Skocz do zawartości

vat?


szyszon

Rekomendowane odpowiedzi

Hej wszystkim. Czy ten komunikat odnośnie vatu obowiązuje w tym roku ?

 

 

Sejm zdecydował o przyszłości "kratki"

3 grudnia 2010

 

Samochód z kratką

 

Sejm znowelizował w piątek ustawę o VAT i ustawę o transporcie drogowym. Nowelizacja przewiduje ograniczenie odliczenia VAT przy zakupie samochodów "z kratką" i znosi odliczenie VAT od paliwa używanego do takich pojazdów.

Za uchwaleniem zmian głosowało 230 posłów, przeciw było 145, a 38 wstrzymało się od głosu.

 

Posłowie wprowadzili jedną poprawkę doprecyzowującą przepisy. Usuwa ona lukę prawną, w wyniku której, w przypadku kupna samochodów osobowych o ładowności do 500 kg, można byłoby skorzystać z całkowitego odliczenia VAT.

 

Przewidziane przez nowelizację zmiany zakładają, że od 1 stycznia 2011 r. do 1 stycznia 2013 r. prawem do pełnego odliczenia VAT będzie objęty zakup samochodów o dopuszczalnej ładowności powyżej 500 kg, jeżeli ze świadectwa homologacji producenta lub importera takiego auta będzie wynikać, że nie są to samochody osobowe.

 

Auta takie były objęte prawem do takiego odliczenia przed przystąpieniem Polski do Unii Europejskiej, tj. do 30 kwietnia 2004 r.

 

Nabywcy samochodów osobowych z kratką, co do których dziś przysługuje pełne odliczenie VAT, będą mogli odliczyć 60 proc. kwoty VAT zawartej w fakturze, ale nie więcej, niż 6 tys. zł. Oznacza to, że sytuacja podatników, którzy kupują samochody z kratką będzie taka sama, jak podatników, którzy kupują samochody osobowe.

 

Ustawa zawiesza też na okres dwóch lat możliwość odliczenia VAT od paliwa kupowanego do napędu samochodów o masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 tony. Chodzi np. o samochody, które co do zasady przeznaczone są do działalności gospodarczej, m.in. auta dostawcze spełniające określoną w ustawie definicję, samochody typu van, czy minibusy.

 

Zdaniem rządu nowelizacja jest niezbędna ze względu na konieczność wdrożenia regulacji unijnych i wykonania wyroków Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej. Zmiana ma przynieść budżetowi ok. 1,8 mld zł.

 

Zgodnie z ustawą właściciele samochodów ciężarowych mają być zwolnieni z obowiązku dostarczania urzędowi skarbowemu kopii zaświadczeń potwierdzających homologację, wydawanych przez okręgowe stacje kontroli pojazdów. Nie będą też musieli informować urzędów skarbowych o dokonanych w pojeździe zmianach, które mają wpływ na homologację. Zdaniem rządu rozwiązanie to odciąży podatników i administrację podatkową od gromadzenia kopii zaświadczeń.

 

Projekt ma ponadto doprecyzować przepisy dotyczące prawa do odliczania VAT w przypadku, gdy nieruchomości nabyte lub wytworzone do celów działalności gospodarczej nie są wyłącznie wykorzystywane do tych celów. W takim przypadku prawo do odliczenia podatku VAT będzie przysługiwać tylko od części nieruchomości związanej z prowadzoną działalnością gospodarczą.

 

Dokument reguluje też sposób rozliczania VAT przez firmy zagraniczne świadczące w Polsce tzw. okazjonalne przewozy osób pojazdami zarejestrowanymi za granicą (np. autobusami). Usługi te nie będą objęte szczególnymi regułami opodatkowania. Podmiot wykonujący je w Polsce będzie musiał mieć przy sobie potwierdzenie zarejestrowania się, jako podatnik VAT w naszym kraju. Będzie musiał także rozliczać podatek VAT w polskim urzędzie skarbowym.

