Skocz do zawartości

Motocykl światło STOP


mirek.g

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 53
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

  • abcs

    14

  • Tytus

    9

  • szombi

    4

  • Sebastian ZG

    3

Top Posters In This Topic

Widzę, że koledzy nie czytali uważnie tego co napisałem wcześniej

ale to już jest naprawdę ekstremalne hamowanie na pograniczu "stopie"
, oraz co napisał szombi
Co do "stopie) to wcale nie jest takie proste i samo mocne naciśnięcie "klamki" powoduje co najwyżej uślizg predniego koła
oraz o czym piszemy
Mówimy o normalnej jeździe w warunkach ruchu ulicznego' date=' no może trochę tylko ostrzejszej[/quote']

Chyba mi źle nie życzysz?

być może Ty jeździsz już zbyt długo ???

 

[ Dodano: 10-04-2011, 14:21 ]

Pogadaj z młodymi motocyklistami na temat jazdy ,,,
też nie znam osobiście, ale tacy są http://www.youtube.com/wa...feature=related
To też miałem na myśli, między innymi ,,,
To może to też
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

abcs przepraszam, a jakim ty "motocyklem" jeździsz - chyba WSK ponieważ podczas hamowania motocyklem przy większych prędkościach całą siłę przejmuje koło przednie gdyż jest dociążone a tylne odciążone i większość kierowców motocykli hamulca na tylne koło używa bardzo rzadko, więc podtrzymuje swoje stwierdzenie, że światło STOP powinno działać przy użyciu obojętnie którego h-ca ( nie wliczając WSK ) :D

 

Kolego szanuj zabytki bo najprawdopodobniej twój dziadek na taki sprzęt wyrwał twoją babcie, tak więc od WSK zależało to czy będziesz na tym świecie czy nie :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siemka

 

Ale se poczytalem o technikach hamowania...

Hamowanie tylnym hamulcem - to glownie na filmach z gatunku "szybcy i wsciekli" a i to przy pomocy efektow komputerowych.

Dobrze ze tego nie czytaja konstruktorzy bo nie wymyslili by n.p. Duala Hondy i zrobili by odwrotnie jak jest teraz czyli z tylu bylyby dwie tarcze duzej srednicy z 4 czy 6 tloczkowymi zaciskami radialnymi a z przodu jedna mala tarczka...

Hamulec tyl stosuje sie tylko do stabilizacji toru jazdy jego skutecznosc jest niewielka.

Jedynym plusem jest latwiejsze wyprowadzenia tylnego kola z uslizgu.

W ulicznym motocyklu wspolczesnym podstawowym hamulcem jest hamulec przedni.

Co do tematu - ostatnim motocyklem ktory nie mial wlacznika stop w przednim hamulcu byla WFM - ale ona miala taka lampe ze i tak tego stopu nie bylo widac... :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrze ze tego nie czytaja konstruktorzy bo nie wymyslili by n.p. Duala Hondy i zrobili by odwrotnie jak jest teraz czyli z tylu bylyby dwie tarcze duzej srednicy z 4 czy 6 tloczkowymi zaciskami radialnymi a z przodu jedna mala tarczka...
Widzę, że na wstępie podśmiewasz się z tego co napisałem ale zaraz później piszesz:
Hamulec tyl stosuje sie tylko do stabilizacji toru jazdy jego skutecznosc jest niewielka.
i za chwilę:
W ulicznym motocyklu wspolczesnym podstawowym hamulcem jest hamulec przedni.
A teraz skoro się ubawiłeś to powiedz' date=' w którym miejscu to co ja napisałem kłóci się z tym co napisałeś Ty? Czy ja gdziekolwiek stwierdziłem, że podstawowym hamulcem w motocyklu jest hamulec tylny, albo że z tylnego koła mamy większą siłe hamującą niż z przedniego. Ja się tylko wypowiadałem o [b']używaniu[/b] tylnego hamulca i podtrzymuję wszystko to co napisałem wcześniej. Skuteczność tylnego hamulca jest proporcjonalna do nacisku na tylną oś. Jeśli masz jakikolwiek nacisk tylnego koła na jezdnię to niewykorzystanie go jest po prostu nierozsądne. Użycie obu hamulców podczas hamowania awaryjnego na prostym poziomym odcinku drogi, przez motocyklistę o średnim wzroście 175cm i ciężarze ok 75 kg (wbrew pozorom są to bardzo ważne parametry) od prędkości 140 km/h do zera skraca drogę hamowania od kilkunastu do kilkudziesięciu metrów (w zależności od rodzaju nawierzchni) w stosunku do hamowania tylko przednim hamulcem. W przypdku wysokich (ponad 190cm) i ciężkich (ok.100kg wagi) motocyklistów hamujących na motocyklu o masie 185 kg zysk jest od kilku do kilkunastu metrów. To są dane z badań jakie przekazano nam na zajęciach z podstaw rekonstrukcji wypadków. A co do włączników STOP w przednim hamulcu to jeszcze długo po WFM-ce nie było go w motocyklach. Jeszcze MZ-tka TS 250/1 w latach 80-tych nie posiadała takowego.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W przypdku wysokich (ponad 190cm) i ciężkich (ok.100kg wagi)

