Skocz do zawartości

Masy przyczep


rykacz
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Tak przeczytałem już kilka tematów dotyczących DMC, MMC przyczep, oraz związanych z tym wpisami w DR i TZ. Już po prostu mam mętlik w głowie. Rozumiem, że:

TZ określa DMC zespołu, DMC pojazdu i DMC przyczepy;

DR określa DMC zespołu, DMC pojazdu i MMC przyczepy?

W jaki sposób określimy to MMC. Homologacja? Niby tak, ale dziś "wygrzebałem" do auta, DR, TZ i homologację i wszędzie jest to samo?

Wszędzie wpisane są DMC przyczep. Pomóżcie jakoś może na przykładzie ogarnąć mi temat, praktyczny tuż tuż :razz:

5ae1a5054981a_wiadectwo.jpg.a4374f927c96b79de076f75d17ed2d29.jpg

TZ.JPG.578c7d6b82579f857266efbea283970a.JPG

DR.JPG.f8ee5f5b5badbae8b3c52ccb290c4aee.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To znaczy DMC i MMC mogą być takie same.

Ale DMC pojazdu czy przyczepy może być jednocześnie MMC.

Natomiast MMC wcale nie musi być DMC ponieważ ograniczają ją przepisy krajowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, może nie do końca udany przykład podałem. Fakt, MMC może stanowić DMC. MMC to kontrukcyjna, DMC administracyjna. Ale może ktoś ma dane prawidłowe, tak, żeby dla przykładu sobie to poukładać w głowie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

TZ określa DMC zespołu, DMC pojazdu i DMC przyczepy;

 

Nie! Na TZ nie jest podana DMC przyczepy a tylko DMC pojazdu i DMC zespołu pojazdów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na TZ nie jest podana DMC przyczepy a tylko DMC pojazdu i DMC zespołu pojazdów.

Miał zapewne na myśli, że DMC przyczepy wychodzi niejako automatycznie z różnicy tych dwóch parametrów ,,,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miał zapewne na myśli, że DMC przyczepy wychodzi niejako automatycznie z różnicy tych dwóch parametrów ,,,

 

Co nie zmienia faktu, że nie zawsze jest to prawdą :?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

 

No hej. Ja tak może nie w temacie... ale mnie to rozbawiło. Tak starannie zamazałeś wydrukowany numer rejestracyjny w DR a zapomniałeś o tym wydziurkowanym :D FZ9174A :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszędzie wpisane są DMC przyczep.

 

Błąd! Zarówno w homologacji jak i w DR w pozycji "O" są MMC przyczepy - nie DMC (określenie "techniczne dopuszczalna" = konstrukcyjna = MMC)

 

Co Ci się nie zgadza?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak starannie zamazałeś wydrukowany numer rejestracyjny w DR a zapomniałeś o tym wydziurkowanym

 

Z fotokodu też to można by odczytać, ciekawe tylko, czy brak paska bocznego to przypadek, czy świadome postępowanie rykacz, -a

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarówno w homologacji jak i w DR w pozycji "O" są MMC przyczepy - nie DMC (określenie "techniczne dopuszczalna" = konstrukcyjna = MMC)

Co Ci się nie zgadza?

 

Oj tam, oj tam... :lol:

Tego że w DR jest MMC a nie DMC przyczepy nie wie nawet policja i ściga kogoś kto przypiął sobie przyczepę o DMC większej niż MMC w DR, ściga pomimo że rzeczywista masa tej przyczepy nie przekracza MMC w DR :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na tabliczce mamy MMC pojazdu i MMC zespołu

 

 

Na TZ jest DMC pojazdu i DMC zespołu pojazdów.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, widzę, że jak każdy temat dotyczący mas przyczep i ten spotkał się z zainteresowaniem. Fakt, plusy za spostrzegawczość dla tych co dostrzegli nr rej. furmanki, nie rozpowiadajcie o tym, cyknąłem fotkę DR auta z serwisu :x

do rzeczy: pisząc o TZ i jej masach DMC przyczepy niejako uznaję, że można wyliczyć;

W homologacji, (świadectwie zgodniści) rzeczywiście, jest napisane: "Technicznie dopuszczalna masa (...) czyli to nasze szukane MMC przyczepy.

O co mi się rozchodzi: przyjeżdża auto na ustalenie danych: DMC przyczepy z ham. i bez. tą drugą to sprawdzamy sobie zależności. Natomiast jak określić tą z przyczepą?