 

Większość nowych przepisów zacznie obowiązywać od 2011 r.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To chyba księgowych by sie trza zapytać a nie diagnostów. Klient chce badanie to robimy a co on z nim zrobi i czy mu się nada to jego sprawa...

 

No nie tak do końca:

http://www.autokrata.pl/artykul/nie-bedzie-odliczania-vat-u-od-ceny-samochodow-12717

http://www.vat.pl/1406_koniec_odliczen_vat_od_samochodow_z_kratka_6442.php

 

i cytat z artykułu:

sposobem na likwidację odliczeń będzie zmiana przepisów w taki sposób, aby nie można było przerabiać aut osobowych na ciężarowe poprzez zamontowanie w nich kratki

 

i z drugiego:

Podatnicy, którzy obecnie posiadają samochód z kratką, po wprowadzeniu zmian znów staną przed dylematem, czy jej demontaż spowoduje utratę wstecznie prawa odliczenia VAT

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://podatki.gazetaprawna.pl/artykuly/587067,ministerstwo_transportu_mowi_tak_bankowozom.html

To precedens, który może zapoczątkować lawinę na polskim rynku motoryzacyjnym – importer Infiniti właśnie odebrał świadectwa homologacji M1 dla swoich samochodów. Oznacza to, że zgodnie z wszelkimi obowiązującymi przepisami może je sprzedawać jako bankowozy. A firmy mogą odliczać pełen VAT zarówno od ich zakupu, jak i tankowanego do nich paliwa. W kolejce do homologowania swoich pojazdów na bankowozy ustawiają się kolejni chętni. Zamiast osławionych kratek będziemy mieli wysyp aut z kasetkami do przewożenia pieniędzy?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To precedens, który może zapoczątkować lawinę na polskim rynku motoryzacyjnym – importer Infiniti właśnie odebrał świadectwa homologacji M1 dla swoich samochodów. Oznacza to, że zgodnie z wszelkimi obowiązującymi przepisami może je sprzedawać jako bankowozy. A firmy mogą odliczać pełen VAT zarówno od ich zakupu, jak i tankowanego do nich paliwa. W kolejce do homologowania swoich pojazdów na bankowozy ustawiają się kolejni chętni. Zamiast osławionych kratek będziemy mieli wysyp aut z kasetkami do przewożenia pieniędzy?

 

Nie ma się czym podniecać bo robią to na podstawie homologacji, więc żadna SKP nie zarobi na tym ani grosza.... :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma się czym podniecać bo robią to na podstawie homologacji,

 

Na razie.

 

No nie tak do końca:

 

Ja cie przepraszam, ale jak klient przychodzi i mówi - chcę badanie vat - to ja nie robię mu wykładu z przepisów skarbowych i innych pierdół, tylko robię, kasuję 50 zeta a co on z tym zrobi to jego brocha...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja nie robię mu wykładu z przepisów skarbowych

 

Tu bardziej chodzi o nas

Po 14.06.2012 samochody z kratką tracą możliwość odliczania VATu a także ma nie być możliwości takiej przeróbki osobowego na ciężarowy przez wstawienie kratki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://podatki.gazetaprawna.pl/artykuly/587067,ministerstwo_transportu_mowi_tak_bankowozom.html
To precedens, który może zapoczątkować lawinę na polskim rynku motoryzacyjnym – importer Infiniti właśnie odebrał świadectwa homologacji M1 dla swoich samochodów. Oznacza to, że zgodnie z wszelkimi obowiązującymi przepisami może je sprzedawać jako bankowozy. A firmy mogą odliczać pełen VAT zarówno od ich zakupu, jak i tankowanego do nich paliwa. W kolejce do homologowania swoich pojazdów na bankowozy ustawiają się kolejni chętni. Zamiast osławionych kratek będziemy mieli wysyp aut z kasetkami do przewożenia pieniędzy?