To by tłumaczyło czemu uważam tylny hamulec za "zbedny" :) Nie wiem co o tym jest w teorii ale z własnego doświadczenia wiem że na "klasycznym" moto użycie obu hamulców znacznie skracało droge hamowania, a na "sporcie" różnica jest nie odczuwalna, a ryzyko poślizgu tylnego koła dość duże.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siemka

 

Z niczego sie nie podsmiewam tylko od kilku lat sie amatorsko scigam i troche praktyki podpartymi kilkoma szkoleniami w roznych osrodkach pozwala mi sie niezgodzic z pewnymi teoriami.

Nawet instruktorzy z CSP (centrum szkolenia policji) w Legionowie ucza iz tyl jest pomocniczym hamulcem w manewrach miejskich a oni zajmuja sie tylko jazda uliczna (szczerze mowiac nie za mocni sa kolesie - widac to po statystykach policyjnych wypadkow :) . Mistrzowie MotoGp stabilizuja nim wyjscie z zakretow ale ich technika dla ulicznych motocykli ma sie tak jak jazda na rowerze do latania odrzutowcem. W motocyklach wyscigowych slabszych klas Superbike, Supersport zamiast klockow ham z tylu do niedawna stosowano teflonowe wkladki. Swiat idzie naprzod wiec i technika torowa sie lekko zmienila - popularne zrobilo sie wchodzenie w zakrety slajdami tak jak zuzlowcy wiec do lask powrocil tylny zacisk hamulcowy.

Nie bede zanudzac Was teoria jazdy na motocyklu ale podstawa skutecznego i bezpiecznego przemieszczania sie na jednosladzie jest tzw "trzymanie go za pysk"

w dwoch stanach - napedzie i hamowaniu.

W obu tych geometria i srodek ciezkosci zmienia sie bardzo mocno i od tego jest zalezne zachowanie motocykla. A tych zmian dokonujemy za pomoca balansu cialem, manetki gazu albo klamki hamulca - hamulca przedniego.

To tak ogolnie - zeby nie odbiegac od tematu.:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siemka

W motocyklach wyscigowych ...

a żużlowcy nie mają żadnego hamulca :!: i też jakoś jeżdżą,

i nawet się zatrzymują :cool:

 

przy pomocy buta

 

No i maja jeden cylinder i stopien sprezania jakies 15:1 :)

Ja jezdze litrowym V2 i zakrecenie manetki gazu powoduje zwolnienie z 200 do 170 a wyjscie zza owiewki o dalsze 20 km/h.

Z tym ze trzeba odroznic zwalnianie od hamowania...:):):)

W zuzlu jak i enduro czy crosie hamulce nie sa praktycznie potrzebne ze wzgledu na charakter uzytkowania motocykla

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nawet instruktorzy z CSP (centrum szkolenia policji) w Legionowie ucza iz tyl jest pomocniczym hamulcem w manewrach miejskich
Ale nie uczą, żeby tylnego hamulca nie używać? :) Dla mnie używanie tylnego hamulca nie oznacza wciśnięcia dźwigni do końca i już. Pisząc o użyciu mam na myśli wszystkie stany pośrednie i ciągłe kontrolowanie siły nacisku przez cały czas hamowania. Nie pisałem, że to łatwe ale próbować trzeba. Właściwie to ja nie widzę żadnej sprzeczności pomiędzy nami, tylko że ja piszę o jeździe motocyklem sportowym ale w realnym ruchu i maksymalnie bezpiecznej a moi szanowni oponenci o jeździe sportowej lub typu stunt. Ja piszę o hamowaniu na prostej a koledzy o "winklach " i "slide'ach". Ja się zgadzam ze wszystkimi waszymi uwagami na temat techniki hamowania ścigaczem ale nie uważam, że w cywilnej jeździe umiejętne użycie hamulca tylnego było bardziej niebezpieczne niż całkowite z niego zrezygnowanie. Tor to tor a ulica i bezpieczeństwo to dwa światy.

