Skocz do zawartości

Serdecznie witamy w nowej wersji forum!

Pierwsze logowanie wcześniejszych użytkowników do nowego forum, wymaga wygenerowania nowego hasła (jest to czynność jednorazowa). W tym celu możemy skorzystać z linku Nie pamiętasz hasła? lub z tego u dołu okna logowania. Uwaga: Proszę podać e-mail taki sam, jaki jest ustawiony na wcześniejszym forum!

tomasz10

geometria kół - egzamin praktyczny

Polecane posty

tomasz10

jak na egzaminie praktycznym odpowiedziec na pytanie: "Jak sprawdzić geometrię kół?"

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Psuj
jak na egzaminie praktycznym odpowiedziec na pytanie: "Jak sprawdzić geometrię kół?"

 

zgodnie z instrukcją obsługi urządzenia? Takie trochę bez sensu pytanie, bo każdy przyrząd ma inną procedurę pomiaru, no może nie każdy ale jest parę metod pomiarowych różniących sie diametralnie...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
luk

W geometrii są wartości: kąt pochylenia kół, kąt pochylenia sworznia zwrotnicy, kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy oraz zbieżność kół.

Jeżeli ustawienie kół jest niewłaściwe, następuje wówczas szybkie, nierównomierne zużywanie się ogumienia. Pochylenie i kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy decyduje natomiast o stabilności samochodu w czasie jazdy, wpływa na jego sterowalność. Nieprawidłowe wyprzedzenie sworznia zwrotnicy powoduje niestabilność auta w czasie jazdy. Właściwa zbieżność kół zapewnia uniknięcie poślizgu bocznego, poprawia w ogóle stabilność kierowania oraz zapobiega nadmiernemu zużyciu ogumienia.

Co do egzaminu praktycznego to jak napisał Psuj, wszystko zalży od przyżądu którym sie posługuje. Najwazniejszą żeczą w wykonaniu jest kompesacja koła. Jest to temat dosyć rozległy, nawet były pisane prace magisterskie . Bez praktyki to będzie cięzko :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Regan55
Bez praktyki to będzie cięzko

Niestety ale luk, -ma rację a wiem to sam po sobie....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Janusz1971

Ja miałem właśnie takie pytanie na egzaminie. Właściwie samego pomiaru nie wykonywałem ponieważ pierwsze co powiedziałem to że nie znam przyrządu i musiałbym się zapoznać z instrukcja obsługi , egzaminator nalegał jednak żeby wykonywać pomiar ,wiec chciałem podnieść autobus aby dokonać kompensacji bicia tarczy koła , na to usłyszałem tekst " a kto by tu teraz takiego smoka podnosił,nie ma na to czasu proszę robić dalej pomijając tą czynność" Więc ja grzecznie odpowiedziałem że w takim razie cały pomiar będzie o kant d......y i proponuje porozmawiać o tej geometrii niż ja wykonywać.Usłyszałem kilka pytań odnośnie kolejności wykonywania poszczególnych pomiarów, pytanie co rozumie przez kąt pochylenia ujemny a co przez kąt dodatni.Można powiedzieć że po 10 minutach było już po wszystkim oczywiście pozytywnie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

×

Ważne informacje

Umieściliśmy pliki cookie na Twoim urządzeniu, aby pomóc Ci ulepszyć tę witrynę. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym razie zakładamy, że możesz kontynuować.