marbie Napisano 18 Listopad 2011 Share Napisano 18 Listopad 2011 http://www.michal-orzel.freehost.pl/Instrukcja2.pdf Co sądzicie o tym? Dodam że BMW z końca lat 90 tych mają taką funkcję oryginalnie do zaprogramowania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JANUSZ60 Napisano 18 Listopad 2011 Share Napisano 18 Listopad 2011 Co sądzicie o tym? Lepsze to niż dodatkowe lampy. Już w 90 tych latach woziłem taki układ, który obniżał napięcie na drogowych,,,pozostaje tylko problem przepisów ,,, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 18 Listopad 2011 Share Napisano 18 Listopad 2011 Teoretycznie jest to Ok, ale nie jest to zgodne z przepisami. Jeśli lampa nie ma homologacji RL, to nie może być ona uważana za światło do jazdy dziennej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marbie Napisano 18 Listopad 2011 Autor Share Napisano 18 Listopad 2011 No tak. Ale czy RL przypadkiem nie tyczy się rejestrowanych poj. od dnia wejścia rozporządzenia o światłach dziennych? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 18 Listopad 2011 Share Napisano 18 Listopad 2011 Ale czy RL przypadkiem nie tyczy się rejestrowanych poj. od dnia wejścia rozporządzenia o światłach dziennych? RL nie ma nic wspólnego z data pierwszej rejestracji, to oznaczenie lampy i tyle. Obawiam się, że podobną sytuacje będziemy mieli z pojazdami wyprodukowanymi w końcówce lat 90-tych, które miałt tak zwane światła skandynawskie (np. Volvo 244), które niestety nie spełniają obecnych standardów wymaganych dla świateł do jazdy dziennej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 18 Listopad 2011 Share Napisano 18 Listopad 2011 Obawiam się, że podobną sytuacje będziemy mieli z pojazdami wyprodukowanymi w końcówce lat 90-tych, które miałt tak zwane światła skandynawskie (np. Volvo 244), które niestety nie spełniają obecnych standardów wymaganych dla świateł do jazdy dziennej. Nie będzie, żadnego problemu. W wersji skandynawskiej automat zapala światła mijania a to nie jest zabronione na mijania tez można jeździć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kpininski Napisano 22 Maj 2013 Share Napisano 22 Maj 2013 a co drodzy koledzy myślicie o lampach do jazdy dziennej o symbolu RL A CZYLI PO ZMIANIE NA SWIATŁA MIJANIA ,SWIATLA DO JAZDY DZIENNEJ STAJA SIE ŚWIATLAMI POZYCYJNYMI JAK TO JEST ZGODNIE Z PRAWEM. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
darkdog Napisano 22 Maj 2013 Share Napisano 22 Maj 2013 http://malopolska.policja.gov.pl/files/46/file/przepisy,%20akty%20prawne%20%20na%20stron%C4%99%20/%C5%9Awiat%C5%82a%20do%20jazdy%20dzienne1.pdf Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 22 Maj 2013 Share Napisano 22 Maj 2013 CZYLI PO ZMIANIE NA SWIATŁA MIJANIA ,SWIATLA DO JAZDY DZIENNEJ STAJA SIE ŚWIATLAMI POZYCYJNYMI Wiele pojazdów wyposażonych w fabryczne światła do jazdy dziennej posiada takie właśnie rozwiązanie, czyli wszystko jest OK. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
drogba Napisano 23 Maj 2013 Share Napisano 23 Maj 2013 CZYLI PO ZMIANIE NA SWIATŁA MIJANIA ,SWIATLA DO JAZDY DZIENNEJ STAJA SIE ŚWIATLAMI POZYCYJNYMI Wiele pojazdów wyposażonych w fabryczne światła do jazdy dziennej posiada takie właśnie rozwiązanie, czyli wszystko jest OK. chyba nie do końca , w naszych przepisach nic się o tym nie wspomina , w innych krajach UE jest to dopuszczalne , w czasie produkcji jest to szykowane do kraju z takimi przepisami a potem z różnych względów trafia to do nas i jest problem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 23 Maj 2013 Share Napisano 23 Maj 2013 w naszych przepisach nic się o tym nie wspomina A wspomina się o połączonych pozycyjnych tylnych ze stopem? Lampa posiada homologację, w funkcji pozycyjnych zmniejsza natężenie światła - jest ok Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JANUSZ60 Napisano 23 Maj 2013 Share Napisano 23 Maj 2013 w funkcji pozycyjnych zmniejsza natężenie światła - jest ok Byłoby ok, gdyby jeszcze te pozycyjne w nocy nie oślepiały,,, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
