Skocz do zawartości

Badanie siodła, sworznia królewskiego


skowerek

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, chciałbym się dowiedzieć w jaki sposób badacie podczas badania okresowego w pojazdach; siodło, sworzeń królewski dyszel wysuwany na zakrętach w przyczepie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, chciałbym się dowiedzieć w jaki sposób badacie podczas badania okresowego w pojazdach; siodło, sworzeń królewski dyszel wysuwany na zakrętach w przyczepie ?

 

Siodło i wysuwany dyszel, można sprawdzić wypinając czerwoną "słuchawkę" z naczepy/przyczepy i kazać ruszać do przodu i do tyłu pojazdem ciągnącym obserwująć luz na siodle lub sprżegu.

Jeżeli jest zauważalny luz to sprzęg wymaga regulacji lub wymiany zużytych części.

Do weryfikacji sworzeia królewskiego naczepy trzeba rozpiąć zestaw i obejrzeć sworzeń czy się nie łuszczy i zmierzyć średnicę która dla sworznia 2 calowego nie może być mniejsza niż 49 mm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Da się wyczuć już w momencie wjeżdżania na rolki ,charakterystyczny stuk i szarpnięc

dakładnie

 

Tak, ale...

Trudno interpretować jako luz "stukanie" nieobciążonego siodła.

Różnie jest z tym "stuknięciem" gdy pojazd jest załadowany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trudno interpretować jako luz "stukanie" nieobciążonego siodła.

Jeżeli wjeżdżałeś z naczepą lub przyczepą to wiesz jak potrafi "walnąć w homont ". :D

 

Jak sam wjeżdżasz to wiesz. :ok

A ja to już wiem na pewno, bo jak nie wiedzieć czym się zdrowie nadszarpnęło przez te kilkanaście latek...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Marek1, Ja stosuje zasade ze pomiar na OSKP w czasie badania musi byc weryfikowalny i widoczny. A ty kolego piszesz cytuje " Jezeli jest zauważalny luz " koniec cytatu. - ile ma wynosic ten luz , pomiedzy czym a czym , jaką czescią i NAJWAZNIEJSZE jak go zmierzyc ZEBY BYŁ widoczny wynik pomiaru.

BO jak dasz negative z OBT to na jakiej podstawie , na ucho ze słyszysz stuk ??

A moze są lużne sruby mocujące czop krolewski do naczepy - a sama srednica czopa jest dobra ??

 

Ja stosuje metode - rozformowac zestaw z naczepą postawic przed OSKP na "stopkach" naczepe. Biorę wzorzec / szblon plastikowy otrzymany od producenta JOST i ide pod spód naczepy. Oglądam sruby ,robie przymiar szablonem czopa krolewskiego. I kierowca widzi co i jak i dlaczego negative.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja stosuje metode

Robisz zawodowo .

jak dasz negative z OBT to na jakiej podstawie , na ucho ze słyszysz stuk ??

Napisze krótko - luz w urządzeniu sprzęgającym. :D

A ty kolego piszesz cytuje " Jezeli jest zauważalny luz " koniec cytatu. - ile ma wynosic ten luz , pomiedzy czym a czym , jaką czescią i NAJWAZNIEJSZE jak go zmierzyc ZEBY BYŁ widoczny wynik pomiaru.

BO jak dasz negative z OBT to na jakiej podstawie , na ucho ze słyszysz stuk ??

A moze są lużne sruby mocujące czop krolewski do naczepy - a sama srednica czopa jest dobra ??

Jakbyś szukał info ,to jest tutaj w załączniku

http://www.norcom.com.pl/nowe_forum/viewtopic.php?p=90052#90052

I kierowca widzi co i jak i dlaczego negative.

Nie obraź się ,ale zawodowy kierowca który z niejednego pieca chleb jadł ,może z uśmiechem patrzeć na szablon bo i tak wie że jest luz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisze krótko - luz w urządzeniu sprzęgającym.

Lub nadmierny luz w urządzeniu sprzęgającym :x

Nie obraź się ,ale zawodowy kierowca który z niejednego pieca chleb jadł ,może z uśmiechem patrzeć na szablon bo i tak wie że jest luz.

dokładnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Marek1, Ja stosuje zasade ze pomiar na OSKP w czasie badania musi byc weryfikowalny i widoczny. A ty kolego piszesz cytuje " Jezeli jest zauważalny luz " koniec cytatu. - ile ma wynosic ten luz , pomiedzy czym a czym , jaką czescią i NAJWAZNIEJSZE jak go zmierzyc ZEBY BYŁ widoczny wynik pomiaru.

BO jak dasz negative z OBT to na jakiej podstawie , na ucho ze słyszysz stuk ??

A moze są lużne sruby mocujące czop krolewski do naczepy - a sama srednica czopa jest dobra ??

 

Ja stosuje metode - rozformowac zestaw z naczepą postawic przed OSKP na "stopkach" naczepe. Biorę wzorzec / szblon plastikowy otrzymany od producenta JOST i ide pod spód naczepy. Oglądam sruby ,robie przymiar szablonem czopa krolewskiego. I kierowca widzi co i jak i dlaczego negative.

 

To się porobiło w tym temacie...

Nie wiem o co chodzi ale to jest temat w którym pytał Skowerek, więc to jemu trzeba odpowiadać i w zasadzie na tym powieniem zakończyć.

Jednak podważasz to co ja Skowerkowi napisałem więc muszę coś dodać, może ktoś z tego skorzysta.

Jezeli się jest diagnostą to trzeba się zachowywać się i myśleć jak diagnosta.

Przymiar Jost nie jest przyrządem pomiarowym dopuszczonym do stosowania na SKP, jest nim natomiast na pewno suwmiarka.

Dalsze wnioski nasuwają się już chyba same...

Dodam tylko że generalnie mnie nie interesuję się tym co i jak robi inny diagnosta, chyba że robi coś takiego czego nie znam a czego warto się od niego nauczyć i czym chce się podzielić.

Pracując na stacjach z wieloosobową odbsadą diagnostów tak uważam bo każdy ma swoją wiedzę, swoją odpowiedzialność, swoją pieczątkę i swój podpis.

No chyba, że ktoś najwyraźniej z niewiedzy, robi jakiś kardynalny błąd, wtedy może jakaś mała sugestia ale nigdy nic więcej.

I to by było na tyle, jak mawiał znany klasyk

resztę sobie odpuszczę....no chciaż może póki co z tym"kolegą" to nie przesadzaj

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dużo mi pomogliście :ok a co z tym wysuwanym dyszlem, bo w sumie rzadko przyjeżdżają takie pojazdy, jak do tego podchodzicie?

 

Suomi mógłbyś przesłać fotki takiego wzorca i jak go wyrwałeś od producenta?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.