Skocz do zawartości

początek pracy.


szuwar

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie od tygodnia pracuje jako diagnosta i widze ze nic nie wiem czy to normalne? po tych kursach i egzaminach sie wydawało ze cos sie wie, powtarzam - wydawało sie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich

Panowie normalna sprawa każdy z nas tak zaczynał powoli spokojnie do wszystkiego dojdziecie.Sami nie będziecie na stacji od razu koledzy wam pomogą początki są ciężkie powodzenia głowy do góry dacie rade.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie pozwól aby szef tobą kierował bo tak czasem bywa ( czasem każe przymykać oczy na hamulce czy luzy ) bo on z tego żyje abyś nie usłyszał ,że mu wyganiasz klientów za badania negatywne .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

też tak zaczynałem ze zmiennikiem świeżo po kursie. Ale nie taki diabeł straszny, masz przynajmniej to forum a to juz duuuze ułatwienie,. Ja wtedy nawet internetu na stacji nie miałem :-D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 bramy na raz:)) a takie moze jeszcze 1 pytanie DMC pojazdu moze byc np 3300kg ale przyjedzie na badanie bez ładunku np pusty wowczas ma MW np 2000kg suma pomiarow sił hamowania wynosi ok 12 kN wiec nie spełnia swojego wskaznika ale pewnie dlatego ze były male naciski na os i koła zablokowały (mała przyczepnosc lekki pojazd) i skonczyło sie badanie co nie wyklucza ze hamulce ma sprawne dobrze to rozumie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 bramy na raz:)) a takie moze jeszcze 1 pytanie DMC pojazdu moze byc np 3300kg ale przyjedzie na badanie bez ładunku np pusty wowczas ma MW np 2000kg suma pomiarow sił hamowania wynosi ok 12 kN wiec nie spełnia swojego wskaznika ale pewnie dlatego ze były male naciski na os i koła zablokowały (mała przyczepnosc lekki pojazd) i skonczyło sie badanie co nie wyklucza ze hamulce ma sprawne dobrze to rozumie?

 

Trzeba odnieść WSH do rzeczywistej masy pojazdu tj. na podstawie naciskół kół.

Możesz to obliczać na podstawie zmierzonych SH.

Są rolki na których możesz wprowadzić masę rzeczywista i wtedy wynik będziesz miał odniesiony od razu do tej masy.

Jeżeli koła w czasie pomiaru hamulca awaryjnego zostaną zablokowane to można to uznać za prawidłowe wyniki z pomiaru.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzeba odnieść WSH do rzeczywistej masy pojazdu tj. na podstawie naciskół kół.

:shock:

Chyba raczej trzeba wyliczyć WSH dla maksymalnego nacisku na pedał hamulca...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba raczej trzeba wyliczyć WSH dla maksymalnego nacisku na pedał hamulca...

W tym wypadku, to w grę bardziej chodzi o porównanie ciśnień w układzie hamulcowym, bo pojazdy o tak dużym DMC raczej nie maja hamulców hydraulicznych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba raczej trzeba wyliczyć WSH dla maksymalnego nacisku na pedał hamulca...

W tym wypadku, to w grę bardziej chodzi o porównanie ciśnień w układzie hamulcowym, bo pojazdy o tak dużym DMC raczej nie maja hamulców hydraulicznych.

Jeśli by ten pomiar był wykonany z pomiarem nacisku na pedał/ ciśnienia w siłownikach to wynik wyszedłby pewnie prawidłowy.

Jeśli nie wyszedł prawidłowy to trzeba go wyliczyć i nie będziemy się spierać o dokładny wzór na WSH /naciski kół też w nim są/.

Z tym wzorem jest jak z Syberią, wszyscy wiedzą gdzie on jest ale nik nie chce sie tam udać :lol:

Ale jest też możliwość wprowadzenia do urządzenia masy rzeczywistej i wynik WSH będzie odniesiony do tej masy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale jest też możliwość wprowadzenia do urządzenia masy rzeczywistej i wynik WSH będzie odniesiony do tej masy.

 

Pewnie, że jest. Ale lepiej tak nie rób na kontroli :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale jest też możliwość wprowadzenia do urządzenia masy rzeczywistej i wynik WSH będzie odniesiony do tej masy.

 

Pewnie, że jest. Ale lepiej tak nie rób na kontroli :evil:

 

Pomiar urzędowy, w trybie ręcznym i z pomiarem nacisków na pedał hamulca, z pomiarem pojedynczo SH kół dla hamulca awaryjnego/postojowego, że o wyrównaniu ciśnienia w kołach przed pomiarem nie wspomnę...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi tłukli do głowy że WSH oblicza się z DMC

Tak niewatpliwie jest najlepiej ale trzeba by dociążyć pojazd od wartości jego DMC.

Wygonienie klienta w celu załadowania pojazdu nie wchodzi raczej w gre a dociążacz osi ma mniej niz 10% SKP.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi tłukli do głowy że WSH oblicza się z DMC.

Bo tak się powinno robić wg(głupich) przepisów, gdybyś od razu podstawił masy(naciski) rzeczywiste nie musiałbyś mierzyć siły nacisku na pedał,,,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale trzeba by dociążyć pojazd od wartości jego DMC.
Bo tak się powinno robić wg(głupich) przepisów,

 

O czym wy??? Przecież przepisy jasno określają, że jeśli na pusto nie spełnia normy to obliczamy wyliczeniowy WSH (wiele ścieżek robi to z automatu). Nie ma mowy o żadnym dociążaniu pojazdu :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.