pentagram Napisano 18 Sierpień 2011 Share Napisano 18 Sierpień 2011 Jak postępujecie w takim przypadku: SAMOCHÓD OSOBOWY - NIGDY NIE BYŁ CIĘŻAROWYM OPEL AGILA 1.2 rok prod.2000 dane z DR: .................................PRAWIDŁOWE DANE: F1,F2=1030 .....................................F1,F2=1340 G=860 ..............................................G=1030 S1=5..................................................S1=4 F1-G=170 ............................................................................F1-G=310 Wpisałem dane z TZ ( z odpowiednim opisem ), a pani w WK odrzuciła zaświadczenie z OBT tłumacząc, że należy pozostawić te z DR bo tak samochód był pierwotnie zarejestrowany i tak musi pozostać , nawet nie kwapiła się spojrzeć w katalog marek i typów, sprawdzić ILOŚĆ MIEJSC dla AGILI, o pozostałych danych nie wspomnę Pomijając fakt nieprawidłowej ilości miejsc, pasażer mógłby ważyć co najwyżej: 170:5=34kg Proszę o logiczne wyjaśnienie takiej decyzji pani z WK. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 18 Sierpień 2011 Share Napisano 18 Sierpień 2011 Zapewne chciałbym ustalić kto i kiedy doprowadził do takiej pomyłki (bo nie wykluczam, że taki kwiatek mógł i z SKP wypłynąć kiedyś tam), co nie zmienia faktu, że na durnoty niektórych p.... nie ma słów PS "G" wziąłeś katalogowo czy ważyłeś? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mmiodzio Napisano 18 Sierpień 2011 Share Napisano 18 Sierpień 2011 Proszę o logiczne wyjaśnienie takiej decyzji pani z WK. No właśnie --ciekawe. Czyżby to było lenistwo czy kompletna niewiedza . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 18 Sierpień 2011 Share Napisano 18 Sierpień 2011 No właśnie --ciekawe. Czyżby to było lenistwo czy kompletna niewiedza . Ale racz proszę też pamiętać o jednym z możliwych aspektów tej sprawy: bo nie wykluczam, że taki kwiatek mógł i z SKP wypłynąć kiedyś tam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pentagram Napisano 18 Sierpień 2011 Autor Share Napisano 18 Sierpień 2011 Masę własną ustaliłem na podstawie SH identycznej AGILI, której właścicielem jest mój kolega, z wagi była różnica o 21kg ale w samochodzie były różne rzeczy osobiste więc go nie wybebeszałem oczywiście. Zapewne chciałbym ustalić kto i kiedy doprowadził do takiej pomyłki (bo nie wykluczam, że taki kwiatek mógł i z SKP wypłynąć kiedyś tam) Samochód pierwotnie zarejestrowany w Warszawie, od nowości takie dane istniały w DR. SH nie widziałem, bo II-gi właściciel go nie posiada - nie wykluczone, że właśnie w SH są popisane jakieś bzdety, tylko zastanawia mnie fakt użytkowania samochodu przez jedenaście lat z nieprawidłowymi danymi w DR. Na koniec dodam - straciłem następnego klienta i odbyło się to z "bardzo wielkim hukiem". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacdiag Napisano 18 Sierpień 2011 Share Napisano 18 Sierpień 2011 dane z DR: .................................PRAWIDŁOWE DANE: jest jeszcze trzecia strona medalu czyli KP Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
winerek Napisano 18 Sierpień 2011 Share Napisano 18 Sierpień 2011 nawet nie kwapiła się spojrzeć w katalog marek i typów, sprawdzić ILOŚĆ MIEJSC dla AGILI Obydwie są prawidłowe, kiedyś były homologowane jako pięciomiejscowe, jak Seicento. Jedynym miarodajnym źródłem może być ŚH dla tego pojazdu, choć oczywiście w masach jest jakiś błąd. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Qnick Napisano 18 Sierpień 2011 Share Napisano 18 Sierpień 2011 jest jeszcze trzecia strona medalu czyli KP Jak to '99 rok to KP ma albo nie ma bo chyba właśnie od 99 roku zaczęły obowiązywać. Na koniec dodam - straciłem następnego klienta i odbyło się to z "bardzo wielkim hukiem". Nie Ty jeden, ja tak miałem w sobotę może trochę z mniejszym hukiem ale pewnie też nie wróci za rok. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacdiag Napisano 19 Sierpień 2011 Share Napisano 19 Sierpień 2011 Jak to '99 rok to KP ma albo nie ma bo chyba właśnie od 99 roku zaczęły obowiązywać. OPEL AGILA 1.2 rok prod.2000 Dziennik Ustaw z 1999 r. Nr 59 poz. 634 ROZPORZĄDZENIE MINISTRA TRANSPORTU I GOSPODARKI MORSKIEJ z dnia 21 czerwca 1999 r. w sprawie warunków i trybu wydawania kart pojazdów, wzoru karty pojazdu i jej opisu. § 9. Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem 1 lipca 1999 r. czyli KP powinna już być Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 19 Sierpień 2011 Share Napisano 19 Sierpień 2011 Zapewne chciałbym ustalić kto i kiedy doprowadził do takiej pomyłki (bo nie wykluczam, że taki kwiatek mógł i z SKP wypłynąć kiedyś tam), Nawet jeśli tak by było, to srednio inteligetny urzędnik powinien to wychwycić jeszcze przed wprowadzeniem danych do systemu Pojazd . Zresztą dziwię się strasznie, że system przyjmuje takie bzdurne parametry . Już kilkakrotnie widziałem takie DR, gdzie maksymalny nacisk osi pomnożony przez liczbę osi był nizszy od DMC pojazdu . Czy nikt z WK nie poczuwa sie do odpowiedzialności za taki stan rzeczy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pentagram Napisano 19 Sierpień 2011 Autor Share Napisano 19 Sierpień 2011 Obydwie są prawidłowe, kiedyś były homologowane jako pięciomiejscowe Cztery pasy, cztery zagłówki więc nie ma mowy o 5-ciu miejscach [ Dodano: 19-08-2011, 08:41 ] KP nie widziałem bo klient nie miał przy sobie, i widzieć nie będę bo do mnie już "nigdy nie przyjedzie" - cytuję jego słowa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 19 Sierpień 2011 Share Napisano 19 Sierpień 2011 Nawet jeśli tak by było, to srednio inteligetny urzędnik powinien to wychwycić jeszcze przed wprowadzeniem danych do systemu Pojazd . Zresztą dziwię się strasznie, że system przyjmuje takie bzdurne parametry . Już kilkakrotnie widziałem takie DR, gdzie maksymalny nacisk osi pomnożony przez liczbę osi był nizszy od DMC pojazdu . Czy nikt z WK nie poczuwa sie do odpowiedzialności za taki stan rzeczy? Teoretycznie masz rację.Ale zapytam przewrotnie - czy system STACJA wyłapuje takie rzeczy?? A uwierz mi, że lata temu już proponowałem takie rozwiązania... Z kolei w systemie POJAZD z przyczyn "politycznych" moje pomysły nie były już od pewnego okresu uwzględniane. A szkoda. Bo "szkielet" programu, który obecnie działa w Polsce, to nie chwaląc się jest mojego autorstwa przy współpracy ówczesnych programistów i dyrektora projektu (usuniętego z projektu za zbytnie przejawy własnych inwencji... Marku - pozdrawiam Cię serdecznie z tego miejsca) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARIO64 Napisano 19 Sierpień 2011 Share Napisano 19 Sierpień 2011 czyli KP powinna już być Powinna,ale jak to zwykle u nas bywa był poślizg i KP nie dawano ,przynajmniej w przypadku Fiata. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pentagram Napisano 19 Sierpień 2011 Autor Share Napisano 19 Sierpień 2011 Powinna,ale jak to zwykle u nas bywa był poślizg i KP nie dawano Zobaczę po południu, mam ksero DR to wrzucę go do wglądu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 19 Sierpień 2011 Share Napisano 19 Sierpień 2011 zapytam przewrotnie - czy system STACJA wyłapuje takie rzeczy Ja akurat pracuję na innym programie, ale niestety on tez nie wychwytuje takich niezgodności "szkielet" programu, który obecnie działa w Polsce, to nie chwaląc się jest mojego autorstwa To już wiem laczego znasz niektóre kruczki w tym programie o czym przeciętny pracownik WK nie ma pojęcia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
winerek Napisano 19 Sierpień 2011 Share Napisano 19 Sierpień 2011 nawet nie kwapiła się spojrzeć w katalog marek i typów, sprawdzić ILOŚĆ MIEJSC dla AGILI Obydwie są prawidłowe, kiedyś były homologowane jako pięciomiejscowe Cztery pasy, cztery zagłówki więc nie ma mowy o 5-ciu miejscach Chciałem Ci tylko wyjaśnić, bo zapewne nie wiedziałeś sądząc po pierwszym cytacie - gdyby było inaczej wiedziałbyś że zerkanie do katalogu nic nie da - że były również pięciomiejscowe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
