Skocz do zawartości
praktyk

Zapytania i interpelacje.

Rekomendowane odpowiedzi

praktyk

Szanowni forumowicze.

Długo się zastanawiałem czy powinienem ponownie wziąć udział w dyskusji na tym forum. Moje poglądy popierało bardzo wielu forumowiczów ale byli też nieliczni którzy nie zgadzali się z nimi. Mając zaś władzę, decydowali kto tutaj ma racje. Nie chciałbym wracać do spraw z przeszłości ale też nie pozwolę sobie na zaczepki które nie będą miały merytorycznego związku z tematem. Poziom dyskusji musi być równy naszemu wykształceniu i pracy zawodowej związanej z tą profesją i nie zamierzam polemizować z amatorem o naszych sprawach.

 

Dzieje się bardzo wiele , lecz nie wszystkie informacje trafiają na to forum, które ma największą popularność jest forum otwartym ogólnie dostępnym a nie tajnym.

Zamierzam poinformować o bardzo ważnych sprawach w których już dokonały się rozstrzygnięcia . Jestem jednym z nielicznych zaznajomiony z tymi tematami i uważam że powinni o tym wiedzieć wszyscy. Może by to ukróciło wiele zbędnych dyskusji które zamiast konkretnych rozwiązań wnoszą dodatkowy zamęt.

Proponuje na początek zapoznać się z tymi zapytaniami i interpelacjami posłów.

http://orka2.sejm.gov.pl/IZ6.nsf/main/4ABCC89A

http://orka2.sejm.gov.pl/IZ6.nsf/main/286288E3

 

http://orka2.sejm.gov.pl/IZ6.nsf/main/14A4067A

Najdziwniejsze jest to, że Minister nie zaprzeczył informacjom zamieszczonym w interpelacji poselskiej i uznał zaszłości i sprawy za wiarygodne i tym samym potwierdził ich prawdziwość . Myślę, że odpowiednie instytucje będą miały powód aby je wyjaśnić i dlatego ta odpowiedź jest bardzo ważna.

 

tekst odpowiedzi przed publikacją w aneksie do sprawozdania stenograficznego

 

Tą odpowiedź podpisał Minister Jarmuziewicz 08 kwietnia 2011.

„Do resortu infrastruktury docierają sygnały (kopie ogłoszeń prasowych, reklam) o stosowanych przez podmioty prowadzące stacje kontroli pojazdów praktykach zachęcających do przeprowadzenia badań technicznych w tej, a nie innej stacji kontroli pojazdów oraz o działaniach mających na celu zwiększenie zainteresowania daną stacją kontroli pojazdów, takich jak: obniżanie ustalonych, w drodze rozporządzenia ministra infrastruktury, wysokości opłat za badania techniczne, oferowanie dodatkowych darmowych usług lub prezentów w zamian za przeprowadzenie badań technicznych pojazdów. W konsekwencji kwestię podniesienia opłat za badania techniczne pojazdów uznać należy za niejednoznaczną.”

 

Ten fragment przypomina informacje zamieszczane w trybie jednostajnym na jednym z forum. W ten sposób przekonano ministra, że większość właścicieli skp przekupuje swoich klientów aby u nich wykonywali badania. Jak szkodliwe i bzdurne mogą być tego typu informacje to widać w odpowiedzi ministra. Nie znalazł się nikt na tamtym forum aby to zdementował. Być może są pojedyncze przypadki ale że by tak się działo generalnie to się z tym nie zgadzam. Jestem przeciwny, żeby za pojedyncze przypadki obciążać zbiorową odpowiedzialnością wszystkich. Uważam że w tej sprawie powinien wypowiedzieć się premier, mamy nadzieje że dojdzie do przewidywanego spotkania. Są też poważniejsze zarzuty i sami dokonacie oceny na ile są one wiarygodne.

Jeżeli się od nas wymaga przestrzegania prawa to i my wymagamy aby egzekwowały je uprawnione instytucje a nie grupa kolesiów bez uprawnień, nie mająca zielonego pojęcia o pracy stacji kontroli pojazdów, diagnostów i urzędników wydziałów komunikacji.

Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Norbert Jezierski

Na wszelki wypadek, na zapas niejako - proszę wszystkich forumowiczów o coś, co nazywa się "kulturą wypowiedzi".

