Skocz do zawartości

Serdecznie witamy w nowej wersji forum!

Pierwsze logowanie wcześniejszych użytkowników do nowego forum, wymaga wygenerowania nowego hasła (jest to czynność jednorazowa). W tym celu możemy skorzystać z linku Nie pamiętasz hasła? lub z tego u dołu okna logowania. Uwaga: Proszę podać e-mail taki sam, jaki jest ustawiony na wcześniejszym forum!

Psuj

Dozór TDT na pompy do betonu

Polecane posty

Psuj

http://www.abc.com.pl/serwis/du/2011/0932.htm

 

§ 1. W rozporządzeniu Ministra Transportu z dnia 20 października 2006 r. w sprawie warunków technicznych dozoru technicznego w zakresie projektowania, wytwarzania, eksploatacji, naprawy i modernizacji specjalistycznych urządzeń ciśnieniowych (Dz. U. Nr 199, poz. 1469) wprowadza się następujące zmiany:

1) w § 1:

a) w ust. 2:

 

6) urządzenia służące do podawania pod ciśnieniem płynnego betonu, zamontowane na pojazdach drogowych;

 

 

§ 2. 1. Urządzenia, o których mowa w § 1 ust. 2 pkt 6 rozporządzenia wymienionego w § 1, eksploatowane przed dniem wejścia w życie niniejszego rozporządzenia powinny zostać zgłoszone do dnia 31 grudnia 2012 r. do TDT.

 

 

 

 

 

Chyba wszyscy przeoczyli, a przynajmniej nie widziałem tego tematu poruszonego na forum. Na szczęście S.K.P-POZNAŃ, czuwał i zauważył.

 

Do tej pory pompy do betonu nie potrzebowały dozoru.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DARIO64
Na szczęście S.K.P-POZNAŃ, czuwał i zauważył.

Nie pomyliłeś przypadkiem kolegi S.K.P- POZNAŃ Z fiedorowiczem ? :)

PISKP wydał trzy nowe pisma ,w jednym jest mowa o powyższym , fiedorowicz pamiętał o koledze i przesłał,za co wielkie dzięki.

Zaraz roześlę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kowal

No właśnie zabrano mi moje zasługi -ale wszyscy tu czuwają :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirek.g

Też stawiam browca

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mmiodzio

Fiedorek ,dzięki masz browca .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirek.g
Zaraz roześlę.

 

Do kogo,tylko dla kumpli?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
markes30
Zaraz roześlę.

DARIO dorzuć mnie do listy :D - markes30@wp.pl

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DARIO64
Do kogo,tylko dla kumpli?

Można i tak. :D

Do tych co mam maile.

 

[ Dodano: 03-11-2011, 18:14 ]

W sumie to jest to samo co zacytował fiedorowicz ,żadnych wywodów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
darkdog

A ja to patyk dlamnie brakło :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DARIO64
A ja to patyk dlamnie brakło :P

A pocztę sprawdziłeś ? :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jacdiag
Zaraz roześlę.

dzięki

poczytałem

i :shock:

Należy pamiętać, że z punktu widzenia kontroli drogowej pojazdów, kryterium jakie stosują organy kontroli ruchu drogowego to:

- dopuszczalna masa całkowita zespołu,

- dopuszczalna masa całkowita pojazdu,

- dopuszczalna masa całkowita przyczepy ciągniętej przez pojazd samochodowy,

- dopuszczalne naciski na osie.

to piskp-owe prawniki nie znają zapisu

 

§ 3.

3. W przypadku pojazdu uczestniczącego w ruchu drogowym podstawą sprawdzenia wymagań, o których mowa w ust 1 i 2, są wartości rzeczywiste wymienionych mas

wynika z tego, że MI dopuścił na dowolną konfigurację DMC pojazd + przyczepa,

a przewoźnik ma to prawidłowo załadować :!:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
darkdog
A ja to patyk dlamnie brakło :P

A pocztę sprawdziłeś ? :D

A sprawdziłem :D

Doszło dzięki Dario :piwo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Psuj
Nie pomyliłeś przypadkiem kolegi S.K.P- POZNAŃ Z fiedorowiczem ? :)

 

Nie, nie pomyliłem. Fiodor był szybki, ale nie tak szybki jak SKP-Poznań :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirek.g

Czyli co,nie wpisujemy DMC w DIP-ie dla naczepy?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
danielg539
wynika z tego, że MI dopuścił na dowolną konfigurację DMC pojazd + przyczepa,

a przewoźnik ma to prawidłowo załadować

Zawsze tak było, bo w przeciwnym przypadku nie dało by się połączyć 3 osiowego samochodu ciężarowego z 2 osiowa przyczepą (25t+18t=43t a przepis przewiduje 40t)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
abcs
DzU 2003r. Nr32, poz.262 z późn. zm napisał/a:

§ 3.

