1 Kwiecień 2011 Witam. Potraktuj moje pytanie jako konsultacja do egzaminu przed tdt. Multikar – pomiar skuteczności hamowania opoznieniomierzem. Jak główny parametr weryfikacji jest samo opóźnienie w jednostkach/s2 lub %.. Jednak po zapoznaniu się z dwoma różnymi przyrządami stwierdzam ze mierzą one tez jeszcze inne parametry. No przeczytałem jeszcze raz Dz. 155 a tam jest tylko wskazane ze mierzymy opóźnienie m/s2 oraz nacisk na dzwignie-pedal hamulca. Powiedz mi jak myślisz, po co w ustawie 155 jest wskazane czujnikiem mierzyć nacisk na pedał hamulca przy ocenie skuteczności hamowania. Przecież tej wartości nacisku na dzwignie-pedal hamulca ani do wzoru na opóźnienie nie wykorzystam. Czy kryterium jest przekroczenie lub nie przekroczenie siły nacisku?? i co wtedy nalezałoby uczynic. Powtórzyc pomiar ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 1 Kwiecień 2011 Share Napisano 1 Kwiecień 2011 Przecież tej wartości nacisku na dzwignie-pedal hamulca ani do wzoru na opóźnienie nie wykorzystam. Oczywiście, że nie wykorzystasz do wzoru ale masz otrzymać wymagane opóźnienie przy właściwej sile nacisku, zgodnie z zapisem w §2 ust. 1 pkt 3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
psoid Napisano 1 Kwiecień 2011 Share Napisano 1 Kwiecień 2011 Witam pomiar siły nacisku na pedał dokonywany jest celem sprawdzenia warunku z działu II rozporządzenia który mówi dokładnie "nacisk na pedał (dźwignię) hamulca nie może przekraczać poniżej wskazanych parametrów określonych w daN" w przypadku w którym niemożliwe jest uzyskanie właściwej wartości opóźnienia hamowania pojazdu przy maksymalnej określonej wartości siły nacisku na pedał (dźwignię) hamulca wynik badania określamy jako negatywny. to jest moja interpretacja tego zagadnienia oczywiście mogę się mylić ale ja dopiero po egzaminie i wiele jeszcze nauki przede mną. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
thesperado Napisano 1 Kwiecień 2011 Share Napisano 1 Kwiecień 2011 Potraktuj moje pytanie jako konsultacja do egzaminu przed tdt. Jeżeli podejść do zagadnienia w kontekście egzaminu to na teoretycznym nie ma problemu ponieważ pojazd ma osiągnąć wymagane opóźnienie przy nieprzekroczonym dopuszczalnym nacisku na np. pedał i więcej lepiej nie pisać, bo może braknąć czasu. Na praktycznym czasu jest prawie do woli i dla egzaminatora i egzaminowanego i tu może być różnie. Mogą się pojawić pytania bardzo drobiazgowe dotyczące różnych badań. Może się zdarzyć że pojawi się pytanie: Jak wykorzystać zmierzoną wartość siły nacisku na pedał podczas pomiaru opóźnieniomierzem. 1) Aby mieć pewność, że dopuszczalny nacisk nie został przekroczony. 2) Można ją wykorzystać przy ekstrapolacji, o której mowa w dziale II zał. 1. Podany jest przykład wykorzystania ekstrapolacji przy pomiarze skuteczności hamulców na urządzeniu rolkowym. Pojawi się zapewne pytanie, czy wolno przy pomiarze opóźnieniomierzem. Póki co nie doczytałem, że nie wolno. Za to problem który przytoczył SUOMI, czyli: Czy kryterium jest przekroczenie lub nie przekroczenie siły nacisku?? i co wtedy nalezałoby uczynic. Powtórzyc pomiar ?? przestaje istnieć. Zamiast powtarzać pomiary w nieskończoność można ekstrapolować wyniki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
waga50 Napisano 2 Kwiecień 2011 Share Napisano 2 Kwiecień 2011 Zamiast powtarzać pomiary w nieskończoność można ekstrapolować wyniki. -Określenie przebiegu funkcji dla argumentów wychodzących poza znany obszar jej zmiany - sposób określenia położenia celu powietrznego - prognozowanie (przewidywanie) z przypadków poznanych na całą populację. Uff. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
thesperado Napisano 2 Kwiecień 2011 Share Napisano 2 Kwiecień 2011 Dobre . Ale zamiast używać słownika czy googla można to wyjaśnić prościej. Mamy określoną skuteczność hamowania w określonych warunkach (przy nacisku na pedał/ciśnieniu w siłownikach zmierzonym = x). I teraz pytanie. Jaka będzie skuteczność hamowania przy mniejszym lub większym nacisku lub ciśnieniu? Odpowiedź. Można zmierzyć. I tu kolejne pytanie. Co będzie, gdy nie ma takiej możliwości? Odpowiedź. Można to próbować obliczyć tak jak to sugerują eksperci z ministerstwa w Dz.U 155. I ostatnie pytanie. Czy te obliczenia będą wiarygodne? Nie dam za to głowy ponieważ zastosowane są wg mnie zbyt duże uproszczenia i przy stosowaniu wyników tych obliczeń albo trzeba zachować duży margines błędu, albo trzeba mieć doświadczenie i wcześniej przeprowadzić kilka prób i porównać wyniki obliczeń i wyniki pomiarów, ale to zabawa dla studentów Politechniki, a nie diagnostów. Nie mniej powody do pomiaru siły nacisku/ciśnienia przy badaniu opóźnienia są, a że w życiu bywa inaczej to już inna bajka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
waga50 Napisano 2 Kwiecień 2011 Share Napisano 2 Kwiecień 2011 można to wyjaśnić prościej. No właśnie Pozdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawelb Napisano 2 Kwiecień 2011 Share Napisano 2 Kwiecień 2011 Panowie całe badanie opóźnieniomierzem to jedna wielka ściema. Przeczytajcie jakie warunki muszą byc spełnione żeby to badanie przeprowadzić. Kto z was znajdzie odcinek drogi lub placu który będzie spełniał warunki z rozporządzenia. To badanie w rzeczywistości jest poprostu nie do przeprowadzenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ZslawZ Napisano 3 Kwiecień 2011 Share Napisano 3 Kwiecień 2011 U nas droga wyjazdowa (nasz teren) ma długość ok. 150 m spokojnie kilkakrotnie można sprawdzić hamulce za pomocą opóźnieniomierza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawelb Napisano 4 Kwiecień 2011 Share Napisano 4 Kwiecień 2011 W rozporządzeniu pisze ze: 4) droga na odcinku wybranym do wykonania pomiaru powinna być pozioma, o nawierzchni twardej (bitumicznej, betonowej), równej, suchej i czystej. Kto znajdzie drogę poziomą i równą, sucha i czysta - w zimie odpada, w deszczu i po też odpada, a na drodze jest pełno zanieczyszczeń typy piasek itp. Czyli nie ma szans znaleźć droge czystą. Takie warunki to tylko są na nowo otwieranej drodze a w Polsce to za często nie jest. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.