Administrator Napisano 26 Maj 2005 Napisano 26 Maj 2005 Nie jest to dla nas problemem ale sa pewne watpliwosci czy litera O a nie zero wystepuje w znakach producentów aut np ford WFO aczkolwiek w ksiazkach do rozkodowywania pisza autorzy ze litera O nie wystepuje w systemie VIN . Jednakże po konsultacjach naszych z ekspertem kryminalistyki d.s numerów VIN okazuje sie ze są opisy aut w których napewno jest w pierwszym członie ( trzy pierwsze ) litera O sa to miedzy innymi Fordy oraz Volkswageny takie dane posiada policja 30-06-2004 11:17 OSKP Zamośc
Gość Napisano 26 Maj 2005 Napisano 26 Maj 2005 W zasadzie ... nie wiadomo. Przed chwilą rozmawiałem z przedstawicielem serwisu Opla w Poznaniu, który stwierdził, że od 1988 roku, jak tylko rozpoczął tam pracę, na wszelkich dokumentach GM (FV zakupu, reklamacje itp) zawsze było zero. Ale podobno fabryka GM w Hiszpanii nie przestrzega tej reguły. I bądź tu człowieku mądry )) Polska norma PN-92/S-02060 (tłumaczenie ang. wersji normy ISO 3779 1983) mówi w pkt. 5.5. wyraźnie, że "litery I, O i Q" w numerze VIN nie powinny być używane. Program STACJA 2000 tylko sygnalizuje pojawienie się znaków niezgodnych z normą - decyzja zawsze należy do diagnosty ... 30-06-2004 19:29 Norbert Jezierski [NORCOM]
Gość Napisano 26 Maj 2005 Napisano 26 Maj 2005 W kodzie VIN nie stosuje się O. Jest tam tylko 0 (zero). To jest ustalene międzynarodowe i "reakcja" programu STACJA jest jak najbardziej prawidłowa. ))) Tak więc jest WF0 czy też W0L a nie WFO, WOL... 01-07-2004 22:43 Kamil Chrzanowski. OSKP Lisewo.
Gość Napisano 26 Maj 2005 Napisano 26 Maj 2005 RE: Według tego co udało mi sie sprawdzić u producenta pojazdów GM wersja dotyczaca wpisywania numerów nadwozia t napewno W0L0.......jezeli ochodzi o producenta GM to nigdy nie wystepował O ani J 09-07-2004 08:25 Rafał Poznań
Gość Napisano 26 Maj 2005 Napisano 26 Maj 2005 Poszukuje konkretnych informacji jak rozkodować rok produkcji aut np. Japońskich , Francuskich , które nie mają na 10 miejscu zakodowanego roku prod. Jest strona www.autobaza.pl ale bardzo cienka trzeba płacić za podanie roku prod. auto - ident z roku 2000 też wiele nie mówi, może macie coś ciekawego 09-07-2004 08:53 Wiesław SKP Bydgoszcz
Gość Napisano 26 Maj 2005 Napisano 26 Maj 2005 Jeżeli chodzi o VIN Opla czy FORDA to jest tak. Niemcy mają wszystkie oznaczenia , co oznacza że kodują inaczej jak np Polska gdzie SUP oznacza S europa U polska P warszawa , a w przypadku BMW to będzie WBA W oznacza niemcy B zakłady BMW A oznacza samochód osobowy , w przypadku OPLA i FORDA to W0L oznacza W niemcy O powinno oznaczać zakłady OPLA a L rodzaj pojazdu [ teoria ] FORD - W oznacza niemcy F zakłady Forda 0 zero [ niewykorzystane ] dla przykładu Volkswagen WVW - W 15-07-2004 17:23 Wiesław SKP Bydgoszcz