 

Chciałbym zobaczyć to INIFINTI, które spełnia te warunki.

Wymagania dla bankowozu

Paragraf 10 ust.1 Rozporządzenia MSWiA z dnia 7 września 2010 Dz.U. z 2010 Nr. 166 poz. 1128 ( załącznik Nr 3, 4 i 5 )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chciałbym zobaczyć to INIFINTI, które spełnia te warunki.

 

To uważaj bo się zdziwisz...

 

Załącznik nr 5

OGÓLNE WYMAGANIA TECHNICZNE DLA BANKOWOZU TYPU C

1. Bankowóz typu C powinien być wyposażony w:

1) pojemniki specjalistyczne co najmniej klasy "D" w stojakach umożliwiających mocowanie i wyjmowanie pojemników przez osoby uprawnione albo urządzenia do przechowywania wartości pieniężnych klasy co najmniej 1;

2) immobiliser spełniający wymagania dyrektywy Rady nr 74/61/EWG z dnia 17 grudnia 1973 r. w sprawie zbliżenia ustawodawstw Państw Członkowskich w zakresie urządzeń zabezpieczających pojazdy silnikowe przed bezprawnym użyciem (Dz. Urz. UE Polskie wydanie specjalne, rozdz. 13, t. 2, str. 49), zwanej dalej "dyrektywą 74/61/EWG", lub Regulaminu nr 116 Europejskiej Komisji Gospodarczej Organizacji Narodów Zjednoczonych -Jednolite wymagania techniczne dotyczące ochrony pojazdów silnikowych przed bezprawnym użyciem, zwanego dalej "regulaminem nr 116 EKG ONZ";

3) modułowy samochodowy system alarmowy spełniający wymagania dyrektywy 74/61/EWG lub regulaminu nr 116 EKG ONZ, posiadający co najmniej następujące właściwości:

a) funkcję "panika" włączaną i wyłączaną jednym przyciskiem pilota radiowego i dodatkowym wyłącznikiem wewnątrz przedziału osobowego,

b) rezerwowe zasilanie,

c) dodatkową syrenę alarmową,

d) czujniki ochrony wnętrza,

e) blokadę pracy silnika,

f) tryb serwisowy,

g) sygnalizację alarmową wszystkimi światłami kierunkowskazów;

4) monitorowany z zewnątrz system lokalizacji satelitarnej i system sygnalizacji napadu;

5) system transmisji alarmu przekazujący co najmniej informacje o:

a) położeniu i prędkości pojazdu.

b) otwarciu i zamknięciu drzwi przedziału ładunkowego i osobowego,

c) stanie alarmowania samochodowego systemu alarmowego,

d) włączeniu i wyłączeniu silnika pojazdu;

6) oświetlenie przedziału z pojemnikami.

2. Urządzenia elektroniczne i elektryczne zamontowane w pojeździe powinny spełniać, w zakresie kompatybilności elektromagnetycznej, wymagania dyrektywy Rady nr 72/245/EWG z dnia 20 czerwca 1972 r. w sprawie zbliżenia ustawodawstw Państw Członkowskich odnoszących się do tłumienia zakłóceń radioelektrycznych wywoływanych przez silniki z zapłonem iskrowym stosowane w pojazdach silnikowych Dz. Urz. UE Polskie wydanie specjalne, rozdz. 13, t. 1, str. 226) lub regulaminu nr 10 Europejskiej Komisji Gospodarczej Organizacji Narodów Zjednoczonych - Jednolite przepisy dotyczące homologacji pojazdów w zakresie kompatybilności elektromagnetycznej.

3. Dodatkowa instalacja elektryczna pojazdu (po zabudowie) powinna spełniać wymagania normy PN-S 76021 (rodzaje i zakres badań według punktu 4.1.b tablica 2 kolumna 4 tej normy).

4. W bankowozie typu C nie dopuszcza się stosowania instalacji gazowej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 months later...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.