Homologacja, a jeśli jej nie ma to katalog ITS, dobrze myślę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Homologacja, a jeśli jej nie ma to katalog ITS, dobrze myślę?

 

Dobrze myślisz. Tylko pamiętaj - dla potrzeb rejestracji, do dowodu rejestracyjnego ustalasz MMC przyczep. DMC przyczepy już się obecnie nie wpisuje do DR.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tego że w DR jest MMC a nie DMC przyczepy nie wie nawet policja i ściga kogoś kto przypiął sobie przyczepę o DMC większej niż MMC w DR, ściga pomimo że rzeczywista masa tej przyczepy nie przekracza MMC w DR :evil:

 

A sądzisz że takie ściganie jest niedopuszczalne? DMC przyczepy nie ma żadnego znaczenia jeżeli przyczepa jest pusta?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sorki za ciszę, ale grypa tzw. jelitówka nie ma litości. Te kilka postów rozwiało moje wątpliowści. Dziękuję wszystkim za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

DMC przyczepy nie ma żadnego znaczenia jeżeli przyczepa jest pusta?
Są takie kraje, w których tak to jest interpretowane. Najważniejsze aby rzeczywista masa tego co mamy zapięte na haku nie była większa od maksymalnej masy ciągnionej (hamowanej lub nie ) wpisanej do dowodu rejestracyjnego pojazdu ciągnącego i nie przekraczała rzeczywistej jego masy. W Polsce mamy tak jak mamy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Polsce mamy tak jak mamy.

.

§ 3. 1. Dopuszczalna masa całkowita pojazdu, z zastrzeżeniem ust. 2-13, nie może przekraczać w przypadku:

 

2. Udział masy na oś lub osie napędowe pojazdu lub zespołu pojazdów nie może być mniejszy niż 25% w

przypadku ich maksymalnej masy całkowitej.

3. W przypadku pojazdu uczestniczącego w ruchu drogowym podstawą sprawdzenia wymagań, o których mowa w ust 1 i 2, są wartości rzeczywiste wymienionych mas.

:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Polsce mamy tak jak mamy.

.

§ 3. 1. Dopuszczalna masa całkowita pojazdu, z zastrzeżeniem ust. 2-13, nie może przekraczać w przypadku:

 

2. Udział masy na oś lub osie napędowe pojazdu lub zespołu pojazdów nie może być mniejszy niż 25% w

przypadku ich maksymalnej masy całkowitej.

3. W przypadku pojazdu uczestniczącego w ruchu drogowym podstawą sprawdzenia wymagań, o których mowa w ust 1 i 2, są wartości rzeczywiste wymienionych mas.

:D

Jeśli o mnie chodzi to cytowany przez Ciebie przepis nic nie wyjaśnia. Mówi on tylko, że zważenie pojazdu zatrzymanego do kontroli stanowi klucz do stwierdzenia czy nie została przekroczona dopuszczalna masa całkowita, czy nie zostały przekroczone dopuszczalne naciski i czy nacisk na oś napędową jest wystarczający. Nic poza tym.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tego że w DR jest MMC a nie DMC przyczepy nie wie nawet policja i ściga kogoś kto przypiął sobie przyczepę o DMC większej niż MMC w DR, ściga pomimo że rzeczywista masa tej przyczepy nie przekracza MMC w DR :evil:

 

A sądzisz że takie ściganie jest niedopuszczalne? DMC przyczepy nie ma żadnego znaczenia jeżeli przyczepa jest pusta?

 

W zakresie pojazdów do 3,5T i przyczep przeznaczonych do łącznia z tymi pojazdami nie powinna mieć znaczenia.

W końcu dlatego w DR jest MMC a nie DMC przyczepy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W zakresie pojazdów do 3,5T i przyczep przeznaczonych do łącznia z tymi pojazdami nie powinna mieć znaczenia.
A dlaczego takie rozgraniczenie?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W zakresie pojazdów do 3,5T i przyczep przeznaczonych do łącznia z tymi pojazdami nie powinna mieć znaczenia.
A dlaczego takie rozgraniczenie?

 

Bo sa to przyczepy konstrukcyjnie przeznaczone do łączenia z takimi pojazdami.

Te powyżej 3,5 T mają już inne zaczepy i układy hamulcowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Share

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.