ketiw38 Napisano 7 Luty 2012 Share Napisano 7 Luty 2012 Bo takie mieliśmy prawo, a że mozna je zmienić .............. i jeszcze raz ..................... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
skpauto Napisano 7 Luty 2012 Share Napisano 7 Luty 2012 Po co zmieniać. Dopuszczeniem do ruchu w tym przypadku jest wydanie DR przez WK. Jest to dobry zapis. My wykonujemy badanie techniczne na podstawie przepisów w sposób itp. Jeżeli spełnia wymagania, to spełnia i P. A WK jeżeli mu się to nie podoba, podaje powód i odmawia dopuszczenia do ruchu. Ciekawe jaki podaliby par. lub Art. jeżeli kierownica jest po właściwej stronie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fredek Napisano 7 Luty 2012 Share Napisano 7 Luty 2012 Dopuszczenie aut z kierą po prawej stronie to chore, chore , jeszcze raz chore. Bez względu na to kto i jak będzie bronić tego pomysłu, ja twierdzę że to zagrożenie dla innych uczestników na drodze, auta o 70 % tańsze , boże już boje sie myśleć co będzie się dziać na drogach, ta taniość sie wyleje wtedy, oby nie łzami co niektórych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 7 Luty 2012 Share Napisano 7 Luty 2012 Dopuszczenie aut z kierą po prawej stronie to chore, chore , jeszcze raz chore. Chora to jest chęć jeżdżenia takim autem po naszych wąskich i dziurawych drogach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 7 Luty 2012 Share Napisano 7 Luty 2012 Ciekawe, dlaczego przy okazji różnych artykułów dotyczących legalizacji anglików nikt nie zwrócił uwagi na kwestię, że pojazd zarejestrowany po raz pierwszy przed 1985 r. może mieć już teraz kierownicę z prawej strony. Czy jazda anglikiem sprzed 1985 jest mniej niebezpieczna niż współczesnym anglikiem? A jeśli nie jest to dlaczego tamten może być zarejestrowany bez przekładki, a współczesny już nie może? Pytasz o historię. Wtedy przed 1985r. była pewna partia FSO czyli "dużych fiatów" zwłaszcza kombi i pick-up ów wyprodukowana dla rynku ruchu lewostronnego. Nie zostały odebrane przez kontrahenta więc upchnięto je na krajowym rynku i stąd ten ewenement. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Janusz1971 Napisano 7 Luty 2012 Share Napisano 7 Luty 2012 126p też były w tej wersji i prawie wszystkie miały full opcje ,używane głownie przez instytucje państwowe ,powód pojawienia się tych "wynalazków" był dokładnie taki sam jak opisał Marek . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 7 Luty 2012 Share Napisano 7 Luty 2012 Widziałem nawet takie "duże Fiaty". Skoro one mogą legalnie się poruszać po naszych drogach to nic nie stoi na przeszkodzie by poruszały się też nowsze angliki. Poza tym pojazdy zabytkowe z kierownicą z prawej też uczestniczą w ruchu i nikt nie robi z tego problemu. Przepisy UE są nieubłagane - nie uciekniemy przed tym i prędzej czy później będziemy normalnie rejestrować pojazdy z kierownicą po prawej stronie. Art. 71 ust. 5 PORD: 5. Pojazd zarejestrowany za granicą dopuszcza się do ruchu, jeżeli odpowiada wymaganym warunkom technicznym i jest zaopatrzony w tablice rejestracyjne z numerem rejestracyjnym składającym się z liter alfabetu łacińskiego i cyfr arabskich, z zastrzeżeniem art. 59 ust. 2 i 3, a kierujący pojazdem ma przy sobie dokument stwierdzający dokonanie rejestracji. Czy "wymagane warunki techniczne" to polskie warunki techniczne określone w rozporządzeniu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
