Skocz do zawartości

VAT gdy samochód przerabiamy z osobowego na ciężarowy


Jurat

Rekomendowane odpowiedzi

Ale katalog RPP, który je wprowadził do dowodów rejestracyjnych to dopiero 2001 rok.

 

Zresztą - co po definicji, jak w roku powiedzmy 2003 99% ciężarówek to były furgony :)

 

Oj tam, oj tam...był jeszcze ciężarowo-osobowy :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 62
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

  • Marek1

    11

  • blakop

    10

  • AGB74

    8

  • michal_k

    7

Top Posters In This Topic

Jest do dziś :)

 

no właśnie, cokolwiek to znaczy...bo już były takie pytania czy ten ciężarowo-osobowy to w końcu ciężarowy czy osobowy... :x

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 months later...

Witajcie,

Jestem nowy na tym forum - szukam pomocy osób doświadczonych.

Mam auto marki DOGE GRAND CARAVAN z 2006 r.

W dowodzie rejestracyjnym są następujące dane :

- rodzaj pojazdu - samochód ciężarowy

- przeznaczenie ------

- dopuszczalna ładowność - 751 kg

Auto jest zarejestrowane na 2 osoby ( poz. S.1) oryginalnie mają 7 osób

W związku z powyższym zależało by mi na tym aby wejść w posiadanie VAT-1.

W tej chwili w aucie nie mam kratki - jest zdemontowana.

 

Jeśli zamontuję ponownie kratkę, zdemontuję siedzenia drugiego i trzeciego rzędu ( oryginalnie chowają się w podłogę ) to czy jadąc na stację okręgową otrzymam VAT - 1 ? Czy muszę wykonać jeszcze jakieś inne zabiegi ?

 

Słyszałem, że część ładunkowa nie może być przeszklona a przynajmniej muszę mieć zamontowane kratki ? - Czy to prawda

 

Z dyskusji na tym forum można wyciągnąć wniosek, że będę potrzebował jeszcze świadectwa homologacji - pytanie gdzie mogę je zdobyć - auto zostało sprowadzone w 2008 r do polski.

 

Będę zobowiązany za pomoc ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podstawowym warunkiem aby zakwalifikować samochód jako ciężarowy i spełniający warunki ustawy o podatku VAT zgodnie z VAT-1 jest jeden rząd siedzeń oraz przegroda pomiędzy przestrzenią pasażerską a bagażową. Dodatkowa w/w samochód musi być sklasyfikowany jako samochód ciężarowy, podrodzaj wielozadaniowy lub van. Informacje odnośnie podrodzaju można odnaleźć w wyciągu z homologacji pojazdu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko się zgadza.

Będę miał przegrodę i jeden rząd siedeń - 2 osoby.

Nie wiem tylko gdzie zdobyć wyciąg z chomologacji ? To jest auto pochodzące z prywatnego importu . W tym dokumecie z cała pewnością będzie napisane, że auto to VAN - przecież to jest rasowy VAN z usa.

Będę wdzieczny za pomoc .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podrodzaj tego konkretnego DODGE`a został określony podczas pierwszego badania w 2008r. Musisz dotrzeć do załącznika DIP z tego badania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za podpowiedź.

Będzie to dość trudne ale zapene możliwe.

Czy to może być w dokumentach auta w wydziale komunikacji w którym auto jest zarejestrowane czy muszę szukać tego w archiwum stacji która to badanie robiła ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w wydziale komunikacji w którym auto jest zarejestrowane

w którym było zarejestrowane pierwszy raz w 2008r

stacja też może wydać kopie zaświadczeń

 

tak więc, jedź tam gdzie bliżej ... :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli to jednak diagnosta określa podrodzaj pojazdu, a nie wyciąg ze świadectwa homologacji??

