Skocz do zawartości

Trochę teorii przed praktycznym


kirko

Rekomendowane odpowiedzi

Patrzę w swój DR i tak sobie analizuje zapisy i zaraz problem :-(

W DR jest F1=F2=1580 kg, F3 2500 kg.

Pytane.Jak liczyli,albo z czego spisali ,że O1 1200kg, a O2 535kg.

Jak napisalibyście w zaświadczeniu (ustalenie danych) O1 i O2 na podst. F1=F2=1580kg a F=2500kg.

Czym się posiłkować ustalając masy p-p z i bez h-cy?

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

F3= Dopuszczalna Masa Całkowita zestawu pojazdów ( a zestaw to pojazd + przyczepa )

 

F2= Dopuszczalna Masa Całkowita pojazdu

Czyli jak odejmiemy od F3-F2= O1 ( od DMC zestawu odejmiemy DMC pojazdu mamy DMC przyczepy z hamulcem ) 2500kg-1580kg=920 kg

 

DMC przyczepy bez hamulca to mniej niż 1/2 DMC pojazdu tu mamy 1580 /2 =790kg ale max przyczepy bez hamulca to 750 kg

Ja w dowodzie mam podobne błędy a biorą się tu z programu jaki jest na stacji jakie dane wpisuje DIP sprawdź czy masz dobrze przeliczone naciski na oś (kg dobrze zamienione na Niutony)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ta wyliczanka z mas na TZ sprawdza się ale nie zawsze i nie dla każdego pojazdu.

Koronny pojazd w którym to nie gra to Renault Thalia:

MW 960kg, DMC 1500kg, O1 1150kg, O2 510kg

i są to prawidłowe, fabryczne dane pojazdu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musisz rozróżnić DMC i MMC przyczepy. Na TZ są podane DMC pojazdu i zespołu, a w DR wpisuje się O1/O2 co oznacza MMC przyczepy z hamulcem i bez (może się to mieć nijak do DMC przyczepy, poza tym DMC przyczepy to nie zawsze DMC zespołu - DMC pojazdu).

 

O1/O2 określa producent i raczej nie jesteś w stanie tego odczytać/obliczyć z TZ.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musisz rozróżnić DMC i MMC przyczepy. Na TZ są podane DMC pojazdu i zespołu, a w DR wpisuje się O1/O2 co oznacza MMC przyczepy z hamulcem i bez (może się to mieć nijak do DMC przyczepy, poza tym DMC przyczepy to nie zawsze DMC zespołu - DMC pojazdu).

 

O1/O2 określa producent i raczej nie jesteś w stanie tego odczytać/obliczyć z TZ.

 

to na jakiej podstawie ustala się dane O1i O2.?

Po założeniu haka trzeba to ustalić,są jeszcze DR ,w których O1iO2 są niewypełnione to raz,a dwa to w/w sytuacja na egzaminie.Czy odpowiedź ,że dane te uzupełnia się z wiarygodnych źródeł czyli dane producenta,wyciąg z homo.,katalog ITS zadowoli egzaminatora?

 

[ Dodano: 17-03-2012, 16:58 ]

Ta wyliczanka z mas na TZ sprawdza się ale nie zawsze i nie dla każdego pojazdu.

Koronny pojazd w którym to nie gra to Renault Thalia:

MW 960kg, DMC 1500kg, O1 1150kg, O2 510kg

i są to prawidłowe, fabryczne dane pojazdu.

a dane podane w temacie pochodzą z Clio III :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to na jakiej podstawie ustala się dane O1i O2.?

Po założeniu haka trzeba to ustalić,są jeszcze DR ,w których O1iO2 są niewypełnione to raz,a dwa to w/w sytuacja na egzaminie.Czy odpowiedź ,że dane te uzupełnia się z wiarygodnych źródeł czyli dane producenta,wyciąg z homo.,katalog ITS zadowoli egzaminatora?

 

Najprościej z wyciągu ze świadectwa homologacji o ile jest dostępny. Nie wiem jaka odpowiedź zadowoli egzaminatora, w przypadku braku wiarygodnych materiałów może pozostaje jedynie skorzystanie z opinii rzeczoznawcy.

 

Spora część diagnostów ustala to (zazwyczaj nieprawidłowo) jako różnicę między DMC zespołu i DMC pojazdu. Niektórzy nawet "korygują" zagraniczne DR w tym zakresie twierdząc, że dane ustalono na podstawie TZ. Długo rozmawiałem kiedyś z tzw. "starym diagnostą", na nic zdały się tłumaczenia co to jest MMC. Na koniec stwierdził - przecież i tak ostatecznie wpisuje się masy według "polskich przepisów" ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a dane podane w temacie pochodzą z Clio III :-)

Więc dlatego nie wychodzi Ci wyliczanka bo w przypadku "francuzów" czy "włochów" nie ma już ona żadnego zastoswania.

Maksymalne masy przyczep ustala producent a także limituję je przepisy.

Już tę połowę DMC pojazdu jako maksymalną masę O2 podano jak również to, że nie może być ona większa niż 750kg.

Następne to te że MMC O1 nie może przekraczać DMC pojazdu a eksploatacyjnie ważne jest też to, że masa przyczepy nie może nigdy przekraczać rzeczywistej masy pojazdu.

TAk czy tak masy określa producent stąd "bierze" się je z zapisów w homologacji lub z danych ITS.

Czasem, dla niemca czy japończyka sprawdza się wyliczanka ale bartdziej można się nią posiłkowac niż oprzeć sie na niej jako jedynym źródle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to na jakiej podstawie ustala się dane O1i O2.?