markes30 Napisano 19 Sierpień 2011 Share Napisano 19 Sierpień 2011 Przerabiałem temat już kilka razy. Dane w DR wpisane zostały ze świadectwa homologacji. Dane na tabliczce są nieprawidłowe bo diler zawalił sprawę i nie założył tabliczki, którą dostał wraz ze świadectwem homologacji. Odesłałem kilku klientów do dilera. W serwisie okazało się, że mają właściwą tabliczkę w segregatorze i założyli od ręki. Jeśli diler, który sprzedał pojazd znajduje się powiedzmy300km to należy klienta wysłać do najbliższego salonu i też mu za darmo wymienią. Czas oczekiwania ok tygodnia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARIO64 Napisano 19 Sierpień 2011 Share Napisano 19 Sierpień 2011 Dane na tabliczce są nieprawidłowe Chyba czegoś nie kumam,to ma być prawidłowe ?: F1-G=170170:5=34kg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pentagram Napisano 19 Sierpień 2011 Autor Share Napisano 19 Sierpień 2011 Jak wcześniej powiedziałem wrzucam scan DR AGILI, oczywiście pewnych informacji nie mogłem ujawnić. Dla przypomnienia: F1,F2=1340, F3=1990 - dane z TZ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
markes30 Napisano 19 Sierpień 2011 Share Napisano 19 Sierpień 2011 pentafram napisał/a: F1-G=170 170:5=34kg Tu jest ewidentny błąd. Jakie zapisy są w ŚH i KP? W tą stronę trzeba iść by go wyprostować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pentagram Napisano 19 Sierpień 2011 Autor Share Napisano 19 Sierpień 2011 Tu jest ewidentny błąd. Jakie zapisy są w ŚH i KP? W tą stronę trzeba iść by go wyprostować. Wytłumacz to pani z WK która twierdzi, że tak musi być jak w DR, mało tego w starym dowodzie były dokładnie takie same dane i pięć pieczątek diagnostów, którzy niczego nie zauważyli KP nie widziałem bo klient nie miał przy sobie, i widzieć nie będę bo do mnie już "nigdy nie przyjedzie" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacdiag Napisano 19 Sierpień 2011 Share Napisano 19 Sierpień 2011 oczywiście pewnych informacji nie mogłem ujawnić. np nr rej RJSK483 organ wydający starosta jasielski ul. Rynek 18 38-200 Jasło [ Dodano: 19-08-2011, 23:28 ] a możliwe że więcej, bo kod AZTEC może zostać zeskanowany .... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Olga Napisano 20 Sierpień 2011 Share Napisano 20 Sierpień 2011 Nie wiadomo gdzie powstał błąd. Trudno to jednoznacznie stwierdzić. (zauważyłeś, że ustalone przez Ciebie G jest takie, jak w DR F1, F2?) Można by przypuszczać, że to pomyłka przy wpisywaniu danych ze ŚH podczas pierwszej rej. - w starych programach łatwiej było o taki błąd, bo wpisywało się wszystko samemu, a nie jak teraz- podaje się nr ŚH, typ, wersję itd. i pokazują się gotowe dane, chociaż też w „widełkach”. Ale jeśli opierać się na tym, co powiedziała Ci pani w WK, że takie dane pojazdu są od pierwszej rej., to można domyślać się, że sprawdziła akta pojazdu: porównała zapisy w DR z poprzedniego WK i te zawarte w KP, która w tej sytuacji była wydana przez producenta (no chyba, że jest to wtórnik…). W przypadku takich rozbieżności być może dotarła również do ŚH, na podstawie którego pojazd był zarejestrowany w pierwszym WK i w nim są takie błędy??? Chociaż nie wiem czy było to możliwe... czy akta są jeszcze w archiwum, bo pojazd stamtąd ubył w 2004 r. Nie jest jednak problemem wystąpić z zapytaniem do producenta. Jedno jest pewne – jeśli wpisałeś na zaświadczeniu, że dane z TZ są inne niż w DR i opisałeś rozbieżności, to zrobiłeś to, co do Ciebie należy. I dziwi mnie, że pani chciała, żebyś to zmienił. No i zostawię bez komentarza: (...) mało tego w starym dowodzie były dokładnie takie same dane i pięć pieczątek diagnostów, którzy niczego nie zauważyli Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARIO64 Napisano 20 Sierpień 2011 Share Napisano 20 Sierpień 2011 "Powyższe dane dotyczą pojazdów o numerze nadwozia (VIN) rozpoczynających się od numeru W0L0HAF68...." Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nikita_Bennet Napisano 20 Sierpień 2011 Share Napisano 20 Sierpień 2011 oczywiście pewnych informacji nie mogłem ujawnić. np nr rej RJSK483 organ wydający starosta jasielski ul. Rynek 18 38-200 Jasło ... kłanie się umiejętność czytania MRZ Co do ŚH - mam autko i w KP jest wbity jeden nr homologacji (zaczynający się od liter WE) , poźniej dealer jak WK nie mogło mi wydać DR dostarczył mi świstek w którym jest nr homologacji zaczynający się od liter PL więc inny. Reasumując - gubię świstek i na podstawie KP i ŚH nie da się dojść ładu co i jak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.