Administrator Napisano 26 Maj 2005 Napisano 26 Maj 2005 Ogólnie mówiąc tachograf wynika z ustawy o czasie pracy kierowców, która odnosi się do niepublikowanej w Polsce normy europejskiej (dostęp do niej mają Inspektorzy Transportu Drogowego). Standardowo jak pojazd będzie miał zamontowany tachograf to musi on być sprawny, zalegalizowany i posiadać tarczkę. W nowo produkowanych autach bedą montowane już tylko elektroniczne tachografy. W chwili obecnej obowiązkowe są m.in w pojazdach lub zespołach pojazdów o dmc powyżej 3,5 T i przewozie osób powyżej 9 z wyłączeniem komunikacji miejskiej (bez względu na rok produkcji). Jeżeli będzie to konieczne jak będę w pracy to odszukam i zamieszcze aktualny nr dziennika i nr normy EKG (obecnie tylko w tej normie zawarta jest grupa osób zobowiązanych do posiadania tachografu). 18-05-2005 18:39 Bogusław M [uM BYDGOSZCZ]
Gość Napisano 26 Maj 2005 Napisano 26 Maj 2005 Jak zwykle kolejny chory przepis. Jak mam 2,8 tonowego busa i podchaczę lawetę 2 tony to specjalnie na przejazd mam założyć tacho? To jest kolejny bubel Ministerstwa Głupich Pomysłów. Prosiłbym o znalezienie tej normy EKG. Jestem ciekaw jak oni to tam napisali. W pracy co prawda nie mam styczności z tacho ( stacja tylko do 3,5 t ) ale takie rzeczy warto wiedzieć. 19-05-2005 09:50 Maciek Michalewicz SKP AKUNUMA Barlinek
Gość Napisano 26 Maj 2005 Napisano 26 Maj 2005 Już jestem w pracy, więc odszukałem podstawy prawne do tachografów: ustawa z dnia 16 kwietnia 2004r. o czasie pracy kierowców (Dz. U. z 2004r. Nr 92, poz. 879) - weszła w życie 1.05.2004r. i odnosi się do dyrektyw europejskich określających kogo dotyczy. Temat jest w gestii Państwowej Inspekcji Pracy, Inspekcji Ruchu Drogowego i Policji-ruch drogowy. Zdając sobie sprawę, iż w zasadzie nie jest możliwe dotrzeć do przepisu, który nie jest publicznie dostępny pozwoliłem sobie wkleić treść artykułu mówiącego kogo nie dotyczy tachograf od 1.05.2004r. a kogo tym samym dotyczy: ROZPORZĄDZENIE RADY (EWG) NR 3820/85 z dnia 20 grudnia 1985 r. w sprawie harmonizacji niektórych przepisów socjalnych odnoszących się do transportu drogowego Artykuł 4 Rozporządzenie nie ma zastosowania do przewozów dokonywanych: 1. pojazdami przeznaczonymi do przewozu rzeczy, gdy dozwolona maksymalna masa pojazdu, łącznie z przyczepami lub naczepami, nie przekracza 3,5 ton; 2. pojazdami przeznaczonymi do przewozu osób, które ze względu na typ konstrukcyjny i wyposażenie nadają się do przewozu najwyżej dziewięciu osób łącznie z kierowcą i są do tego przeznaczone; 3. pojazdami przeznaczonymi do przewozu osób wykonywanego w ramach usług regularnych, których droga przebiegu przekracza 50 km; 4. pojazdami których maksymalna dopuszczalna prędkości nie przekracza 30 kilometrów na godzinę; 5. pojazdami przeznaczonymi lub podlegającymi kontroli służb zbrojnych, służb obrony cywilnej, służb przeciwpożarowych i sił odpowiedzialnych za utrzymanie porządku publicznego; 6. pojazdami przeznaczonymi dla usług kanalizacyjnych, ochrony przeciwpowodziowej, wodociągowych, gazowniczych i energetycznych, zarządów dróg, usług oczyszczania, telegraficznych, przewozu artykułów pocztowych, transmisji radiowej, usług telewizyjnych oraz związanych z wykrywaniem nadajników lub odbiorników radiowych lub telewizyjnych; 7. pojazdami używanymi w stanach nadzwyczajnych lub przeznaczonymi do zadań ratownictwa; 8. wyspecjalizowanymi pojazdami przeznaczonymi do zadań medycznych; 9. pojazdami przewożącymi wyposażenie cyrkowe i wesołych miasteczek; 10. wyspecjalizowanymi pojazdami pomocy technicznej; 11. pojazdami przechodzącymi próby drogowe w celu ulepszeń technicznych, naprawczych lub utrzymania oraz pojazdami nowymi bądź przebudowanymi, które jeszcze nie weszły do ruchu; 12. pojazdami używanymi do niehandlowych przewozów w celach prywatnych; 13. pojazdami używanymi do odbioru mleka w gospodarstwach rolnych lub odwożące do tych gospodarstw pojemniki na mleko bądź produkty mleczne przeznaczone do karmienia bydła. pozdrawiam Bogusław Maćkowski 19-05-2005 10:51 Bogusław M [uM BYDGOSZCZ]
Rekomendowane odpowiedzi