winerek Napisano 7 Luty 2012 Share Napisano 7 Luty 2012 Przepisy UE są nieubłagane - nie uciekniemy przed tym i prędzej czy później będziemy normalnie rejestrować pojazdy z kierownicą po prawej stronie. Nie, to nie będzie normalne. Tak samo jak ślimak nie jest rybą, a marchewka owocem. Żałosne jest to że stawia się wyżej interes ekonomiczny - bo tym w sumie jest "wolny przepływ" itp - nad ludzkie zdrowie. Ale za to będziemy bardziej europejscy... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 8 Luty 2012 Share Napisano 8 Luty 2012 Moment - dla mnie istotniejsze jest co innego. Anglik wjeżdżający do kraju tym autem może nim normalnie jeździć - nie stawia mu się żadnych ograniczeń - tak? I takich anglików do polski mogą przyjechać setki, tysiące... Dlaczego im pozwala sina ruch bez żadnych ograniczeń?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JANUSZ60 Napisano 8 Luty 2012 Share Napisano 8 Luty 2012 Dlaczego im pozwala sina ruch bez żadnych ograniczeń?? Ponoć zostawiają u nas twardą walutę, może temu ,,, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 8 Luty 2012 Share Napisano 8 Luty 2012 Dlaczego im pozwala sina ruch bez żadnych ograniczeń?? Słyszał kiedy o Konwencji Wiedeńskiej ??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JANUSZ60 Napisano 8 Luty 2012 Share Napisano 8 Luty 2012 5. Pojazd zarejestrowany za granicą dopuszcza się do ruchu, To akurat nie ma nic wspólnego z anglikami, które mają być u nas rejestrowane ,,, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
praktyk Napisano 8 Luty 2012 Share Napisano 8 Luty 2012 Czy nam się to będzie podobało czy nie to zachodzi bardzo duże prawdopodobieństwo że takie pojazdy na naszych drogach będą normalnością a my tylko sobie możemy podyskutować i gwarantuje Wam że nie będziemy mieli na to wpływu. Zamieściłem ten wyrok z innego powodu . Z uzasadnienia wyroku: „Wskazał także, że pojazdy będące przedmiotem kwestionowanych badań zostały już zarejestrowane przez Starostę i dopuszczone do ruchu, której to okoliczności organ nie wziął pod uwagę.” Mieliśmy też taki przypadek i nie wierzę że w całej zbiorowości inni też się z tym nie zetknęli. Pojazd został sprowadzony z Niemiec w ważnymi badaniami i został zarejestrowany przez WK z wpisanym terminem kolejnego badania. Nikt się nie zorientował w tym starostwie, że jest to pojazd z kierownica po prawej stronie. Pytam się Was jak byście postąpili w takiej sytuacji czy odmówilibyście badania technicznego z pozytywnym wynikiem badania. Proszę mieć na względzie wskazany wyrok. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JANUSZ60 Napisano 8 Luty 2012 Share Napisano 8 Luty 2012 Pytam się Was jak byście postąpili w takiej sytuacji czy odmówilibyście badania technicznego z pozytywnym wynikiem badania. Chodzi właśnie o to, że powinniśmy dać wynik N i tu się zaczyna cały paradoks z Naszym prawem ,,, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacdiag Napisano 8 Luty 2012 Share Napisano 8 Luty 2012 I takich anglików do polski mogą przyjechać setki, tysiące... Dlaczego im pozwala sina ruch bez żadnych ograniczeń?? bo pewnie taka ich natura - angielska flegma a nasza - ułańska krew Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Janusz1971 Napisano 8 Luty 2012 Share Napisano 8 Luty 2012 No u mnie od pół roku taki jeden 25 letni "flegmatyk" jeździ Subaru Imprezą WRC w barwach rajdowych na angielskich blachach ,co się dzieje na mieście to Pojazd zakupił już u nas w Polsce za 3 tys zł !!!! Jak rejestracja anglikow będzie legalna ty zobaczymy wysyp tego typu sprzętów ,które za wodą są czasem o 70% tańsze niż u nas a angole zrobią sobie czystki na parkingach tak jak po wejściu do uniii zrobili to niemcy i francuzi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 8 Luty 2012 Share Napisano 8 Luty 2012 Słyszał kiedy o Konwencji Wiedeńskiej ??? Nie Ale jak rozumiem rażąco łamie ona prawo nasze krajowe i godzi w bezpieczeństwo ruchu... Czyli tą Konwencja dotyczy legalizacji niebezpiecznych pojazdów!! O Matko!