blakop Napisano 14 Marzec 2012 Share Napisano 14 Marzec 2012 Nowa naczepa z Niemiec. Posiada europejskie COC. Zgodnie z prawem unijnym i krajowym, taki pojazd może zostać zarejestrowany i dopuszczony do ruchu bez OBT przed I rejestracją!! Jest to fakt niezaprzeczalny. Ale... Naczepa ma... F1/F2: 40000 kg naciski na oś 3 x 9000 kg (zamiast 8000 kg) i... i co z tym fantem zrobić? Jak rozumiem to, że pojazd uzyskał homologację nie zwalnia go z obowiązku uzyskania zwolnienia z warunków technicznych u nas?? Jest to naczepa tzw. "silosowa" FELDBINDER (EUT 54). W katalogu ITS są te naczepy... z wartościami jak wyżej A co po roku na stacji i dlaczego??? Zachęcam do dyskusji Może ktoś już przerabiał to bardziej od strony użytkownika?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 14 Marzec 2012 Share Napisano 14 Marzec 2012 Ograniczenia administracyjne? A jesli klient chce takie wartości jak w homo to odstępstwo? Tym bardziej, że F.1 / F.2 w naczepie to abstrakcja. Liczą się naciski osi i nacisk na siodło Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 14 Marzec 2012 Autor Share Napisano 14 Marzec 2012 Na osie po 9, na siodło 13 - wszystko pięknie w CoC ujęte. No tak - ale jak będzie miał w DR wpisane 40 ton na samą naczepę, to cokolwiek nie podepnie, o już odstępstwo musi mieć, tak?? Czyli w sumie na dzień dobry musiałby mieć odstępstwo?? Mam ochotę do ITS zadzwonić... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
domin_g Napisano 14 Marzec 2012 Share Napisano 14 Marzec 2012 Jak napisał Psuj - jeżeli klient nie wnioskuje o takie masy z odstępstwem w ręce WK powinien administracyjnie je ograniczyć. Homologacja podaje maksymalne wartości konstrukcyjne, czasami producent w ostatniej części homologacji podaje parametry do celów rejestracyjnych. Na stronie producenta http://www.feldbinder.de/index.php?itid=222&st_id=222& podają ciężar całkowity 34t Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Olga Napisano 14 Marzec 2012 Share Napisano 14 Marzec 2012 Mam ochotę do ITS zadzwonić... To zadzwoń!... na pewno Ci wszystko wyjaśnią Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
IVVO Napisano 15 Marzec 2012 Share Napisano 15 Marzec 2012 Handlujemy nowymi Schmitzami Gotcha i w homologacji jest F.1 i F2 40000kg ale WK je przycina do 35000Kg 11000 na siodło i po 8000 na osie ale jak się klient uprze to występuje o odstępstwa. Tylko po co. Dmc zestawu i tak 40000kg na zielonych i czerwonych a na żóltych 37500. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lysy1100 Napisano 15 Marzec 2012 Share Napisano 15 Marzec 2012 Witam . mieliśmy taki sam przypadek naczepy nowe kupione rok temu w Holandii , zarejestrowane na 39000 DMC , i po 9000 na oś , wyszło po roku na badaniu , wysłałem do WK , firma załatwiała od producenta zaświadczenie , i WK poprawił na prawidłowe wartości administracyjne , naczepy miały tabliczki znamionowe z wartościami konstrukcyjnymi i administracyjnymi , trwało to ponad miesiąc . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.