08/15 Napisano 8 Październik 2005 Share Napisano 8 Październik 2005 Berecik, ty tu nie wyskakuj z takimi pomysłami bo Pan Barczuk gotowy podchwycić ten pomysł i wyśle petycję do ministerstwa o wprowadzenie odpowiednich zmian w ustawie. Ps. Widzę, że sprawa z numerami była poruszana na ostatnim plenum KC - vide wypowiedz Pana Barczuka i ICH stanowcze NIE Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
berecik Napisano 8 Październik 2005 Share Napisano 8 Październik 2005 I tak trzymać ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kontroler2 Napisano 8 Październik 2005 Share Napisano 8 Październik 2005 Może ten kraj normalnieje. Każdy dorosły człowiek zacznie odpowiadać za siebie i to co zrobił nie upewniając się czy to było zgodne z przepisami. Jakiekolwiek przerabianie numerów jest przestępstwem, nawet na skrzyni biegów ( też kradną), a od pilnowania porządku prawa mamy POLICJĘ.Nadgorliwość diagnosty jest dmuchaniem na zimne , ale i tak wszystkiego nie przewidzi. Jak narazie zwiększanie mocy nie jest zabronione, a pacjęt na SKP nie ma potrzeby się spowiadać. Jeżeli chodzi o zmianę silnika, to coś mi się obiło o uszy, że tylko tej samej marki i tego samego typu. (w SAM-ach może być inny ) Na dzień dzisiejszy nikt nie wysyła samochodów na siłownię, żeby upewnić się przy porównywaniu danych z dowodem , że moc się zgadza. Moc określa producent silnika, a co potem, któż to wie ? Z autopsji podam, że czip za 2 tys. PLN jest g....o warty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
markes30 Napisano 8 Październik 2005 Share Napisano 8 Październik 2005 Na dzień dzisiejszy nikt nie wysyła samochodów na siłownię, chyba chodzi ci o hamownię? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
berecik Napisano 8 Październik 2005 Share Napisano 8 Październik 2005 Każdy fabyczny program jest do modyfikacji i daje się przestawić, wymiany mikroprpcesorów czasami kończą się agonią i wole operować w ramach wersji producenta jest to może mniej widoczne w osiągach, ale bardziej bezpieczne. Oczywiście to jest moja opinia bo nietwierdze, że są specjaliści którzy wyciskają bez szkody dla jednostki. Ja aż tak bardzo nie jestem zorientowany Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotr Barczuk Napisano 8 Październik 2005 Share Napisano 8 Październik 2005 Berecik, ty tu nie wyskakuj z takimi pomysłami bo Pan Barczuk gotowy podchwycić ten pomysł i wyśle petycję do ministerstwa o wprowadzenie odpowiednich zmian w ustawie. Ps. Widzę, że sprawa z numerami była poruszana na ostatnim plenum KC - vide wypowiedz Pana Barczuka i ICH stanowcze NIE Panowie to byli przed wojną, więc zachowuj się T O W A R Z Y S Z U. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 8 Październik 2005 Share Napisano 8 Październik 2005 Myśle, że jak większośc cywilizowanych krajów radzi sobie bez tego numeru to my chyba też się przyzwyczaimy. Mentalność ludzi też pomału się zmienia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gladki Napisano 8 Październik 2005 Share Napisano 8 Październik 2005 Mentalność ludzi też pomału się zmienia. A co z kombinatorstwem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 9 Październik 2005 Share Napisano 9 Październik 2005 Na początku na pewno będzie kombinatorka, ale z czasem będzie coraz lepiej. Nie możemy dać się zwariować... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bogusław Maćkowski Napisano 12 Październik 2005 Autor Share Napisano 12 Październik 2005 Witam ponownie. Myślę, iż mogę już przystępować do przyznawania punktów pomógł. Przypomnę: pytanie dotyczyło, czy po wymianie silnika po 21.10.2005r. z chwilą ustania obowiązku identyfikacji numeru silnika, czy będzie istaniał obowiązek ustalania mocy i pojemności silnika? Biorąc pod uwagę całość poniżej wskazanych przeze mnie 4 przepisów odpowiedź brzmi: Diagnosta ma obowiązek ustalać pojemność i moc silnika ponieważ stwierdza zgodność zapisów w dowodzie rejestracyjnym/pozwoleniu czasowym w zgodności ze stanem faktycznym. W przypadku wymiany silnika powodującej zmianę mocy bądź pojemności wynik badania powinien (znaczy musi) być wówczas negatywny z zapisem w uwagach zaświadczenia, iż po uzupełnieniu zapisów w dowodzie rejestracyjnym wynik badania pozytywny następny termin badania do ..... (Taki zapis jest niezbędny by uniknąć kwadratury koła między przepisami rejestracji a wyników badań). W przypadku wątpiwości dane ustala się w oparciu o dane techniczne z katalogu AUTODATA lub AUTODATA DIESEL, dane homologacyjne lub opinię rzeczoznawcy samochodowego. 1) (Dz. U. z 2003r. Nr 227, poz. 2250 z późn. zm.) ROZPORZĄDZENIE MINISTRA INFRASTRUKTURY1) z dnia 16 grudnia 2003 r. w sprawie zakresu i sposobu przeprowadzania badań technicznych pojazdów oraz wzorów dokumentów stosowanych przy tych badaniach § 4. Okresowe badanie techniczne polega na sprawdzeniu: 1) zgodności faktycznych danych pojazdu z zapisanymi w dowodzie rejestracyjnym lub odpowiadającym mu dokumencie, dotyczących danych identyfikacyjnych i technicznych pojazdu, a także prawidłowości oznaczeń i stanu tablic rejestracyjnych; dla pojazdów niezarejestrowanych dopuszcza się ustalenie faktycznych danych pojazdu na podstawie oględzin; §2 ust. 1 4) (2) dodatkowe - dotyczące pojazdu skierowanego na badanie techniczne przez starostę w celu ustalenia danych pojazdu niezbędnych do jego rejestracji; 5) dodatkowe - dotyczące pojazdu, w którym dokonano zmian konstrukcyjnych lub wymiany dopuszczonych przez prawo elementów powodujących zmianę danych zamieszczonych w dowodzie rejestracyjnym dotyczących w szczególności: a) rodzaju, podrodzaju pojazdu, przeznaczenia, masy własnej, dopuszczalnej ładowności, liczby miejsc, dopuszczalnej masy całkowitej po istotnej zmianie położenia środka ciężkości pojazdu lub innej istotnej zmianie konstrukcyjnej, dopuszczalnej masy całkowitej ciągniętej przyczepy, największego dopuszczalnego nacisku osi po zmianie konstrukcyjnej powodującej istotną zmianę rozkładu nacisku na osie pojazdu, Załącznik Nr 1 1.1. Identyfikacja pojazdu Oględziny organoleptyczne: porównanie zapisów w dowodzie rejestracyjnym (pozwoleniu czasowym) ze stanem faktycznym lub ustalenie faktycznych danych pojazdu na podstawie oględzin i badań. 3. Oczywiste omyłki w dowodzie rejestracyjnym związane z danymi technicznymi pojazdu. 2) (Dz. U. z 2003r. Nr 192, poz. 1878 z późn. zm.) ROZPORZĄDZENIE MINISTRA INFRASTRUKTURY1) z dnia 27 września 2003 r. w sprawie szczegółowych czynności organów w sprawach związanych z dopuszczeniem pojazdu do ruchu oraz wzorów dokumentów w tych sprawach Załącznik Nr 1 INSTRUKCJA W SPRAWIE REJESTRACJI POJAZDÓW § 1. 1. Rejestrując pojazd, z zastrzeżeniem ust. 2-10 oraz § 3, organ rejestrujący: 1) przyjmuje wniosek o rejestrację pojazdu z dołączonymi dokumentami określonymi w rozporządzeniu o rejestracji pojazdów, sprawdzając zgodność zawartych w nich danych dotyczących: b) pojazdu - cech identyfikacyjnych i danych technicznych; 2. Dane i informacje z bazy danych drukuje się odpowiednio w poszczególnych rubrykach dokumentów, o których mowa w ust. 1, stosując następujące zasady: 6) "Pojemność silnika/moc" - wpisuje się pojemność silnika wyrażoną w (cm3) oraz obowiązkowo dla motocykli wpisuje się moc silnika wyrażoną w (kW); 3) (Dz. U. z 2005r. Nr 108, poz. 908 z późn. zm.) USTAWA z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym1) Art. 72. 