skowerek Napisano 7 Październik 2011 Napisano 7 Październik 2011 Witam, chciałbym się dowiedzieć w jaki sposób badacie podczas badania okresowego w pojazdach; siodło, sworzeń królewski dyszel wysuwany na zakrętach w przyczepie ? Cytuj
Marek1 Napisano 7 Październik 2011 Napisano 7 Październik 2011 Witam, chciałbym się dowiedzieć w jaki sposób badacie podczas badania okresowego w pojazdach; siodło, sworzeń królewski dyszel wysuwany na zakrętach w przyczepie ? Siodło i wysuwany dyszel, można sprawdzić wypinając czerwoną "słuchawkę" z naczepy/przyczepy i kazać ruszać do przodu i do tyłu pojazdem ciągnącym obserwująć luz na siodle lub sprżegu. Jeżeli jest zauważalny luz to sprzęg wymaga regulacji lub wymiany zużytych części. Do weryfikacji sworzeia królewskiego naczepy trzeba rozpiąć zestaw i obejrzeć sworzeń czy się nie łuszczy i zmierzyć średnicę która dla sworznia 2 calowego nie może być mniejsza niż 49 mm Cytuj
DARIO64 Napisano 8 Październik 2011 Napisano 8 Październik 2011 siodło, sworzeń Da się wyczuć już w momencie wjeżdżania na rolki ,charakterystyczny stuk i szarpnięcie. Cytuj
darkdog Napisano 8 Październik 2011 Napisano 8 Październik 2011 Da się wyczuć już w momencie wjeżdżania na rolki ,charakterystyczny stuk i szarpnięc dakładnie Cytuj
Marek1 Napisano 8 Październik 2011 Napisano 8 Październik 2011 Da się wyczuć już w momencie wjeżdżania na rolki ,charakterystyczny stuk i szarpnięc dakładnie Tak, ale... Trudno interpretować jako luz "stukanie" nieobciążonego siodła. Różnie jest z tym "stuknięciem" gdy pojazd jest załadowany. Cytuj
DARIO64 Napisano 8 Październik 2011 Napisano 8 Październik 2011 Trudno interpretować jako luz "stukanie" nieobciążonego siodła. Jeżeli wjeżdżałeś z naczepą lub przyczepą to wiesz jak potrafi "walnąć w homont ". Cytuj
Marek1 Napisano 8 Październik 2011 Napisano 8 Październik 2011 Trudno interpretować jako luz "stukanie" nieobciążonego siodła. Jeżeli wjeżdżałeś z naczepą lub przyczepą to wiesz jak potrafi "walnąć w homont ". Jak sam wjeżdżasz to wiesz. A ja to już wiem na pewno, bo jak nie wiedzieć czym się zdrowie nadszarpnęło przez te kilkanaście latek... Cytuj
SUOMI Napisano 8 Październik 2011 Napisano 8 Październik 2011 Marek1, Ja stosuje zasade ze pomiar na OSKP w czasie badania musi byc weryfikowalny i widoczny. A ty kolego piszesz cytuje " Jezeli jest zauważalny luz " koniec cytatu. - ile ma wynosic ten luz , pomiedzy czym a czym , jaką czescią i NAJWAZNIEJSZE jak go zmierzyc ZEBY BYŁ widoczny wynik pomiaru. BO jak dasz negative z OBT to na jakiej podstawie , na ucho ze słyszysz stuk ?? A moze są lużne sruby mocujące czop krolewski do naczepy - a sama srednica czopa jest dobra ?? Ja stosuje metode - rozformowac zestaw z naczepą postawic przed OSKP na "stopkach" naczepe. Biorę wzorzec / szblon plastikowy otrzymany od producenta JOST i ide pod spód naczepy. Oglądam sruby ,robie przymiar szablonem czopa krolewskiego. I kierowca widzi co i jak i dlaczego negative. Cytuj
