Skocz do zawartości
Andrzej3

motocykl WFM

Rekomendowane odpowiedzi

Andrzej3

Panowie w motocyklu WFM z roku 1957 nie ma światła STOP (orginalnie)....... i jak to się ma do przepisów, ma mieć to światło czy nie :))))))))

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jacdiag

Musi mieć :!:

 

już Dz.U. 1983 nr 70 poz. 317

Rozporządzenie Ministra Komunikacji z dnia 8 grudnia 1983 r. w sprawie warunków technicznych i badań pojazdów.

 

nakłada obowiązek posiadania światła stopu dla motocykla

§ 11. 1. 4)

 

:D

 

[ Dodano: 27-04-2011, 17:11 ]

motocykle do 1985 12 31 nie musiały mieć kierunkowskazów

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
JANUSZ60
Panowie w motocyklu WFM z roku 1957 nie ma światła STOP

Jesteś pewien, bo to mój pierwszy motocykl, ale światło stop posiadał,,,

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Andrzej3
Panowie w motocyklu WFM z roku 1957 nie ma światła STOP

Jesteś pewien, bo to mój pierwszy motocykl, ale światło stop posiadał,,,

...w młodszej wersji był , bo widziałem z 1960 roku

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
JANUSZ60
w młodszej wersji był , bo widziałem z 1960 roku

Fakt, mój był 1961,,,

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
max
Musi mieć :!:

 

już Dz.U. 1983 nr 70 poz. 317

Rozporządzenie Ministra Komunikacji z dnia 8 grudnia 1983 r. w sprawie warunków technicznych i badań pojazdów.

 

nakłada obowiązek posiadania światła stopu dla motocykla

§ 11. 1. 4)

 

:D

 

[ Dodano: 27-04-2011, 17:11 ]

motocykle do 1985 12 31 nie musiały mieć kierunkowskazów

 

Ten dziennik został uchylony 1 maja 1993 roku :

Dz.U. 1983 nr 70 poz. 317

 

Rozporządzenie Ministra Komunikacji z dnia 8 grudnia 1983 r. w sprawie warunków technicznych i badań pojazdów.

Tekst ogłoszony: pdf D19830317.pdf

Status aktu prawnego: uchylony

Data ogłoszenia: 83-12-24

Data wydania: 83-12-08

Data wejścia w życie: 84-01-01

Data obowiązywania: 84-01-01

Data uchylenia: 93-05-01

Organ wydający: MIN. KOMUNIKACJI

 

 

Obecnie obowiązuje Dz.U. nr 32 Poz. 262 z 26 lutego 2003r. Rozporządzenie ministra infrastruktury z dnia 31 grudnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia.

Wymogi odnośnie świateł STOP zamontowanych na pojeździe - załącznik nr 6 paragraf 2 - tabela pkt. 4a

 

I tak: czy pojazd zabytkowy? Jeżeli tak to nie musi posiadać, ale trzeba to odpowiednio uzasadnić w protokole oceny stanu technicznego pojazdu zabytkowego (np.: brak możliwości zamontowania, ingerencja w konstrukcję itd.).

Jeżeli pojazd nie zabytkowy to musi posiadać światło STOP.

Akurat tak się składa że mam taki pojazd. Można poradzić właścicielowi WFM aby założył lampę tylną z światłem STOP i automat stopu od nowszej WFM (będzie też wymagana wymiana dżwigni pedału hamulca nożnego, aby założyć sprężynkę do automatu). Wszystko w miarę pasuje. W każdej chwili właściciel może wrócić do orginału, np.: na wystawę lub do oceny motocykla na rajdach PZM itd. Oczywiście nie może tak się poruszać (bez światła STOP) po drogach publicznych, jeżeli nie będzie pojazdem zabytkowym. A jak będzie zabytkowym to może się poruszać bez światła STOP, pod warunkiem, że w ocenie porównawczej stanu technicznego pojazdu w odniesieniu do wymagań określonych w przepisach o warunkach technicznych będzie miał adnotację: nie posiada światła STOP i uzasadnienie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jacdiag
Ten dziennik został uchylony 1 maja 1993 roku :
fakt jest mi znany,

po prostu szukałem najstarszego przepisu nt posiadania światła stopu,

więc aby WFM mogła jeździć po drogach w okresie obowiązywania tego DzU to stop musiał być i działać

 

i chyba nikomu nawet nie śniły się wyjątki dla zabytków

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Andrzej3

...dziękuje za wyjaśnienia ........... :ok

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
wiesław

od - 01.01.1965 wszystkie motocykle musiały posiadać światło stop, z książki naprawa motocykli WFM z 1961 r wynika, że motocykle WSK już wtedy posiadały światło stop,a posiadaczom WFM podawano sposoby jak zamontować takie światło od WSK ,prawdopodobnie tylna lampa posiadała miejsce na żarówkę do stopu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.