Gość Napisano 26 Maj 2005 Napisano 26 Maj 2005 Jeżeli chodzi o OPLA to jest problem z tym zerem . na pierwszym miejscu jest W oznacza strefę świata czyli Niemcy , druga ma oznaczać producenta w Niemczech ,czyli O, a trzecia rodzaj pojazdu [ osobowy ] to jak na drugim ma być zero to gdzie jest oznaczony producent ? bo np WBA - W niemcy B - BMW - A osobowy, WVW - W niemcy V volkswagem W osobowe , to wynikałoby że OPEL oznacza na trzecim miejscu L [ BEZ LOGIKI ] moim zdaniem na miejscu drugim powinno być O jak OLA , czyli OPEL co o tym sądzicie ? 21-07-2004 08:25 Wiesław SKP Bydgoszcz
Gość Napisano 26 Maj 2005 Napisano 26 Maj 2005 Kolejny problem z zerem w Renault Clio , w poz 6 VIN występuje także kółko , program Poznański Stacja 2000 domaga się wpisania zera - można o jakiś komentarz. 28-07-2004 13:56 Wiesław SKP Bydg
Gość Napisano 26 Maj 2005 Napisano 26 Maj 2005 Wiesław nie zgadzam się z Tobą w kwestii opla. Mam niemiecki katalog z którego jasno wynika, że: pierwsze 3 znaki (W0L) oznaczają producenta auta, cztery zera to "wypełniacz" niewykorzystywany, znak ósmy i dziewiąty to KOD MODELU i tu właśnie jest określone czy auto jest osobowe czy ciężarowe bo tam odczytujemy, że model np. Corsy jest Combo czyli dostawczy, znakdziesiąty określa rok prod., znak jedenasty zakład montażowy a reszta to dopiero numer fabryczny. Opel zdecydowanie ma W0L (zero).Oczywiście w autach zarejestrowanych nie każę wszystkim robić poprawek w dowodach, ale przy pierwszym przeglądzie zawsze piszę zaro. Pozdrawiam. 11-08-2004 13:27 Maciek Michalewicz SKP AKUNUMA Barlinek
Gość Napisano 26 Maj 2005 Napisano 26 Maj 2005 A co do BMW też nie masz racji. WBA - oznacza BMW, WBS - oznacza BMW Motorsport, 4US - oznacza BMW US-Mobile. Tłumaczyć chyba nie muszę. 11-08-2004 13:43 Maciek Michalewicz SKP AKUNUMA Barlinek
Gość Napisano 26 Maj 2005 Napisano 26 Maj 2005 Program STACJA 2000 nie zmusza nikogo do wpisania cyfry "0" zamiast litery "O". Czerwona ramka wokół numeru nadwozia jest jedynie sygnałem, że taka litera nie spełnia warunków normy ISO 3779 z 1983 r. (PN-92/S-02060). Decyzja - co wpisać - zawsze należy do diagnosty. Program zezwala na wpis dowolnego znaku ... 17-08-2004 10:14 Norbert Jezierski [NORCOM]
Gość Napisano 26 Maj 2005 Napisano 26 Maj 2005 Każdy ma rację ale nie do konca. BMW faktycznie koduje pierwsze trzy znaki ale FORD pierwszymi trzema znakami znakuje zaklad montujący (np. XLC - to Holandia , 9BF - Brazylia). Proponuję odnieść się do książki AITO-IDENT. A jeżeli chodzi o francuzy i inne dziwaki to najlepiej zadzwonić do serwisu. Ja miałem taki problem ze Scanią i kiedy zadzwoniłem do Bydgoszczy do dilera i powiedziałem, że dzwonię z SKP to bez problemu udzielili mi wszystkich informacji. 23-08-2004 10:31 Kamil Chrzanowski. OSKP Lisewo.