DARIO64 Napisano 8 Październik 2011 Napisano 8 Październik 2011 Ja stosuje metode Robisz zawodowo . jak dasz negative z OBT to na jakiej podstawie , na ucho ze słyszysz stuk ?? Napisze krótko - luz w urządzeniu sprzęgającym. A ty kolego piszesz cytuje " Jezeli jest zauważalny luz " koniec cytatu. - ile ma wynosic ten luz , pomiedzy czym a czym , jaką czescią i NAJWAZNIEJSZE jak go zmierzyc ZEBY BYŁ widoczny wynik pomiaru.BO jak dasz negative z OBT to na jakiej podstawie , na ucho ze słyszysz stuk ?? A moze są lużne sruby mocujące czop krolewski do naczepy - a sama srednica czopa jest dobra ?? Jakbyś szukał info ,to jest tutaj w załączniku http://www.norcom.com.pl/nowe_forum/viewtopic.php?p=90052#90052 I kierowca widzi co i jak i dlaczego negative. Nie obraź się ,ale zawodowy kierowca który z niejednego pieca chleb jadł ,może z uśmiechem patrzeć na szablon bo i tak wie że jest luz. Cytuj
darkdog Napisano 8 Październik 2011 Napisano 8 Październik 2011 Napisze krótko - luz w urządzeniu sprzęgającym. Lub nadmierny luz w urządzeniu sprzęgającym Nie obraź się ,ale zawodowy kierowca który z niejednego pieca chleb jadł ,może z uśmiechem patrzeć na szablon bo i tak wie że jest luz. dokładnie Cytuj
Marek1 Napisano 8 Październik 2011 Napisano 8 Październik 2011 Marek1, Ja stosuje zasade ze pomiar na OSKP w czasie badania musi byc weryfikowalny i widoczny. A ty kolego piszesz cytuje " Jezeli jest zauważalny luz " koniec cytatu. - ile ma wynosic ten luz , pomiedzy czym a czym , jaką czescią i NAJWAZNIEJSZE jak go zmierzyc ZEBY BYŁ widoczny wynik pomiaru. BO jak dasz negative z OBT to na jakiej podstawie , na ucho ze słyszysz stuk ?? A moze są lużne sruby mocujące czop krolewski do naczepy - a sama srednica czopa jest dobra ?? Ja stosuje metode - rozformowac zestaw z naczepą postawic przed OSKP na "stopkach" naczepe. Biorę wzorzec / szblon plastikowy otrzymany od producenta JOST i ide pod spód naczepy. Oglądam sruby ,robie przymiar szablonem czopa krolewskiego. I kierowca widzi co i jak i dlaczego negative. To się porobiło w tym temacie... Nie wiem o co chodzi ale to jest temat w którym pytał Skowerek, więc to jemu trzeba odpowiadać i w zasadzie na tym powieniem zakończyć. Jednak podważasz to co ja Skowerkowi napisałem więc muszę coś dodać, może ktoś z tego skorzysta. Jezeli się jest diagnostą to trzeba się zachowywać się i myśleć jak diagnosta. Przymiar Jost nie jest przyrządem pomiarowym dopuszczonym do stosowania na SKP, jest nim natomiast na pewno suwmiarka. Dalsze wnioski nasuwają się już chyba same... Dodam tylko że generalnie mnie nie interesuję się tym co i jak robi inny diagnosta, chyba że robi coś takiego czego nie znam a czego warto się od niego nauczyć i czym chce się podzielić. Pracując na stacjach z wieloosobową odbsadą diagnostów tak uważam bo każdy ma swoją wiedzę, swoją odpowiedzialność, swoją pieczątkę i swój podpis. No chyba, że ktoś najwyraźniej z niewiedzy, robi jakiś kardynalny błąd, wtedy może jakaś mała sugestia ale nigdy nic więcej. I to by było na tyle, jak mawiał znany klasyk resztę sobie odpuszczę....no chciaż może póki co z tym"kolegą" to nie przesadzaj Cytuj
skowerek Napisano 9 Październik 2011 Autor Napisano 9 Październik 2011 Dużo mi pomogliście a co z tym wysuwanym dyszlem, bo w sumie rzadko przyjeżdżają takie pojazdy, jak do tego podchodzicie? Suomi mógłbyś przesłać fotki takiego wzorca i jak go wyrwałeś od producenta? Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.