Skocz do zawartości

Serdecznie witamy w nowej wersji forum!

Pierwsze logowanie wcześniejszych użytkowników do nowego forum, wymaga wygenerowania nowego hasła (jest to czynność jednorazowa). W tym celu możemy skorzystać z linku Nie pamiętasz hasła? lub z tego u dołu okna logowania. Uwaga: Proszę podać e-mail taki sam, jaki jest ustawiony na wcześniejszym forum!

luk

Numery rejestracyne na burcie

Polecane posty

luk

Powiedzcie mi gdzie szukać DZ.U o nr. rej na burcie pojazdu samowyładowczego . Czy to nadal obowiązuje :?:

 

[ Dodano: 09-08-2011, 20:48 ]

No tak nie w tym dziale prosze o przeniesienie :x:x

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JANUSZ60

w sprawie rejestracji i oznaczania pojazdów1)

 

(j.t. Dz. U. z 2007 r. Nr 186, poz. 1322 z późn. zm.)

 

tekst ujednolicony wg stanu na dzień 1.12.2010r

 

§ 31. 1. Na samochodzie ciężarowym samowyładowczym oraz przyczepie samowyładowczej umieszcza się te same co na tablicach rejestracyjnych numery rejestracyjne przez ich namalowanie na tyle burty skrzyni ładunkowej białą lub czarną farbą kontrastową w stosunku do tła burty. Przepis ten nie dotyczy pojazdów, które z tyłu nie mają burty w postaci płaszczyzny.

 

2. Numery namalowane na tyle burty skrzyni ładunkowej powinny mieć taki sam układ i zbliżony kształt liter i cyfr jak numery na tablicy rejestracyjnej jednorzędowej. Długość rzędu namalowanych numerów powinna wynosić 140-150 cm, wysokość 25 cm, a grubość kreski - 4,5 cm.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
luk

czyli nic sie nie zmieniło w tej sprawie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JANUSZ60

Nadal aktualne, niestety ,,,

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
luk

dzieki :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Paprock

Nadmienię, że pozostałe tematy o malowaniu numeru rejestracyjnego przeleciałem.

I teraz tak, czy burta z fotki trzy słusznie oberwała negatywa za brak numeru tak jak widać?

Burta.gif.9fe9b732c486b7cfeb3f09776138e042.gif

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DARIO64
Nadmienię, że pozostałe tematy o malowaniu numeru rejestracyjnego przeleciałem.

Ten link powyżej też ? A po linku do cioci wikipedii ? I jeszcze to

http://sjp.pl/p%C5%82aszczyzna

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Paprock

No a jakże, a biorąc pod uwagę punkt drugi to pole do działania-malowanie bez ograniczenia jest! :evil:

No zapodałem jako ciekawostkę bo jak zwykle jedni tak, a drudzy też tak tylko ciut inaczej tak.

W ostatniej fotce przez 9 lat było dobrze aż do wczoraj.

Już nie wspomnę o tych artystach co duplikują całą tablicę na burcie łącznie z unijnymi gwiazdkami i PL literami. 8/

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet
...W ostatniej fotce przez 9 lat było dobrze aż do wczoraj....

Może klapa wymieniona na używaną i zapomniał namalować lub nie zdążył przed Twoim OBT?

;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Paprock

Spoko. Ja nie taki skory do dawania eNek zaraz za byle kawałek blachy z wybrzuszeniami.

Po mojemu to nie jest płaszczyzna o dosłownym znaczeniu, na której numery się maluje. Te na środkowej focie i tak mało widoczne są po skosie, więc nie wiem jaki sens miało ich namalowanie.

Pierwsze zdjęcie wzorowe, a i owszem. Płaszczyzna to płaszczyzna a nie blacha falista.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
danielg539
Płaszczyzna to płaszczyzna a nie blacha falista.