drogba Napisano 24 Maj 2013 Share Napisano 24 Maj 2013 Załącznik z rozporządzenia Dz. U. nr 75/2009 światła do jazdy dziennej mają się automatycznie wyłączać przy włączeniu przednich świateł mijania.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JANUSZ60 Napisano 24 Maj 2013 Share Napisano 24 Maj 2013 światła do jazdy dziennej mają się automatycznie wyłączać przy włączeniu przednich świateł mijania... To tylko kolejny dowód, iż nasze rozporządzenia nadają się już do muzeum. Według przepisów unijnych mogą przygasać do wartości pozycyjnych. Poza tym Zał. Nr 6 mówi, iż z przodu mogą być tylko dwa światła pozycyjne, zróbcie zatem badanie zgodnie z naszymi przepisami jeśli będzie miał dzienne przygasające oraz oddzielne pozycyjne,,, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 24 Maj 2013 Share Napisano 24 Maj 2013 nasze rozporządzenia nadają się już do muzeum Niestety to nie jest pierwszy i jedyny przypadek, że zmiany przepisów UE są wprowadzane do naszych przepisów ze znacznym opóźnieniem . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 24 Maj 2013 Share Napisano 24 Maj 2013 światła do jazdy dziennej mają się automatycznie wyłączać przy włączeniu przednich świateł mijania.... No wyłączają się, i przechodzą w tryb pozycyjnych. zróbcie zatem badanie zgodnie z naszymi przepisami jeśli będzie miał dzienne przygasające oraz oddzielne pozycyjne,,, Jesli oryginalnie ma dzienne ze zmienną jasnością to już innych pozycyjnych nie ma. A jeśli są "domontowane" z taką funkcją, to nawet w instrukcji montażu jest zapisek, że oryginalne pozycyjne trzeba wyjąć. Mam taką instrukcję w pracy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
luket Napisano 25 Maj 2013 Share Napisano 25 Maj 2013 To kolejnym problemem jest jak światło do jazdy dziennej miga naprzemian z kierunkowskazem. Bo obsługują kierunek te same ledy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JANUSZ60 Napisano 25 Maj 2013 Share Napisano 25 Maj 2013 To kolejnym problemem jest jak światło do jazdy dziennej miga naprzemian z kierunkowskazem. Bo obsługują kierunek te same ledy. 6.19.7.5. Jeżeli odległość między przednim światłem kierunkowskazu a światłem do jazdy dziennej jest mniejsza lub równa 40 mm, połączenia elektryczne światła do jazdy dziennej po odpowiedniej stronie pojazdu muszą być takie, że:a) jest wyłączone; lub b) jego światłość jest zredukowana przez cały czas, w którym uruchomione jest przednie światło kierunkowskazu (zarówno w cyklu świecenia, jak i przerwy w świeceniu).6.19.7.6. Jeżeli przednie światło kierunkowskazu jest wzajemnie sprzężone ze światłem do jazdy dziennej, połączenia elektryczne światła do jazdy dziennej po odpowiedniej stronie pojazdu mogą być wykonane tak, że światło do jazdy dziennej jest wyłączone przez cały czas (tj.w cyklu świecenia i przerwy w świeceniu), w którym uruchomione jest światło kierunkowskazu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
drogba Napisano 27 Maj 2013 Share Napisano 27 Maj 2013 nasze rozporządzenia nadają się już do muzeum Niestety to nie jest pierwszy i jedyny przypadek, że zmiany przepisów UE są wprowadzane do naszych przepisów ze znacznym opóźnieniem . i tak bez końca ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aboz Napisano 27 Maj 2013 Share Napisano 27 Maj 2013 Jeżeli przednie światło kierunkowskazu jest wzajemnie sprzężone ze światłem do jazdy dziennej, połączenia elektryczne światła do jazdy dziennej po odpowiedniej stronie pojazdu mogą być wykonane tak, że światło do jazdy dziennej jest wyłączone przez cały czas (tj.w cyklu świecenia i przerwy w świeceniu), w którym uruchomione jest światło kierunkowskazuWidziałem to dziś w nowej A klasie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.