Fredek Napisano 29 Listopad 2014 Share Napisano 29 Listopad 2014 W tym zapisie też są warianty różnej liczby miejsc w zależności od... - tylko jak to zapisać w DR. Właśnie jak dokonać opisu zmian ? Liczba miejsc 17 , po zamontowaniu wózka 16 . Co mam zrobić w takim przypadku , skoro nie zostaje przekroczona maksymalna ilość miejsc to Dla 17 osób korzystających tylko z kul, S.1 - 17 jest dopuszczalne, ale jak chcemy przewieść pięć osób na wózkach to bez demontażu foteli się nie zmieszczą więc dostosowujemy pojazd do sytuacji, nie przekraczając zapisów w DR. Może się mylę ale uważam, że tak to wygląda od strony prawnej i życiowej. czyli co wystarczy dostosować się to zaistniałej sytuacji? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 29 Listopad 2014 Share Napisano 29 Listopad 2014 czyli co wystarczy dostosować się to zaistniałej sytuacji? Wygląda na to, że w praktyce tak, ale jak opisać ją w dokumentach? Możesz napisać w uwagach zaświadczenia w jakich przypadkach ile jest miejsc w pojeździe i niech WK martwi sie jak to wpisać do DR. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fredek Napisano 29 Listopad 2014 Share Napisano 29 Listopad 2014 Możesz napisać w uwagach zaświadczenia w jakich przypadkach ile jest miejsc w pojeździe i niech WK martwi sie jak to wpisać do DR. Wydaje mi się , że wystarczy wpisać pojazd przystosowany do przewożenia osób niepełnosprawnych i nie rozdrabniać się w szczegóły w jakiej sytuacji i jak będzie przewożony wózek inwalidzki ( to znaczy pisać o montażu i demontażu tych foteli w ilości dwóch sztuk) . Trzeba będzie chyba ustalić to z moim WK jak oni to widzą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 29 Listopad 2014 Share Napisano 29 Listopad 2014 . Trzeba będzie chyba ustalić to z moim WK jak oni to widzą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
R1-E Napisano 2 Grudzień 2014 Share Napisano 2 Grudzień 2014 Tak na marginesie to zgodnie z prawem nie można przewozić takich ładunków jak pralka lub telewizor, jeżeli nie są odpowiednio zabezpieczone przed zmianą położenia z wypadkiem włącznie, to jest z użyciem np atestowanych pasów transportowych z napinaczem oraz zaczepami w przestrzeni ładunkowej konstrukcyjnie przeznaczonymi do zaczepienia takiego pasa. Bardziej ludzkim przykładem: jeżeli wieziemy pralkę osobowką i gwałtownie zjedziemy po wystrzale opony na bok to nasze ciało znajdą w ciasnej przestrzeni między drzewem, a pralką. Mało jest ludzi, którzy mają takie zboczenia jak ja, że torbę podróżną na tylnym siedzeniu zapinają pasem bezpieczeństwa. Ale diagnosta czy policjant nie jest od sprawdzania ludzkich zboczeń, lecz od ustalenia do czego się dany pojazd nadaje, w domyśle że do pozostałych czynności się nie nadaje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 2 Grudzień 2014 Share Napisano 2 Grudzień 2014 Pytania: 1. Co to znaczy odpowiednie zabezpieczenie? 2. Jakie to są atestowane pasy i kiedy trzeba je stosować? (nawet w autach stricte ciężarowych są odstępstwa od jakiegokolwiek zabezpieczania ładunku) 3. Co to jest przestrzeń ładunkowa w samochodzie osobowym - szczególnie w kontekście aut typu AF i AC, ale i pozostałych gdzie np. część pasażerską poprzez złożenie siedzeń można dostosować do transportu ładunków?? 4. Miejsce zaczepienia pasa transportowego w aucie osobowym? jeżeli wieziemy pralkę osobowką i gwałtownie zjedziemy po wystrzale opony na bok to nasze ciało znajdą w ciasnej przestrzeni między drzewem, a pralką. Owszem - może się tak zdarzyć, ale: Co to niby ma mieć wspólnego z przestrzeganiem innych warunków PoRD w praktyce? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