:ok

Tylna burta w postaci płaszczyzny, to ewenement, choć należy przyznać, że sa pojazdy, które maja burtę w postaci płaszczyzny.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michal_k

A czemu w ogóle służy ten przepis? Co miał na celu?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JANUSZ60

Spowodowanie różnych interpretacji, jak zwykle ,,,

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Paprock
A czemu w ogóle służy ten przepis? Co miał na celu?
- po mojemu warunki estetyczne za tym przemawiały i upilnowanie tego wszystkiego na bazie, na piaskowni, na kopalni.

Jeden wyspyp i po czytelności tablicy rejestracyjnej dlatego wykombinowali dubel wyżej, większy, dłuższy i w założeniu bardziej widoczny od przykurzonych znaków na tablicy.

No tak sobie myślę.

Teraz kamery, czytniki, giepeesy, monitoringi...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jacdiag

Mogło być (i nadal jest :D) informacją dla kierowcy jadącego z tyłu, że ładunek może nagle zacząć opuszczać pojazd. W nowych wywrotkach pewnie opcja kipowania podczas jazdy jest niemożliwa, ale w pojazdach z czasów PRL-u to :?:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jast
A czemu w ogóle służy ten przepis? Co miał na celu?

Moim zdaniem takie oznakowanie jest potrzebne, bo jadąc za takim pojazdem możesz w każdej chwili spodziewać się awarii zaczepów i zawartość skrzyni może wylądować na masce twojego pojazdu. Wtedy nie będziesz się tłumaczył, że nie wiedziałeś, że to wywrotka.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adam1501
Wtedy nie będziesz się tłumaczył, że nie wiedziałeś, że to wywrotka.

Jakież to ma znaczenie? A jak ze zwykłej naczepy spadnie np. kontener to co? Albo wypadnie szpula drutu...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
danielg539

Tak na marginesie, to czy w jakimś innym kraju funkcjonuje podobny przepis?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
petrys17

Tylko po co ten przepis jeżeli my wiemy, że tak się oznacza wywrotkę a dla innych ludzi to jest bo jest. Jest też przepis, że kierowca musi utrzymać tablice rejestracyjną w takim stanie aby była czytelna. Pytałem nieraz swoich znajomych czy wiedzą gdzie umieszcza się światła odblaskowe trójkątne i nie wiedzieli. Dopiero jak ich uświadomiłem to byli mądrzy. Także jest dużo warunków technicznych, o których my wiemy a zwykły kierowca nie zwraca na to uwagi lub nie wie o co chodzi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Paprock

A chociażby ze względów historycznych w bieżących przepisach sobie wisi. A bywało, że nie tylko wywrotki takie malowanie dotykało.

- A teraz panie...?

- Panie teraz to druk 3-D.

;)

 

[ Dodano: 05-01-2017, 19:00 ]

A tu nagle cudowna zmiana światopoglądu nastąpiła w temacie.

 

O Kamazach to pamiętałem ino trudno materiał poglądowy było znaleźć. A jak zobaczyłem tą blachę z numerem to formalnie odleciałem. Jednak można zaradzić i tak prostej sprawie. Trzeba tylko chcieć, co nie. ;)

 

-Można?

-Można!

 

[ Dodano: 13-04-2017, 22:12 ]

No i zaś światopogląd mi się zmienia co do malowania numerów na burtach.

Łatwo wytykać, ale pewnie sam nie lepiej bym wymalował. ;)

5ae1a7a1ef4f1_Historiatablic.gif.d6baabf943d1e5b9ea7c1f71f9d39e8e.gif

5ae1a7ac3c834_PaszczyznaBurta.gif.9c9f7986992153f032c80b3d484896d2.gif

5ae1a7d47840c_Numernaburcie.gif.5acf5ac5b1a04c2e3fc84ae69aaf02fc.gif

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

×

Ważne informacje

Umieściliśmy pliki cookie na Twoim urządzeniu, aby pomóc Ci ulepszyć tę witrynę. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym razie zakładamy, że możesz kontynuować.