Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam szanownych kolegów :) Mam mały dylemat i proszę o wyjaśnienie. Przyjechał na OBT sam. ciężarowy o DMC (F.1) 4300 kg i F.2) 3500 kg. Pobrałem opłatę wg. cennika z poz. 1.3. Klient się zdziwił ale zapłacił i odjechał. Teraz się zastanawiam czy nie powinienem naliczyć opłaty wg. poz. 1.2 cennika ? Proszę o podpowiedzi za co z góry dziękuję ::hey

Napisano
Teraz się zastanawiam czy nie powinienem naliczyć opłaty wg. poz. 1.2 cennika ?

Cennik odwołuje się do DMC i tak powinieneś pobrać opłatę.

Napisano

"Cennik odwołuje się do DMC i tak powinieneś pobrać opłatę."

 

 

No tak, ale i pierwsza i druga to DMC

Napisano

Ale F1 To DMC konstrukcyjna a F2 DMC administracyjna i uważam że opłata za OBT -99ZŁ

Napisano

F.1 maksymalna masa całkowita pojazdu**), wyłączając motocykle i motorowery (w kg),

F.2 dopuszczalna masa całkowita pojazdu (w kg),

F.3 dopuszczalna masa całkowita zespołu pojazdów (w kg),

 

:)

Napisano

Te wpisy w DR są prawidłowe? F1 i F2 zwykle są takie same natomiast F3 masa zespołu poj. zawsze większa wartość.

Coś tu nie gra :?

Napisano
F.1 maksymalna masa całkowita pojazdu**), wyłączając motocykle i motorowery (w kg),

F.2 dopuszczalna masa całkowita pojazdu (w kg),

F.3 dopuszczalna masa całkowita zespołu pojazdów (w kg),

 

:)

To znaczy że skubnąłem gościa na 56 zeta?

Napisano

Upewnij się co do wpisów i sprostuj sprawę bo po co narobić sobie kłopotu.

 

PS z jakiego miasta na Podkarpaciu piszesz?

Napisano
Przyjechał na OBT sam. ciężarowy o DMC (F.1) 4300 kg i F.2) 3500 kg

 

Czy takie wartości widniały na TZ :?:

 

Te wpisy w DR są prawidłowe? F1 i F2 zwykle są takie same

 

No właśnie coś tu jest nie tegos, prawdopodobnie błąd w DR.

Napisano
Upewnij się co do wpisów i sprostuj sprawę bo po co narobić sobie kłopotu.

 

PS z jakiego miasta na Podkarpaciu piszesz?

Do "G" dodałem Ladowność i wyszło 3500 kg a na TZ było 4300 kg, więc myślę ,że było dobrze.

Napisano

Jak na pierwszej pozycji w TZ było 4300 to opłatę pobrałeś dobrze ale dane w DR są źle wpisane. Dlatego, że ładowność + G powinno grać z TZ więc w tym przypadku zonk! Albo jakiś przekręt :-?

Napisano
PS z jakiego miasta na Podkarpaciu piszesz?

 

Od Ciebie na południe :D , Jackow, może małe spotkanko w niedzielę w Rzeszowie na giełdzie :?:

Napisano
może małe spotkanko w niedzielę w Rzeszowie na giełdzie :?:

W grudniu 2012 roku będę z pobliżu Ziemi to wpadnę ;)

 

 

Jak bym dorwał trochę czasu i wybiorę się do Rzeszowa to się z Tobą skontaktuję. Może termin się zgra :)

 

 

Kolego baca9 ty masz porównać dane z TZ z tymi w DR. Co było na TZ?

Napisano
Jak na pierwszej pozycji w TZ było 4300 to opłatę pobrałeś dobrze ale dane w DR są źle wpisane. Dlatego, że ładowność + G powinno grać z TZ więc w tym przypadku zonk! Albo jakiś przekręt :-?

