Skocz do zawartości

Ciągnik rolniczy max 25 km/h


michal_k

Rekomendowane odpowiedzi

Na podstawie czego można dokonać w DR adnotacji o ograniczeniu prędkości konstrukcyjnej do 25 km/h (dotyczy ciągnika, który ma wejść w skład kolejki turystycznej)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na podstawie czego można dokonać w DR adnotacji o ograniczeniu prędkości konstrukcyjnej do 25 km/h (dotyczy ciągnika, który ma wejść w skład kolejki turystycznej)?

 

Dokumenty z zamontowania ogranicznika prędkości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokumenty z zamontowania ogranicznika prędkości

Można też udokumentować, że maksymalna prędkość konstrukcyjna ciągnika nie przekracza 25km/h.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokumenty z zamontowania ogranicznika prędkości.

 

Kto taki dokument wystawia?

 

Daniel - w jaki sposób to udokumentować?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Daniel - w jaki sposób to udokumentować?

 

Na podstawie instrukcji obsługi. Należy przy tym zwrócić uwagę, czy ciagnik posiada rozmiar ogumienia przewidziany przez producenta, bo opony o innym rozmiarze mogą powodować znaczne róznice w prędkości. Dla większej wiarygodności mozna poprosić rzeczoznawcę samochodowego o opinie na ten temat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokumenty z zamontowania ogranicznika prędkości.

Kto taki dokument wystawia?

 

Producent pojazdu lub firma która zamontowała ten ogranicznik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Producent - ok, ale czy z poziomu WK mogę wierzyć firmie, że ogranicznik faktycznie działa?

 

Z drugiej strony - nie jest przewidziane badanie techniczne dla takiego ciągnika, które miałoby ustalić jego prędkość.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy z poziomu WK mogę wierzyć firmie, że ogranicznik faktycznie działa?

 

Niestety musisz. Tak samo jak diagności muszą wierzyć w ten kwitek przy badaniu. Można się oczywiście przejechać, ale nie jest to umocowane w prawie, poza tym zdecydowana większość ciągników nie ma prędkościomierzy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

poza tym zdecydowana większość ciągników nie ma prędkościomierzy

Już chyba nie większość, bo Dz U 32 §46 1 c

§ 46. 1. Pojazd silnikowy, o którym mowa w § 44:

1) wyposaża się w:

....

c) prędkościomierz lub inne urządzenia umożliwiające odczyt prędkości jazdy co najmniej na najwyższym

biegu; przepis stosuje się do zarejestrowanego po dniu 30 września 1993 r. ciągnika rolniczego, ktorego

konstrukcja umożliwia przekroczenie prędkości 25 km/h,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

konstrukcja umożliwia przekroczenie prędkości 25 km/h

 

No to rozwiązuje sprawę.

Ten który nie ma prędkościomierza nie przekracza 25km/h... :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już chyba nie

 

No to ciekawe, bo aktualnie (no powiedzmy trzy lata temu) produkowane Zetory prędkościomierz miały jako wyposażenie dodatkowe, na zamówienie. W standardzie był obrotomierz i licznik motogodzin.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

aktualnie (no powiedzmy trzy lata temu) produkowane Zetory prędkościomierz miały jako wyposażenie dodatkowe, na zamówienie.

 

Nie wiem, czy nie chodziło tu o prędkościomierz z wyswietlaczem LED jako opcja, bo ten na obrotomierzu to był chyba w standardzie.

Ursusy produkowane pod koniec lat 90-tych miały na obrotomierzu podziałkę z prędkościa uzyskiwana na najwyższym biegu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No cóż , nieraz nie warto gęby otwierać i narażać się na bardzo niemiłe pomówienia osobiste. Nie tworzy to dobrego klimatu do dyskusji merytorycznych. Trudno jednak taki temat pominąć milczeniem bo poza tymi co napisali są jeszcze tacy co czytają , będą więc mieli możliwość wyboru. http://www.forum.norcom.pl/viewtopic.php?p=134462&sid=cc258c406276793ece804e424fde815c#134462

„Dokumenty z zamontowania ogranicznika prędkości.”

 

Nikt z uczestników forum nie raczył zwrócić uwagi a może i nie chciał prowadzić zbędnego sporu, czy jest technicznie możliwe i celowe zamontowanie w takiej sytuacji ogranicznika prędkości. Diagnosta który posiada dostateczna wiedzę techniczna nie powinien tego pisać .

 

Proszę zapoznać się z „DYREKTYWA RADY NR 92/24/EWG”

http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=CONSLEG:1992L0024:20040217:PL:PDF

odnosząca się do urządzeń ograniczenia prędkości lub podobnych wewnętrznych systemów ograniczenia prędkości niektórych kategorii pojazdów silnikowych.

Do celów niniejszej dyrektywy:

— „pojazdy” oznaczają wszystkie pojazdy silnikowe należące do kategorii M2, M3, N2 lub N3, jak określono w załączniku II do dyrektywy 70/156/EWG, przeznaczone do użytkowania na drodze, mające co najmniej cztery koła i maksymalną prędkość konstrukcyjną przekraczającą 25 km/h,

Traktor z pewnością nie zalicza się do wymienionych kategorii .

 

Ponadto mam nadzieje że ustawa nadal obowiązuje.

Art. 66.1a. 37) Autobus, samochód ciężarowy o dopuszczalnej masie całkowitej przekraczającej 3,5 t i ciągnik samochodowy, dla którego określono dopuszczalną masę całkowitą zespołu pojazdów powyżej 3,5 t, powinny być wyposażone w homologowany ogranicznik prędkości montowany przez producenta lub jednostkę przez niego upoważnioną, ograniczający maksymalną prędkość autobusu do 100 km/h, a samochodu ciężarowego i ciągnika samochodowego do 90 km/h.