Jestem tu i czuwam tu i ja, i inni moderatorzy - mam więc nadzieję, że to będzie odpowiedni bodziec dla przestrzegania odpowiednich zasad.

 

Jak było, wszyscy wiemy. Postanowiłem zapomnieć o niektórych sprawach ... Proszę więc bez ŻADNYCH wycieczek osobistych w szerokim tego słowa znaczeniu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
zbych1916

Witam,moim zdaniem zmiana cennika nastąpi dopiero po wyborach, spadłoby poparcie dla partii rządzącej a posiadaczy pojazdów liczymy w milionach,opozycja miałaby niezłe używanie.Pan minister znalazł sobie wymówkę całkiem niezłą bo niestety jak dobrze wiemy w naszym środowisku są stacje które dają "prezenty" za wykonanie badania akurat w tej skp,trzeba zaznaczyć że jest to nieduży procent stacji.W Warszawie jest ok 70 skp z moich i klientów informacji 3 dają gratisy więc nie jest to dużo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
DARIO64
Witam,moim zdaniem zmiana cennika nastąpi dopiero po wyborach

Po tym co ostatnio usłyszałem to słabe nadzieje,ładnie to wygląda?:

 

Jednocześnie Ministerstwo Infrastruktury prowadzi prace nad nową ustawą o dopuszczeniu pojazdu do ruchu drogowego. W kontekście tych prac będzie wydane nowe rozporządzenie o opłatach za badania techniczne pojazdów w kształcie i na zasadach wynikających z nowej ustawy.

A tłumacząc z polskiego na nasze to jak przyklepiecie w takiej wersji jak jest(kary itp,itd)

to będziecie mieli(może) nowe ceny.

Najprawdopodobniej po raz kolejny projekt trafi do kosza.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
pentagram

A może zakażą dodawania "gratisów" do BT :?::x

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Psuj
A może zakażą dodawania "gratisów" do BT

 

A od kiedy trzeba zakazywać zakazanego? Obowiązuje cennik urzędowy i gratis jest obniżeniem ceny...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Psuj
Być może są pojedyncze przypadki ale że by tak się działo generalnie to się z tym nie zgadzam. Jestem przeciwny, żeby za pojedyncze przypadki obciążać zbiorową odpowiedzialnością wszystkich.

 

Bo to są pojedyncze przypadki, ale są. A o zmianach cen za badanie to MI trąbi od dość długiego czasu, że pracują nad projektem. Tylko z tej pracy nic nie wychodzi...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
adam1501
Tylko z tej pracy nic nie wychodzi...

Teraz wybory są numerem jeden, a nie jakieś tam sprawy społeczeństwa czy państwa...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
pentagram
A od kiedy trzeba zakazywać zakazanego? Obowiązuje cennik urzędowy i gratis jest obniżeniem ceny...

 

Tylko dlaczego u nas niektóre SKP dają 5l gazu lub 3l paliwa gratis za OBT :?:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
grzegorz70
A od kiedy trzeba zakazywać zakazanego? Obowiązuje cennik urzędowy i gratis jest obniżeniem ceny...

 

Tylko dlaczego u nas niektóre SKP dają 5l gazu lub 3l paliwa gratis za OBT :?:

 

Trzeba tylko zadać pytanie kto jest za to odpowiedzialny, diagnosta czy właściciel? Czy jeżeli właściciel wpadnie na taki pomysł to mam się zwolnić z pracy ze względów moralnych? :x

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
pentagram

Oczywiście, że właściciel :shoot: i to ON powinien ponieść wszelkie konsekwencje

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
S.K.P-POZNAŃ
Obowiązuje cennik urzędowy

 

Ceny urzędowe i marże handlowe urzędowe mają charakter cen i marż handlowych maksymalnych, a więc nie mogą przekroczyć określonej górnej wysokości.

 

Kodeks rozróżnia cztery rodzaje cen urzędowych:

 

* ceny sztywne

* ceny minimalne

* ceny maksymalne

* ceny wynikowe

 

jakie nas obowiązują?

 

bo np:

"Maksymalne ceny na usługi adwokatów i radców prawnych zamierza wprowadzić Ministerstwo Sprawiedliwości. Na ukończeniu są prace nad projektem urzędowego cennika - dowiedziała się "Rzeczpospolita".

