mirek.g Napisano 1 Lipiec 2011 Share Napisano 1 Lipiec 2011 Jak myślicie,czy modernizacja rolek (dołożenie funkcji X 4) wymaga zgłoszenia do TDT? Wg. mnie nie,ale mogę się mylić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
darkdog Napisano 1 Lipiec 2011 Share Napisano 1 Lipiec 2011 to jest tylko przystawka pod tylnie koła to chyba raczej nie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mirek.g Napisano 1 Lipiec 2011 Autor Share Napisano 1 Lipiec 2011 To nie jest przystawka pod koła,tylko funkcja przeciwbieżnego obrotu rolek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
darkdog Napisano 1 Lipiec 2011 Share Napisano 1 Lipiec 2011 a ja mam takową przystawke pod tylnie koła takie swobodne rolki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mirek.g Napisano 1 Lipiec 2011 Autor Share Napisano 1 Lipiec 2011 a ja mam takową przystawke pod tylnie koła takie swobodne rolki Gratuluję Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
darkdog Napisano 1 Lipiec 2011 Share Napisano 1 Lipiec 2011 e czego Mirku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 1 Lipiec 2011 Share Napisano 1 Lipiec 2011 a ja mam takową przystawke pod tylnie koła takie swobodne rolki Gratuluję e czego Mirku No właśnie Oba rozwiązania mają wady. Przy wolnych rolkach badasz nie tylko siłę hamowania osi na rolkach pomiarowych, ale tez siłę drugiej osi przenoszoną przez układ napędowy. No i trzeba tachać. Przy napędzie przeciwbieżnym i tak występują niewielkie siły hamujące, bo mało które rolki mają dokładną synchronizację, no i pozostaje kwestia równomierności, nie wiadomo czy przyrząd bierze pod uwagę siłę nacisku na pedał przy porównaniu sił hamowania kół jednej osi. Cena - porównywalna (przynajmniej na nussbaumie) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mirek.g Napisano 1 Lipiec 2011 Autor Share Napisano 1 Lipiec 2011 Nie wiem,zobaczę jak zainstalują (MAHA) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
abcs Napisano 1 Lipiec 2011 Share Napisano 1 Lipiec 2011 Przy napędzie przeciwbieżnym i tak występują niewielkie siły hamujące, bo mało które rolki mają dokładną synchronizację, no i pozostaje kwestia równomierności, nie wiadomo czy przyrząd bierze pod uwagę siłę nacisku na pedał przy porównaniu sił hamowania kół jednej osi. No i jeszcze kwestia współbieżności i przeciwbieżności szczęk w hamulcach bębnowych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 1 Lipiec 2011 Share Napisano 1 Lipiec 2011 No i jeszcze kwestia współbieżności i przeciwbieżności szczęk w hamulcach bębnowych. Nieistotne. Układ mierzy siłę hamowania po kolei tylko podczas obrotu koła "do przodu" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
abcs Napisano 1 Lipiec 2011 Share Napisano 1 Lipiec 2011 Dzięki za wyjaśnienie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
darkdog Napisano 1 Lipiec 2011 Share Napisano 1 Lipiec 2011 no własnie ja mam maha tylko tak jak Psuj napisał trzeba je dygać ale dobre i to Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
S.K.P-POZNAŃ Napisano 1 Lipiec 2011 Share Napisano 1 Lipiec 2011 Układ mierzy siłę hamowania po kolei tylko podczas obrotu koła "do przodu" i jak tu ocenisz różnice sił hamowania w dowolnym momencie nacisku na pedał hamulca. zał nr1. pkt5.2 5-siła hamujaca jest mniejsza na którymś kole od 70 % max..........itd 7-zauwazalne opóźnienie początku ham na którymkolwiek kole.... tak to się mierzy ręczny -każde koło osobno nie wiem czy do końca tak to jest zgodne z kryteriami sprawdzenia i oceny.? czy nie lepsze są" wolne rolki" -wtedy lepiej ocenisz hamulce jednej osi-różnica sił.. to jest tylko moje osobiste spostrzeżenie po rozmowie z producentem rolek(polskich) No i trzeba tachać. Ciężkie jak cholera Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 1 Lipiec 2011 Share Napisano 1 Lipiec 2011 Ciężkie jak cholera Pogadamy jak ci przyjdzie kulnąć takie