1. Rejestracji dokonuje się na podstawie: 4) zaświadczenia o pozytywnym wyniku badania technicznego pojazdu, jeżeli jest wymagane; Art. 78. 2. Właściciel pojazdu zarejestrowanego jest obowiązany zawiadomić w terminie nieprzekraczającym 30 dni starostę o: 2) zmianie stanu faktycznego wymagającej zmiany danych zamieszczonych w dowodzie rejestracyjnym. Art. 81. 8. Niezależnie od badań, o których mowa w ust. 2 i 3, dodatkowemu badaniu technicznemu podlega również pojazd: 1a) skierowany przez starostę w celu ustalenia danych pojazdu niezbędnych do jego rejestracji; 4) (Dz. U. z 2002r. Nr 133, poz. 1123 z późn. zm.) ROZPORZĄDZENIE MINISTRA INFRASTRUKTURY z dnia 22 lipca 2002 r. w sprawie rejestracji i oznaczania pojazdów.1) § 6. 5. (15) Wzór dowodu rejestracyjnego oraz oznaczenia kodów zastosowanych w tym wzorze stanowią załącznik nr 3 do rozporządzenia. ZAŁĄCZNIK Nr 3(36) WZÓR DOWODU REJESTRACYJNEGO ORAZ OZNACZENIA KODÓW ZASTOSOWANYCH W TYM WZORZE (format strony A6) Oznaczenia kodów zastosowanych we wzorze dowodu rejestracyjnego P.1 pojemność silnika (w cm3), P.2 maksymalna moc netto silnika (w kW). Wszystkich, którzy wskazali powyższą podstawę prawną lub odpowiedzieli w powyższy sposób przyznaję punkt za "POMÓGŁ". Muszę przyznać, że poziom odpowiedzi jest naprawdę wysoki i powstało tu na forum grono wysokich fachowców. Nieoficjalnie wiem, że nasze wypowiedzi są śledzone przez przedstawicieli MSWIA w Warszawie, którzy również dostrzegają tu diagnostów i urzędników na wysokim poziomie wiedzy. Cieszę się, że mogę z Wami współpracować. Jeśli ktoś podejmował polemiki lub czuje się pokrzywdzony to przepraszam i zapraszam do kolejnego podchwytliwego pytania, które za jakiś czas być może zadam. Myślę, że skoro prawidłowa odpowiedź została już przeze mnie opublikowana, następne odpowiedzi po tej nie będą już punktowane. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Norbert Jezierski Napisano 12 Październik 2005 Share Napisano 12 Październik 2005 Jak dla mnie - bomba tlumaczenie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojtek1150 Napisano 24 Wrzesień 2007 Share Napisano 24 Wrzesień 2007 Mam pytanie czy ma może ktoś kody oznaczajace rodzaj paliwa wpisywany w dowodzie rejestracyjnym w p[ozycji P.3 np.BB, EG. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lala17 Napisano 24 Wrzesień 2007 Share Napisano 24 Wrzesień 2007 Według mojej wiedzy w rubryce P3 wpisuje się kody określone w Dz.U.Nr 137/2007 poz.968 zał.3. Np. P-benzyna; D-olej napędowy; M-mieszanka; LPG-gaz płynny itd. Pozdro. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 24 Wrzesień 2007 Share Napisano 24 Wrzesień 2007 Lub w formie kombinowanej - np. P-LPG, P-CNG, P-EE... W zasadzie od niedawna jest to tak ujednolicone - przedtem benzynę oznakowywano również jako BU, BB (zamiast obecnego P), a diesel jako ON (zamiast obecnego D). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojtek1150 Napisano 25 Wrzesień 2007 Share Napisano 25 Wrzesień 2007 Szczególnie chodziło mi o kody przy dowodach z Uni Europejskiej np. z Francji miałem oznaczenia EG czy jest to paliwo benzyna i gaz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 25 Wrzesień 2007 Share Napisano 25 Wrzesień 2007 Nie ma wspólnych kodów unijnych dla oznaczenia rodzaju pojazdu. Każdy kraj sam ustala rodzaj wpisu dla rodzaju paliwa na dokumentach rejestracyjnych. Nie chcę Ci mylić, ale miałem kilka razy do czynienia z sytuacją jaką opisujesz (wpis EG we Francji) i zawsze wychodziło, że jest to Benzyna + gaz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.