R1-E Napisano 2 Grudzień 2014 Share Napisano 2 Grudzień 2014 1. Co to znaczy odpowiednie zabezpieczenie? Odpowiednie dla danego ładunku, w czystej teorii rodzajów zabezpieczeń może być tyle co rodzajów ładunku. Dłuższa lektura na ten temat: http://ec.europa.eu/transport/road_safety/vehicles/doc/cargo_securing_guidelines_pl.pdf 2. Jakie to są atestowane pasy i kiedy trzeba je stosować? (nawet w autach stricte ciężarowych są odstępstwa od jakiegokolwiek zabezpieczania ładunku) Jeżeli nie ma dokumenty potwierdzającego wytrzymałość pasa, to skąd pewność że wytrzyma ciężar naszego ładunku ? To tak jak z tym wysięgnikiem koszowym do 300 kg, który podnosił europalety. 3. Co to jest przestrzeń ładunkowa w samochodzie osobowym - szczególnie w kontekście aut typu AF i AC, ale i pozostałych gdzie np. część pasażerską poprzez złożenie siedzeń można dostosować do transportu ładunków?? Przestrzeń ładunkowa, a to co się może w tej przestrzeni znajdować, to różne sprawy, chodź przyznam, że nie przychodzi mi teraz do głowy przepis, który to określa (za wyjątkiem ADR, w tym przewozu w bagażniku akumulatora kwasowego, który właśnie kupiliśmy w motoryzacyjnym przed wielkimi mrozami). Umiem sobie wyobrazić, że składaną tylną kanapę mógł wymyślić jakiś wędkarz.. 4. Miejsce zaczepienia pasa transportowego w aucie osobowym? Ja nie znam takiego auta, stąd zagadka: co utrzyma stabilnie stalowy sześcian 0,8 x 0,8 x 1 metra o wadze 60 kg ? Tylne oparcia przednich siedzeń ? Co to niby ma mieć wspólnego z przestrzeganiem innych warunków PoRD w praktyce? No i to jest problem, który wspominają tutaj: http://www.hplush.pl/documents/47382/67042/Za%EF%BF%BDadunek%20na%20stron%EF%BF%BD%20hplush.pdf Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 3 Grudzień 2014 Share Napisano 3 Grudzień 2014 blakop napisał/a: 4. Miejsce zaczepienia pasa transportowego w aucie osobowym? Ja nie znam takiego auta Większość samochodów kombi posiada kotwy do mocowania ładunku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grzegorz70 Napisano 3 Grudzień 2014 Share Napisano 3 Grudzień 2014 Większość samochodów kombi posiada kotwy do mocowania ładunku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 3 Grudzień 2014 Share Napisano 3 Grudzień 2014 Większość samochodów kombi posiada kotwy do mocowania ładunku. - Szczególnie desek surfingowych, pontonów i innych kajaków... Może nie tyle w nadwoziu, ale poza się wozi, oj ochoczo się wozi ledwie śniurkiem przewiązane toto i owo, aż strach jechać za czymś takim. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grzegorz70 Napisano 3 Grudzień 2014 Share Napisano 3 Grudzień 2014 Pralkę będziesz przewoził wewnątrz pojazdu, chyba, a o tym rozmawiamy. Swoją drogą, w jaki sposób przewieźć pięć butelek piwa? Przypięcie pasami nie wchodzi raczej w grę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 3 Grudzień 2014 Share Napisano 3 Grudzień 2014 Swoją drogą, w jaki sposób przewieźć pięć butelek piwa? Sugerujesz, że piwo z bagażnika przebije plecy kanapy drugiego rzędu? Czy, ze do przewozu pięciu butelek piwa będziesz składał tylne siedzenia? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 3 Grudzień 2014 Share Napisano 3 Grudzień 2014 Pięć butelek może i nie, ale ze zgrzewką już się robi problem w świetle tego co opisuje Kolega @R1-E Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
R1-E Napisano 3 Grudzień 2014 Share Napisano 3 Grudzień 2014 Nie ironizujcie, bo 5 butelek jak również zgrzewka się zmieści bez składania siedzeń, czyli w zamkniętej przestrzeni bagażowej, w Seicento nawet dwie Chodzi o wożenie dużych ciężkich przedmiotów w przestrzeni bagażowej nie oddzielonej od pasażerów, tak jak w przypadku składania siedzeń. Efekty mogą być takie same jak wożenia pasażerów z tyłu bez zapiętych pasów, on sobie nabije parę siniaków, może rękę złamie, a my będziemy się leczyć na bóle kręgosłupa do końca życia, były takie reklamy kiedyś: https://www.youtube.com/watch?v=jlvFtS1q5lk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 3 Grudzień 2014 Share Napisano 3 Grudzień 2014 Chodzi o wożenie dużych ciężkich przedmiotów w przestrzeni bagażowej nie oddzielonej od pasażerów, tak jak w przypadku składania siedzeń. Większość samochodów w których siedzenia się składają ma takowe zaczepy w podłodze. Jak to już zostało tu napisane. A jeśli nie ma, to faktycznie moze to stanowić problem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 5 Grudzień 2014 Share Napisano 5 Grudzień 2014 Większość samochodów w których siedzenia się składają ma takowe zaczepy w podłodze Dodatkowo w samochodach kombi bywają też zaczepy zamontowane u góry (np. tuż obok uchwytów nad drzwiami) dzięki czemu można zamontować siatkę, tak że otrzymujemy przegrodę za przednim rzędem siedzeń pomimo, że tylna kanapa jest złożona. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.