 

No trochę dziwne, bo w innych tematach chórem śpiewacie co innego (akurat w kwestii AF i BB - bo o tym tu mowa) 8)

 

 

Kolego AGB - Zapytaj w swoim WK jaki masz podrodzaj pojazdu (ten zapis jest tylko w komputerze WK - nie ma go w dokumentach pojazdu) - jeśli jest to VAN lub WIELOZADANIOWY to nic nigdzie nie musisz szukać - robisz tylko na OSKP dodatkowe badanie na VAT i jazda.

 

Natomiast wyłapałem inny fragment - piszesz, że fotele się chowają pod podłogę. Czyli jak rozumiem ich nie demontujesz, tylko składasz, a one ciągle w aucie są - tak?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i to jest Polska a w zasadzie nasze kochane przepisy.

 

Jak samochód "krajowy" to wymagamy jakiś wyciągów ze ŚH a jak sprowadzony to wystarczy na okresowym przed rejestracją w PL określić jako wielozadaniowy lub VAN i po temacie można wszystko odliczać :razz:

Te badania Vatowskie szczególnie na VAT-1 i VAT-2 (mierzenie) są takie chore że szkoda gadać. Dla mnie powinno być tak że jak jest jeden rząd siedzeń, krata i spełnia to war. techniczne to spełnia VAT a nie szukać jakiś podrodzajów i ganiać tego klienta o jednego do drugiego po kolejne papierki :evil: No ale cóż przecież w PL prowadzenie Firmy to sama przyjemność :D:D:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tym aucie oryginalnie fotele chowają się w podłągę.

Pierwszy rząd muszę zdemontować ponieważ w schowkach na fotele mam zamontowane zbiorniki na LPG. Drugi rząd chowa się i podłoga jest płaska .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Drugi rząd chowa się i podłoga jest płaska .

 

To jak założysz kratę i rozłożysz trzeci rząd siedzeń to będziesz miał "więźniarkę" :evil::evil::evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale jak uzyskam VAT-1 to kratka będzie ponownie w garażu :-)

 

Do pierwszej kontroli, która od razu skutkuje zawiadomieniem do urzędu skarbowego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i to jest Polska a w zasadzie nasze kochane przepisy.

 

Jak samochód "krajowy" to wymagamy jakiś wyciągów ze ŚH a jak sprowadzony to wystarczy na okresowym przed rejestracją w PL określić jako wielozadaniowy lub VAN i po temacie można wszystko odliczać

 

Tutaj dylemat jest taki, że jaki z niego wielozadaniowy /ciężarowo osobowy/ jeśli jest 2 osobowy.

Spełni VAT- 1 tylko jako VAN z jednym rzędem siedzeń.

Na pytanie czy jest VAN-em odpowiedź jest w homo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak - policji, która ma obowiązek zawiadomić dyrektora izby skarbowej o zatrzymaniu DR za niezgodność danych dotyczących VAT ze stanem faktycznym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na pytanie czy jest VAN-em odpowiedź jest w homo.

Od tego ta dyskusja powinna się zacząć i na tym skończyć,,,

Powinna, resztę wiemy wszyscy ,,,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tutaj dylemat jest taki, że jaki z niego wielozadaniowy /ciężarowo osobowy/ jeśli jest 2 osobowy.

 

Rozwiń myśl - są nawet Seicento VAN wielozadaniowe 2-osobowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

są nawet Seicento VAN wielozadaniowe 2-osobowe.

Wielozadaniowy bo może przewieźć 2 osoby i określoną ilość ładunku i co jeszcze może, przewieźć większą ilość osób i mniejszą ilość ładunku.

Wielozadaniowy bo ktoś użył tej nazwy jako nazwy łącznej z VAN.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wielozadaniowy bo może przewieźć 2 osoby i określoną ilość ładunku i co jeszcze może, przewieźć większą ilość osób i mniejszą ilość ładunku.

Wielozadaniowy bo ktoś użył tej nazwy jako nazwy łącznej z VAN.

 

Tak jest homologowane - jako ciężarowy wielozadaniowy. 2-osobowe Seicento VAN.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.