Po założeniu haka trzeba to ustalić,

Mała korekta, przy badaniu haka nie ma obowiązku ustalania masy przyczep. Badasz czy pojazd jest prawidłowo przystosowany do ciągnięcia przyczepy i to wszystko, nie ma tam miejsca na ustalanie nieznanych danych, do tego służy inny rodzaj badania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to na jakiej podstawie ustala się dane O1i O2.?

Po założeniu haka trzeba to ustalić,

Mała korekta, przy badaniu haka nie ma obowiązku ustalania masy przyczep. Badasz czy pojazd jest prawidłowo przystosowany do ciągnięcia przyczepy i to wszystko, nie ma tam miejsca na ustalanie nieznanych danych, do tego służy inny rodzaj badania.

:ok

chyba kirko będzie musiał postawić kolejne :piwo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to na jakiej podstawie ustala się dane O1i O2.?

Po założeniu haka trzeba to ustalić,

Mała korekta, przy badaniu haka nie ma obowiązku ustalania masy przyczep. Badasz czy pojazd jest prawidłowo przystosowany do ciągnięcia przyczepy i to wszystko, nie ma tam miejsca na ustalanie nieznanych danych, do tego służy inny rodzaj badania.

:ok

chyba kirko będzie musiał postawić kolejne :piwo

 

nasz WK ma trochę inne zdanie i wiem ,że jezeli O1 i O2 są puste to zaświadczenie po badaniu haka z nieokreślonymi O1,2 wracają z powrotem do poprawki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nasz WK ma trochę inne zdanie i wiem ,że jezeli O1 i O2 są puste to zaświadczenie po badaniu haka z nieokreślonymi O1,2 wracają z powrotem do poprawki.

 

Dlatego masz napisane że:

, nie ma tam miejsca na ustalanie nieznanych danych, do tego służy inny rodzaj badania.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

DMCpoj x DMCprzyczepy x 9,81

D=---------------------------------------

(DMCpoj+DMCprzyczepy) x 1000

 

To jest wzór podstawowy potem musisz go umieć przekształcić

 

DMC poj x D x 1000

DMCprzyczepy=------------------------------------

(DMCpoj x 9,81)-(1000 x D)

 

 

D x DMCprzyczepy x 1000

DMC poj= ----------------------------------------------

(DMCprzyczepy x 9,81) - (1000 x D)

 

 

jeszcze tak można policzyć i tego na egzamin się nauczcie bo to koronka egzaminatorów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam

 

Mam niedługo praktyczny ,z materiałów PISKP w-wa wyliczeie masy przyczepy z hamulcem to

DMC zespołu - DMCpojazdu = maksymalna masa przyczepy

bez żadnych zkomplikowanych wzorów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z materiałów PISKP w-wa wyliczeie masy przyczepy z hamulcem to

DMC zespołu - DMCpojazdu = maksymalna masa przyczepy

bez żadnych zkomplikowanych wzorów

 

Bzdura - bardzo często się to nie sprawdza. Można to ewentualnie podciągnąć pod wzór na DMC przyczepy, ale również nie zawsze będzie prawdziwy.

 

[ Dodano: 18-03-2012, 18:29 ]

Maksymalne masy przyczep ustala producent a także limituję je przepisy.

 

Następne to te że MMC O1 nie może przekraczać DMC pojazdu a eksploatacyjnie ważne jest też to, że masa przyczepy nie może nigdy przekraczać rzeczywistej masy pojazdu.

 

Jakie przepisy limitują MMC? Skąd wytrzasnąłeś to, że O1 nie może przekraczać DMC pojazdu???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakie przepisy limitują MMC? Skąd wytrzasnąłeś to, że O1 nie może przekraczać DMC pojazdu???

 

DzU 32 par 3 ust. 4

4) dopuszczalna masa całkowita ciągniętej przez pojazd samochodowy, przyczepy z hamulcem, nie może przekroczyć:

a) wartości znamionowej urządzenia sprzęgającego,

b) dopuszczalnej masy całkowitej tego pojazdu,

c) maksymalnej masy ciągniętej określonej dla tego pojazdu przez producenta,

d) 3500 kg,

 

Oczywiście mowa o DMC przyczepy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jakie jednostki obowiązuje,aby wyliczenia były prawdziwe?

 

Ja myślę że powinny zgodne z DzU 32 czyli takie jak w par 1 ust 3

ciężarze 1 tony - rozumie się przez to ciężar spowodowany obciążeniem masą jednej tony, który odpowiada 9,8 kiloniutona (kN)" a nie 9,81 kN...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję wszystkim za rzeczowe i fachowe wskazówki.

Jednemu koledze stawiam piwko.

Pozdrawiam ::hey

To jeszcze jedna cenna wskazówka; Egzaminatorzy TDT bardzo często podstawiają na egzamin swoją służbową Skodę Fabie. Skoda jest wyjątkiem i umieszcza na tabliczce znamionowej pod ramką MMC - przyczepy bez hamulca - O2. Możesz ją z tamtą odczytać ale należy ją zweryfikować docierając do danych homologacyjnych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jeszcze jedna cenna wskazówka; Egzaminatorzy TDT bardzo często podstawiają na egzamin swoją służbową Skodę Fabie. Skoda jest wyjątkiem i umieszcza na tabliczce znamionowej pod ramką MMC - przyczepy bez hamulca - O2. Możesz ją z tamtą odczytać ale należy ją zweryfikować docierając do danych homologacyjnych

markes30 dzięki za wskazówki,co miałeś na myśli pisząc o TZ pod ramką?

Jaka ramka?.Zawsze trzeba weryfikować dane z TZ z danymi homologacyjnymi?

Czy takie wyciągi z homologacji są na egzaminie?Odnośnie TZ w Fabii gdzie jej szukać,czy są jakieś dane odnośnie umiejscowienia znaków identyfikacyjnych?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.