Skocz do zawartości

Modernizacja rolek


mirek.g

Rekomendowane odpowiedzi

Jak myślicie,czy modernizacja rolek (dołożenie funkcji X 4) wymaga zgłoszenia do TDT? Wg. mnie nie,ale mogę się mylić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ja mam takową przystawke pod tylnie koła takie swobodne rolki
Gratuluję :)
e czego Mirku :-P

 

No właśnie :) Oba rozwiązania mają wady. Przy wolnych rolkach badasz nie tylko siłę hamowania osi na rolkach pomiarowych, ale tez siłę drugiej osi przenoszoną przez układ napędowy. No i trzeba tachać.

Przy napędzie przeciwbieżnym i tak występują niewielkie siły hamujące, bo mało które rolki mają dokładną synchronizację, no i pozostaje kwestia równomierności, nie wiadomo czy przyrząd bierze pod uwagę siłę nacisku na pedał przy porównaniu sił hamowania kół jednej osi.

 

Cena - porównywalna (przynajmniej na nussbaumie)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy napędzie przeciwbieżnym i tak występują niewielkie siły hamujące, bo mało które rolki mają dokładną synchronizację, no i pozostaje kwestia równomierności, nie wiadomo czy przyrząd bierze pod uwagę siłę nacisku na pedał przy porównaniu sił hamowania kół jednej osi.
No i jeszcze kwestia współbieżności i przeciwbieżności szczęk w hamulcach bębnowych.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i jeszcze kwestia współbieżności i przeciwbieżności szczęk w hamulcach bębnowych.

 

Nieistotne. Układ mierzy siłę hamowania po kolei tylko podczas obrotu koła "do przodu"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Układ mierzy siłę hamowania po kolei tylko podczas obrotu koła "do przodu"

 

i jak tu ocenisz różnice sił hamowania w dowolnym momencie nacisku na pedał hamulca.

zał nr1.

pkt5.2

5-siła hamujaca jest mniejsza na którymś kole od 70 % max..........itd

7-zauwazalne opóźnienie początku ham na którymkolwiek kole....

 

tak to się mierzy ręczny :-D -każde koło osobno

nie wiem czy do końca tak to jest zgodne z kryteriami sprawdzenia i oceny.?

czy nie lepsze są" wolne rolki" -wtedy lepiej ocenisz hamulce jednej osi-różnica sił..

to jest tylko moje osobiste spostrzeżenie po rozmowie z producentem rolek(polskich) :)

 

No i trzeba tachać.

 

Ciężkie jak cholera :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciężkie jak cholera :mrgreen:

 

Pogadamy jak ci przyjdzie kulnąć takie do ciężarówki :D

 

i jak tu ocenisz różnice sił hamowania w dowolnym momencie nacisku na pedał hamulca.

 

System musiał by porównywać siłę nacisku przy każdym kole :) Nie wiem czy porównuje bo nie mam tej opcji u siebie, wolnych zresztą też nie :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam linię Cartec. Jako dodatek można wykupić funkcje badania samochodów 4x4 za ponad 2 tyś. zł. Niestety moja linia takiej funkcji nie posiada. :(

Zrobiłem eksperyment. Ponieważ rolki są bez hamulców stwierdziłem że jak zbadam każde koło pojedynczo to nie powinno być problemu. W jechałem moją Niviastą :). Włączyłem najpierw jeden zestaw rolek do zablokowania koła, następnie drugi zestaw do zablokowania. Urządzenie wyświetliło obliczoną różnicę sił hamowania. Tak więc okazało się, że w rolkach bez hamulców nie mam żadnych problemów z badaniem aut 4x4 i nie potrzebuję żadnyh ciężkich podstawek. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedyny problem to ten, że badanie nie było zgodne z procedurą.....

Nie do końca.

Dz. U. 155 Zał.I, dział II

 

4. Badania skuteczności i równomierności hamowania, z zastrzeżeniem ust. 5, dokonuje się

przez pomiar sił hamowania na urządzeniu rolkowym lub płytowym do kontroli hamulców.

Pomiar sił hamowania pojazdów z napędem na wszystkie koła na urządzeniu rolkowym

dopuszczalny jest, jeżeli zezwala na to producent pojazdu. W takim przypadku należy

przestrzegać szczegółowych warunków pomiaru producenta pojazdu.

Myślę, że można w taki sposób. Tym bardziej, że rolki z opcją 4x4 też nie mierzą obydwóch kół na raz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ponieważ rolki są bez hamulców

 

Moje niestety mają hamulce. Kiedyś się zapomniałem i volvo XC90 mało dęba mi nie stanęło w rolkach. Na szczęście zaraz się wyłączyły, ale kolega w bodajże Hondzie HR-V załatwił rozdzielacz, tylko chrupnęło... :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę, że można w taki sposób.
Ja nie twierdzę, że tak nie można. Więcej, uważam ten sposób za dający bardzo dobry obraz stanu hamulców. Tylko czy tak mówią szczegółowe warunki pomiaru określone przez producenta pojazdu? :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W takim przypadku należy

przestrzegać szczegółowych warunków pomiaru producenta pojazdu.

Wg mnie zacytowany przepis daje możliwość takiej interpretacji.
Moim zdaniem mamy tu mało miejsca na interpretację. Albo mamy szczegółowe warunki pomiaru określone przez producenta, albo.... :-(
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.