Skocz do zawartości

Światła do jazdy dziennej (30% drogowych)


marbie

Rekomendowane odpowiedzi

Co sądzicie o tym?

Lepsze to niż dodatkowe lampy. Już w 90 tych latach woziłem taki układ, który obniżał napięcie na drogowych,,,pozostaje tylko problem przepisów ,,,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teoretycznie jest to Ok, ale nie jest to zgodne z przepisami.

Jeśli lampa nie ma homologacji RL, to nie może być ona uważana za światło do jazdy dziennej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale czy RL przypadkiem nie tyczy się rejestrowanych poj. od dnia wejścia rozporządzenia o światłach dziennych?

RL nie ma nic wspólnego z data pierwszej rejestracji, to oznaczenie lampy i tyle. Obawiam się, że podobną sytuacje będziemy mieli z pojazdami wyprodukowanymi w końcówce lat 90-tych, które miałt tak zwane światła skandynawskie (np. Volvo 244), które niestety nie spełniają obecnych standardów wymaganych dla świateł do jazdy dziennej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obawiam się, że podobną sytuacje będziemy mieli z pojazdami wyprodukowanymi w końcówce lat 90-tych, które miałt tak zwane światła skandynawskie (np. Volvo 244), które niestety nie spełniają obecnych standardów wymaganych dla świateł do jazdy dziennej.

 

Nie będzie, żadnego problemu. W wersji skandynawskiej automat zapala światła mijania a to nie jest zabronione :) na mijania tez można jeździć :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 year later...

a co drodzy koledzy myślicie o lampach do jazdy dziennej o symbolu RL A CZYLI PO ZMIANIE NA SWIATŁA MIJANIA ,SWIATLA DO JAZDY DZIENNEJ STAJA SIE ŚWIATLAMI POZYCYJNYMI JAK TO JEST ZGODNIE Z PRAWEM.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

CZYLI PO ZMIANIE NA SWIATŁA MIJANIA ,SWIATLA DO JAZDY DZIENNEJ STAJA SIE ŚWIATLAMI POZYCYJNYMI

Wiele pojazdów wyposażonych w fabryczne światła do jazdy dziennej posiada takie właśnie rozwiązanie, czyli wszystko jest OK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

CZYLI PO ZMIANIE NA SWIATŁA MIJANIA ,SWIATLA DO JAZDY DZIENNEJ STAJA SIE ŚWIATLAMI POZYCYJNYMI

Wiele pojazdów wyposażonych w fabryczne światła do jazdy dziennej posiada takie właśnie rozwiązanie, czyli wszystko jest OK.

chyba nie do końca , w naszych przepisach nic się o tym nie wspomina , w innych krajach UE jest to dopuszczalne , w czasie produkcji jest to szykowane do kraju z takimi przepisami a potem z różnych względów trafia to do nas i jest problem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w naszych przepisach nic się o tym nie wspomina

 

A wspomina się o połączonych pozycyjnych tylnych ze stopem? Lampa posiada homologację, w funkcji pozycyjnych zmniejsza natężenie światła - jest ok

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w funkcji pozycyjnych zmniejsza natężenie światła - jest ok

Byłoby ok, gdyby jeszcze te pozycyjne w nocy nie oślepiały,,,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Załącznik z rozporządzenia Dz. U. nr 75/2009

światła do jazdy dziennej mają się automatycznie wyłączać przy włączeniu przednich świateł mijania....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

światła do jazdy dziennej mają się automatycznie wyłączać przy włączeniu przednich świateł mijania...

To tylko kolejny dowód, iż nasze rozporządzenia nadają się już do muzeum. Według przepisów unijnych mogą przygasać do wartości pozycyjnych. Poza tym Zał. Nr 6 mówi, iż z przodu mogą być tylko dwa światła pozycyjne, zróbcie zatem badanie zgodnie z naszymi przepisami jeśli będzie miał dzienne przygasające oraz oddzielne pozycyjne,,,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nasze rozporządzenia nadają się już do muzeum

Niestety to nie jest pierwszy i jedyny przypadek, że zmiany przepisów UE są wprowadzane do naszych przepisów ze znacznym opóźnieniem :( .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

światła do jazdy dziennej mają się automatycznie wyłączać przy włączeniu przednich świateł mijania....

 

No wyłączają się, i przechodzą w tryb pozycyjnych.

 

zróbcie zatem badanie zgodnie z naszymi przepisami jeśli będzie miał dzienne przygasające oraz oddzielne pozycyjne,,,

 

Jesli oryginalnie ma dzienne ze zmienną jasnością to już innych pozycyjnych nie ma. A jeśli są "domontowane" z taką funkcją, to nawet w instrukcji montażu jest zapisek, że oryginalne pozycyjne trzeba wyjąć. Mam taką instrukcję w pracy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To kolejnym problemem jest jak światło do jazdy dziennej miga naprzemian z kierunkowskazem. Bo obsługują kierunek te same ledy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To kolejnym problemem jest jak światło do jazdy dziennej miga naprzemian z kierunkowskazem. Bo obsługują kierunek te same ledy.

 

 

 

6.19.7.5. Jeżeli odległość między przednim światłem kierunkowskazu a światłem do jazdy dziennej jest mniejsza lub równa 40 mm, połączenia elektryczne światła do jazdy dziennej po odpowiedniej stronie pojazdu muszą być takie, że:a) jest wyłączone; lub b) jego światłość jest zredukowana przez cały czas, w którym uruchomione jest przednie światło kierunkowskazu (zarówno w cyklu świecenia, jak i przerwy w świeceniu).6.19.7.6. Jeżeli przednie światło kierunkowskazu jest wzajemnie sprzężone ze światłem do jazdy dziennej, połączenia elektryczne światła do jazdy dziennej po odpowiedniej stronie pojazdu mogą być wykonane tak, że światło do jazdy dziennej jest wyłączone przez cały czas (tj.w cyklu świecenia i przerwy w świeceniu), w którym uruchomione jest światło kierunkowskazu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nasze rozporządzenia nadają się już do muzeum

Niestety to nie jest pierwszy i jedyny przypadek, że zmiany przepisów UE są wprowadzane do naszych przepisów ze znacznym opóźnieniem :( .

i tak bez końca ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli przednie światło kierunkowskazu jest wzajemnie sprzężone ze światłem do jazdy dziennej, połączenia elektryczne światła do jazdy dziennej po odpowiedniej stronie pojazdu mogą być wykonane tak, że światło do jazdy dziennej jest wyłączone przez cały czas (tj.w cyklu świecenia i przerwy w świeceniu), w którym uruchomione jest światło kierunkowskazu
Widziałem to dziś w nowej A klasie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.