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 8 Luty 2012 Share Napisano 8 Luty 2012 Ale jak rozumiem rażąco łamie ona prawo nasze krajowe i godzi w bezpieczeństwo ruchu... Noooo.... i wyobraź sobie nawet, że niemieccy kierowcy poruszając się w Polsce nie muszą mieć GAŚNICY !!! Skandal, co nie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Qnick Napisano 8 Luty 2012 Autor Share Napisano 8 Luty 2012 Noooo.... i wyobraź sobie nawet, że niemieccy kierowcy poruszając się w Polsce nie muszą mieć GAŚNICY Noooo a naszych kierowców za granicą czy to południową czy to zachodnią, gania się i wlepia mandaty za brak apteczek, żarówek zapasowych, kamizelek w liczbie odpowiadającej ilości przewożonych pasażerów itp. I to jest ta Konwencja Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Janusz1971 Napisano 8 Luty 2012 Share Napisano 8 Luty 2012 No gania się , a nie powinno i jak sie trafi taki jeden z drugim co sie postawi okoniem że nie musi mieć apteczki i nie zapłaci mandatu a potem przez 6 miesięcy będzie przewalał papiery łącznie z polskim MSZ to tego mandatu nie zapłaci ale cała reszta nas szaraczków podkula ogon , płaci 20 "ojro" i jedzie dalej ,a jeszcze druga połowa przed wyjazdem poczyta na forach internetowych czego wymagają w danym kraju,ładuje do auta torbę gadżetów dla miśków z poszczególnych landów i jedzie Kiedyś była nawet u nas taka nagonka że w Czechach trzeba mieć wszystkie 4 opony takie same ,ale tej informacji to już nie sprawdzałem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 8 Luty 2012 Share Napisano 8 Luty 2012 Noooo a naszych kierowców za granicą czy to południową czy to zachodnią, gania się i wlepia mandaty Niemcy sobie odpuścili po fali mandatów dla nich za brak gaśnic. Sprawa się oparła o MSZ-ty i mandaty były anulowane. Nawet w gazetach pisali... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
IVVO Napisano 8 Luty 2012 Share Napisano 8 Luty 2012 Zobaczymy za rok jak prawdopodobnie podskoczy słupek statystyki wypadków. Tylko czy ktoś będzie się zastanawiał "dlaczego". Wypadki spowodowane przez angliki wkomponują się w całość, kilku mądrych napisze doktorat, a za kilka lat powróci temat kto na to pozwolił, debata, przepychanki i okaże się ze to diagnosta jest wszystkiemu winien bo wiedział a nie powiedział Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 8 Luty 2012 Share Napisano 8 Luty 2012 Jeśli zmienią się przepisy dotyczące warunków technicznych to diagnosta absolutnie nie będzie winien niczemu - stwierdzi przecież, że pojazd spełnia te warunki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
waga50 Napisano 9 Luty 2012 Share Napisano 9 Luty 2012 Jeśli zmienią się przepisy dotyczące warunków technicznych to diagnosta absolutnie nie będzie winien niczemu - stwierdzi przecież, że pojazd spełnia te warunki. Że zacytuję " to tak się mówi ale jak się na to popatrzy to inaczej wychodzi" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
skpauto Napisano 9 Luty 2012 Share Napisano 9 Luty 2012 Jeśli zmienią się przepisy dotyczące warunków technicznych to diagnosta absolutnie nie będzie winien niczemu - stwierdzi przecież, że pojazd spełnia te warunki. Dokładnie tak. Tylko zależy co ONI wystrugają w przepisach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.