szuwar Napisano 8 Listopad 2011 Share Napisano 8 Listopad 2011 Panowie od tygodnia pracuje jako diagnosta i widze ze nic nie wiem czy to normalne? po tych kursach i egzaminach sie wydawało ze cos sie wie, powtarzam - wydawało sie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojwitt Napisano 8 Listopad 2011 Share Napisano 8 Listopad 2011 ...to zupełnie normalne, ja mam zacząc za tydzień, a wiem mniej niż przed kursem dla diagnostów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
golfik31 Napisano 8 Listopad 2011 Share Napisano 8 Listopad 2011 Witam wszystkich Panowie normalna sprawa każdy z nas tak zaczynał powoli spokojnie do wszystkiego dojdziecie.Sami nie będziecie na stacji od razu koledzy wam pomogą początki są ciężkie powodzenia głowy do góry dacie rade. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mirek.g Napisano 8 Listopad 2011 Share Napisano 8 Listopad 2011 Im więcej będziesz wchodził w temat tym mniej będziesz wiedział. Normalka,ale to Forum to POTĘGA Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kowal Napisano 8 Listopad 2011 Share Napisano 8 Listopad 2011 Skarbnica wiedzy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szuwar Napisano 8 Listopad 2011 Autor Share Napisano 8 Listopad 2011 oby tak bylo bo poki co widze braki:) i to duze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
darkdog Napisano 8 Listopad 2011 Share Napisano 8 Listopad 2011 Dojdziesz do wprawy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
markes30 Napisano 8 Listopad 2011 Share Napisano 8 Listopad 2011 Po prostu pytaj - pomożemy ! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sylwester68 Napisano 8 Listopad 2011 Share Napisano 8 Listopad 2011 Nie pozwól aby szef tobą kierował bo tak czasem bywa ( czasem każe przymykać oczy na hamulce czy luzy ) bo on z tego żyje abyś nie usłyszał ,że mu wyganiasz klientów za badania negatywne . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wolf Napisano 8 Listopad 2011 Share Napisano 8 Listopad 2011 Klientom też nie daj się omamić od samego początku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Arton Napisano 9 Listopad 2011 Share Napisano 9 Listopad 2011 też tak zaczynałem ze zmiennikiem świeżo po kursie. Ale nie taki diabeł straszny, masz przynajmniej to forum a to juz duuuze ułatwienie,. Ja wtedy nawet internetu na stacji nie miałem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JACEK GUZ Napisano 9 Listopad 2011 Share Napisano 9 Listopad 2011 Witaj i nie pękaj będzie dobrze tylko bądz stanowczy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 9 Listopad 2011 Share Napisano 9 Listopad 2011 Powodzenia! I pamiętaj, żebyś nigdy dwóch bram nie otwierał na raz, bo cię przewieje.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szuwar Napisano 9 Listopad 2011 Autor Share Napisano 9 Listopad 2011 2 bramy na raz:)) a takie moze jeszcze 1 pytanie DMC pojazdu moze byc np 3300kg ale przyjedzie na badanie bez ładunku np pusty wowczas ma MW np 2000kg suma pomiarow sił hamowania wynosi ok 12 kN wiec nie spełnia swojego wskaznika ale pewnie dlatego ze były male naciski na os i koła zablokowały (mała przyczepnosc lekki pojazd) i skonczyło sie badanie co nie wyklucza ze hamulce ma sprawne dobrze to rozumie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 9 Listopad 2011 Share Napisano 9 Listopad 2011 2 bramy na raz:)) a takie moze jeszcze 1 pytanie DMC pojazdu moze byc np 3300kg ale przyjedzie na badanie bez ładunku np pusty wowczas ma MW np 2000kg suma pomiarow sił hamowania wynosi ok 12 kN wiec nie spełnia swojego wskaznika ale pewnie dlatego ze były male naciski na os i koła zablokowały (mała przyczepnosc lekki pojazd) i skonczyło sie badanie co nie wyklucza ze hamulce ma sprawne dobrze to rozumie? Trzeba odnieść WSH do rzeczywistej masy pojazdu tj. na podstawie naciskół kół. Możesz to obliczać na podstawie zmierzonych SH. Są rolki na których możesz wprowadzić masę rzeczywista i wtedy wynik będziesz miał odniesiony od razu do tej masy. Jeżeli koła w czasie pomiaru hamulca awaryjnego zostaną zablokowane to można to uznać za prawidłowe wyniki z pomiaru. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 9 Listopad 2011 Share Napisano 9 Listopad 2011 Trzeba odnieść WSH do rzeczywistej masy pojazdu tj. na podstawie naciskół kół. Chyba raczej trzeba wyliczyć WSH dla maksymalnego nacisku na pedał hamulca... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 9 Listopad 2011 Share Napisano 9 Listopad 2011 Chyba raczej trzeba wyliczyć WSH dla maksymalnego nacisku na pedał hamulca... W tym wypadku, to w grę bardziej chodzi o porównanie ciśnień w układzie hamulcowym, bo pojazdy o tak dużym DMC raczej nie maja hamulców hydraulicznych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 9 Listopad 2011 Share Napisano 9 Listopad 2011 DMC pojazdu moze byc np 3300kg Spokojnie będzie hydrauliczny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 9 Listopad 2011 Share Napisano 9 Listopad 2011 Chyba raczej trzeba wyliczyć WSH dla maksymalnego nacisku na pedał hamulca... W tym wypadku, to w grę bardziej chodzi o porównanie ciśnień w układzie hamulcowym, bo pojazdy o tak dużym DMC raczej nie maja hamulców hydraulicznych. Jeśli by ten pomiar był wykonany z pomiarem nacisku na pedał/ ciśnienia w siłownikach to wynik wyszedłby pewnie prawidłowy. Jeśli nie wyszedł prawidłowy to trzeba go wyliczyć i nie będziemy się spierać o dokładny wzór na WSH /naciski kół też w nim są/. Z tym wzorem jest jak z Syberią, wszyscy wiedzą gdzie on jest ale nik nie chce sie tam udać Ale jest też możliwość wprowadzenia do urządzenia masy rzeczywistej i wynik WSH będzie odniesiony do tej masy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 9 Listopad 2011 Share Napisano 9 Listopad 2011 Ale jest też możliwość wprowadzenia do urządzenia masy rzeczywistej i wynik WSH będzie odniesiony do tej masy. Pewnie, że jest. Ale lepiej tak nie rób na kontroli Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 9 Listopad 2011 Share Napisano 9 Listopad 2011 Ale jest też możliwość wprowadzenia do urządzenia masy rzeczywistej i wynik WSH będzie odniesiony do tej masy. Pewnie, że jest. Ale lepiej tak nie rób na kontroli Pomiar urzędowy, w trybie ręcznym i z pomiarem nacisków na pedał hamulca, z pomiarem pojedynczo SH kół dla hamulca awaryjnego/postojowego, że o wyrównaniu ciśnienia w kołach przed pomiarem nie wspomnę... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
luket Napisano 9 Listopad 2011 Share Napisano 9 Listopad 2011 Mi tłukli do głowy że WSH oblicza się z DMC. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 9 Listopad 2011 Share Napisano 9 Listopad 2011 Mi tłukli do głowy że WSH oblicza się z DMC Tak niewatpliwie jest najlepiej ale trzeba by dociążyć pojazd od wartości jego DMC. Wygonienie klienta w celu załadowania pojazdu nie wchodzi raczej w gre a dociążacz osi ma mniej niz 10% SKP. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JANUSZ60 Napisano 9 Listopad 2011 Share Napisano 9 Listopad 2011 Mi tłukli do głowy że WSH oblicza się z DMC. Bo tak się powinno robić wg(głupich) przepisów, gdybyś od razu podstawił masy(naciski) rzeczywiste nie musiałbyś mierzyć siły nacisku na pedał,,, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 9 Listopad 2011 Share Napisano 9 Listopad 2011 ale trzeba by dociążyć pojazd od wartości jego DMC. Bo tak się powinno robić wg(głupich) przepisów, O czym wy??? Przecież przepisy jasno określają, że jeśli na pusto nie spełnia normy to obliczamy wyliczeniowy WSH (wiele ścieżek robi to z automatu). Nie ma mowy o żadnym dociążaniu pojazdu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.