Sądzę Tytus, że nie dałbyś P podczas badania technicznego motocykla, który miałby na tyle wkładki teflonowe.

A co do motocykli żużlowych to miałem kiedyś okazję zrobić kółko na takim. Złożyć się nie odważyłem. Za mało wtedy umiałem. Nie wiem co by z tego wyszło ale dzisiaj pewnie bym spróbował :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siemka

Sądzę Tytus, że nie dałbyś P podczas badania technicznego motocykla, który miałby na tyle wkładki teflonowe.

A co do motocykli żużlowych to miałem kiedyś okazję zrobić kółko na takim. Złożyć się nie odważyłem. Za mało wtedy umiałem. Nie wiem co by z tego wyszło ale dzisiaj pewnie bym spróbował :)

 

Nie badam motocykli na rolkach - ogladam, macam i slucham je tylko.

Ale oczywiscie nie do akceptowania bylby brak hamulca tyl.

 

Co do zuzlowek - w sumie to juz nie motocykl a bolid

brak skrzyni biegow, brak hamulca, kierownica skreca tylko w jedna strone... :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...
  • 2 months later...

Spotkałem dzisiaj na drodze motocykl a właściwie to mnie wyprzedził i zauważyłem że tylne światło ma całkowicie diodowe.Do tego momentu wszystko było ok,najpierw świeciły słabiej a podczas hamowania ewidentnie mocniej.Jakie było moje zdziwienie kiedy na skrzyżowaniu połowa lampy zaczęła migać na pomarańczowo jako jedyny tylny kierunkowskaz.

Czy ktoś z was widział już takie cudo?? i jak byście do tego podeszli na badaniu??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakie było moje zdziwienie kiedy na skrzyżowaniu połowa lampy zaczęła migać na pomarańczowo jako jedyny tylny kierunkowskaz.

Czy jak skręca w lewo to miga lewa połowa lampy a jak w prawo to prawa połowa?

Bo jeśli tak to ten zapis załatwia sprawę:

nie dalej niż 400

mm od bocznego

obrysu pojazdu

(z wyjątkiem

świateł

dodatkowych);

wzajemna

odległość nie

może być

mniejsza niż 600

mm4) (dla

motocykla

jednośladowego

180 mm, dla

ciągnika 500

mm)

 

[ Dodano: 08-07-2011, 21:18 ]

Kierunki mają być dwa, N za odległość lub za ilość.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bo tez mam taka lampe

Więc jak to się ma do tego co zacytowałem,jeszcze mi się z taką lampą nie trafił.

A może nasze przepisy znowu zostały w tyle do tego co robią producenci ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może nasze przepisy znowu zostały w tyle do tego co robią producenci ?

 

Nie nie nie - te lampy to chinskie wydumki, ja w zwiazku z tym ze mam motocykl glownie na tor zmienilem klasyczna lampe na cos takiego. Bo czasem jezdze nim po ulicy

Ale oczywiscie lampa ta posiada znaczki homologacji E costam :)

Chinole zrobia wszystko na co jest zapotrzebowanie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlatego logicznym jest , by stop świecił przy użyciu każdego z nich, tym bardziej, że w dzisiejszych motocyklach hamulec przedni jest skuteczniejszy od tylnego i motocykliści nazwaliby go (zasadniczym, roboczym),,,

 

I tej wersji się trzymajmy :ok

 

Muszę przyznać, że nie popieram tezy kolegów "pentagrama i "JANUSZ-a6O"!!!. Istotne znaczenie ma tutaj zdanie kolegi "abcs". W Dz.Ust. 32,poz.262 (to co przedstawił "abcs") nie ma zapisu hamulca roboczego dla motocykla!!! W myśl rozumowania "pentagrama' i "JANUSZA60" motocykle (a jest ich bardzo dużo!!!), poruszające się po naszych drogach, wyposażone fabrycznie zostały niekiedy w automat stopu, działający tylko przy hamowaniu kołem tylnym, a który to powinien zostać dostosowany do hamulca ręcznego!!! Oto lista niektórych z nich: WSK, WFM, SHL, Junak i wiele, wiele innych... Co do skutecznego hamowania, przy hamowaniu motocyklem motocykliści używają obydwóch hamulców, a nie tylko jednego : przedniego lub tylnego. No i proszę !!! Znowu odeszliśmy od tematu "świateł stopu" i zastanawiamy się na techniką hamowania, a później jedna, wielka sprzeczka !!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.