F.1 konstrukcyjna, F.2 administracyjna i dlatego ograniczono ładowność.

Jeżeli G+ładowność nie przekracza wartości z TZ to myślę że chodzi o to, żeby można było jeździć z kat.B prawa jazdy.

Za rok będzie miał wymianę DR to może ktoś to skoryguje, a jak trafi na mnie, to za rok będę miał większą wiedzę, i myślę że będę wiedział co z tym zrobić.

Napisano

Ja tu widzę jakiś przekręt. W pojeździe 2 osiowym różnica pomiędzy FI i F2 może sie pojawić tylko wóczas gdy F1 przekracza 18000 kg. W tym przypadku wygląda mi to na zmiany konstrukcyjne

żeby można było jeździć z kat.B prawa jazdy
Napisano
Ja tu widzę jakiś przekręt.

 

Pewnie tak. Ale zostawmy to sumieniu kolegi baca9, i skupmy się na problemie

Pobrałem opłatę wg. cennika z poz. 1.3. Klient się zdziwił ale zapłacił i odjechał. Teraz się zastanawiam czy nie powinienem naliczyć opłaty wg. poz. 1.2 cennika ?

"Społeczeństwo postanowiło kiedyś mieć Policję, aby pilnowała przestrzegania prawa, ustanowionego umysłami przedstawicieli tego społeczeństwa. Postanowiło mieć także diagnostów, którzy będą kontrolować pojazdy poruszające się po drogach, aby społeczeństwu było bezpiecznie. Teraz społeczeństwo ma problem kiedy Policjant karze mandatem za łamanie prawa, albo diagnosta nie chce dopuścić niesprawnego pojazdu. Bo prawa powinni przestrzegać inni a w stosunku do MNIE powinno wystarczyć jedynie moje ustne zapewnienie, że jestem wzorowym przedstawicielem tego społeczeństwa. Ci, którzy chcą wykonywać swe obowiązki tak jak NAKAZUJE prawo nie mają lekkiego życia....." - by abcs

Napisano
Ja tu widzę jakiś przekręt. W pojeździe 2 osiowym różnica pomiędzy FI i F2 może sie pojawić tylko wóczas gdy F1 przekracza 18000 kg. W tym przypadku wygląda mi to na zmiany konstrukcyjne
żeby można było jeździć z kat.B prawa jazdy

Czyli w takim przypadku co powinienem zrobić?

Napisano
Czyli w takim przypadku co powinienem zrobić?

Sprawdzić zgodność wpisanych mas w DR z tymi na TZ. Jeśli jest niezgodność to wynik N.

  • 1 month later...
Napisano

Witam Panowie mam pytanie ile kasujecie za badanie pokolizyjne motocykla

Napisano

Raczej 4.2 jeżeli już i ja jeszcze + 62 zł,ale tu nie ma zgody niektórych kolegów.

Napisano
Raczej 4.2 jeżeli już.

Jeśli skierowany przez policję ,,,

 

[ Dodano: 29-12-2011, 15:12 ]

 

ja jeszcze + 62 zł

Pokolizyjne nie ma w zakresie okresowego jak zmiany konstrukcyjne, więc kasowanie za to jest naciąganiem ,,,

Napisano
więc kasowanie za to jest naciąganiem ,,,

 

Może kiedyś przyjdzie taki dzień,że moje będzie na "górze". :)

Napisano
Raczej 4.2 jeżeli już.

Jeśli skierowany przez policję ,,,

 

a jesli skierowany przez starostwo to chyba 5.2

Dlaczego sugerujesz 6.9? ::hey

Napisano
Dlaczego sugerujesz 6.9?

Ponieważ zdarzają się klienci, którzy w umowie kupna wpisują "pojazd uszkodzony w wyniku kolizji" w celu zaniżenia wartości pojazdu, i wtedy wnioskują o wykonanie takiego badania. WK nie zarejestruje pojazdu z taką umową bez badania.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.