do ciężarówki i jak tu ocenisz różnice sił hamowania w dowolnym momencie nacisku na pedał hamulca. System musiał by porównywać siłę nacisku przy każdym kole Nie wiem czy porównuje bo nie mam tej opcji u siebie, wolnych zresztą też nie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mirek.g Napisano 1 Lipiec 2011 Autor Share Napisano 1 Lipiec 2011 Więcej Wam opiszę jak u mnie to zainstalują ,podobno jest "git" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jackow Napisano 1 Lipiec 2011 Share Napisano 1 Lipiec 2011 Ja mam linię Cartec. Jako dodatek można wykupić funkcje badania samochodów 4x4 za ponad 2 tyś. zł. Niestety moja linia takiej funkcji nie posiada. Zrobiłem eksperyment. Ponieważ rolki są bez hamulców stwierdziłem że jak zbadam każde koło pojedynczo to nie powinno być problemu. W jechałem moją Niviastą . Włączyłem najpierw jeden zestaw rolek do zablokowania koła, następnie drugi zestaw do zablokowania. Urządzenie wyświetliło obliczoną różnicę sił hamowania. Tak więc okazało się, że w rolkach bez hamulców nie mam żadnych problemów z badaniem aut 4x4 i nie potrzebuję żadnyh ciężkich podstawek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
abcs Napisano 1 Lipiec 2011 Share Napisano 1 Lipiec 2011 Jedyny problem to ten, że badanie nie było zgodne z procedurą..... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jackow Napisano 1 Lipiec 2011 Share Napisano 1 Lipiec 2011 Jedyny problem to ten, że badanie nie było zgodne z procedurą..... Nie do końca. Dz. U. 155 Zał.I, dział II 4. Badania skuteczności i równomierności hamowania, z zastrzeżeniem ust. 5, dokonuje sięprzez pomiar sił hamowania na urządzeniu rolkowym lub płytowym do kontroli hamulców. Pomiar sił hamowania pojazdów z napędem na wszystkie koła na urządzeniu rolkowym dopuszczalny jest, jeżeli zezwala na to producent pojazdu. W takim przypadku należy przestrzegać szczegółowych warunków pomiaru producenta pojazdu. Myślę, że można w taki sposób. Tym bardziej, że rolki z opcją 4x4 też nie mierzą obydwóch kół na raz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mirek.g Napisano 1 Lipiec 2011 Autor Share Napisano 1 Lipiec 2011 Nie do końca. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 1 Lipiec 2011 Share Napisano 1 Lipiec 2011 Ponieważ rolki są bez hamulców Moje niestety mają hamulce. Kiedyś się zapomniałem i volvo XC90 mało dęba mi nie stanęło w rolkach. Na szczęście zaraz się wyłączyły, ale kolega w bodajże Hondzie HR-V załatwił rozdzielacz, tylko chrupnęło... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
abcs Napisano 1 Lipiec 2011 Share Napisano 1 Lipiec 2011 Myślę, że można w taki sposób.Ja nie twierdzę, że tak nie można. Więcej, uważam ten sposób za dający bardzo dobry obraz stanu hamulców. Tylko czy tak mówią szczegółowe warunki pomiaru określone przez producenta pojazdu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mirek.g Napisano 1 Lipiec 2011 Autor Share Napisano 1 Lipiec 2011 Wg mnie zacytowany przepis daje możliwość takiej interpretacji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
abcs Napisano 1 Lipiec 2011 Share Napisano 1 Lipiec 2011 W takim przypadku należy przestrzegać szczegółowych warunków pomiaru producenta pojazdu. Wg mnie zacytowany przepis daje możliwość takiej interpretacji.Moim zdaniem mamy tu mało miejsca na interpretację. Albo mamy szczegółowe warunki pomiaru określone przez producenta, albo.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
darkdog Napisano 1 Lipiec 2011 Share Napisano 1 Lipiec 2011 abcs- albo.... Nie ścisłe przepisy i tak to jest zewszystkim niestety Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kowal Napisano 1 Lipiec 2011 Share Napisano 1 Lipiec 2011 http://www.unimetal.pl/news,91,32d38.html ja pokazywałem szefostwu tą ofertę - te ciężarowe to wydatek 4500 netto i waga też spora . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.