Gość Napisano 26 Maj 2005 Napisano 26 Maj 2005 VIN składa się z trzech części: WMI światowy symbol producenta- stanowi kod, który jest przydzielany producentowi w celu jego identyfikacji. Kod składa się z 3 znaków (liter lub cyfry), nadawanych przez odpowiedni urząd kraju w którym zlokalizowana jest siedziba producenta, w porozumieniu z międzynarodową organizacją ds. normalizacji ISO lub jej krajowym przedstawicielstwem. VDS części opisującą pojazd - składającą się z sześciu znaków, dających ogólny opis i charakterystykę pojazdu. Znaki oraz ich kolejność i znaczenie określane są przez producenta. Nie używane przez producenta pozycje są wypełniane wybranymi przez niego znakami bez określonego znaczenia. VIS części wyróżniającej pojazdy - ostatnie osiem znaków przy czym ostatnie cztery są cyframi. Jeżeli producent zamierza podać rok produkcji i/lub zakład produkcyjny, zaleca się, aby rok produkcji podawać na pierwszej a zakład na drugiej pozycji VIS-u. Przez "rok" rozumie się rok kalendarzowy, w którym wyprodukowano pojazd, lub rok modelowy pojazdu zgodnie z ustaleniem przyjętym przez producenta. VIN jest konstrukcją alfanumeryczną, z wyjątkiem ostatnich czterech znaków. Dopuszcza się używanie następujących dużych liter łacińskich i cyfr arabskich: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 0 A B C D E F G H J K L M N P R S T U V W X Y Z Zezwala się producentom na zamieszczanie znaków oddzielających części VIN-u, WIM, VIS o ile nie są w/w znakami lub takimi, które z w/w znakami można pomylić. Znaki oddzielające nie mogą jednak być używane w dokumentach. Zamieszczony na lub w pojeździe VIN powinien być przedstawiony w jednym lub dwóch wierszach bez miejsc pustych, przy czym ciągłość trzech poszczególnych członów VIN-u, WIM, VDS, VIS nie może być zakłócona. W dokumentach należy podawać VIN jednym ciągiem w jednej linijce. Opis pojęcia i znaczenia VIN-u podano na podstawie normy ISO 3779 (1983). 10-09-2004 15:07
Gość Napisano 26 Maj 2005 Napisano 26 Maj 2005 WF0 - tak było zawsze w foradch, ale zeby było smieszniej to Frodowski Microcat przyjmował w tym miejscu rónież "O" inne programy wymagały tylko 0. A tak z Ciekawości zapytam się: jaki kraj produkcji wpisujecie w Fordach z WF0 na poczatku? 01-10-2004 11:40 Piotr AT Lublin
Gość Napisano 26 Maj 2005 Napisano 26 Maj 2005 Np WF0AXXWP niby Niemcy WF0 ale WP oznacza Hiszpanie , tak jak by był Niemiecki tylko montaż końcowy w Hiszpani , bo oryginalny Hiszpan ma VS6 04-10-2004 13:59 Wiesław SKP Bydgoszcz
Gość Napisano 26 Maj 2005 Napisano 26 Maj 2005 No własnie a np. mondeo robione są w Belgi w Genk od poczatku do konca- WF0 to jest kod kraju producenta (Ford - Niemcy). WP - Hiszapania to są focusy w sedanie. Z kodem WF0 wyjzedzały równiez escorty robione w Płońsku ale zakład montazowy GG. Piotr 05-10-2004 14:16
Gość Napisano 26 Maj 2005 Napisano 26 Maj 2005 Niemcy maja inny sposób oznaczeń W oznacza tylko że to Niemcy , natomiast miejsce montażu jest na poz. 7 . 8 i tak WF0AXXGG to to GG oznacza państwo czyli Polska , a druga litera G miasto czyli Płońsk i tak np WP TO W Hiszpania a P to miasto Walencja 06-10-2004 12:46 Wiesław SKP Bydgoszcz
Gość Napisano 26 Maj 2005 Napisano 26 Maj 2005 Najnowsze wiadomości !!!! w VIN OPLA na poz 2 jest O jak ola tylko w 1996 roku zabroniono Niemcom uzywać liter O I itp , dlatego wybijają zero ale czyta się jako O bo jak pisałem wcześniej jest to oznaczenie producenta czyli OPLA . dlatego piszą W - NIEMCY O - OPEL i w połączeniu O z L [ W POLSCE zero ] powstał skrót O -- L [ OPEL ] do roku 1996 wybijali O [ OLA ] a że nie mogo stosować litery O to musieli tak z tego wybrnąć , bo jak na poz 2 oznaczyć producenta skoro Opel zaczyna się na O 19-10-2004 18:32 Wiesław SKP Bydgoszcz
Gość Napisano 26 Maj 2005 Napisano 26 Maj 2005 Z literami i oznaczeniem roku produkcji jest jeden wielki bajzel 21-12-2004 07:59 Olek OSKP Lwówek
Rekomendowane odpowiedzi