 

"Ceny urzędowe, a także kartelowe, z punktu widzenia stopnia ich określoności, możemy podzielić na stałe, maksymalne, minimalne i orientacyjne. Ceny stałe ustalane są w ściśle określonej wysokości i sprzedawcy muszą ich dokładnie przestrzegać. W przypadku cen urzędowych ceny stałe mają zastosowanie głównie do dóbr i usług sektora państwowego. Ceny urzędowe najczęściej ustala się jako ceny maksymalne: sprzedawcom towarów, na które wyznaczono takie ceny, nie wolno stosować wyższych cen. Ta forma jest obca cenom kartelowym. Odmiana cer. maksymalnych są grupowe ceny maksymalne, wyznaczające górny poziom cen konkretnej grupy wyrobów lub usług i pozwalające producentom swobodnie ustalać ceny poszczególnych wyrobów lub usług W ramach :ega ogólnego poziomu. W gospodarce kapitalistycznej tę kategorie cen urzędowych stosuje się zwykle określając grupowy maksymalny wzros: cen, dopuszczając swobodne podnoszenie cen poszczególnych wyro c iv-.- lub usług w ramach wyznaczonego ogólnego wzrostu cen danej grupy. Ceny minimalne zobowiązują sprzedawców do niestosowania cen od nich niższych. Taki charakter mają na ogół ceny kartelowe, których zadaniem jest, z jednej strony, zapewnianie odpowiednio wysokiego zysku, z. drugiej zaś ograniczanie konkurencji cenowej. Spośród cen urzędowych ceny minimalne dotyczą produktów rolnych i łączą się z gwarancją ich zakupu przez rząd. Przyczyniają się do zmniejszenia wahań rynkowych cen produktów rolnych oraz korzystnie wpływają na kształtowanie się dochodów rolników."

 

http://www.wkra.com.pl/ceny/Ceny-urzedowe.htm

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
praktyk

Ceny stałe ustalane są w ściśle określonej wysokości i sprzedawcy muszą ich dokładnie przestrzegać. W przypadku cen urzędowych ceny stałe mają zastosowanie głównie do dóbr i usług sektora państwowego. Ceny urzędowe najczęściej ustala się jako ceny maksymalne: sprzedawcom towarów, na które wyznaczono takie ceny, nie wolno stosować wyższych cen. Ta forma jest obca cenom kartelowym.

http://www.wkra.com.pl/ceny/Ceny-urzedowe.htm

 

I to jest bardzo rzeczowy i merytoryczny wkład do tematu.

Bardzo dziękuję.

Czy w związku z tym na podstawie przepisów o swobodzie działalności gospodarczej prywatny przedsiębiorca może zaskarżyć Ministerstwo Infrastruktury (reprezentant skarbu państwa) o straty spowodowane w sektorze prywatnym na skutek nie podwyższenia cen urzędowych o wskaźnik inflacji i zażądać odszkodowania za utracone wpływy. Dowód w sprawie to wzrost cen urzędowych przewyższający wskaźnik inflacji za usługi wykonywane na rzecz budżetu.

Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
janmarek
Jak było, wszyscy wiemy. Postanowiłem zapomnieć o niektórych sprawach ... Proszę więc bez ŻADNYCH wycieczek osobistych w szerokim tego słowa znaczeniu

Ale za to że dalej jest Praktykiem należy sie duży plus :cool:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
DARIO64

Myślę że kolegów zgubił skrót myślowy "ceny" .W/g tego co nam tłumaczono to cena może być regulowana opłata nie, w naszym "cenniku" są opłaty.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
JANUSZ60
że pracują nad projektem. Tylko z tej pracy nic nie wychodzi...

Dokładnie,,, a gratisy to temat zastępczy,,,

podobnie jak kiedyś w pewnym pks-ie dyrektor stwierdził, iż nie podniesie płacy kierowcom, gdyż ci dorobią sobie nie dając pasażerom biletów ,,,

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
pentagram
w naszym "cenniku" są opłaty.

 

:ok

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
SUNGK
Poziom dyskusji musi być równy naszemu wykształceniu i pracy zawodowej związanej z tą profesją i nie zamierzam polemizować z amatorem o naszych sprawach.
Zostałem, jak w szkole przywołany do tablicy. Poprzez
(....)a nie tajnym.(...)

