Skocz do zawartości

Matiz, Spark czy jeszcze coś innego?


Iamthelaw

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Miałem na badaniu Chevroleta Matiza sprowadzonego z Francji. Wystawiając dokumenty (OBT i DIP) użyłem nazwy "Matiz" bo taka widniała w Francuskim dowodzie jak i na samochodzie. Nawet w katalogu ITS figuruje taka nazwa.

 

Dzisiaj przyjechał klient z prośbą, żeby zmienić w dokumentach nazwę na Spark bo nie może opłacić celnego. Odmówiłem takiej zmiany, zadzwoniłem do WK i dostałem informację, że moje dokumenty muszą się pokrywać z zagranicznym DR i nie zarejestrują auta z różnymi nazwami (tak też mi się wydawało wcześniej).

Sęk w tym, że dzwonił również do mnie pan z UC i żądał abym zmienił tą nazwę, jemu oczywiście też odmówiłem.

 

Co w tej sytuacji ma zrobić klient? Miał ktoś podobny przypadek?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Miałem na badaniu Chevroleta Matiza sprowadzonego z Francji. Wystawiając dokumenty (OBT i DIP) użyłem nazwy "Matiz" bo taka widniała w Francuskim dowodzie jak i na samochodzie. Nawet w katalogu ITS figuruje taka nazwa.

 

Dzisiaj przyjechał klient z prośbą, żeby zmienić w dokumentach nazwę na Spark bo nie może opłacić celnego. Odmówiłem takiej zmiany, zadzwoniłem do WK i dostałem informację, że moje dokumenty muszą się pokrywać z zagranicznym DR i nie zarejestrują auta z różnymi nazwami (tak też mi się wydawało wcześniej).

Sęk w tym, że dzwonił również do mnie pan z UC i żądał abym zmienił tą nazwę, jemu oczywiście też odmówiłem.

 

Co w tej sytuacji ma zrobić klient? Miał ktoś podobny przypadek?

 

Jak użyłeś nazwy modelu które jest w dokumentach i jest to Matiz to nie masz powodów do obaw.

Trzeba było zapytać "pana z UC" na jakiej podstawie żąda on dokonania takiej zmiany?

Prawdopodobnie nie mają Matiza z takim RP w taryfie celnej.

Problem polega na tym że firma Chevrolet nie na każdym rynku zrezygnowała z nazwy modelu pochodzącym od Daewoo ponieważ zdobyły tam one dobrą markę.

Dlatego trafiają sie właśnie takie kwiatki jw. albo Chevrolet Nubira który u nas jest znany pod nazwą Lacetti.

Są to jednak tylko zabiegi marketingowe ale jeśli te modele nazywają sie tak to i u nas muszą sie tak nazywać.

Jeśli możesz podać VIN to tak dla ciekawości można zobaczyć co wychodzi po jego zdekodowaniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podobnie próbowałem wytłumaczyć to panu z UC ale jakiś nerwowy był. Zabolało go chyba, że nie poprawię tych dokumentów. Wg niego na naszym rynku to auto występuje jako spark i tak ma być.

Oto VIN tego Chevroleta:

KL1KF480J6C084350

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i co w takim przypadku?

W papierach (DR i jakiś świstek serwisowy) widnieje jak wół Matiz.

Zresztą robiłem jakiś czas temu Chevroleta Nubirę i nie było takich problemów...

 

W najgorszej sytuacji jest klient bo utknął z rejestracją auta...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja znalazłem coś takiego:

VIN KL1KF480J6C084350

Make (brand) CHEVROLET

Car line M200

Model Spark

Model year 2006

Body type hatchback

Doors quantity 5-door

Windows quantity 4-window

Sequential number 084350

Engine parameters

Engine series the data is abcent

Engine type petrol

Engine displacement, cc 995

Fuel Euro 2005, Euro4, NNJ or NT4

Description of engine L4, SOHC, MPFI, 66hp

Transmission & steering

Gearbox type manual

Drive forward wheel drive

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podobnie próbowałem wytłumaczyć to panu z UC ale jakiś nerwowy był. Zabolało go chyba, że nie poprawię tych dokumentów. Wg niego na naszym rynku to auto występuje jako spark i tak ma być.

Oto VIN tego Chevroleta:

KL1KF480J6C084350

 

Z VINu jest tak:

KL1 - Chevrolet Korea

K - Model Matiz N200

 

RP 2006

 

Jeśli UC wystąpi do producenta to takie otrzyma dane jw.

 

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ważne co wychodzi z dekoderów w papierach jest matiz i tyle. Jak byłby to vauxhall astra to też byście się zastanawiali czy zmienić na opel?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ważne co wychodzi z dekoderów w papierach jest matiz i tyle. Jak byłby to vauxhall astra to też byście się zastanawiali czy zmienić na opel?

 

Czyli dobrze, że zostałem przy swoim zdaniu. Pierwszy raz zdarzyła mi się taka sytuacja i dlatego nie wiedziałem jak sensownie pomóc klientowi.

Skończyło się to tak, że w UC gość wystawił akcyzę na sparka a w WK zarejestrują jako matiz, tak jak jest w papierach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.