Bardzo mi przykro, że autorom tak przekonywującej teorii i rozwijającej się dyskusji popsułem dobry humor i samopoczucie. Wszystko już było na dobrej drodze aby diagności domagali się spełnienia tych wymagań przy obowiązkowych badaniach okresowych dla ciągników kolejki turystycznej a może i pozostałych ciągników.

 

Macie koledzy pretensje do tych, którzy tworzą absurdalne przepisy, skoro mamy jeszcze lepszych specjalistów w ich sugerowaniu.

Czy naprawdę tak trudno się zastanowić zanim się coś napisze i dziwię się tak szacownemu gronu diagnostów, że taki „kit” dali sobie wcisnąć.

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No cóż , nieraz nie warto gęby otwierać i narażać się na bardzo niemiłe pomówienia osobiste.

Rzeczywiście, nie warto. :cool:

Dużo wszystkiego i wiadomego jadu w twoim poście, oczywiści poza jednym:

Co odpowiesz Michałowi K.? Bo TEGO ten temat dotyczy. :evil:

Proponuję:"wiem ale nie powiem".. :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:"wiem ale nie powiem"..

:ok

Zastanawiam się jaki cel Praktyk chciał osiagnąć, swą wypowiedzią, bo zarzucił nam niekompetencje a sam nie wniósł nic rzeczowego do tematu. Czyżby jedynym celem było wprowadzenie zamieszania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:"wiem ale nie powiem"..

:ok

Zastanawiam się jaki cel Praktyk chciał osiagnąć, swą wypowiedzią, bo zarzucił nam niekompetencje a sam nie wniósł nic rzeczowego do tematu. Czyżby jedynym celem było wprowadzenie zamieszania.

 

Odpowiedź jest tak oczywista, że to tylko my nie wiemy, pewnie zaraz nas powstydzi :lol:

Znalazł tyle paragrafów że to nie może być ogranicznik a jednak żadnego co to ma być... :shock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:"wiem ale nie powiem"..

:ok

Zastanawiam się jaki cel Praktyk chciał osiagnąć, swą wypowiedzią, bo zarzucił nam niekompetencje a sam nie wniósł nic rzeczowego do tematu. Czyżby jedynym celem było wprowadzenie zamieszania.

Moim celem było zapoznanie czytelników tego forum jakie warunki musi spełniać pojazd i w jakiej sytuacji są montowane ogranicznik prędkości.

Jeżeli nie jestem pewien tego co wiem, to nie zaśmiecam forum i nikomu nie próbuję w głowie mącić. Nie mam czasu żeby od rana do wieczora siedzieć na forum i wypisywać przeróżne głupoty które więcej szkody przynoszą niż pożytku. Jeżeli coś źle napisałem to proszę wskazać co a pretensje trzeba mieć do siebie i się zastanowić co się pisze.

Ponowie możemy dyskutować na tematy merytorczne a inne mnie nie interesuja.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na razie nie podałeś przepisu, który by zabraniał zamontowania takiego ogranicznika.

 

Nie napisałeś również jaki wg Ciebie dokument potwierdzi, że ciągnik nie przekracza prędkości 25 km/h.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy naprawdę tak trudno się zastanowić zanim się coś napisze

 

Naprawde trafna uwaga!!

Myslę,że warto by było samemu tą radę zastosować

 

i dziwię się tak szacownemu gronu diagnostów, że taki „kit” dali sobie wcisnąć.

 

ciekawe,że nikomu innemu nie przyszło to do głowy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ciekawe,że nikomu innemu nie przyszło to do głowy

Pewnie nie są dostatecznie czujni a już na pewno nie tak przewrażliwieni... :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ciekawe,że nikomu innemu nie przyszło to do głowy

Pewnie nie są dostatecznie czujni a już na pewno nie tak przewrażliwieni... :lol:

 

chyba to drugie a raczej napewno ::hey

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na razie nie podałeś przepisu, który by zabraniał zamontowania takiego ogranicznika.

I nie poda bo nie ma takiego przepisu.

Na nic naginanie do tego przepisów, które nakładają obowiązek stosowania ogranicznika w innych pojazdach.

 

Nie napisałeś również jaki wg Ciebie dokument potwierdzi, że ciągnik nie przekracza prędkości 25 km/h.

Bo nie wie o czym pisze.

Napisał o przepisach :

Do celów niniejszej dyrektywy:

— „pojazdy” oznaczają wszystkie pojazdy silnikowe należące do kategorii M2, M3, N2 lub N3, jak określono w załączniku II do dyrektywy 70/156/EWG, przeznaczone do użytkowania na drodze, mające co najmniej cztery koła i maksymalną prędkość konstrukcyjną przekraczającą 25 km/h,

 

Podczas gdy chodzi o pojazd który predkość konstrukcyjną ma powyzej 25km/h natomiast do tych 25km/h należy mu ją w sposób udokumentowany ograniczyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedno jest pewne ,w DR ma być wpis o ograniczeniu prędkości.

Jakie zostanie zastosowane rozwiązanie techniczne tego ustawodawca nie określa bo jest to zależne od marki,typu ,wieku ciągnika.

W starszych pewnie wystarczy zmniejszyć dawkę na pompie ,w nowych pewnie wystarczy podpiąć komputer i zmienić ustawienia ,w innych pewnie trzeba zamontować ogranicznik a może pałę która będzie waliła kierowcę po jajach. :D

Jeśli chodzi o dokument potwierdzający to:

- opinia rzeczoznawcy

- oświadczenie producenta ciągnika

Co do sprawdzania przy okresowym - jeżeli jakaś stacja ma możliwość przeprowadzenia próby drogowej to czemu nie ,w pozostałych przypadkach to jest "suszarka" i brodatymazur. :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.