(....)Ten fragment przypomina informacje zamieszczane w trybie jednostajnym na jednym z forum.(....)

(....)Nie znalazł się nikt na tamtym forum aby to zdementował.(....)

(....) Być może są pojedyncze przypadki ale że by tak się działo generalnie to się z tym nie zgadzam. Jestem przeciwny, żeby za pojedyncze przypadki obciążać zbiorową odpowiedzialnością wszystkich. (....)

(....) Jeżeli się od nas wymaga przestrzegania prawa to i my wymagamy aby egzekwowały je uprawnione instytucje a nie grupa kolesiów bez uprawnień, nie mająca zielonego pojęcia o pracy stacji kontroli pojazdów, diagnostów i urzędników wydziałów komunikacji.

Z treści wyrażnie wynika, że skierowałeś forumowiczu praktyk powyższe wypowiedzi pod moim adresem oraz osób i firm ze mną współpracujacych.

Z amatorem nie musisz polemizować, jak wiesz amator to osoba, która zajmuje się czymś dla przyjemności, osoba lubiąca coś, osoba wykonująca coś bez fachowego przygotowania, osoba chętna do nabycia czegoś.

 

Po pierwsze - co dementować mają jeśli prawdą jest, że diagności na stacjach kontoli pojazdów nie stosują się do przepisów wykonując świadczenia, na które Minister Infrastruktury w tabeli opłat nakazał pobierać konkretną kwotę i do tego dochodzi to o czym wspomniał MI (stacje rozdają prezenty, świadczą dodatkowe usługi). Jeśli robią to zgodnie z literą prawa nie mają się czego obawiać.

 

Po drugie - czy prezenty i usługi mają istotny wpływ na wprowadzenie zmiany cen. Niestety nie, jest to bardzo mały procent.

 

Po trzecie - piszesz pojedyńcze przypadki, no to podaję statystyki tylko z jednego woj.

Poprawnie pobiera opłaty ~35 % stacji kontroli pojazdów. Pozostali posłuchali się nauczających inaczej, dlatego ta sprawa ma być wyjaśniona od A do Z. Czy się to komuś podoba lub nie. Musi być ustalone, kto przyczynił się do uszczerbku finansów skarbu państwa.

 

Po czwarte - gdzie wyczytałeś, że grupa kolesiów bez uprawnień, nie mająca zielonego pojęcia o pracy stacji kontroli pojazdów, diagnostów i urzędników wydziałów komunikacji jest za zbiorową odpowiedzialnością? Przedstawiamy fakty, a wśród tych kolesiów są rzeczoznawcy, także z uprawnieniami biegłych sądowych, zapaleniec amator i jego prawnik. Wszyscy, przyjmując definicję fachowca, to specjaliści w jakiejś dziedzinie. Fachowiec to niekoniecznie człowiek wykształcony.

 

Po piąte - co do pracy zawodowej, wyobraź sobie, że jak uczyłem się zawodu, aby zdobyć odpowiednie kwalifikacje, korzystałem z tych samych poradników technicznych, co mechanik samochodowy. Musiałem się nauczyć o wiele więcej niż mechanik samochodowy.

 

Wracając do sprawy pobierania opłat. W 2009 i 2010 r. wszyscy mieli możliwość poznania różnych stanowisk, w tym jako pierwsi prezentowaliśmy opinie prawne w tej sprawie. Każdy mógł dokonać weryfikacji prezentowanych materiałów i odpowiada sam za siebie. Więc, żadnej odpowiedzialności zbiorowej nie ma.

 

Zgodnie z wyjaśnieniem otrzymanym od mojego prawnika z dnia 31.03. 2011 r., zamieszczam tylko fragment:

Minister Infrastruktury w swym rozporządzeniu by wskazał , że podany cennik zawarty w tabeli opłat stanowiącej załącznik do rozporządzenia uwzględnia opłaty maksymalne. Brak takiego zapisu ja interpretuję jako wskazanie przez ministra "sztywnych" kwot opłat za czynności wykonywane przez Stacje Diagnostyczne.

 

Informację powyższą zamieściłem tytułem sprostowania. Mam nadzieję, że zalecenia administratora forum będą przestrzegane. Informacje na mój temat i mojej dzialalności oraz firm ze mną wspólpracujących będą rzetelne i oparte na faktach, a nie złośliwości.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.