Skocz do zawartości

Serdecznie witamy w nowej wersji forum!

Pierwsze logowanie wcześniejszych użytkowników do nowego forum, wymaga wygenerowania nowego hasła (jest to czynność jednorazowa). W tym celu możemy skorzystać z linku Nie pamiętasz hasła? lub z tego u dołu okna logowania. Uwaga: Proszę podać e-mail taki sam, jaki jest ustawiony na wcześniejszym forum!

Borkowski

Ciągnik samochodowy ADR zasilany LPG

Polecane posty

Borkowski

Witajcie mam pytanie ciągnik samochodowy - ADR FL KL3 może być zasilany LPG ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dany18

W pojazdach EX/II I EX/III powinny być wyłącznie silniki wysokoprężne, natomiast o FL nic nie ma w Umowie ADR więc w/g mnie może być zasilany LPG

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Psuj
powinny być wyłącznie silniki wysokoprężne,

 

Te również mogą być zasilane LPG i CNG

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dany18

Umowa ADR- część 9 9.2.4.4. :

"silnik napedzajacy pojazd powinien być tak wyposazony i umieszczony, aby nie narażac ladunku na nagrzanie lub zapalenie. Wpojazdach EX/II i EX/III powinny byc stosowane wyłącznie silniki wysokoprężne"

Jest jakiś inny przepis ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Qnick
Wpojazdach EX/II i EX/III powinny byc stosowane wyłącznie silniki wysokoprężne

 

A silnik wysokoprężny napędzany CNG czy LPG nie może być :razz: i znów zonk w przepisach, bo przecież jak zmienisz rodzaj paliwa to i tak silnik wysokoprężny dalej jest silnikiem wysokoprężnym :evil:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mmiodzio

Na przykład-Autobusy .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Qnick
Na przykład-Autobusy

 

Jeździ do mnie kilkanaście z komunikacji miejskiej z CNG i trzeba się po dachu przespacerować aby zbiorniki przejrzeć :D ale za to za badanie jest 3 stówki :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mik8181

no dobrze al;e w przypadku EXIII i EXII ogrzewacz nie moze byc LPG wiec wydaje mi sie ze w tym przypadku akurat rownierz nie moze byc silnik zasilany tym paliwem a po drugie co z przewodami gazowymi i elektrycznymi?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Qnick
ogrzewacz nie moze byc LPG

 

Ogrzewacza może w ogóle nie być :-D

 

a po drugie co z przewodami gazowymi i elektrycznymi?

 

Mają spełniać wymagania ADR i masz to sprawdzić podczas badania :?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mik8181

Oczywiscie masz racje. Ale z instalacja CNG lub LPG do zasilania silnikow w pojazdach EXII i EXIII ja bym osobiscie nie dopusil do ruchu bo skoro ogrzewacz nie moze byc zasilany gazem to silnik wedlug mojej oceny tez nie. Ale ja sie dopiero ucze.

 

[ Dodano: 14-01-2012, 22:46 ]

A co do piewotnego pytania czy FL moze byc zasilany gazem ja bym odpoweidzial ze tak bo nigdzie nie jest napisane na jakim paliwie ma jezdzic FL.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Psuj
czy FL moze byc zasilany gazem ja bym odpoweidzial ze tak bo nigdzie nie jest napisane na jakim paliwie ma jezdzic FL.

 

EX/II i EX/III też n ie mają okreslonego zasilanego paliwa tylko

W pojazdach EX/II I EX/III powinny być wyłącznie silniki wysokoprężne,

a wysokoprężne mogą być zasilane i LPG i CNG. Bardziej chodzi o to, że EX nie mogą być o zapłonie iskrowym a rodzaj paliwa niewiele ma do rzeczy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
danielg539
a wysokoprężne mogą być zasilane i LPG i CNG. Bardziej chodzi o to, że EX nie mogą być o zapłonie iskrowym a rodzaj paliwa niewiele ma do rzeczy

 

Widziałeś kiedyśPsuj, silnik wysokopręzny CNG???

Silniki CNG mają zapłon iskrowy.

Tylko silniki dwupaliwe mogą być wysokoprężne, bo w nich zpłon mieszanki jest uzyskiwany w wyniku wtrysku niewielkiej ilości oleju napędowego.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Psuj
Widziałeś kiedyśPsuj, silnik wysokopręzny CNG???

 

Hmm... z tego co wiem, to na CNG przerabia się diesle, chyba, ze sie mylę...

 

 

Już doczytałem :

w przypadku silników z zapłonem samoczynnym - dostosowanie ich do zasilania CNG wymaga zabudowania iskrowego układu zapłonowego lub wtryskiwania niewielkiej dawki ON do komory spalania z jednoczesnym wtryskiem CNG do kolektora dolotowego

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
danielg539
Już doczytałem : Cytat:

w przypadku silników z zapłonem samoczynnym - dostosowanie ich do zasilania CNG wymaga zabudowania iskrowego układu zapłonowego lub wtryskiwania niewielkiej dawki ON do komory spalania z jednoczesnym wtryskiem CNG do kolektora dolotowego

Czyli jest tak jak pisałem. Jak jest zasilanie jednopaliwowe, to silnik ma zapłon iskrowy, tylko w przypadku silnika dwupaliwowego może być zapłon samoczynny.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Psuj
Jak jest zasilanie jednopaliwowe, to silnik ma zapłon iskrowy,

 

Ale nadal jest wysokoprężny :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
danielg539
Ale nadal jest wysokoprężny

Oj chyba już nie, bo podczas przeróbki zmieniane są głowice a silniki są odprężane.

IVECO podaje, że stopień sprężania w silnikach zasilanych CNG wynosi 11-14 a tatem sa to co najwyżej silniki średnoprężne.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Domino

Trzeba szczerze powiedzieć, że pojęcie wysoko- i niskoprężny jest mocno przestarzałe. Moim zdaniem powinno operować się pojęciami "zapłon samoczynny" i odpowiednio "iskrowy", ewentualnie "obieg Diesel" lub "obieg Otto".

Wracając do tematu, według mnie FL może być zasilany gazem LPG czy CNG, bo nie jest to nigdzie zabronione.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mmiodzio

według mnie FL może być zasilany gazem LPG czy CNG, bo nie jest to nigdzie zabronione.

 

O ,i bardzo dobrze. :evil::evil: Aleśmy się nagadali.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

×

Ważne informacje

Umieściliśmy pliki cookie na Twoim urządzeniu, aby pomóc Ci ulepszyć tę witrynę. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym razie zakładamy, że możesz kontynuować.