3. W przypadku pojazdu uczestniczącego w ruchu drogowym podstawą sprawdzenia wymagań, o których mowa w ust 1 i 2, są wartości rzeczywiste wymienionych mas

Chyba źle próbujemy interpretować ten przepis. Ten przepis stwierdza jedynie, że podstawą do zweryfikowania wartości mas zawartych w dowodzie jest zważenie pojazdu (przez zmierzenie nacisków wszystkich osi), czyli określenie czy rzeczywiste naciski nie przekraczają dopuszczalnych, czy rzeczywiście dopuszczalna masa całkowita nie została przekroczona, czy rzeczywiście udział masy na oś napędową nie jest za mały. Ten przepis nie daje nam podstaw do holowania przyczepy, której masa rzeczywista jest nie większa niż MMC przyczepy w DR pojazdu ciągnącago nawet jeśli DMC tej przyczepy wartość tę przewyższa (a szkoda).

W praktyce zetknąłem się z tym przepisem, kiedy prowadziłem ciężarówkę o przekroczonym dopuszczalnym nacisku osi. Mimo, że nie była przekroczona DMC zespołu to i tak musiałem zapłacić karę bo "podstawą do sprawdzenia wartości nacisku osi była wartość rzeczywista a nie wyliczona na podstawie dokumentów".

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jacdiag
kiedy prowadziłem ciężarówkę o przekroczonym dopuszczalnym nacisku osi.

bo nie zastosowałeś warunku że

a przewoźnik ma to prawidłowo załadować
PoRD

Art. 61. 1. Ładunek nie może powodować przekroczenia dopuszczalnej masy całkowitej

lub dopuszczalnej ładowności pojazdu.

2. Ładunek na pojeździe umieszcza się w taki sposób, aby:

1) nie powodował przekroczenia dopuszczalnych nacisków osi pojazdu na drogę;

2) nie naruszał stateczności pojazdu;

3) nie utrudniał kierowania pojazdem;

http://www.norcom.com.pl/nowe_forum/viewtopic.php?p=34059#34059

:D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirek.g
http://www.abc.com.pl/serwis/du/2011/0932.htm

 

§ 1. W rozporządzeniu Ministra Transportu z dnia 20 października 2006 r. w sprawie warunków technicznych dozoru technicznego w zakresie projektowania, wytwarzania, eksploatacji, naprawy i modernizacji specjalistycznych urządzeń ciśnieniowych (Dz. U. Nr 199, poz. 1469) wprowadza się następujące zmiany:

1) w § 1:

a) w ust. 2:

 

6) urządzenia służące do podawania pod ciśnieniem płynnego betonu, zamontowane na pojazdach drogowych;

 

 

§ 2. 1. Urządzenia, o których mowa w § 1 ust. 2 pkt 6 rozporządzenia wymienionego w § 1, eksploatowane przed dniem wejścia w życie niniejszego rozporządzenia powinny zostać zgłoszone do dnia 31 grudnia 2012 r. do TDT.

[/

 

Czyli rejestrowane po raz pierwszy po 13 sierpnia 2011 wymagamy DOZÓR Tak?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
danielg539
Czyli rejestrowane po raz pierwszy po 13 sierpnia 2011 wymagamy DOZÓR Tak?

 

Tak

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
abcs
abcs napisał/a:

kiedy prowadziłem ciężarówkę o przekroczonym dopuszczalnym nacisku osi.

 

bo nie zastosowałeś warunku że

Cytat:

a przewoźnik ma to prawidłowo załadować

Moja wina była bezdyskusyjna, po prostu miałem towar spaletowany, ale na paletach były rózne ilości i towar o różnym ciężarze właściwym. Załadowałem wg kolejności rozładunku a nie wg rozkładu masy i dlatego przeciążyłem oś. Ale to nie o to chodzi ale o zastosowanie przytaczanego przepisu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
darkdog
wynika z tego, że MI dopuścił na dowolną konfigurację DMC pojazd + przyczepa,

a przewoźnik ma to prawidłowo załadować

Zawsze tak było, bo w przeciwnym przypadku nie dało by się połączyć 3 osiowego samochodu ciężarowego z 2 osiowa przyczepą (25t+18t=43t a przepis przewiduje 40t)

A takie coś da się połączyć :x

http://tosiewytnie.pl/i,UPDTE-224-sieciowy-donosiciel,vid,29081,index.html?skipd=yes&smgfjticaid=6d52a

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

×

Ważne informacje

Umieściliśmy pliki cookie na Twoim urządzeniu, aby pomóc Ci ulepszyć tę witrynę. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym razie zakładamy, że możesz kontynuować.